کانادا دارای بالاترین نرخ پذیرش مهاجرین، به خصوص ایرانی‌ها است که قصد تجربه زندگی در رفاه بهتر را دارند. اما برای زندگی در این کشور باید با متناسب با بودجه‌تان برای خرید ملک اقدام کنید. به دلیل اینکه تقاضا برای مسکن در کانادا بیشتر است، باید اطلاعاتی را درباره املاک در این کشور به دست‌آورید. یافتن املاک و مستغلات در کانادا می‌تواند دلهره‌آور باشد. البته با کسب اطلاعات لازم می‌توانید خانه رویایی خودتان را در کانادا پیدا کنید. بحران مسکن در کانادا به مباحث جدی مورد بحث تبدیل است. این بحران باعث نگرانی بسیاری از ساکنان، مهاجرین و دولت کانادا شده است؛ اما پیدا کردن یا خرید ملک در کانادا غیرممکن نیست، حتی باوجود بحران‌هایی که وجود دارد. تمام افرادی که قصد زندگی در کانادا را دارند، شاید درباره بحران مسکن در این کشور اطلاعات کافی نداشته باشند. در این مقاله، اطلاعات لازم درباره بحران مسکن کانادا را به شما ارائه می‌دهیم.

درک بحران مسکن در کانادا

تحقیقات نشان می‌دهند که مهمترین نگرانی بیشتر تازه واردان کانادا، خرید یا اجاره مسکن است. یافتن مسکن در کانادا می‌تواند با بحران‌هایی همراه باشد. در واقع، میزان املاک خالی در این کشور بسیار کمتر است و بازار کار را می‌توان رقابتی در نظر گرفت. در نتیجه، قیمت اجاره بها به سرعت در حال افزایش است و در سال ۲۰۲۳ شاهد افزایش ۸ درصدی بودیم. افزایش دستمزد‌ها و تورم بالا می‌توانند باعث بالا رفتن قیمت املاک در کانادا شوند.
با افزایش جمعیت و مهاجرت بیشتر افراد به مناطق شهری، تقاضا برای مسکن در حال افزایش است. بالا بودن تقاضا برای مسکن می‌تواند باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها شود. به منظور مقابله با این بحران، ایجاد انگیزه برای تولید انبوه خانه‌ها در کانادا بسیار حائز اهمیت است.

بحران مسکن در کانادا
نتایج بحران مسکن در کانادا

اگر ویزای کانادای شما ریجکت شد چه کاری باید انجام بدهید؟ در مقاله ریجکت ویزای توریستی کانادا برای شما توضیح دادیم.

تصمیمات دولت که روی خارجی‌ها تأثیر می‌گذارد!

دولت کانادا قوانینی را برای کاهش میزان هزینه‌های خرید مسکن در نظر گرفته است. متأسفانه برخی از تغییرات اخیر مستقیماً خارجی‌ها را هدف گرفته و تحت تأثیر قرار داده است. اخیراً دولت فدرال کانادا تعداد پذیرش دانشجویان بین‌المللی را برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ به دلیل رسیدگی به بحران مسکن کانادا محدود کرده است. به علاوه، ممنوعیت مالکیت خرید ملک در کانادا توسط دانشجویان بین‌المللی و سرمایه‌گذاران خارجی تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۷ تمدید شد. به علاوه، اگر مسکن خریداری شده توسط خریداران خارجی تا مدت زیادی خالی بماند، مستلزم پرداخت هزینه‌هایی تحت عنوان مالیات هستند. اختصاص مالیات، مالکان خارجی را تشویق می‌کند که املاک خود را اجاره دهند.

میانگین هزینه اجاره ملک و گران‌ترین شهر‌های کانادا برای اجاره خانه

میانگین قیمت اجاره ملک در کانادا باتوجه به موقعیت مکانی و متراژ خانه متغیر است. بهترین شهر‌ها برای اجاره ملک در این کشور عبارتند از:

  • ونکوور
  • برنابی
  • تورنتو
  • میسیساگا
  • نورث یورک
  • برلینگتون
  • اسکاربرو
  • برامپتون
  • گوئلف
  • اتاوا
نتایج بحران مسکن کانادا
مشکلات مهاجرت در بحران مسکن کانادا

خارج از شهر‌های بزرگ کانادا زندگی کنید

برای آشنایی با روشهای سرمایه گذاری در کانادا مقاله سرمایه گذاری در کانادا را مطالعه کنید.

