مقدمه‌ی انواع ویزای اسپانیا در سال ۲۰۲۳

با معرفی انواع ویزای اسپانیا ۲۰۲۳ با شما همراه هستیم. مجموعه النورا همیشه خود را متعهد می‌داند تا به‌روزترین اطلاعات را درباره شرایط دریافت انواع ویزای برای کشور‌های مختلف را در دسترس کاربران خود قرار دهد. با توجه به اینکه قوانین مربوط به دریافت ویزا برای کشورها دائماً در حال تغییر است، از این رو نیاز بود تا یک بررسی کامل روی انواع ویزا اسپانیا داشته باشیم. کشور اسپانیا به دلایل شرایط بسیار خاصی که دارد، از جمله محبوب‌ترین کشورها برای دریافت ویزا است. ویزای توریستی برای بازدید از طبیعت فوق‌العاده زیبای این کشور، ویزای کاری به دلیل درخواست بالای کار در اسپانیا، ویزای تحصیلی به دلیل رایگان بودن تحصیل در اسپانیا و سایر انواع ویزا به دلایل مشابه محبوبیت بالایی دارند و می‌توان روی آنها حساب کرد.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کاربران برای دریافت انواع ویزا اسپانیا، تهیه مدارک لازم برای این ویزاها است. با توجه به اینکه در کنسولگری معمولاً درخواست‌های زیادی ثبت می‌شود و آفیسر با دقت بسیار بالا تمام پرونده‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، از این رو ریجکتی ویزای اسپانیا را نیز به وفور در پرونده‌ها شاهد هستیم. عدم دقت به قوانین جدید و نکاتی که برای دریافت ویزا لازم است، باعث بروز چنین مشکلاتی شده و در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با ارائه راهکارهای لازم، شرایط دریافت انواع ویزای اسپانیا را برای شما کمی ساده‌تر کنیم. با ما در النورا همراه باشید.

چرا ویزای اسپانیا؟

اسپانیا یکی از جذاب‌ترین کشورهای اروپایی است که از جنبه‌هایی مختلفی جذابیت آن به اثبات رسیده است. داشتن طبیعت بسیار زیبا و همچنین اقتصاد عالی در کنار دانشگاه‌های برتر در رتبه‌بندی‌های جهانی، باعث شده تا این کشور از هر نظر برای اقامت دائم و مهاجرت گزینه ایده‌آلی باشد. تمام این شرایط برای ایرانی‌ها نیز به همین ترتیب وجود دارد و خیلی نباید از اینکه ویزای اسپانیا رایج شده، تعجب کنیم.

مدارک ویزای اسپانیا

مدارک ویزا اسپانیا را می‌توان به دو دسته مختلف تقسیم کرد. دسته اول مدارک عمومی هستند که برای تمام ویزاها به صورت ثابت وجود داشته و از ویزای شینگن گرفته تا ویزای دانشجویی اسپانیا لازم است تا آنها را ارائه کنید. این مدارک باید به صورت رسمی به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. مدارک عمومی لازم برای دریافت انواع ویزا اسپانیا به شرح زیر هستند:

مدارک عمومی لازم برای دریافت انواع ویزا اسپانیا
شناسنامه معتبر
پاسپورت رسمی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته و بیش از ۱۰ سال از زمان آن نگذشته باشد.
عکس ۳ در ۴ با پس زمینه سفید که حداکثر در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشند.
کپی از تمام صفحات پاسپورت
بیمه مسافرتی مخصوصاً برای ویزای شینگن اسپانیا که کلیه هزینه‌های درمانی در طول مدت اقامت را متقبل شده باشد.
تکمیل تمام فرم‌های لازم برای دریافت ویزا اسپانیا
مدارک عدم سوء‌پیشینه
گواهی سلامت فرد
گواهی اثبات تمکن مالی برای بسیاری از انواع ویزا

در کنار مدارک عمومی، مدارک اختصاصی نیز وجود دارند که مختص ویزاهای مختلف بوده و با توجه به نوع درخواست، کاربر به آنها نیاز خواهد بود. به عنوان مثال، برای دریافت ویزای کار اسپانیا لازم است تا شما حتماً دعوتنامه رسمی از یکی از کارفرمایان شاغل در اسپانیا را ارائه کنید.

دقت داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین دلایل ریجکتی درخواست‌های ویزا اسپانیا، عدم ارائه کامل مدارک و یا ارائه مدارک جعلی است. همچنین در صورتی که شما هدف مشخصی از ورود به کشور اسپانیا نداشته باشید و یا نتوانید پشتیبانی مناسب مالی خود را ثابت کنید، خیلی زود درخواست شما ریجکت خواهد شد. از این رو لازم است تا حتماً به این موضوع دقت کافی داشته و بعد از تهیه کامل مدارک، وارد سفارت اسپانیا شوید.

تصویری از پاسپورت اسپانیا به همراه پول اسپانیا برای عنوان مدارک ویزای اسپانیا انتخاب شده است.
تمامی مدارک باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند، به جز گردش آخر حساب که به زبان انگلیسی است

انواع ویزا اسپانیا

نوبت به معرفی انواع ویزای اسپانیا می‌رسد. با توجه به اینکه اسپانیا هر ساله مهاجران بسیار زیادی را می‌پذیرد، دولت این کشور انواع مختلفی از ویزاها را نیز برای ورود به اسپانیا تعریف کرده که هر کس بنا به شرایط و هدفی که دارد می‌تواند از یکی از انواع این ویزاها استفاده کند. از این گذشته، اسپانیا جزو کشورهای عضو شینگن نیز محسوب می‌شود و با دریافت ویزای شینگن نیز می‌توان وارد خاک اسپانیا شد. در این بین، نکته بسیار مهم، شناخت هر یک از انواع ویزای اسپانیا و مدارک لازم برای استفاده از آنها است. همچنین کاربران باید بدانند که بهترین روش برای مهاجرت به اسپانیا به قصد دریافت اقامت دائم کدام روش است.

ویزای اسپانیا bls باعث شده تا فرایند اقدام برای دریافت هر کدام از ویزاهای این کشور در یک برنامه کاملاً منظم امکان‌پذیر باشد. برخلاف گذشته که کاربران مجبور به تجمع جلوی سفارت بودند، با استفاده از خدمات ویزای اسپانیا bls، دیگر این چالش نیز کاملاً حذف شده است و این سیستم در تهران برای کاربران ایرانی نیز در دسترس است.

در ادامه، سعی داریم تا انواع ویزای اسپانیا را به تفسیر برای شما معرفی کنیم. همچنین این ویزاها را از نظر شرایط استفاده نیز بررسی خواهیم کرد تا در نهایت و در انتهای این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای خود بگرید. اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، این مطالعه برای شما نیاز خواهد بود. البته در صورتی که در انتها هنوز سوالی در ذهن شما باقی مانده بود، می‌توانید با ما در النورا در تماس باشید.

ویزای شینگن اسپانیا ۲۰۲۳

کشورهای عضو شینگن قوانین خاصی برای اعطای ویزا به کاربران دارند که معمولاً این قوانین در تمام این کشورها به صورت یکسان اعمال می‌شود. برای این دسته از کشورها، معمولاً ۴ نوع ویزا صادر می‌شود که هر یک کاربرد خاص خود را داشته و در کشور اسپانیا نیز این ویزاها در دسترس هستند.

  • ویزای نوع A ویزایی است که برای افرادی صادر می‌شود که مجبور به تعویض هواپیما در کشورهای عضو شینگن هستند. با توجه به اینکه برای تعویض هواپیما در خاک یک کشور نیاز به دریافت ویزا است، کاربران می‌توانند در چنین مواقعی از ویزای اسپانیا نوع A استفاده کنند.
  • ویزای نوع B برای کسانی است که در طول یک سفر کاری یا تفریحی، نیاز به فرود در خاک یکی از کشورهای عضو شینگن دارند که اسپانیا نیز در میان آنهاست. با این ویزا کاربران می‌توانند تا ۵ روز را در کشور مقصد اقامت داشته و سپس باید به ادامه سفر خود بپردازند.
  • ویزای نوع C نیز یکی دیگر از انواع ویزا اسپانیا است که تحت تاثیر قوانین کشورهای شینگن اعطا می‌شود. البته نوع C خود موارد مختلفی دارد که برخی از آنها کوتاه مدت و برخی نیز بلندمدت‌تر هستند. در ویزای نوع C از نوع Single-entry، شخص تنها یک بار می‌تواند وارد کشورهای عضو شینگن شده و بعد از اتمام تاریخ ویزا باید آن را ترک نماید. در این نوع ویزا در صورتی که فرد قبل از اتمام تاریخ ویزا کشور مقصد را ترک کند، دیگر قادر به استفاده از آن ویزا برای برگشت نخواهد بود. در نوع ویزای Double-entry در صورت خروج از کشور، امکان برگشت دوباره برای فرد وجود دارد.
  • همچنین نوع دیگری از ویزای C با عنوان ویزای مولتی یا Multiple-entry وجود دارد که به شخص اجازه می‌دهد تا به مدت ۹۰ روز در یکی از کشورهای عضو شینگن مانند اسپانیا اقامت داشته باشد. از این نوع از ویزا بر اساس نیاز به زمان اقامت در کشور مقصد می‌توان استفاده کرد.
  • نوع دیگری از ویزای شینگن برای کشور اسپانیا وجود دارد که نسبت به موارد قبلی کاربردی‌تر و رایج‌تر است و اکثر کاربران ایرانی نیز به دنبال دریافت آن هستند. ویزای نوع D یک ویزای طولانی مدت است و بیشتر برای کسانی صادر می‌شود که قصد تحصیل در کشور اسپانیا و یا دریافت اقامت دائم از این کشور را دارند. انواع مختلفی از ویزا اسپانیا که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مربوط به همین ویزای نوع D است. به عنوان مثال برای گذراندن دوره‌های آموزشی یک ساله، ویزای تحصیلی، ویزای خاص برای ورزشکاران و هنرمندان و ویزای درمانی برای استفاده از خدمات درمانی در این کشور می‌توانید از این نوع ویزا استفاده کند.
تصویری از پاسپورت های اسپانیا بر روی پرچم اتحادیه شنگن برای عنوان ویزای شینگن اسپانیا ۲۰۲۳ انتخاب شده است.
ویزای توریستی اسپانیا به‌عنوان ویزای شینگن یا ویزای کوتاه‌مدت نیز شناخته می‌شود

ویزای طلایی اسپانیا یا ویزای سرمایه گذاری اسپانیا

یکی از جذاب‌ترین انواع ویزا اسپانیا که شرایط بسیار مطلوبی را برای متقاضیان به دنبال دارد، ویزای طلایی اسپانیا است که آن را به عنوان ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز می‌شناسند. این ویزا برای سرمایه‌گذاران ساکن در خارج از اتحادیه اروپا صادر می‌شود. کاربرانی که سرمایه مناسبی در اختیار دارند، می‌توانند با سرمایه گذاری در ‌بخش‌های مختلف این کشور برای دریافت ویزا و در نهایت اقامت دائم اقدام کنند.

سرمایه گذاری در ‌بخش املاک و مستغلات با حدود سرمایه ۵۰۰ هزار یورو، سرمایه گذاری در سپرده‌های بانکی یا خرید سهام شرکت‌های مختلف با حدود ۱ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری بر روی اوراق عمومی با حداقل ۲ میلیون یورو سرمایه از رایج‌ترین و بهترین روش‌های سرمایه گذاری در برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا است. البته دریافت این ویزا شرایط خاصی هم دارد و صرف داشتن این میزان سرمایه نمی‌تواند شما را به هدف برساند؛ دلایلی مانند رد شدن درخواست‌های قبلی ویزای شینگن اسپانیا می‌تواند دلیلی بر رد درخواست ویزای سرمایه گذاری اسپانیا نیز باشد.

ویزای توریستی اسپانیا ۲۰۲۳

یکی از انواع ویزای اسپانیا ویزا توریستی است؛ این نوع ویزا معمولاً با هدف گردشگری و یا دیدار با خانواده و حتی شرکت در یک جلسه یا کنفرانس صادر می‌شود و برای کوتاه‌مدت می‌باشد. با توجه به اینکه کشور اسپانیا یک کشور زیبا است و جذابیت‌های طبیعی زیادی را می‌توانیم در طبیعت آن مشاهده کنیم، به همین دلیل تقاضا برای آن زیاد شده است. در صورتی که برای ویزای توریستی اسپانیا با دعوتنامه اقدام نمایید، مسیر دریافت این ویزا برای شما ساده‌تر خواهد شد و راحت‌تر می‌توانید آفیسر را برای قبول شرایط خودتان راضی کنید؛ اما در غیر این صورت و عدم دریافت دعوتنامه نیز می‌توان از این نوع ویزا استفاده کرد. شایان ذکر است که ویزای دیدار همان ویزای توریستی اسپانیا است که بیشتر برای دیدار خانواده و اقوام صادر شده و به این نام مشهور شده است. همچنین برای اهداف درمانی در کشور اسپانیا نیز می‌توان از این نوع ویزا استفاده کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا به ۳ دسته مدارک تقسیم می‌شوند. مدارک شناسایی شخصی، مدارک شغلی و مالی و مدارک سفر که در هر یک شما باید فرم‌ها و اطلاعات مختلفی را ارائه نمایید. با توجه به اینکه شرایط و مدارک لازم برای انواع ویزاهای توریستی زود به زود تغییر می‌نماید، از این رو در این‌بخش سعی کرده‌ایم تا آخرین به روز رسانی ارائه شده در ۲۰۲۳ را برای شما تشریح کنیم. شرایط اصلی دریافت ویزای توریستی برای این کشور به شرح زیر هستند:

شرایط اصلی دریافت ویزای توریستی اسپانیا
تعیین دقیق زمان رفت و برگشت یکی از موارد مهم برای دریافت این نوع ویزا است.
محل اقامت در کشور مقصد و همچنین در ایران اهمیت خواهد داشت.
اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌ها در کشور اسپانیا
ارائه بدون قید و شرط تمام مدارک لازم
ارائه مدرک معتبر برای اثبات شغل و حرفه
بیمه مسافرتی

درباره این ویزای اسپانیا باید اشاره کنیم که شما باید آفیسر را مجاب نمایید که قصد اقامت در اسپانیا را نداشته و بعد از اتمام مدت ویزای خود به ایران برمی گردید. همچنین هزینه دریافت این ویزا در حدود ۳۵۰ یورو است که احتمالا باید هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک به اسپانیایی را نیز به آن اضافه کنید. لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای دریافت این ویزا و پاسخ سفارت در تهران از ۲ تا ۱۵ روز کاری بر اساس میزان شلوغی پرونده‌ها و نوع تقاضا متفاوت خواهد بود.

ویزای کاری اسپانیا

یکی دیگر از انواع ویزا اسپانیا ویزای کاری است. دریافت این مدل ویزا معمولا به این جهت است که در نهایت کاربر بتواند اقامت دائم این شکور را دریافت نماید. ویزای کار در کشور اسپانیا خود به موارد مختلفی تقسیم می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید ویزای کار در تعطیلات تابستان را از این کشور دریافت کرده و تنها برای کار کردن در تعطیلات تابستان وارد این کشور شوید. برای دریافت این ویزا لازم است تا با یک کارفرما در داخل اسپانیا توافق کنید تا درخواست کار را به صورت رسمی برای شما ارسال نماید.

البته دریافت ویزای کار تنها منوط به اخذ دعوت نامه رسمی از یک کارفرما نیست و سایر مدارک لازم را نیز باید به سفارت ارائه کنید. کسانی که قبلاً با استفاده از ویزای تحصیلی در حال اقامت در این کشور هستند، بعد از پایان تحصیلات خود می‌توانند با دریافت ویزای کار همچنان در اسپانیا باقی مانده و شرایط لازم برای دریافت اقامت دائم را به دست آورند. دقت داشته باشید که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و کار پیدا کردن در این کشور خیلی سخت نیست.

بعد از اخذ ویزای کار شما می‌توانید وارد کشور اسپانیا شده و در همان قدم اول باید کارت شناسایی اتباع خارجی را دریافت کنید که برای کارگران خارجی الزامی است. دریافت این ویزا تنها برای افراد بالای ۱۸ سال امکان پذیر است و از اصلی‌ترین مدارک اختصاصی مربوط به آن نیز می‌توان به همان دعوتنامه رسمی از سود یک کارفرما در خاک این کشور اشاره کرد.

تصویری از فردی در حال پر کردن فرم ویزای کاری برای عنوان ویزای کاری اسپانیا انتخاب شده است.
ویزای کار اسپانیا به اتباع خارجی امکان اشتغال در این کشور را می‌دهد

ویزای همراه اسپانیا

ویزای همراه اسپانیا برای کسانی است که خانواده یا اقوامشان در کشور اسپانیا ساکن است. برای دیدار آنها می‌توانند از این نوع ویزا استفاده کنند. حداکثر مدت برای اقامت در این کشور با استفاده از ویزای همراه ۶ ماه است و بعد از اتمام این مدت تاریخ آن به اتمام خواهد رسید. این ویزا به ویزای پیوست به خانواده نیز شهرت دارد.

ویزای تمکن مالی اسپانیا

یکی دیگر از انواع ویزا اسپانیا که اتفاق جذابیت‌های خاص خود را نیز دارد، ویزای تمکن مالی این کشور است. این نوع ویزا برای کسانی است که قصد کار کردن در اسپانیا را ندارند، اما از نظر مالی شرایط خوبی داشته و می‌توانند از پس هزینه‌های خود و خانواده آن هم بدون نیاز به کار بر بیایند. تمکن مالی لازم برای دریافت این ویزا برای زن و شوهر حدود ۳۰۰۰ یورو درآمد ماهیانه است که باید آن را به اثبات برسانید. البته در صورت داشتن فرزند این مبلغ ۱۰۰۰ یورو به ازای هر فرزند افزایش پیدا می‌کند. دقت داشته باشید که اگر انواع ویزای اسپانیا را در دو دسته کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت تقسیم کنیم، ویزای تمکن مالی در گروه طولانی مدت‌ها تعریف می‌شود. این ویزا با عنوان دیگری مانند ویزای خود حمایتی اسپانیا یا ویزای بازنشستگی اسپانیا نیز شناخته می‌شود.

