مقدمه‌ی اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری

پرتغال با نام رسمی جمهوری پرتغال، کشوری در جنوب اروپا است که در سال ۱۱۴۳ تاسیس شد و مساحتی بالغ بر ۹۲۲۱۲ کیلومتر مربع دارد. سرزمین اصلی در جنوب غربی شبه جزیره ایبری قرار دارد و از شمال و شرق با اسپانیا و از غرب و جنوب با اقیانوس اطلس همسایه است. پرتغال یک کشور توسعه یافته و با درآمد بالا است، از نظر صلح، دموکراسی، آزادی مطبوعات، ثبات، پیشرفت اجتماعی و رفاه در رتبه بالایی قرار دارد. از سال ۲۰۲۲، پرتغال دارای جمعیتی بالغ بر ۱۰,۴۶۷,۳۶۶ است که از این تعداد حدود ۷۸۱,۹۱۵ نفر خارجی مقیم قانونی هستند. خارجی‌های مقیم اکنون تقریباً ۷.۴۷ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند. بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۱ تابعیت پرتغالی را به دست آورده‌اند.

اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری مستلزم درخواست برای یکی از برنامه‌های محبوب اقامت با سرمایه‌گذاری پرتغال است که برنامه ویزای طلایی یکی از آنهاست. ویزای طلایی پرتغال، درست مانند برنامه‌های ویزای طلایی سایر کشورها، مستلزم این است که حداقل سرمایه‌گذاری قابل توجهی در پرتغال انجام دهید که باید به مدت پنج سال حفظ شود. هنگامی که وضعیت را برای حداقل پنج سال حفظ می‌کنید و سایر شرایط را برآورده می‌کنید، واجد شرایط درخواست شهروندی پرتغال می‌شوید. شهروندی پرتغال به شما حق برخورداری از حقوق یک شهروند پرتغالی و همچنین دریافت پاسپورت پرتغال را می‌دهد.

فرآیند اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری چگونه است؟

در سال ۲۰۱۲، پرتغال قانون ویژه‌ای را تصویب کرد که برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی طراحی شده بود، با ارائه راهی سریع برای سرمایه‌گذاران املاک (غیر شهروندان اتحادیه اروپا) برای دریافت مجوز اقامت، آن را به یک ورود ممتاز به اروپا تبدیل کرد و به دارندگان این مجوز اجازه گردش آزاد در کشورهای شنگن را داد. در ۱ ژانویه ۲۰۲۲، اصلاحات جدیدی به رویه‌ها اضافه شد که اجازه می‌دهد از طریق سرمایه‌گذاری، اقامت پرتغال را اخذ کنید.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت پرتغال

1 2

سرمایه‌گذاری در املاک

سرمایه‌گذاران معمولاً برای اخذ اقامت پرتغال، سرمایه‌گذاری در املاک و یا اشتراک در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر را انتخاب می‌کنند. این کشور گزینه‌های جذاب املاک زیادی را به سرمایه‌گذاران غیر اتحادیه اروپا که علاقه‌مند به دریافت کارت اقامت اروپا هستند ارائه می‌دهد. املاک و مستغلات در پرتغال یک سرمایه‌گذاری پرسود در سال‌های اخیر بوده است. همه املاک برای برنامه سرمایه‌گذاری تایید نمی‌شوند. این ملک باید توسط خدمات مهاجرت و مرز پرتغال (SEF) واجد شرایط باشد تا واجد شرایط سرمایه‌گذاری باشد.

برای انتخاب ملک تجاری و مسکونی شرایط زیر اعمال می‌شود:

املاک تجاری ممکن است در هر منطقه‌ای واقع شود. از ژانویه ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاران دیگر مجاز به خرید ملک در مناطق شهری پرتغال مانند پورتو، ستوبال، لیسبون و آلگاروه ساحلی نیستند. ملک مسکونی ممکن است در مادیرا، آزور یا مناطق داخلی سرزمین اصلی پرتغال واقع شود.

خرید ملک در پرتغال برای اخذ اقامت

برای اخذ تابعیت می‌توانید در املاک پرتغال سرمایه‌گذاری کنید. حداقل سرمایه مورد نیاز از ۲۸۰۰۰۰ یورو، ۳۵۰۰۰۰ یورو، ۴۰۰۰۰۰ یا ۵۰۰۰۰۰ یورو بسته به نوع ملک و نوع مکانی که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید شروع می‌شود. توجه داشته باشید که اگر به لیسبون، پورتو یا شهرهای کنار ساحل علاقه دارید، تنها گزینه شما یک ملک تجاری است. املاک مسکونی در این نقاط واجد شرایط اخذ اقامت پرتغال نیستند.

شما می‌توانید در پرتغال ملک بخرید و تا زمانی که سرمایه‌گذاری خود را حفظ کنید، در مدت پنج سال تابعیت دریافت کنید. ملک خریداری شده باید جزو یکی از موارد زیر باشد:

 

شرایط ملک خریداری شده قیمت
انواع ملک بدون محدودیت ۵۰۰۰۰۰ یورو یا بیشتر
اگر ملکی در یک منطقه شهری با بیش از ۳۰ سال قدمت ساخت باشد و نیاز به نوسازی داشته باشد ۳۵۰۰۰۰ یورو یا بیشتر
اگر ملکی در یک منطقه شهری باشد که از لحاظ جمعیت، کم تراکم است ۲۸۰۰۰۰ یورو یا بیشتر

 

این طرح به شما امکان می‌دهد از بین گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. حداقل مقدار سرمایه‌گذاری و بازده سرمایه‌گذاری بسته به روش متفاوت است. روش‌های سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری عبارتند از:

  • انتقال سرمایه: شما باید حداقل ۵ میلیون یورو به پرتغال در سپرده بانکی یا به روش‌های دیگر واجد شرایط مانند سرمایه به یک شرکت پرتغالی انتقال دهید.

آیا با سرمایه‌گذاری می‌توان اقامت پرتغال را اخذ کرد؟

خوشبختانه، از سال ۲۰۱۹، موارد زیادی وجود داشته است که تابعیت پرتغالی خود را از طریق برنامه سرمایه‌گذاری در پرتغال دریافت کرده‌اند. بنابراین، بله، بسیاری از خانواده‌ها با سرمایه‌گذاری به شهروندی پرتغالی تبدیل شدند.

مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

2 3

پرتغال به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به زندگی در پرتغال تابعیت دریافت کنند. این یکی از مزایای متعدد اخذ تابعیت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری است. در زیر، ممکن است مزایای اصلی را بیابید:

نیازی به نقل مکان به پرتغال نیست

اکثر برنامه‌های اقامت و شهروندی اروپا، سرمایه‌گذار را ملزم می‌کند که بیشتر سال خود را در کشور مربوطه بگذراند. از سوی دیگر، پرتغال تنها از متقاضیان ویزای طلایی می‌خواهد که به طور متوسط ​​هفت روز در سال را به مدت پنج سال در این کشور سپری کنند. به عبارت دیگر، دارندگان ویزای طلایی می‌توانند پس از گذراندن ۳۵ روز در پرتغال (سالی ۵ روز) در طول پنج سال برای شهروندی درخواست دهند.

انواع روش‌های سرمایه‌گذاری

گزینه‌های سرمایه‌گذاری متعددی برای اخذ اقامت در پرتغال وجود دارد؛ این‌ها شامل انتقال سرمایه، خرید ملک، سرمایه‌گذاری صندوق و غیره است. شما مختارید مسیری را که بیشتر برای شما مناسب است انتخاب کنید. در ادامه این مقاله به طور خلاصه به گزینه‌های سرمایه‌گذاری خواهیم پرداخت.

پرتغال برنامه‌های مالیاتی جذابی دارد

نظام مالیاتی کم نظیر پرتغال (NHR) به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که از کاهش قابل توجه و معافیت از مالیات برخوردار شوند. سرمایه‌گذارانی که تصمیم به نقل مکان به پرتغال و تبدیل شدن به مقیم مالیاتی در این کشور می‌کنند، می‌توانند برای مدت ده سال از این مزایای مالیاتی بهره‌مند شوند.

گزینه‌های سرمایه‌گذاری ارزان و بازده قوی

در مقایسه با بقیه روش‌های اخذ اقامت توسط برنامه‌های سرمایه‌گذاری، حداقل الزامات سرمایه‌گذاری نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است. مهمتر از آن، اقتصاد پرتغال در چند سال گذشته اقتصادی قوی بوده است. این یک مقصد مورد توجه برای گردشگران و مهاجران بوده است. بنابراین، سرمایه‌گذاری در پرتغال از نظر مالی یک حرکت هوشمندانه است و به شما این امکان را می‌دهد که وارد یکی از سریع‌ترین اقتصادهای اروپا شوید.

شما می‌توانید بازدهی عالی از سرمایه‌گذاری صندوق یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، به ویژه در شهرهایی مانند لیسبون و پورتو دریافت کنید. با وجود اقتصاد پایدار و کیفیت بالای زندگی پرتغال، این کشور همچنان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپاست. شما می‌توانید با خرید ملک با قیمت کمتر از ۲۸۰۰۰۰ یورو اقامت این کشور را اخذ کنید.

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و تامین اجتماعی در اروپا

هنگامی که در پرتغال شهروند می‌شوید، از تمام مزایایی که این کشور اروپایی ارائه می‌دهد، برخوردار خواهید بود. این خدمات شامل تامین اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی است.

امنیت اجتماعی

سیستم تامین اجتماعی در پرتغال کارمندان و افراد خود اشتغال را پوشش می‌دهد. به آنها مزایای مختلفی ارائه می‌دهد، از جمله:

  • بیمه بیکاری
  • بیمه ازکارافتادگی
  • تقبل هزینه‌های زایمان
  • بیمه بازنشستگی
  • بیمه عمر

مراقبت‌های بهداشتی

به عنوان یک شهروند در پرتغال، می‌توانید به مراقبت‌های بهداشتی رایگان دسترسی داشته باشید. سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی قوی است و استثنائات کمی دارد که تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. اینها شامل مراجعه به اورژانس یا پزشک خانواده است که هزینه ای مقرون به صرفه  ۵ الی ۲۰ یورو دارد. به خاطر داشته باشید که در حالی که اقامت موقت پرتغال هستید، باید بیمه خصوصی داشته باشید. هزینه آن بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در سال بسته به میزان جامع بودن آن است.

نحوه اخذ پاسپورت و اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری

3 4

متقاضیان اخذ اقامت پرتغال را می‌توانند در مدت پنج سال دریافت کنند. در زیر می‌توانید مراحل و الزامات لازم را بیابید.

الزامات

پرتغال برای درخواست شهروندی پرتغال از شما می‌خواهد که به طور متوسط ​​هفت روز در سال به مدت پنج سال یعنی جمعاً ۳۵ روز را در پرتغال بگذرانید. برای درخواست شهروندی، چند پیش نیاز وجود دارد که عبارتند از:

شما نباید دارای سابقه کیفری باشید.
نباید در پرتغال مالیات پرداخت نشده داشته باشید.
شما باید در آزمون زبان پرتغالی شرکت کرده و قبول شوید.

مدارک مورد نیاز

فرم درخواست پُر شده گذرنامه، شناسنامه یا گواهی تولد از کشور مبدا
گواهی عدم‌سابقه کیفری اجازه اقامت پرتغال
گواهی قبولی در آزمون زبان پرتغالی (CIPLE) گواهی از سازمان مهاجرت پرتغال که ثابت کند حداقل پنج سال در پرتغال اقامت داشته‌اید.

دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در پرتغال چقدر طول می‌کشد؟

هنگامی که سرمایه‌گذاری واجد شرایط خود را انجام دادید و اقامت خود را از پرتغال دریافت کردید، پنج سال طول می‌کشد تا واجد شرایط درخواست شهروندی شوید. آزمون زبان پرتغالی را می‌توان در هر زمان قبل از درخواست شرکت داد. پس از درخواست شهروندی، تقریباً شش ماه طول می‌کشد تا تابعیت پرتغال را دریافت کنید.

تابعیت دوگانه در پرتغال

پرتغال اجازه تابعیت مضاعف را می‌دهد. این بدان معناست که برای به دست آوردن ملیت پرتغالی، نیازی نیست که وضعیت شهروندی خود را در جای دیگری به خطر بیندازید. با این حال، باید با کشور مبدا خود چک کنید تا ببینید آیا تابعیت مضاعف را نیز مجاز می‌داند یا خیر.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید