آیا در این فکر هستید که سفر به کشوری خارجی با جاذبه‌های شگفت‌انگیز را تجربه کنید؟ در این صورت، پرتغال را یکی از اولویت‌های خود در نظر بگیرید و برای تجربه سفر به این کشور زیبا آماده شوید. اما شاید درباره سفر به پرتغال و فواید و معایب آن، سؤالاتی ذهن‌تان را درگیر کرده باشد؛ در این مطلب به عنوان راهنمای سفر به پرتغال به سؤالات شما پاسخ خواهیم داد.

فواید سفر به پرتغال

به عنوان گردشگر خارجی می‌توانید با سفر به پرتغال از مزایایی بهره‌مند شوید. این مزایا، توریست‌ها و گردشگران ایرانی را ترغیب به تجربه سفری مهیج و خاطره‌انگیز به پرتغال می‌کند. در جدول زیر، لیست از مزیت‌های تجربه مسافرت به این کشور را برای شما تهیه کرده‌ایم:

فواید سفر به پرتغال
● هزینه مقرون‌به‌صرفه سفر
● بازدید از زیباترین جاهای دیدنی و تفریحی
● اقامت کوتاه‌مدت در محیطی ایمن
● تجربه سفر در آب و هوای معتدل
● شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری
● امکان سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ویزای شینگن
راهنمای سفر به پرتغال
قبل از سفر به پرتغال از راهنمای سفر استفاده کنید

با شرایط سفر به پرتغال، بیشتر آشنا شوید!

اطلاع از شرایط سفر به پرتغال برای هر مسافری لازم و ضروری است. از مهمترین الزامات و شروط سفر به این کشور می توان به دریافت ویزای مسافرتی و شینگن اشاره کرد. بازه زمانی اعتبار ویزای شینگن پرتغال، کوتاه مدت است و به طور معمول ۹۰ روز دارای اعتبار خواهد بود. البته، در صورتی که جزو شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشید، احتیاج به دریافت ویزای گردشگری نخواهید داشت. از اسناد مورد نیاز برای اخذ روادید گردشگری پرتغال می‌توان به مدارک شناسایی و هویتی، فرم درخواست ویزا، گواهی تمکن مالی و… اشاره کرد؛ در این زمینه از مشاورین حقوقی نیز می‌توانید راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. هر مسافری باید ثابت کند که قادر به تأمین هزینه‌های سفر خود در پرتغال است و تمکن کافی دارد. از آنجایی که اخذ ویزای شینگن کشوری‌هایی از قبیل اروپا کار آسانی نیست، در این مسیر کارشناسان حقوقی به شما کمک خواهند کرد.

هزینه سفر به پرتغال

برای اینکه از هر کدام از کشور‌های خارجی بازدید کنید، باید بودجه‌ای را جهت مسافرت کنار بگذارید. همه توریست‌ها می‌دانند که مسافرت به اکثر مناطق اروپا بسیار پر هزینه خواهد بود. اما آیا سفر به پرتغال می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه برای تعطیلات رویایی باشد؟ در پاسخ به سوال باید گفت که بله، پرتغال از کشور‌های مقرون به صرفه است؛ البته هزینه‌های سفر به محل اقامت، کرایه اتومبیل، تهیه غذا و… نیز بستگی دارد. بهترین بازه زمانی برای کاهش هزینه‌ سفر به پرتغال، ماه‌های پاییز و بهار است. به علاوه، سفر در ماه‌های می‌، ژوئن، سپتامبر و اکتبر به شهر‌هایی مانند لیسبون می‌تواند هزینه‌های مسافرت‌تان را تا حدودی کاهش دهد.

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید یکی از روشهای این کار را در مقاله سرمایه گذاری در پرتغال ببینید.