در صورتی که مقرون‌به‌صرفه بودن و دسترسی به مسکن، دغدغه اصلی شما به عنوان مهاجر است، برای خرید خانه در شهر‌های کوچکتر باید اقدام کنید. نرخ املاک در شهر‌های کوچک‌تر و منطقه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در واقع، قدرت خرید شما برای اجاره ملک در این منطقه‌های کوچکتر بیشتر خواهد بود. با این حال، اقامت در خارج از شهر‌های بزرگ با مشکلاتی از قبیل دسترسی به خدمات کمتر همراه است. به علاوه، در خارج از شهر‌های بزرگ، دستمزد‌ها کمتر است و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کمتری وجود دارند.

شهرهای مقرون‌به‌صرفه برای اجاره خانه

در همه شهرها نرخ اجاره بسیار بالا نیست و حتماً نیاز به پرداخت هزینه زیادی برای اجاره ملک در کانادا نخواهید داشت. از مکان‌های پرطرفدار برای اقامت مهاجرین در کانادا می‌توان به مونترال اجاره کرد. تقریباً برای اجاره آپارتمان یک خوابه در مونترال به ۱۶۴۳ دلار بودجه در ماه نیاز دارید. این مبلغ از میزان هزینه‌ای که باید برای خرید خانه در ونکور بپردازید به میزان ۱۰۰۰ دلار در ماه کمتر است. برخی از شهرهای مقرون‌به‌صرفه کانادا برای زندگی عبارتند از:

  • ساسکاتون Saskatoon
  • لث‌بریج Lethbridge
  • رجینا Regina
  • فورت مک‌موری Fort McMurray
  • ادمونتون Edmonton
  • کبک سیتی Québec City
  • وینیپگ Winnipeg
دلیل بحران مسکن در کانادا
بحران مسکن کانادا ۲۰۲۴

دلایل بروز بحران مسکن در کانادا

بسیاری از عوامل اجتماعی و اقتصادی باعث ایجاد بحران مسکن در کانادا می‌شوند. یکی از عوامل مهم، عدم تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن است. در دهه گذشته، رشد جمعیت به‌ویژه در شهر‌های بزرگ به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این حال، ساخت واحد‌های مسکونی جدید با این رشد جمعیت همگام نبوده و منجر به کمبود خانه در این کشور شده است. رشد جمعیت باعث افزایش قیمت مسکن می‌شود و خرید خانه را برای کانادایی‌ها دشوارتر می‌کند. به دلیل اینکه تقاضا برای مسکن از عرضه آن پیشی می‌گیرد، قیمت در بسیاری از نقاط کشور به شدت افزایش یافته است. کمبود عرضه مسکن، ورود خریداران را به بازار با مشکل مواجه کرده و فشار‌هایی را به آن‌ها اعمال کرده است.

نکاتی برای پیدا کردن خانه در طول بحران مسکن کانادا

در زمینه پیدا کردن خانه برای اجاره یا خرید در کانادا با چالش‌هایی مواجه می‌شوید. اگر برای این کار زمان قابل توجهی را صرف کنید، برای خرید ملک دچار چالش نخواهید شد. در طول بحران مسکن، بهترین گزینه خرید ملک در زمستان است. در ماه زمستان، رقابت کمتری در زمینه خرید ملک در این کشور وجود دارد. به همین خاطر، شانس بیشتری برای یافتن خانه در کانادا در فصل زمستان خواهید داشت. به علاوه، در زمستان، قیمت اجاره تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، به عنوان مهاجر ایرانی، خرید ملک در فصل زمستان بهترین راهکار برای مواجه با بحران مسکن در کانادا است.

آیا مهاجرت، مقصر بحران مسکن کانادا است؟

افزایش مهاجرت به کانادا، به ویژه هجوم دانشجویان بین‌المللی را می‌توان یکی از عوامل مؤثر در تشدید بحران مسکن در این کشور در نظر گرفت. تعداد دانشجویان بین‌المللی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. در حالی که مهاجرت دانشجویان به این کشور، نقش مثبتی در تنوع فرهنگی کانادا دارند، بازار پرتنش مسکن را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. به طور معمول، دانشجویان در شهر‌های بزرگ اقامت دارند؛ به همین خاطر تعادل بین عرضه و تقاضای خانه در این مناطق وجود ندارد. برخی از افراد نگران هستند که مهاجرت زیاد به کانادا، باعث افزایش تقاضای مسکن، کاهش عرضه و قیمت‌های بالا می‌شود. با این حال، مقامات دولتی و اقتصاددانان مخالف وجود ارتباط مستقیم بین مهاجرت و بحران ملک در کانادا هستند.

خرید خانه با وام؛ بهترین گزینه برای حل بحران مسکن

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور کانادا و خرید مسکن را دارید، می‌توانید از طریق دریافت وام با این بحران مقابله کنید. همه مهاجرین نمی‌توانند تمام هزینه‌های خرید ملک را بپردازند و به دریافت وام مسکن نیاز دارند. در واقع، دریافت وام می‌تواند بحران مسکن که پیشرو متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار دارد را برطرف کند. ارائه وام مسکن می‌تواند باعث افزایش عرضه خانه‌ها و تشویق افراد به خرید ملک شود. در واقع، افراد می‌توانند از مزایای اجتماعی و اقتصادی با تهیه وام مسکن بهره‌مند شوند.

دلایل بحران مسکن کانادا
بحران مسکن یکی از مواردی است که قبل از مهاجرت باید به آن توجه کنید

اگر میخواهید به کانادا مهاجرت کنید مقاله شغل های مورد نیاز کانادا به شما در پیدا کردن شغل مناسب کمک میکند.

مهمترین بحران کانادا در سال ۲۰۲۴؛ بحران مسکن

اقتصاد دولت کانادا در سال جدید و ۲۰۲۴ با چالش و مشکلاتی همراه خواهد بود. تورم یکی از بحران‌های مهم کشور کانادا است و افزایش آن می‌تواند روی نرخ املاک تأثیر بگذارد. دولت در تلاش است که نرخ تورم را در سال ۲۰۲۴ کاهش دهد و از این طریق شرایط زندگی بهتری را برای مهاجرین و ساکنین کشور فراهم کند؛ اما مهمترین بحران کانادا در سال ۲۰۲۴، بحران خرید ملک است. بازار ملک در این کشور با وضعیت بحرانی مواجه شده است. به دلیل افزایش قیمت‌ها در سال جدید، برخی از افراد ممکن است که توان خرید ملک در کانادا را نداشته باشند. دولت در تلاش برای حل بحران مسکن، اقداماتی را انجام داده است، اما به نتیجه‌ای نرسید.

سخن آخر

کانادا، کشوری است که با بحران مسکن به مرور زمان مواجه می‌شود. اما برای مقابله با این بحران مسکن، دولت تصمیماتی را اتخاذ کرده است. دولت فدرال باید سیاست‌هایی را اجرا کند و مستقیماً بحران مسکن را هدف قرار دهد. اقدامات دولت می‌تواند مشکلات فعلی بازار را حل کرده و فشار مالی اعمال شده روی خریداران را کاهش دهد.

رسیدگی به بحران مسکن نیازمند استراتژی‌های جامع و تمرکز بر افزایش عرضه خانه‌های ارزان قیمت و مدیریت تقاضا است. متعادل کردن استراتژی‌های مهاجرت با توسعه نیروی کار داخلی می‌تواند مسیر را برای بازار مسکن هموارتر کند. در کل، خرید خانه در کانادا به خصوص در شرایط بحرانی می‌تواند پروسه‌ای سخت و چالش‌برانگیز به نظر برسد. بنابراین، برای خرید املاک در شرایط بحرانی می‌توانید از کارشناسان حقوقی کمک بگیرید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «بحران مسکن کانادا» پاسخ دادیم:

۱. آیا مهاجرت به کشور کانادا از راه خرید املاک می‌تواند شانس شما را برای اخذ اقامت افزایش دهد؟

مهاجرت به کانادا پروسه پیچیده و سختی است و خرید ملک در این کشور مسیر مهاجرتی را هموارتر می‌کند.

۲. آیا همه مهاجرین می‌توانند برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند؟

بله؛ کشور کانادا محدودیت زیادی را در زمینه خرید ملک برای مهاجرین در نظر نگرفته است.

۳. پروسه خرید ملک در کشور کانادا چه مدت طول می‌کشد؟

پروسه خرید ملک در کانادا بین یک الی سه ماه زمان می‌برد.