ویزای تحصیلی اسپانیا ۲۰۲۳

یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای اسپانیا اقدام برای تحصیل در این کشور است. ویزای دانشجویی اسپانیا از این جهت جذابیت دارد که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور تقریباً رایگان است و اگر شما مجوز ورود به دانشگاه‌های دولتی آن را بگیرید، این امکان را خواهید داشت تا با کمترین هزینه‌ها مهاجرت خود را انجام دهید. برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا می‌توانید مقاطع تحصیلی مختلف را انتخاب کنید. تحصیل در مقطع دکتری در این کشور برای کاربران ایرانی بسیار جذاب شده و خیلی‌ها به دنبال رسیدن به این هدف هستند. با توجه به اینکه دانشگاه‌های اسپانیا از نظر علمی در جایگاه بسیار بالایی قرار دارند، این موضوع پررنگ‌تر هم شده است. حتی تحصیل در رشته پزشکی در این کشور نیز نیاز به هزینه‌های بالایی ندارد.

تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا هم به صورت انگلیسی و هم به صورت اسپانیایی امکان پذیر است. دوره دکترای در دانشگاه‌های این کشور معمولا ۳ تا ۵ سال است. یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای قانع کردن آفیسر در سفارت، ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی است. همچنین سایر مدارک نیز باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده و فرم‌های مورد نظر نیز پر شود.

ویزای تجاری اسپانیا

ویزای تجاری اسپانیا شرایط مشابهی با ویزا کار این کشور دارد. در این نوع ویزا شما باید از یکی از کمپانی‌های فعال در خاک اسپانیا دعوتنامه داشته باشید و همراه با سایر مدارک عمومی لازم برای دریافت ویزا اسپانیا آن را نیز ارائه کنید. این دعوت‌نامه باید به صورت رسمی صادر شده باشد، زیرا یکی از نسخه‌های آن در کنسولگری باقی خواهد ماند. همچنین هویت فرد یا افرادی که از این طریق دعوت شده‌اند، باید به صورت کامل در دعوتنامه درج شده باشد. در صورتی که هزینه سفر و سکونت افراد در اسپانیا به عهده کارفرما یا کمپانی مورد نظر است، حتماً باید به این موضوع نیز اشاره مستقیم شده باشد.

تصویری از دو فرد در حال توافق بر سر مسئله‌ی کاری برای عنوان ویزای تجاری اسپانیا انتخاب شده است.
کشورها به علت استقبال از ورود سرمایه، تلاش می کنند که ویزای تجاری به سهولت صادر شود

ویزای ازدواج اسپانیا

یکی از جذاب‌ترین انواع ویزا برای بسیاری از کاربران برای ورود به کشورهای اروپایی و دریافت اقامت دائم، ویزای ازدواج است. در این نوع ویزا اگر شما با فردی در کشور مقصد ازدواج کنید، می‌توانید اقامت آن را دریافت نمایید. البته این موضوع به این سادگی‌ها هم نخواهد بود و نیاز به شرایط خاصی دارد. در درجه اول باید بدانید که برای اکثر کشورها فرد مورد نظر برای ازدواج باید اقامت دائم کشور مقصد را داشته باشد که کشور اسپانیا نیز در این لیست قرار می‌گیرد. در موارد بسیار معدودی با ازدواج دو طرف مهاجر در یک کشور نیز می‌توان برای دریافت اقامت آن اقدام کرد.

همچنین لازم است تا شما این موضوع را نیز به اثبات برسانید که ازدواج شما به قصد دریافت اقامت دائم نبوده و به اصطلاح صوری ازدواج نکرده‌اید.

کلام آخر

شناخت انواع ویزای اسپانیا اولین قدم برای رسیدن به هدف شما در این مسیر پر چالش است. برای اینکه بتوانید مهاجرت خود را به کشور اسپانیا تضمین شده بدانید، تمام این اطلاعات را لازم خواهید داشت. همچنین با مشورت با گروه باتجربه النورا این شرایط باز هم برای شما بهتر خواهد شد. حاصل سال‌ها تجربه و تلاش خود را برای ارائه بهترین راهکارها و کم هزینه‌ترین مسیر‌ها برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید از این خدمات برای تضمین موفقیت خود استفاده کنید. همه چیز برای یک سفر دوست داشتنی آماده است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید