مقدمه‌ی بهترین شهر پرتغال

مشخص کردن بهترین شهر پرتغال یکی از سخت ترین کارهای دنیا برای ایرانیان است. چرا که کشور پرتغال پر از مکان‌های دیدنی و شهرهای فوق العاده برای زندگی است. مخصوصا اینکه با تلاش‌های دولت پرتغال و تیم‌های تخصصی تحقیق و توسعه در این کشور، علاوه بر رشد استارتاپ‌های در صنعت گردشگری، جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیاری نیز در این کشور به وجود آمده که موجب افزایش گردشگران و مهاجران به این کشور شده است. در ادامه چند شهر برتر کشور پرتغال را مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای درک بهتر روند مهاجرت به پرتغال مقاله ما با تیتر «راهنمای کامل مهاجرت به پرتغال» را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

بهترین شهرهای پرتغال

تصویری از 3 پرچم پرتغال برای عنوان بهترین شهرهای پرتغال انتخاب شده است.
شهر های کشور پرتغال از نظر شاخص زندگی و جذب توریست در ردیف خوبی قرار دارند

 

همانطور که گفته شد، امروزه جاذبه‌های گردشگری پرتغال در تمام این کشور رشد کرده است. این رشد در همه جوانب بوده و مخصوص یک یا دو شهر نیست. به همین دلیل اینکه بهترین شهر پرتغال برای زندگی کدام شهر است، به سبک زندگی شما، همینطور جوانب ایده آل شما برای زندگی بهتر بستگی دارد.

الگاروه (Algarve)

اگر بنا باشد اولین شهر را بر اساس میزان محبوبیت در میان مهاجران دسته بندی کرد. باید الگاروه اولین آنان باشد. کسانی که شهرهای کم هزینه را دوست دارند، الگاروه بهترین شهر پرتغال برای آنان است. از طرفی از نظر آب و هوای سالم و آفتاب انرژی بخش، الگاروه از بهترین شهرهای پرتغال است. همچنین الگاروه بهترین سواحل اروپا را دارد.

 

در شهر الگاروه می‌توانید از بهترین‌های جاذبه‌های گردشگری پرتغال نیز لذت ببرید. از معماری‌های قرون وسطایی و دهکده‌های ماهیگیری گرفته تا بازارهای روباز، شراب محلی و بهترین سواحل شنی اروپا. الگاروه، بهترین شهر پرتغال سرزمینی است با خیابان‌های سنگفرش و خانه‌هایی با نمای سفید با دودکش‌های بلند که در میان درختان انجیر، زیتون، بادام بنا شده‌اند.

 

آلگاروه احتمالا بهترین آب و هوا در کشور و یکی از پایدارترین شرایط جوی در جهان را دارد. با تقریباً ۳۳۰۰ ساعت آفتابی در سال، تقریباً از هر جای دیگری در اروپا از روزهای آفتابی بیشتری برخوردار است. اگر به دنبال یک جامعه بزرگ از مهاجران (به ویژه بریتانیایی ها) هستید الگاروه بهترین شهر پرتغال برای شماست. این شهر یکی از شهرهای پر از مهاجران اروپایی و انگلیسی هاست.

اگر یک گلف باز حرفه‌ای هستید یا به گلف علاقه دارید، قطعا الگاروه بهترین شهر پرتغال برای زندگی است. این منطقه دارای ۴۲ زمین در کمتر از ۱۰۰ مایل است و به طور کلی به عنوان بهترین شهر پرتغال برای بازی گلف در قاره اروپا شناخته می‌شود.

سواحل الگاروه

سواحل الگاروه شایسته ذکر جداگانه هستند. الگاروه با وجود بهترین سواحل الگاروه بهترین شهر پرتغال برای بازنشسته هاست. چرا که بازنشسته‌ها در این شهر به بهترین مناطق شنی در کل اروپا دسترسی خواهید داشت. می‌توانید محل استراحت خود را در میان بیش از ۱۵۰ ساحل انتخاب کنید. ۱۰۰ مایلی خط ساحلی این شهر در اقیانوس اطلس با دیدنی ترین صخره‌های دندانه دار و تالاب‌های زیبا محصور شده است. آب این سواحل رنگ لاجوردی چشم نوازی دارد.

لاگوس (Lagos)

لاگوس یک شهر فوق العاده در غرب الگاروه است که مهاجران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. لاگوس دیدنی‌های بسیاری دارد. این شهر در ساحل ریو بنسفریم (Bensafrim) ساخته شده و پر از آثار جذاب قرن شانزدهمی است.

 

خیابان‌های سنگ فرش شده این شهر پر از خانه‌های سفید است که به میدان‌های زیبایی منتهی می‌شود. به عنوان مثال، Praça de Gil Eanes از زیباترین میدان‌های شهر است. این میدان معمولاً در شب‌ها با اجرای زنده، موسیقی یا نمایشگاه‌های قرون وسطایی مردم را دور خود جمع می‌کنند. شهر لاگوس برای کسانی که به اجرای موسیقی زنده علاقه دارند بهترین شهر پرتغال است.

 

وقتی تیم ملی پرتغال مسابقه فوتبال دارد، یا رقابتی بزرگ برگزار می‌شود، کافه‌ها و مردم نمایشگرهای بزرگی در میدان می‌گذارند تا بقیه بتوانند از تماشای آن لذت ببرند. این شهر مملو از رستوران‌های با کیفیت و ارزان است. سواحل اطراف شهر به سادگی خیره کننده هستند. در فصل توریستی، کنسرت‌هایی در فضای باز و زندگی شبانه پویا از خصوصیات لاگوس هستند.

لیسبون (Lisbon)

تصویری از مجسمه ی معروف شهر لیسبون برای عنوان لیسبون (Lisbon) انتخاب شده است.
لیسبون از لحاظ مختلف اهمیت فراوانی یافته و به‌عنوان دومین قطب اقتصادی در شبه‌جزیره ایبری پس از مادرید مطرح می‌شود

 

لیسبون از بهترین شهرهای پرتغال است که شما حتی اگر فوتبالی هم نباشید، حتما نام باشگاه معروف فوتبال اسپورتینگ (Sporting Clube de Portugal) را شنیده اید. برای دوستداران فرهنگ و کسانی که خواهان سبک زندگی فعال در قلب اروپا این یکی از بهترین شهرها است.

اگر به اوقات فراغت خود بسیار اهمیت می‌دهید، باید بدانید که در مقایسه با دیگر پایتخت‌های اروپایی، لیسبون آرام‌تر است. دقیقاً به همین دلیل می‌تواند یکی از بهترین شهرها برای اقامت در کشور پرتغال باشد.

لیسبون به‌طور منحصربه‌فردی زیرساخت‌های توسعه‌یافته و زندگی فرهنگی شلوغ مناسب یک پایتخت را با جذابیت آرام و دلنشین ترکیب می‌کند.

اگر نگران هزینه‌های زندگی در پایتخت هستید باید بدانید که لیسبون نسبت به سایر پایتخت‌های اروپایی ارزان تر است. به عنوان مثال، اجاره ماهانه ۸۵ متر مربع (۹۰۰ فوت مربع) مسکن مبله در یک منطقه متوسط (نه خیلی بالاشهر) در لیسبون حدود ۹۰۰ یورو است.

حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) ارزان است. این بدان معناست که اگر در لیسبون زندگی می‌کنید، نیازی به داشتن ماشین ندارید. بنابراین بدون هزینه بنزین، بیمه ماشین و هزینه خدمات، بدون مشکل پارکینگ و هزینه عوارض (که در کشور پرتغال می‌تواند بسیار سنگین باشد) می‌توانید در لاگوس اقامت داشته باشید. به همین دلیل لاگوس یکی از بهترین شهرها برای اقامت مهاجرت ایرانی است.

به دو دلیل می‌توان گفت که لاگوس برای مهاجران ایرانی مخصوصا تاجران ایرانی بسیار مناسب است. گرچه سلیقه‌ها و سبک زندگی بسیار با یکدیگر متفاوت است؛

اولاً، این شهر به خوبی به شهرهای دیگر پرتغال و همچنین اروپا و آفریقا متصل است.

ثانیا، دو ساعت و نیم پرواز تا پاریس و کمی بیش از یک ساعت تا کازابلانکا است. بعلاوه، خطوط هوایی اروپایی از فرودگاه لیسبون تخفیف ویژه‌ای دارند.

کاسکایس (Cascais)

برای کسانی که دوست دارند در لیسبون اقامت بگیرند، اما شهرهای ساحلی بیشتری را ترجیح می‌دهند، Cascais ممکن است گزینه بهتر در بین انتخابهای شما باشد. فانوس دریایی سانتا مارتا در جنوب مرکز کاسکایس یکی از نقاط مورد علاقه ساکنان شهر است. این شهر ساحلی با قطار ۲۵ دقیقه‌ای تا لیسبون فاصله دارد. کاسکایس دارای آب و هوای خوب، هزینه معقول زندگی، سواحل فوق العاده و شرایط سرگرم کننده‌ای دارد.

 

کاسکایس آخرین توقف در انتهای یکی از خطوط قطار خارج از شهر لیسبون است. قبلا یک دهکده ماهیگیری کوچک بود، اما در قرن بیستم، به یک شهر ساحلی شیک تبدیل شد. اگر به ماهیگیری علاقه دارید کاسکایس می‌تواند گزینه خوبی باشد. تعداد زیادی قایق رنگارنگ در بندر به ماهیگیری مشغول هستند. صید روزانه هنوز در میدان کنار بندر به حراج گذاشته می‌شود. همچنین می‌توان ماهیگیران را در حال ماهیگیری در اسکله دید.

 

کاسکایس مانند ادامه شهر لیسبون است. اما مسکونی تر، نزدیک تر به ساحل و پر نشاط تر است. در این شهر می‌توان دوچرخه سواری، قایق رانی، غواصی و گلف را باهم داشت. سواحل زیبای و پر از ماسه‌های نرم این شهر در فصل تابستان میزبان مهاجران بسیاری هستند. در فاصله کمی دورتر، مجموعه ورزشی زیبای Quinta da Marinha در حال فعالیت است. این مجموعه ورزشی دارای ۱۸ سوراخ گلف ساحلی است و اسب سواری نیز از کارهایی است که مهاجران می‌توانند در آن انجام دهند.

کویمبرا  (Coimbra)

اگر به شهرهای دانشگاهی برای اقامت در کشور پرتغال نیاز دارید. کویمبرا شهر پرتغال دانشگاهی است. دانشگاه کویمبرا از هر نظر بر شهر تسلط دارد. مانند هر شهر دانشگاهی، کویمبرا دارای فضایی هیجان‌انگیز، مردمی گوناگون، اقتصاد پایدار و تعداد زیادی رستوران، خرید و رویدادهای فرهنگی است. این شهر سرشار از ورزش، فعالیت‌های متنوع، سرگرمی و فرصت‌های فرهنگی و آموزشی است.

 

کویمبرا مانند آکسفورد پرتغال است. مملو از دانشجویانی که لباس‌های سیاه پوشیده‌اند و فضای خاصی که فقط یک شهر قدیمی دانشگاهی اروپایی می‌تواند داشته باشد. اگر به دنبال ترکیبی عجیب از جذابیت‌های گردشگری، دانش و مدرنیته هستید کویمبرا بهترین شهر پرتغال برای شماست.

 

کویمبرا یک دانشگاه بسیار قدیمی با تاریخ و میراث دارد که قدمت آن به سال۱۲۹۰ باز می‌گردد. گفتنی است در قرن دوازدهم، این شهر پایتخت پرتغال بود. کویمبرا اکنون ۱۰۶۵۰۰ نفر جمعیت دارد و تقریباً ۲۵ درصد آنها را دانشجویان دانشگاه تشکیل می‌دهند. این شهر با ترکیبی از قدیمی و جدید، کلیساهای قرون وسطایی و بافت شهری جذاب تبدیل به بهترین شهر پرتغال برای مهاجران دانشجو شده است.

شهر کویمبرا تنها ۲ ساعت با قطار از لیسبون فاصله دارد. بنابراین اگر لیسبون بهترین شهر پرتغال برای شماست می‌توانید هرازچند گاهی به این شهر سفر کنید. خرید خانه در شهر کویمبرا ارزان تر از لیسبون یا آلگاروه است. خانه‌هایی با زمین و باغ در اطراف کویمبرا یا آپارتمان‌هایی در خود شهر برای خرید وجود دارد.

پورتو  (Porto)

تصویری از مجسمه ی نام شهر پورتو برای عنوان پورتو  (Porto) انتخاب شده است.
پورتو دومین شهر بزرگ پرتغال بوده و مجموعه‌ای غنی از جاذبه‌های فرهنگی گوناگون را برای گردشگران فراهم می‌کند

 

اگر اهل غذا و نوشیدنی‌های مختلف هستید پورتو وسوسه کننده خواهد بود. آیا می‌دانستید که نام پرتغال از دومین شهر بزرگ این کشور یعنی پورتو گرفته شده است؟ نام لاتین آن Portus Cale بوده که به تدریج به پرتغال تبدیل شد.

 

پورتو در شمال پرتغال قرار دارد و از ماه نوامبر تا مارس در پورتو باران زیادی می‌بارد. با این وجود، اگر آب و هوای معتدل با تابستان‌های گرم و آفتابی دلچسب را دوست دارید، اگر اهل نوشیدنی و غذا هستید و اگر دوست دارید از شهر باستانی رنگارنگ لذت ببرید پورتو برای شما بهترین شهر پرتغال خواهد بود. شاید گرمترین شهر پرتغال نباشد، اما پورتو بیشتر اوقات در طول سال آفتابی است.

 

پورتو مملو از فروشگاه‌های کوچک و مستقل خانوادگی، کافه‌ها و فروشگاه‌های قدیمی است. بازارهای شلوغ زیادی وجود دارد که کالاهای قدیمی را می‌فروشند. زندگی در پورتو ساده تر و بی‌تکلف تر است. ولی برخی از خیابان‌های شهر به هیچ وجه لاکچری و کلاسیک نیست. اما جذابیت شهر مطمئنا شما را محصور خواهد کرد و برای بسیاری غیرممکن است که عاشق پورتو نشوند.

مادیرا  (Madeira)

اگر به زندگی در یک جزیره تمام عیار علاقه دارید مادیرا پیشنهاد دیگری است. مجمع الجزایر مادیرا تقریباً ۲۵۰ مایل دورتر از جزایر قناری است. مادیرا یک شهرهای محبوب توریستی است. هر سال بیش از ۶ برابر جمعیت خود، گردشگران را میزبانی می‌کند! گرچه بسته به دیدگاه شما، این امر می‌تواند یک مزیت بی‌نقص یا یک ایراد بزرگ باشد. مادیرا برای راه اندازی یک کسب و کار، مخصوصا در حوزه گردشگری بسیار ایده آل است. اما اگر به دنبال مقصدی آرام و آسوده در تمام طول سال هستید، شاید ایده آل نباشد.

 

چشم انداز مادیرا شگفت انگیز است. جنگل‌های آن در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و مناظر باورنکردنی آن روح شما را هر لحظه تازه می‌کند. آب و هوا این شهر نیمه گرمسیری است و به ندرت در تمام سال به زیر ۲۰ درجه می‌رسد. مادیرا به عنوان یک جزیره مستقل، همه چیزهایی را که برای یک زندگی راحت نیاز دارید، دارد. زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی با کیفیت هستند. هزینه زندگی نسبتاً پایین است و این جزیره به خاطر غذاهایش در سراسر جهان شناخته شده است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره بهترین شهر پرتغال برای زندگی چگونه است؟ و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

بیشتر خارجی ها در کجای پرتغال زندگی می کنند؟

مهاجران تمایل دارند به شهرهای بزرگ پرتغال - به ویژه لیسبون و پورتو - سرازیر شوند.

کدام شهر برای کار در پرتغال بهتر است؟

لیسبون

آیا پرتغال برای زندگی خوب است؟

بله! پرتغال نه تنها کشوری امن بلکه یکی از امن ترین کشورهای جهان است. پرتغال کشوری امن برای سفر و همچنین زندگی است.