شرایط سفر به پرتغال
بهار تا پاییز بهترین زمان سفر به پرتغال

بهترین زمان برای سفر به پرتغال

شاید این سؤال شما هم باشد که برای سفر به پرتغال باید در کدام بازه‌های زمانی اقدام کرد؟ از سفر به پرتغال می‌توان در تمام فصول سال لذت برد؛ بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این کشور به ترجیحات و هدف شما بستگی دارد. فصل بهار که از مارس تا می و پاییز که از سپتامبر تا اکتبر ادامه دارد، برای سفر به پرتغال بهترین زمان است. در این مدت جمعیت کمتری در کشور حضور خواهند داشت و دمای هوا بهتر و ملایم‌تر از سایر فصول است. اگر قصد تفریح در سواحل پرتغال را دارید، سفرتان را به فصل بهار موکول کنید. در واقع، توریست‌هایی که به تفریحات آبی علاقه دارند، می‌توانند فصل بهار را برای سفر انتخاب کنند. به علاوه، در فصل بهار، راحت‌تر می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تفریحی پرتغال بازدید کنید؛ چون در این بازه زمانی، کشور زیاد شلوغ و مملو از مسافر نیست. همچنین، برای بازدید از جا‌های دیدنی پرتغال در فصل بهار لازم نیست که هزینه خیلی زیادی را بپردازید.

سفر در تابستان به پرتغال می‌تواند بسیار پرهزینه باشد؛ چون نرخ رزرو هتل در این فصل افزایش پیدا می‌کند. اواخر فصل بهار و اوایل پاییز، بهترین بازه زمانی برای تجربه سفر به این کشور است. همچنین، از آنجایی که در فصل پاییز، آب و هوای شهر‌های بزرگ پرتغال مانند لیسبون، پورتو و سینترا بسیار متعادل‌تر است، می‌توانید در سفر توریستی‌تان به این کشور، انواع تفریحات مختلف از پیاده روی در آلگاروه گرفته تا اسب سواری را در برنامه خود قرار دهید.

اگر می‌خواهید طبیعت پرتغال را کشف کرده و تعطیلات آرام و مقرون به صرفه‌تری را تجربه کنید، سفر در زمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اما در این فصل، شرایط آب و هوایی نامساعد است و باید در زمینه تدبیرات لازم را به کار بگیرید. به علاوه، در صورتیکه جزو افراد علاقه‌مند به فستیوال و جشنواره‌های پرتغالی هستید، بهتر است که سفرتان را به ماه خرداد یا فصل زمستان موکول کنید.

اقامت در سفر به پرتغال به عنوان توریست

پرتغال، مقصد توریستی پرطرفدار است که با سفر به آنجا گزینه‌های اقامتی مختلفی پیشرو خواهید داشت. به عنوان مسافر می‌توانید در هتل‌های مجلل گرفته و مهمان‌خانه‌های دنج واقع در این کشور اقامت داشته باشید. از پرطرفدارین مکان‌های برای اقامت در پرتغال می‌توان به هتل لیسبون ماریوت (Lisbon Marriott hotel)، کراون پلازا پورتو (Crowne Plaza Porto) و یورک هاوس (York house) اشاره کرد. هتل‌ها به خصوص در شهر‌های بزرگ‌تر و مناطق توریستی پرتغال، امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار مسافرین قرار می‌دهند؛ البته باید بودجه بیشتری را برای اجاره محل اقامت در این مناطق کنار بگذارید.

معایب سفر به پرتغال را نادیده نگیرید!

سفر به هر یک از کشور‌های خارجی با معایبی نیز همراه خواهد بود. اما نباید این معایب را به عنوان مانعی برای سفر خود در نظر بگیرید. به عنوان فردی که برای اولین بار، قصد تجربه سفر به پرتغال را دارد، حتماً به این معایب توجه داشته باشید.

مانع زبان

اگر زبان‌تان خیلی خوب نیست، در سفر به پرتغال و برقراری ارتباط با بومیان این کشور با مشکل مواجه می‌شوید. بنابراین، موانع زبانی را می‌توان از معایب سفر به پرتغال در نظر گرفت و برای حل این مشکل باید قبل از مسافرت، برای یادگیری زبان آماده شوید.

بوروکراسی

در سفر به پرتغال ممکن است که برای امور مربوط به ویزا و… نیاز به مراجعه به دفاتر اداری داشته باشید. بوروکراسی را می‌توان از معایب سفر به پرتغال در نظر گرفت؛ چون بازه زمانی طولانی از وقت گرانبهای شما به عنوان مسافر باید در صف‌های اداری اتلاف شود. اما بوروکراسی مسئله خیلی مهمی نیست که مانع از تجربه سفر شما به کشور پرتغال شود.

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید و میخواهید بدانید چه شهری برای شما مناسب است، مقاله بهترین شهر پرتغال برای زندگی را از دست ندهید.

هزینه سفر به پرتغال
استفاده از مناظر طبیعی در سفر به پرتغال

در سفر به پرتغال، در جشنواره‌ها و فستیوال‌های این کشور شرکت کنید!

اگر قصد این را دارید که با فرهنگ مردم پرتغال آشنا شوید، در زمان برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌ها به این کشور سفر کنید. جشنواره‌ها و فستیوال‌های پرتغال، هر سال در ماه ژوئن برگزار می‌شوند. این فستیوال‌ها از اوایل شب شروع و انواع مراسم‌های مذهبی و سنتی در آنجا برگزار خواهد شد. در جدول زیر، لیستی از جشنواره‌های کشور پرتغال را برای شما تهیه کرده‌ایم که عبارتند از:

جشنواره‌های کشور پرتغال
● فستیوال بین‌المللی مجسمه‌های ماسه‌ای (FIESA)
● فستیوال سمانا سانتا (Semana Santa)
● زیارت فاطیما (Peregrinação de Fátima)
● فستیوال جلیقه قرمز رنگ (Festa do Colete Encarnado)

بازه زمانی لازم برای سفر به پرتغال

با وجود اینکه پرتغال از کشور‌های کوچک محسوب می‌شود، اما برای تماشای جا‌های دیدنی این کشور باید حداقل ۱۰ روز زمان بگذارید. در سفر ۱۰ روزه به این کشور می‌توانید به گشت و‌گذار در شهر‌های بزرگ لیسبون و پورتو مشغول شوید و در روستا‌های حومه شهر نیز استراحت کنید. البته، در سفر ۱۰ روزه نمی‌توانید از تمام جاذبه‌های این کشور دیدن کنید. به همین خاطر، قبل از شروع سفر باید برای خودتان برنامه‌ای ترتیب دهید و مطابق با آن هر کدام از شهر‌های پورتو، لیسبون، سینترا، براگا، کاسکایس و…. را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید.

سخن آخر

پرتغال، هم مرز با کشور اسپانیا است و جزو قدیمی‌ترین کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود. لیسبون پرتغال، در فهرست قدیمی‌ترین شهر‌های واقع در اروپا قرار گرفته است. همچنین، این کشور دارای ساختمان‌هایی با معماری باستانی، سواحل طلایی، موزه‌ها و کاخ‌های تاریخی و قدیمی است و برترین مناظر جهان را در خود جای داده است. به همین خاطر، سفر به کشور‌های اروپایی مانند پرتغال در فهرست علاقه‌مندی‌های بسیاری از توریست‌ها قرار دارد. شما می‌توانید به عنوان فرد علاقه‌مند به گردش و تفریح در اروپا، سفر به پرتغال را در برنامه‌تان قرار دهید. سفر به پرتغال می‌تواند تجربه مسافرتی رویایی، هیجان‌انگیز و خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. در زمینه اطلاع از روند اخذ روادید شینگن پرتغال می‌توانید با تیم حقوقی و مهاجرتی در ارتباط باشید و از مشاورین النورا به عنوان راهنمای سفر به پرتغال کمک بگیرید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «سفر به پرتغال» پاسخ دادیم:

۱. ویزای شینگن پرتغال دارای چه مدت اعتبار است؟

ویزای شینگن کشور پرتغال، اعتباری به مدت ۹۰ روز دارد.

۲. سفر به پرتغال با چه معایبی همراه است؟

از معایب سفر به پرتغال می‌توان به موانع زبانی و بوروکراسی اشاره کرد.

۳. برای سفر به عنوان توریست به پرتغال چه مدارکی لازم است؟

به منظور تجربه سفر به عنوان توریست به کشور پرتغال باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کنید.

۴. آیا برای سفر به پرتغال باید هزینه زیادی را پرداخت کرد؟

خیر؛ هزینه سفر به پرتغال در مقایسه با کشور‌های اروپایی دیگر کمتر و مقرون به صرفه است.

۵. به منظور دریافت ویزای شینگن پرتغال، گواهی تمکن مالی لازم است؟

برای اخذ روادید شینگن پرتغال باید سندی ارائه دهید که تمکن مالی‌تان را جهت تأمین مخارج سفر به این کشور به اثبات برساند.

۶. چه موقع، بهترین زمان برای تجربه سفر به هر یک از شهر‌های پرتغال است؟

از بهترین بازه‌های زمانی جهت تجربه سفری خاطره‌انگیز و مقرون به صرفه به هر یک از شهر‌های پرتغال، می‌توان به فصول بهار و پاییز اشاره کرد.