مقدمه‌ی هزینه های زندگی در کانادا

آیا هزینه زندگی در کانادا خیلی بالاست؟ این سوالی است که تمام مهاجران قبل از مهاجرت به کانادا از خود می‌پرسند. کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته شده است. این کشور اقتصاد قوی و همچنین کیفیت زندگی خوبی دارد. کانادا برخی از زیباترین نقاط تعطیلات را دارد، فرهنگ‌های مختلف را می‌پذیرد، مراقبت‌های بهداشتی را با کیفیت جهانی ارائه می‌دهد و یکی از امن ترین کشورهای جهان است.

اما آمارها نشان می‌دهد که کانادا در در بین کشورهای گران دنیاست اما هزینه زندگی در کانادا بسیار پایین تر از کشورهای گران دنیا است. البته بالا بودن هزینه زندگی در کانادا به این معنی نیست که تمام کشور کانادا دچار گرانی است. در هر قسمت از این کشور به مدار می‌تواند متفاوت باشد. بسته به محل اقامت شما هزینه زندگی در کانادا می‌تواند متفاوت باشد چرا که تفاوت هزینه زندگی در شهرها و هزینه زندگی در روستاها بسیار زیاد است. به همین دلیل بررسی دقیق هزینه زندگی در کانادا نیاز به تحلیل، مطالعه و تفکر در سبک زندگی در کانادا دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه زندگی در کانادا و برخی از شهرهای پر رفت و آمد آن اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. برای مشاهده مقاله کامل و مرجع ما در مورد مهاجرت به کانادا می‌توانید به مقاله «راهنمای کامل مهاجرت به کانادا – ۲۰۲۳» مراجعه کنید. برای بررسی هزینه زندگی در کانادا با ما همراه باشید.

میانگین هزینه زندگی در کانادا

میانگین هزینه زندگی در کانادا برای همه متفاوت است. متوسط هزینه زندگی در کانادا برای یک فرد مجرد ۷۳۶ دلار در ماه و برای یک خانواده ۴ نفره ۲۳۲۳ دلار تخمین زده می‌شود. به خاطر داشته باشید که این هزینه شامل هیچ گونه هزینه‌ای برای اجاره نمی‌شود. هزینه‌های ماهانه با اجاره بها ۱۷۰۸ دلار در ماه برای هر نفر و ۳۹۱۱ دلار برای یک خانواده چهار نفره تخمین زده می‌شود. مبلغ گفته شده حداقل هزینه زندگی در کانادا است. در برخی از استان ها، این هزینه ممکن است بیشتر و در برخی دیگر کمتر باشد.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا

هزینه زندگی در اتاوا کانادا ممکن است برای برخی از مهاجران و دانشجویانی که به این شهر نقل مکان می‌کنند، یکی از مسائل مهم و حیاتی باشد. در ادامه، به بررسی هزینه زندگی در اتاوا کانادا به صورت حدودی پرداخته‌ایم. با مشاهده این هزینه‌ها و با درنظر گرفتن سبک زندگی خود می‌توانید به یک دید کلی از هزینه زندگی در کانادا برسید.

شهر آتاوا در استان انتاریو قرار دارد و یکی از شهرهای بزرگ کاناداست. در سال ۲۰۲۱، جمعیت این شهر حدود ۱٫۴ میلیون نفر بوده است. با توجه به جمعیت بالای استان انتاریو، هزینه زندگی در اتاوا نیز به طرز قابل توجهی زیاد است.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا: مسکن

یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد هزینه زندگی در کانادا و هزینه زندگی در اتاوا کانادا، هزینه مسکن است. میانگین قیمت خرید مسکن در این شهر حدود ۶۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. اما اگر قصد اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر را داشته باشید، می‌توانید با هزینه حدود ۱۵۰۰ دلار در ماه یک آپارتمان دو خوابه اجاره کنید. در حالی که اجاره یک آپارتمان دو خوابه در خارج از مرکز شهر با هزینه ۱۲۰۰ دلار در ماه امکان پذیر است.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا: مواد غذایی

با توجه به سبک زندگی هزینه‌های غذایی نیز می‌تواند به اندازه‌ای بالا باشد که جزئی از هزینه زندگی در اتاوا کانادا حساب شود. یک خانواده چهار نفره می‌تواند با هزینه حدود ۹۰۰ دلار در ماه، مایحتاج غذایی خود را تامین کند. در صورتی که اگر فردی تنها باشد، نیازهای غذایی او ممکن است با حدود ۲۵۰ دلار در ماه رفع شود. البته باید توجه داشت که هزینه‌های غذایی بسته به نوع مواد غذایی، سبک زندگی و مکان زندگی شما متفاوت است. این عوامل در بودجه مورد نیاز برای هزینه زندگی در کانادا تاثیر گذار هستند.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا: حمل و نقل

حمل و نقل در اتاوا به دو صورت عمومی و خصوصی در دسترس است که هر دو حالت آن می‌تواند در هزینه زندگی در اتاوا کانادا را تفاوت ایجاد کند. برای استفاده از حمل و نقل عمومی، می‌توانید از اتوبوس، مترو و تاکسی استفاده کرد. هزینه استفاده از اتوبوس در این شهر حدود ۳/۵ دلار است. هزینه استفاده از مترو نیز بسته به فاصله مبدا و مقصد متفاوت خواهد بود. به طور متوسط، هزینه استفاده از مترو در این شهر حدود ۳/۲۵ تخمین زده می‌شود.

شاید داشتن خودروی شخصی قسمتی از هزینه زندگی در کانادا را کم کند. اما ممکن است سبک زندگی شما هزینه نگهداری از خود را بالا ببرد. اگر بخواهید از خودروی شخصی استفاده کنید، هزینه‌های بیمه، سوخت و نگهداری ماشین نیز باید مدنظر قرار گیرد. در صورتی که قصد خرید خودرو داشته باشید می‌توانید با هزینه حدود ۳۰ هزار دلار یک خودروی جدید بخرید. البته هزینه خرید خودروی دست دوم بسیار کمتر است. هزینه سوخت در آتاوا حدود ۱/۲ دلار برای یک لیتر بنزین محاسبه می‌شود.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا: سایر هزینه‌ها

هزینه زندگی در اتاوا کانادا موارد مختلفی دارد که شامل هزینه‌های برق، گاز، اب، تلفن همراه، اینترنت و خدمات بهداشتی نیز هستند. هزینه‌های برق، گاز و آب در آتاوا متفاوت بوده و بسته به مصرف و سبک زندگی، متغیر است. هزینه تلفن راه دور نیز حدود ۵۰ دلار در ماه و هزینه اینترنت در این شهر بین ۶۰ تا ۱۰۰ دلار در ماه است.

هزینه خدمات بهداشتی نیز بسته به نوع خدمات درمانی و نوع بیمه متغیر است. اما به صورت کلی، هزینه‌های خدمات بهداشتی در کانادا بسیار بالا است که برای بررسی هزینه زندگی در کانادا می‌تواند نگران کننده باشد. برای مثال، هزینه بیمارستان در کانادا حدود ۶۰۰ دلار در روز است.

هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا

ویکتوریا یکی از شهرهای بزرگ کانادا است که در جزیره ونکوور در سواحل غربی کانادا واقع شده است. شهر ویکتوریا با جمعیتی حدود ۸۶ هزار نفر، یکی از شهرهای پرجمعیت و مهم برای زندگی و کار در کانادا است.

در ادامه، به بررسی هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا پرداخته شده و هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، تفریحات و حمل و نقل که هزینه زندگی در کانادا محسوب می‌شوند بررسی شده است.

هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا: مسکن

مسکن در ویکتوریا به عنوان یکی از گران ترین هزینه زندگی در کانادا محسوب می‌شود. برای خرید یک واحد مسکونی دوخوابه در محله‌های مرکزی شهر ویکتوریا باید بیش از ۷۰۰ هزار دلار هزینه کرد. اجاره یک آپارتمان دوخوابه در محله‌های مرکزی شهر نیز حدود ۲۲۰۰ دلار در ماه است. هزینه خرید و اجاره مسکن در مناطقی که در حومه شهر واقع شده‌اند، کمتر است اما با توجه به فاصله تا مرکز شهر، هزینه حمل و نقل بیشتری نیز باید پرداخت که باید قسمتی از هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا در نظر گرفت.

هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا: مواد غذایی

هزینه غذا در ویکتوریا نیز می‌تواند بسیار بالا باشد بنابراین باید به عنوان هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا در نظر گرفته شود. اما با توجه به این که شهر ویکتوریا در نزدیکی ساحل و دریا قرار دارد، محصولات دریایی در این شهر به قیمت مناسب‌تری سرو می‌شوند. هزینه یک بسته آبجوی ۳۳۰ میلی لیتری در ویکتوریا حدود ۲/۵ دلار و هزینه یک وعده غذای ساده در یک رستوران معمولی حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار و یک وعده غذای خوب در یک رستوران برجسته بین ۴۰ تا ۸۰ دلار قیمت دارد. همچنین، قیمت مواد غذایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند وال‌مارت نسبتاً بالاست. اما به طور کلی خانواده‌ها برای بررسی هزینه زندگی در کانادا باید قسمت قابل توجهی از بودجه خود را به هزینه‌های خورد و خوراک اختصاص دهند.

هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا: تفریح و سرگرمی

شهر ویکتوریا دارای فضاهای سبز بسیاری است و مردم این شهر به فعالیت‌های بیرون از خانه علاقه زیادی دارند. در ویکتوریا، هزینه‌های مربوط به تفریحات و سرگرمی بسته به سبک زندگی متفاوت است. هزینه یک بلیط سینما و یک بلیط ورود به موزه حدود ۱۳ دلار می‌باشد. هزینه ورود به یک شهربازی برای کودکان نیز در حدود ۲۵ دلار است. اما با توجه به وجود فضاهای سبز و دریا در اطراف شهر، بسیاری از فعالیت‌های خارجی مانند پیاده‌روی در کنار دریا، دیدن جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی و… رایگان هستند که استفاده از آنها به جای استفاده از تفریحات غیر رایگان می‌تواند از هزینه زندگی در کانادا بکاهد.

هزینه زندگی در ویکتوریا کانادا: حمل و نقل

حمل و نقل در شهر ویکتوریا به شکل اتوبوس‌های شهری، تاکسی‌های آنلاین و خودروهای کرایه‌ای انجام می‌شود. هزینه یک بلیط اتوبوس برای یک نفر در ویکتوریا حدود ۲/۷ دلار است و اجاره یک خودروی متوسط حدود ۶۵ دلار در روز می‌باشد.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای بزرگ و مهم کانادا است و از جمله شهرهایی است که هزینه زندگی بالایی دارد. در ادامه، به بررسی هزینه زندگی در کانادا ونکوور می‌پردازیم.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور: مسکن

هزینه مسکن در ونکوور بسیار گران است. برای خرید یک ملک در ونکوور، باید به طور متوسط حدود ۱ میلیون دلار را پرداخت کرد. همچنین، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در ونکوور حدود ۱۹۰۰ دلار در ماه تخمین زنده می‌شود، در حالی که هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه حدود ۳۸۰۰ دلار در ماه است. در صورتی که توان پرداخت اجاره ماهیانه داشته باشید، اجاره یک ملک در ونکوور می‌تواند هزینه زندگی در کانادا را کاهش دهد. اما از سوی دیگر با خرید ملک در هر کدام از شهرهای کانادا به نوعی سرمایه گذاری کرده‌اید.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور: مواد غذایی

هزینه غذا در ونکوور متوسط است. یک شخص، هزینه غذایی حدود ۵۰۰ دلار در ماه دارد. همچنین، قیمت یک بطری آب ۱/۵ لیتری در ونکوور حدود ۲/۵ دلار است. بنابراین سبک زندگی شما و میزان مصرفی کالری شما در طول روز می‌تواند در هزینه زندگی در کانادا ونکوور موثر باشد.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور: حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در ونکوور نیز سر به فلک می‌کشد. برای استفاده از حمل و نقل عمومی، باید به طور متوسط حدود ۹۵ دلار در ماه پرداخت شود. همچنین، هزینه بنزین در ونکوور حدود ۱/۵۲ دلار برای هر لیتر است. بنابراین اگر از خودروی شخصی استفاده کنید به شرط آنکه خودرو شما در شرایط مناسبی بوده و هزینه اضافی برای شما به همراه نداشته باشد، می‌توانید در هزینه زندگی در کانادا صرفه جویی کنید. در غیر این صورت استفاده از لوازم حمل و نقل عمومی به صرفه تر خواهد بود. چرا که با توجه به نرخ بنزین، می‌توان نرخ قطعات یدکی و سایر ملزومات استفاده از خودرو را حدس زد.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور: هزینه‌های بهداشتی

هزینه‌های بهداشتی در ونکوور نسبت به هزینه‌های بهداشتی در سایر شهرهای کانادا بیشتر است. برای بیمارستان و مراکز بهداشتی، باید به طور متوسط حدود ۱۲۰ دلار در ماه پرداخت شود. بنابراین بیمارانی که به مراقبت‌های خاص نیاز دارند، قبل از مهاجرت به کانادا از هزینه‌های بهداشتی مرتبط با شرایط خود اطمینان حاصل کنند. تنها در این صورت می‌توانند از هزینه زندگی در کانادا ونکوور بکاهند.

هزینه زندگی در کانادا ونکوور: تفریحات

هزینه تفریحات و سرگرمی در ونکوور نیز بیشتر از برخی شهرهای کاناداست. دیدن یک فیلم در سینما، به طور متوسط حدود ۱۵ دلار به هزینه زندگی در کانادا اضافه می‌کند. همچنین، برای ثبت نام در یک باشگاه ورزشی، باید حدود ۹۵ دلار در ماه پرداخت کرد که از گرانترین تفریحات زندگی در ونکوور است.

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا، یکی از استان‌های کانادا، به دلیل وجود شهرهای بزرگی مانند کلگری، ادمونتون و رددیر، معمولاً بیشتر از متوسط کانادا است. افرادی که قصد مهاجرت به آلبرتا کانادا را دارند، با توجه به برنامه ریزی‌های خود و قیمت‌هایی که در این مقاله گفته شد، می‌توانند بودجه مورد نیاز برای هزینه زندگی در کانادا را تخمین بزنند.

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا: اجاره مسکن

هزینه اجاره مسکن در آلبرتا بسته به شهر و محله متفاوت است. اما در مجموع و به طور میانگین، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ۱۱۵۰ دلار در ماه است. برای اجاره یک آپارتمان دو خوابه باید حدود ۱۴۰۰ دلار در ماه پرداخت کرد. بنابراین با توجه به بینشی که از مهاجرت خود به کانادا دارید و سبک زندگی جدیدی که در این کشور انتخاب می‌کنید، هزینه زندگی در کانادا می‌تواند متفاوت باشد.

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا: مواد غذایی

هزینه خرید مواد غذایی در آلبرتا بیشتر از متوسط کانادا است، اما نوع مواد غذایی و میزان مصرف روزانه می‌تواند در هزینه زندگی در آلبرتا کانادا تفاوت ایجاد کند. برای مثال، قیمت یک کیلو گوشت قرمز در آلبرتا حدود ۱۱ دلار است. همچنین قیمت یک کیلو ماهی حدود ۲۲ دلار است. هزینه نان حدود ۲/۷۵ دلار و قیمت یک لیتر شیر حدود ۱/۷۵ دلار است. با توجه به قیمت‌های گفته شده و ذائقه خود می‌توانید هزینه زندگی در آلبرتا کانادا را محاسبه کنید.

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا: حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در آلبرتا همانند سایر شهرهای گفته شده بسته به نوع حمل و نقل متفاوت است. برای مثال، هزینه یک بلیط یک طرفه در حمل و نقل عمومی حدود ۳/۵ دلار است. برای خرید یک لیتر بنزین، باید حدود ۱/۳۷ دلار هزینه کنید. هزینه تاکسی در آلبرتا نیز بسته به مسافت و نوع سرویس متفاوت است. برای مثال، هزینه یک سفر ۵ کیلومتری با تاکسی حدود ۱۵ دلار است. بسیاری از ایرانی‌ها برای کار به آلبرتا مهاجرت می‌کنند. سعی کنید محل اقامت خود را نزدیک محل کار اجاره کنید تا در هزینه زندگی در کانادا صرفه جویی کنید.

هزینه زندگی در آلبرتا کانادا: سایر هزینه‌ها

در مجموع، هزینه زندگی در آلبرتا بیشتر از متوسط کانادا است. برای مثال، هزینه یک قرارداد تلفن همراه با اپراتورهای شبکه‌های آنتن دهی در آلبرتا حدود ۸۰ دلار در ماه هزینه دارد. همچنین هزینه اینترنت با سرعت ۶۰ مگابیت در ثانیه حدود ۶۵ دلار در ماه است.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو

تورنتو شهری پرجمعیت و مهم در کاناداست که با شهرهای بزرگ دنیا مانند نیویورک، لندن و پاریس مقایسه می‌شود. هزینه زندگی در تورنتو نیز بسیار بالاست و افرادی که می‌خواهند در این شهر زندگی کنند باید بودجه کافی برای هزینه زندگی در کانادا داشته باشند. در ادامه، به بررسی هزینه زندگی در کانادا تورنتو از جنبه‌های مختلف خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: مسکن

یکی از بزرگترین هزینه‌ها در تورنتو، هزینه مسکن است. به طور میانگین، قیمت یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ۲۲۰۰ دلار در ماه به هزینه زندگی در کانادا اضافه می‌کند. در حومه شهر، هزینه یک آپارتمان یک خوابه به ۱۵۰۰ دلار در ماه می‌رسد.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک نیز در تورنتو بسته به اندازه مصرف کالری شما می‌تواند بالا باشد و در هزینه زندگی در کانادا تاثیر خود را بگذارد. به طور میانگین، یک نفر برای خرید خوراک در ماه حدود ۵۵۰ دلار هزینه دارد. این مبلغ شامل خرید مواد غذایی، نوشیدنی، و به طور کلی مایحتاج روزانه می‌شود.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: حمل و نقل

حمل و نقل نیز هزینه‌ای مهمی است که مهاجران تورنتو باید به آن توجه داشته باشند. هزینه استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی حدود ۱۲۰ دلار در ماه تمام می‌شود. اگر قصد استفاده از تاکسی را دارید، یک کیلومتر سفر درون شهری با تاکسی حدود ۱/۸۵ دلار به هزینه زندگی در کانادا تورنتو اضافه می‌کند.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: بهداشتی

هزینه بهداشتی نیز در تورنتو کمی گران است. برای داشتن بیمه سلامت یک خانواده سه نفره حدود ۱۱۰۰ دلار در ماه باید پرداخت شود. این هزینه شامل بیمارستان، دندانپزشکی، بیماری‌های خانوادگی و داروها می‌شود. برای اینکه بتوانید به میزان دقیق هزینه زندگی در کانادا را تحلیل و محاسبه کنید، حتما شرایط بهداشتی خود را در نظر بگیرید.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: خدمات ارتباطی

در تورنتو، هزینه اینترنت و تلفن همراه نیز به نسبت بیشتر از برخی کلان شهرهای دنیاست اما از برخی شهرهای بزرگ دیگر نیز کمتر است. یک بسته اینترنت با سرعت ۶۰ مگابایت بر ثانیه برای یک ماه حدود ۸۰ دلار است. یک بسته تلفن همراه با ۱۰ گیگابایت دیتا حدود ۸۰ دلار در ماه هزینه دارد.

هزینه زندگی در کانادا تورنتو: تفریح

هزینه سرگرمی و تفریح نیز در تورنتو بیشتر از برخی شهرهای دیگر کاناداست. برای مثال، هزینه یک بلیط سینما حدود ۱۶ دلار است. هزینه یک بلیط ورزشی نیز حدود ۸۰ دلار است.

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا

کانادا یکی از گرانترین کشورها است. اما با اگر سبک زندگی شما کمی دستخوش تغییر کنید، احتمالا بتوانید هزینه زندگی در کانادا را کاهش دهید. برای این کار اگر به جستجوی منابعی برای کمک به کاهش هزینه‌ها بپردازید، می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید. کبک، استانی در شمال شرقی کاناداست و با توجه به شهرهای بزرگی مانند مونترال و شهر کبک، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت به کانادا است. در ادامه به بررسی هزینه‌های مختلف زندگی در استان کبک و هزینه زندگی در شهر کبک کانادا می‌پردازیم

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا: اجاره مسکن

هزینه مسکن در کبک بسته به شهر و موقعیت جغرافیایی متفاوت است. به طور کلی، شهر مونترال از نظر هزینه‌های اجاره مسکن یکی از مناطق گران قیمت کانادا است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مونترال در حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار در ماه است. در مقابل، هزینه زندگی در شهر کبک کانادا نسبت به مونترال بسیار کمتر می‌باشد. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در شهر کبک حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار در ماه است.

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا: مواد غذایی

هزینه غذا خریداری شده از فروشگاه‌ها در استان کبک کانادا، مانند هر کشور و شهر دیگری، بسته به نوع مواد غذایی و برندها، می‌تواند در هزینه زندگی در کانادا را تفاوت ایجاد کند. برای مثال، یک کیلوگرم گوشت قرمز در کبک در حدود ۱۰ دلار و یک کیلوگرم مرغ در حدود ۹ دلار است. برای کاهش هزینه زندگی در کانادا می‌توانید از برندهای دیگری که قیمت ارزان تری نسبت به برندهای معروف دارند استفاده کنید.

همچنین از دیگر راه‌ها برای کم کردن هزینه زندگی در کانادا، اقامت در شهرهای ارزان تر کاناداست. در این صورت بسیاری از هزینه‌ها از جمله هزینه‌های مواد غذایی کاهش پیدا می‌کند. برای مثال، یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی در مونترال در حدود ۱۵ تا ۲۰ دلار است. اما یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی در شهر کبک حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار هزینه دارد. هزینه یک نوشیدنی در یک کافه در مونترال در حدود ۴ دلار بوده و در شهر کبک حدود ۳ دلار است.

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا: حمل و نقل

حمل و نقل همیشه قسمتی از هزینه زندگی در کانادا بوده و هست. اما جنبه حمل و نقل هزینه زندگی در شهر کبک کانادا متفاوت است. برای مثال، هزینه یک بلیط اتوبوس در مونترال بین ۳ تا ۳/۵ دلار است، در حالی که یک بلیط اتوبوس در شهر کبک در حدود ۲/۵ دلار قیمت دارد. همچنین، هزینه یک بلیط قطار در شهر کبک در حدود ۲۰ دلار است.

هزینه زندگی در شهر کبک کانادا: بیمه سلامت

در کانادا، داشتن بیمه سلامت الزامی است و باید آن را جزئی از هزینه زندگی در کانادا دانست. هزینه بیمه سلامت در شهر کبک بسته به سن، جنسیت و وضعیت اشتغال متفاوت است. هزینه بیمه سلامت برای یک فرد مجرد در حدود ۶۰ دلار در ماه تخمین زده می‌شود.

نکاتی برای کنترل هزینه زندگی در کانادا

با توجه به هزینه‌های مختلف مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل و بیمه سلامت، هزینه زندگی در کانادا مخصوصا برخی از شهرهای آن بالاست. با این حال، با جستجوی منابعی برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید برای زندگی در کانادا اعمال زیر را به عنوان یک پیشنهاد در نظر بگیرید:

  • یافتن مسکن در مناطقی که قیمت‌های کمتری دارند.
  • استفاده از حمل و نقل عمومی به جای تاکسی یا خودرو شخصی.
  • استفاده از خدمات بیمه سلامت دولتی که هزینه‌های آن کمتری نسبت به بیمه‌های خصوصی دارد.

تنظیم بودجه به صورت ماهانه و هفتگی

بودجه ماهانه می‌تواند به شما کمک کند هزینه زندگی در کانادا را بسته به جریان نقدی خود تقسیم کنید. همیشه مقدار ثابتی از پول را برای هزینه‌هایی مانند اجاره، و آب و برق کنار بگذارید و سپس مقداری پول برای برنامه‌های خود در آینده پس انداز کنید. یک بودجه ماهانه که به خوبی تهیه شده باشد می‌تواند به صرفه جویی هزینه زندگی در کانادا کمک کند.

جستجو برای تخفیف در نیازهای روزانه

سوپرمارکت‌های کانادایی تخفیف‌های فصلی و جشنواره‌ای زیادی را هر ساله در روزهای خاصی ارائه می‌دهند. همچنین برخی از آنها برای مشتریان وفادار خود تخفیف‌های بسیار خوبی دارند. مطمئن شوید که تبلیغات به روز را دنبال می‌کنید تا از قیمت ارزان تر محصولات بهره ببرید. به این ترتیب می‌توانید هزینه زندگی در کانادا را به صورت قابل توجهی کاهش دهید.

استفاده از برندهای غیر معروف

سعی نکنید همیشه از کالاهای معروف استفاده کنید. گاهی اوقات استفاده از محصولات محلی نسبت به محصولات گران قیمت یک برند، می‌تواند هزینه زندگی در کانادا را کاهش دهد.

پرهیز از رستوران و فست فود

همه ما عاشق فست فود هستیم و از غذا خوردن در رستوران‌های مختلف لذت می‌بریم. اما، باید به این نکته توجه داشته باشید که غذا خوردن در بیرون از خانه ممکن است هزینه زندگی در کانادا را افزایش دهد. بنابراین بهتر است در آشپزخانه خود آشپزی کرده و از این کار لذت ببرید.

چه مقدار بودجه باید برای هزینه زندگی در کانادا در نظر گرفت؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که متقاضیان مهاجرت به کانادا از خودم می‌پرسند این است که در ماه اول اقامت در کانادا چقدر هزینه باید پرداخت کنم؟ پاسخ به این سوال بیشتر به سبک زندگی و سلیقه فردی شما بستگی دارد.

با این حال، خانواده‌ای که باهم به کانادا مهاجرت می‌کنند، باید بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در ماه بودجه‌ای برای هزینه زندگی در کانادا در نظر بگیرند. اگر کسی را در کانادا می‌شناسید و می‌توانید قبل از مهاجرت با او در تماس باشید، پیشنهاد می‌شود گپ و گفتی در مورد هزینه زندگی در کانادا باهم داشته باشید تا بتوانید از ارقام واقعی تری آگاه شوید.

کلام آخر

کانادا کشوری آینده‌دار است. بنابراین اگر به دنبال آینده بهتری هستید، با اندکی مدیریت و برنامه ریزی، می‌توانید در هزینه زندگی در کانادا صرفه جویی کنید. صرفه جویی و پس انداز در نهایت می‌تواند به شما در خرید خانه کمک کند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره هزینه زندگی در ایالت های کانادا ۲۰۲۳ و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

آیا کالاها در کانادا گران هستند؟

کالاهای مصرفی و مواد غذایی در کانادا به طور قابل توجهی گران تر هستند، با افزایش قیمت ۲۵٪ تا ۵۰٪ نسبت به ایالات متحده.

برای زندگی در کانادا به چه میزان پول نیاز دارید؟

به طور متوسط، زوج ها ممکن است انتظار داشته باشند که حدود ۳۵۰۰ دلار در ماه برای حفظ یک سبک زندگی راحت در کانادا هزینه کنند.

آیا یافتن کار در کانادا آسان است؟

گرفتن کار در کانادا برای ایرانیان مستلزم تحقیق زیاد و کار سخت است.