افراد به دلایل زیادی مهاجرت به کانادا را انتخاب می‌کنند. خواه ادامه تحصیل با کیفیت بالا، احساس امنیت با خدمات رایگان همگانی، یا بهره‌مندی از کیفیت بالای زندگی در این کشور؛ کانادا همه چیز را دارد. بیش از ۱۰۰ روش مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. به همین دلیل، مسیر همه افراد به سمت مهاجرت به کانادا منحصر به فرد خواهد بود. در این بین مسیر درخواست ویزای کانادا ممکن است برای همه افراد هموار نباشد؛ کانادا سالانه تعداد زیادی از رزومه‌ها و درخواست‌های ویزا را ریجکت می‌کند. در ادامه بیشتر با روند ریجکتی ویزای کانادا و چگونگی رفع این مشکل آشنا خواهیم شد.

حالت‌ های مختلف عدم صدور و ریجکت ویزای کانادا

ریجکت ویزای کار کانادا

اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید اقامت دائم کانادا را بگیرید مقاله تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم را از دست ندهید.

فایل رزومه برگشت داده شود

اگر فایل برگردانده شد و سهمیه برنامه مورد نظر را از دست دادید، متأسفانه شانسی ندارید (مگر اینکه واجد شرایط رده مهاجرت دیگری باشید که هنوز درخواست‌ها را می‌پذیرد)؛ اما اگر درخواست شما به دلیل مفقود شدن مدارک یا تکمیل نادرست مدارک برگشت داده شد، با ارائه مدارک تصحیح شده و صرف درخواست مجدد به راحتی می‌توان بر این مشکل غلبه کرد. به یاد داشته باشید، یک افسر ویزا تقریباً هرگز از شما نمی‌خواهد که اسناد اضافی برای روشن شدن پرونده خود ارائه دهید. آنها یا درخواست شما را برمی‌گردانند یا آن را رد می‌کنند.

ویزای شما ریجکت شود

اگر ویزای شما ریجکت شود، اوضاع می‌تواند کمی پیچیده‌تر از زمانی باشد که درخواست شما به سادگی بازگردانده شود. اگر ویزای شما به دلیل عدم پذیرش پزشکی یا کیفری رد شد، باید با یک وکیل واجد شرایط مهاجرت کانادا تماس بگیرید تا بیشتر به شما مشاوره دهد. اگر درخواست شما برای مدارک ناکافی رد شد، بسته به اینکه آنها چه بوده‌اند، همچنان می‌توانید به کانادا بیایید، اما باید مدارک خود را مجدداً ارزیابی کنید. توصیه می‌شود از یک وکیل مهاجرت کانادایی استفاده کنید که می‌تواند به تصحیح هر گونه اشتباهی که در درخواست اولیه شما انجام شده است کمک کند. لازم به ذکر است که رد ویزای موقت (دانشجویی، کاری یا توریستی) به این معنی نیست که نمی‌توانید برای اقامت کانادا اقدام کنید.

تفاوت بین ویزای ریجکت شده و فایل رزومه برگشت داده شده

اگر افسر ویزا که جهت پرونده شما منصوب شده است، تشخیص دهد که درخواست شما حداقل شرایط لازم برای ویزای مورد نظر شما را ندارد، درخواست را رد می‌کند. آنها همچنین می‌توانند درخواست شما را به دلایل پزشکی یا جنایی رد کنند. با این حال، این یک اتفاق نادر است. به طور معمول، در صورت رد درخواست شما، هزینه‌های پردازش دولتی پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی‌شود. برعکس، اگر درخواست شما به شما بازگردانده شود، به این معنی است که شما مدارک کافی برای اثبات واجد شرایط بودن خود ارائه نکرده‌اید.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایل ریجکتی ویزای کانادا

برای آشنایی با یکی از ویزاهای کانادا مقاله ویزای مولتی کانادا چیست را مطالعه کنید.

کانادا، یکی از مقاصد پیشرو برای تحصیل است که برنامه‌های آموزشی پیشرفته و درجه یک را به دانشجویان از جهات مختلف مبتنی بر یک برنامه آینده‌نگر ارائه می‌دهد. دانشجویان بین‌المللی مایل به تحصیل در کانادا، برای ورود به این کشور نیاز به مجوز تحصیل و ویزای دانشجویی کانادا دارند. هر ساله تعداد دارندگان این ویزا افزایش می‌یابد. افزایش درخواست‌های ویزا نیز منجر به افزایش تعداد ریجکتی ویزای کانادا برای آنها شده است. درصد رد اینگونه ویزاها هر سال حدود ۳۰ درصد گزارش شده است. دلایل مختلفی برای رد ویزای دانشجویی کانادا باید توسط دانشجویان بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که در رویای تحصیلی خود در خارج از کشور پیشرفتی دارند.

به دلیل محبوبیت روزافزون دانشگاه‌های کانادا، میزان رد شدن ویزای تحصیلی افزایش یافته است. از آنجایی که تعداد درخواست‌ها به مراتب بیشتر از ظرفیت پذیرش این دانشگاه‌ها است، متقاضیان با سوابق تحصیلی خوب ممکن است رد ‌شوند. به دلیل تعداد زیاد متقاضیان، گرفتن ویزای تایید شده در کانادا بسیار دشوار است. دانش آموزان و دانشجویان باید دلایل مختلف پشت درخواست ویزا رد شده را دریابند تا بتوانند شانس رد شدن را به حداقل برسانند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  1. بی ثباتی مالی
  2. ناقص بودن مدارک هویتی یا سفر (از جمله نداشتن سابقه سفر)
  3. عملکرد تحصیلی ضعیف
  4. قصد بازگشت به کشور اصلی
  5. برنامه تحصیلی که مطابق با تجربه کاری و مدارک گذشته نباشد
  6. نامه پذیرش
  7. انتخاب برنامه

ریجکت ویزای توریستی کانادا

TRV یا ویزای اقامت موقت یک فرآیند دقیق غربالگری ویزا با زمان پردازش استاندارد از ۲ هفته تا ۴ ماه است که نرخ‌های ریجکتی نسبتاً بالایی دارد. روند درخواست ویزای اقامت موقت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. با تعداد زیادی از اطلاعات شخصی، خانوادگی و کاری درخواست شده، مطمئن شدن از وجود تمام اسناد پشتیبان همراه با برنامه کار دشواری است. در فرآیند درخواست ویزای توریستی، مصاحبه حضوری رسمی وجود ندارد و امکان ریجکتی ویزای کانادا توریستی بالاست. افسر مهاجرت تصمیم خود را بر اساس در دسترس بودن و کافی بودن مدارک ضمیمه شده به درخواست تعیین خواهد کرد. با حضور یک وکیل ماهر برای درخواست ویزا، شانس شما برای دریافت تاییدیه برای ویزای کانادا به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

ریجکت ویزای کار کانادا

در مورد ویزای کار کانادا، شایع‌ترین دلایل ریجکت ویزای کانادا مواردی هستند که به عنوان دلایل کلی رد ویزای کانادا ذکر شده‌اند. با این حال، نکته مهمی که در رابطه با ویزای کار کانادا باید به آن توجه کرد، تمایز بین ریجکت و بازگشت است. ریجکتی ویزای کانادا در نتیجه عدم اثبات مالی، اثبات قصد سفر، عدم ارائه مدارک پشتیبان، عدم رعایت استانداردهای بهداشتی، امنیتی یا پذیرش کیفری خواهد بود. از سوی دیگر، برگشت داده شدن ویزا ممکن است در نتیجه پُر شدن سهمیه برنامه، از دست دادن مدارک یا پر کردن نادرست مطالب درخواستی باشد. اگر برنامه‌ای که برای آن درخواست داده‌اید قبلاً به سهمیه متقاضیان پذیرفته شده رسیده باشد، متاسفانه نمی‌توانید در آن زمان برای آن برنامه خاص دوباره درخواست دهید. با این حال، اگر درخواست شما به دلیل اطلاعات از دست رفته برگردانده شد، می‌توانید به سادگی این اشتباهات را اصلاح کنید و دوباره درخواست دهید.

برای آشنایی با انواع ویزای کانادا مقاله انواع ویزای موقت کانادا را مطالعه کنید.

اگر ویزای کانادا شما ریجکت شد چه باید کرد؟

اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

قبل از مهاجرت به کانادا بهتر است در مورد همه چیز تحقیق کنید. در مقاله بحران مسکن کانادا یکی از این موارد را ببینید.

اگر ویزای کانادا شما توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ریجکت شد، شروع زندگی در کانادا می‌تواند ناامیدکننده به نظر برسد. با این حال، بسته به ویزایی که برای آن درخواست کرده‌اید، و دلیل رد شدن آن، ممکن است همچنان گزینه‌هایی داشته باشید. اگر درخواست ویزای شما برای کانادا ریجکت شد. گزینه‌های شما در مورد چگونگی ادامه پس از رد تا حد زیادی به دو چیز بستگی دارد:

برای چه نوع وضعیت کانادایی درخواست دادید

آیا از دریافت ویزای اقامت موقت مانند ویزای توریستی یا دانشجویی ریجکت شده اید؟ یا درخواستتان برای اقامت دائم کانادا بوده؟ نوع ویزایی که برای آن درخواست کردید، در تعیین بهترین راه برای ادامه، تفاوت را رقم می‌زند.

دلیل ریجکتی ویزا شما چه بوده

همچنین مسئله مهمی که وجود دارد این است که تعیین کنید آیا پرونده شما واقعاً “ریجکت شده” یا فقط “بازگردانده شده است”. این تمایزی است که ممکن است اکنون برای شما روشن نباشد، اما درک تفاوت بین این دو اصطلاح قبل از هر تلاشی برای اعمال مجدد بسیار مهم است.

درخواست دوباره بعد از ریجکتی ویزای کانادا

درخواست برای بار دوم این تصمیم را تغییر نخواهد داد. این فقط هزینه بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت و زمان پردازش را برای سایر متقاضیان افزایش می‌دهد. با این حال، اگر وضعیت شما تغییر کرد، می‌توانید دوباره با اطلاعات جدید، درخواست دهید.

نمونه‌هایی از تغییر وضعیت شما عبارتند از:

  • شما برای بازپروری کیفری درخواست داده‌اید و تایید شده‌اید.
  • شما واجد شرایط توانبخشی تلقی می‌شوید.
  • شما غیرقابل پذیرش هستید، اما برای اجازه اقامت موقت درخواست می‌دهید.
  • شما به دلایل پزشکی غیرقابل پذیرش بودید، اما این دلایل از آن زمان تغییر کرده است.
  • استخدام نماینده مهاجرت شانس شما را برای پذیرش افزایش نمی‌دهد
  • استخدام نماینده مهاجرت نیز هیچ تصمیم قبلی در مورد درخواست شما را تغییر نمی‌دهد.

اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

ریجکت ویزای توریستی کانادا

آیا می‌توانید برای ریجکتی ویزای کانادا اعتراض کنید؟ اگر اخیرا نامه رد ویزای کانادا دریافت کرده‌اید، ناامید نشوید. درخواست تجدیدنظر باید در دادگاه فدرال کانادا از طریق فرآیند بررسی قضایی انجام شود. زمان در این شرایط از اهمیت اولیه برخوردار است، بنابراین بسیار مهم است که تصمیم بگیرید که آیا این مسیر را طی کنید یا نه. ریجکت ویزا کانادا قطعی نیست؛ در صورتی که درخواست شما با استناد به اطلاعات ناقص یا تفسیر نادرست رد شد، می‌توانید از اداره مهاجرت بخواهید که در درخواست شما تجدید نظر کند. مطمئن شوید که تمام اسناد پشتیبانی و اطلاعات مربوطه را در پاسخ خود ارسال کرده‌اید. مشاوره با یک وکیل مهاجرت با تجربه و ماهر به شما کمک می‌کند تا پاسخ قوی‌ای داشته باشید.

اگر اطلاعیه ریجکتی ویزای کانادا را از اداره شهروندی و مهاجرت کانادا دریافت کرده اید، این خبر می‌تواند برای هر کسی بسیار ناراحت‌کننده باشد. توجه داشته باشید که برای درخواست تجدیدنظر در مورد ریجکتی ویزای کانادا گزینه‌هایی دارید، با این حال، زمان ثبت درخواست کوتاه است. شما ممکن است فقط یک بازه زمانی بسیار کوتاه برای درخواست تجدید نظر در مورد امتناع ویزای کانادا داشته باشید، حتی به اندازه ۳۰ روز. اگر ویزای شما برای مهاجرت رد شده است، بسیار مهم است که فوراً اقدام کنید.

نحوه نوشتن درخواست تجدید نظر برای ویزای ریجکتی کانادا

اگر ویزای کانادا شما ریجکت شد، می‌توانید یک نامه تجدیدنظر برای دولت ارسال کنید تا پرونده شما را مجدداً ارزیابی کند. ما به شدت توصیه می‌کنیم که در این مرحله فقط یک متخصص مهاجرت به شما کمک کند تا از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید و بهترین شانس را برای تایید تضمین کنید.

در یک نامه تجدید نظر می‌بایست موارد زیر را درج کنید:

  • تاریخ و آدرس سفارت
  • مشخصات شخصی و آدرس فعلی
  • تاریخی که درخواست ویزای شما رد شد

بدنه اصلی نامه تجدیدنظر شامل این است که چرا آنها درخواست شما را رد کردند، چرا معتقدید که آنها در تصمیم خود اشتباه کرده اند و ثابت می‌کنید که تصمیم آنها اشتباه بوده است.

  • سابقه سفر و ویزاهای قبلی
  • دلایلی که چرا می‌خواهید ویزای کانادا داشته باشید
  • امضا

کلیه مدارک مورد نیاز را در ضمیمه نامه تجدید نظر درج کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «ریجکتی ویزای کانادا» پاسخ دادیم:

حالت‌های مختلف عدم صدور و ریجکتی ویزای کانادا کدامند؟

فایل رزومه برگشت داده شود/ ویزای شما ریجکت شود

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا چه مواردی هستند؟

بی ثباتی مالی/ ناقص بودن مدارک هویتی یا سفر (از جمله نداشتن سابقه سفر)/ عملکرد تحصیلی ضعیف/ قصد بازگشت به کشور اصلی/ برنامه تحصیلی که مطابق با تجربه کاری و مدارک گذشته نباشد/ نامه پذیرش/ انتخاب برنامه