مقدمه‌ی دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک

اقامت اسپانیا با خرید ملک، یکی از بهترین روش‌هایی است که در نهایت می‌توان با استفاده از آن، اقامت دائم این کشور را دریافت و برای أخذ شهروندی اسپانیا نیز اقدام کرد. اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک، فرآیند بسیار ساده‌ای دارد و پیچیدگی خاصی را نمی‌توانیم برای پروسه آن در نظر بگیریم. در واقع شما با خرید ملک و سرمایه گذاری در‌ بخش املاک و مستغلات به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو، می‌توانید ویزای گلدان اسپانیا را دریافت کرده و بعد از گذشت ۵ سال اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. البته برای رسیدن به اقامت دائم باید ثبت شرکت یا خرید بیزینس کوچک را انجام دهید. اما شرایط اقامت در اسپانیا با خرید ملک چگونه است و با چه روندی می‌توانیم این روش مهاجرت به این کشور را در پیش بگیریم؟

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران ما در النورا، به دنبال رسیدن به اطلاعات کافی درباره انواع ویزای اسپانیا و اقامت دائم در این کشور هستند، از این رو بر آن شدیم تا در سری مقالات مربوط به راهنمای دریافت ویزای اسپانیا تمام این شرایط را تشریح کنیم. در این مقاله نیز نوبت به تشریح شرایط اقامت اسپانیا با خرید ملک می‌رسد که اتفاقاً یک روش بسیار جذاب نیز محسوب می‌شود. البته با افزایش قابل توجه قیمت ارز در داخل کشور، این روزها شرایط برای أخذ این نوع ویزا سخت‌تر شده؛ اما با این حال به دلیل مزیت‌های بسیار زیادی که دارد، تصمیم گرفتیم تا آن را برای شما مورد بررسی قرار دهیم. با ما در النورا همراه باشید.

ویدیو  دریافت اقامت اسپانیا با خرید ملک

دریافت اقامت کشور اسپانیا با خرید ملک را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

اقامت اسپانیا با خرید ملک

یکی از انواع ویزای مهاجرتی به کشور اسپانیا که طرفداران بسیار زیادی دارد، ویزای طلایی یا گلدن ویزای اسپانیا است. برای دریافت این ویزا لازم است تا شما مبلغ مشخصی را در یکی از بازارهای این کشور سرمایه گذاری کنید که البته برای هر بازار، حداقل مبلغ خاصی در نظر گرفته شده است. طبق آخرین تغییرات اعمال شده از سوی کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۳، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در‌بخش املاک و مستغلات برای دریافت ویزای طلایی ۵۰۰ هزار یورو است. در واقع اگر شما با این مبلغ در اسپانیا یک واحد مسکونی یا ویلا بخرید، می‌توانید برای دریافت اقامت این کشور اقدام کنید.

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک به صورت موقت برای ۲ تا ۳ سال خواهد بود و در صورت داشتن شرایط لازم بعد از اتمام این مدت، می‌توانید آن را برای ۲ سال بعدی و بعدتر تمدید کنید. در نهایت در صورتی که ۵ سال از اقامت شما با سرمایه گذاری در ملک در اسپانیا گذشته باشد، می‌توانید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و همچنین بعد از ۱۰ سال نیز در صورت داشتن شرایط لازم، امکان أخذ شهروندی اسپانیا را خواهید داشت.

شرایط اقامت در اسپانیا با خرید ملک ۲۰۲۳

برای خرید ملک در اسپانیا و در نهایت أخذ اقامت اسپانیا با خرید ملک، ابتدا می‌بایست با یکی از انواع ویزای کوتاه مدت، وارد این کشور شده و با مراجعه به پلیس کد اقتصادی دریافت کنید؛ حالا امکان خرید ملک برای شما وجود دارد. در صورتی که خرید ملک در این کشور به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار یورو را انجام دهید، با ارائه مدارک زیر می‌توانید برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا اقدام کنید:

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای طلایی اسپانیا
مدارک اثبات سرمایه گذاری در‌بخش املاک اسپانیا
گواهی عدم سوءپیشینه
پر کردن فرم درخواست دریافت ویزا
پرداخت هزینه درخواست ویزا
اصل پاسپورت معتبر به همراه کپی تمام صفات
دو قطعه عکس پاسپورتی با زمینه ساده

با داشتن این مدارک شانس شما برای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک بیشتر خواهد شد. در قدم بعدی باید یادآور شویم که در انتهای ۲ سال دوباره یا شرایط برای تمدید این ویزا نیاز خواهد بود و تا زمانی که اقامت خود را تبدیل به اقامت دائم نکرده‌اید، باید آنها را تأمین کنید.

خرید ملک در اسپانیا ۲۰۲۳

همانطور که در بالا اشاره کردیم، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در‌ بخش املاک برای اقامت این کشور ۵۰۰ هزار یورو است. البته شما مجبور نیستید که تمام این مبلغ را برای خرید یک خانه در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با این مبلغ دو واحد مسکونی خریداری کرده و یکی از آنها را برای سرمایه گذاری اجاره بدهید. قیمت خانه در اسپانیا به شهر مورد نظر و نوع خانه و متراژ بستگی دارد. قیمت خانه‌های ویلایی کمی بالاتر از واحدهای آپارتمانی است.

البته در شهرهایی مانند گرانادا با قیمت‌هایی پایین‌تر می‌توانید خانه بخرید. با توجه به منطقه مورد نظر برای سکونت، خانه‌هایی ویلایی می‌توانند قیمت ۱۰۰ هزار یورو و بالاتر داشته باشند. هر چقدر به مرکز شهر نزدیک شوید، این قیمت افزایش پیدا خواهد کرد. به صورت متوسط قیمت هر مترمربع خانه در مرکز شهر حدود ۲ تا ۳ هزار یورو و قیمت هر مترمربع خانه در بیرون از شهر در حدود ۱,۶۵۰ یورو است.

خرید ملک در اسپانیا ۲۰۲۳
خرید ملک در اسپانیا ۲۰۲۳

خرید ملک با وام در اسپانیا

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که کاربران درباره شرایط اقامت اسپانیا با خرید ملک دارند، امکان دریافت وام برای این پروسه است. برای این منظور طرحی وجود دارد که شما می‌توانید با دریافت یک وام ۱۵۰ هزار یورویی و سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار یورویی در این کشور خانه بخرید. در این شرایط شما با پرداخت ۳۵۰ هزار یورو خانه‌ای به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو را خریداری کرده و دولت این خانه را به مبلغ ۱۵۰ هزار یورو از شما اجاره می‌کند. تا زمانی که این مبلغ را به دولت پرداخت نکرده‌اید، خانه در حالت اجاره در اختیار دولت خواهد بود.

در این بین شما می‌توانید با فروش خانه مورد نظر همان مبلغ سرمایه گذاری خود را دریافت کنید و یا اینکه منتظر بمانید تا قیمت‌ها افزایش پیدا کرده و خانه را به فروش برسانید که می‌تواند سود خوبی را برای شما به دنبال داشته باشد.

مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

با خرید ملک در اسپانیا برای اقامت در این کشور مزیت‌های دیگری را نیز در اختیار خواهید داشت که از آن جمله می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

مزایای اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک
امکان افتتاح حساب در بانگ‌های اروپایی
معاف از مالیات
تحصیل رایگان اعضای خانواده
سفر بدون ویزا به تمام اروپا
أخذ اقامت دائم بعد از ۵ سال
أخذ شهروندی اسپانیا بعد از ۱۰ سال

کلام آخر

با توجه به اینکه اقامت اسپانیا با خرید ملک یکی از روش‌های عالی اما پرهزینه است، از این رو ریافت خدمات مشاوره برای آن ضروری خواهد بود. در النورا پذیرای کسانی هستیم که به دنبال خرید ملک در این کشور و أخذ اقامت در اسپانیا هستند. تجربه بالای ما در این زمینه، راهنمای مسیر شما خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید