مقدمه‌ی قوانین کشور اسپانیا برای زندگی

اسپانیا یکی از مقاصد مهاجرتی است که جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد. بسیاری از افراد برای تحصیل در دانشگاه‌های شناخته شده به اسپانیا مهاجرت می‌کنند. به علاوه، این کشور جاذبه‌های دیدنی زیبا، آب و هوای معتدل و سایر امکانات رفاهی و درمانی را دارد که افراد را ترغیب به مهاجرت می‌کند.

شما می‌توانید با روش‌های مختلف مانند تحصیل، سرمایه‌گذاری، ازدواج و… ویزای کشور اسپانیا را اخذ کنید؛ اما قبل از اینکه به اسپانیا مهاجرت کنید، باید با قوانین این کشور نیز آشنا شوید. آیا می‌دانید که در اسپانیا در موارد مختلف، قوانین عجیبی وضع شده است؟ در این مطلب، اطلاعات لازم درباره انواع قانون‌های عجیب اسپانیا را در اختیار شما قرار می‌دهیم. قبل از سفر به این کشور بهتر است که درباره مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا نیز اطلاعات لازم را به دست آورید.

قوانین عجیب اسپانیا چیست؟

2 1

دولت اسپانیا برای مهاجرین، مسافرین و ساکنان این کشور، قوانین مختلفی را تعیین کرده است. این قوانین از لحاظ برخی از افراد عجیب غریب به نظر می‌رسند. در این بخش، شما را با این قوانین عجیب و غریب کشور اسپانیا آشنا می‌کنیم.

۱. بازی در ساحل ممنوع است

اگر اهل بازی در سواحل هستید، مهاجرت به اسپانیا را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. در اسپانیا، بازی روی شن و ماسه در سواحل ممنوع است. به علاوه، در سواحل اسپانیا نمی‌توانید که قلعه‌های شنی بسازید. ساخت قلعه شنی، نوع سرگرمی محدود به کوهستان است.

۲. گدایی با سگ ممنوع است

شما نمی‌توانید در اسپانیا با سگ، گدایی کنید. انجام این کار در اسپانیا ممنوع است. استدلال این است که اغلب از سگ‌ها به عنوان وسایل کمکی استفاده می‌شود و با آن‌ها بدرفتاری می‌کنند. البته، گدایی بدون سگ در شهرهای اسپانیا ممنوعیتی ندارد.

۳. در خیابان آواز نخوانید

یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا، ممنوعیت آوازخوانی در خیابان است. پس اگر در کشور خودتان به خواندن موسیقی در خیابان علاقه داشته‌اید، این کار را نمی‌توانید در خیابان‌های اسپانیا انجام دهید. اگر در خیابان‌های اسپانیا آواز بخوانید، قانون را زیر پا گذاشته‌اید و جریمه می‌شوید.

۴. ممنوعیت غذا دادن به حیوان

آیا می‌دانید که در خیابان‌های اسپانیا اگر به حیوان خیابانی غذا بدهید، مشمول پرداخت جریمه می‌شوید؟ پس اگر به اسپانیا سفر کردید، به حیوانات خیابانی مانند سگ و گربه غذا ندهید. غذا دادن به حیوانات در سایر کشور‌ها شاید ایرادی نداشته باشد، اما در اسپانیان انجام این کار ممنوع است.

۵. هنگام رانندگی در اسپانیا نباید صندل بپوشید

اگر هنگام رانندگی در کشور خودتان، اهل پوشیدن صندل بوده‌اید، در اسپانیا این کار ممنوع است. اگر به هر دلیلی در هنگام رانندگی صندل بپوشید، مشمول پرداخت جریمه می‌شوید. قانون عدم پوشیدن صندل حین رانندگی در اسپانیا به این دلیل تعیین شده است که حوادث رانندگی کمتر رخ دهند. بومیان اسپانیا با این قانون آشنایی دارند و آن را رعایت می‌کنند. پس اگر به اسپانیا مهاجرت کرده‌اید، نباید موقع رانندگی صندل بپوشید.

۶. برای تردد در مرکز شهر باید پیراهن بپوشید

در مرکز برخی از شهر‌های اسپانیا نباید بدون پیراهن راه بروید. اگر بدون پیراهن در مرکز شهر راه بروید، باید جریمه نسبتاً سنگینی را پرداخت کنید. پس حتماً اگر به شهر پالما سفر یا مهاجرت کردید، به این قانون توجه کنید. قانون حجاب در اسپانیا از اهمیت زیادی به خصوص در برخی از شهرها برخوردار است.

۷. با مایو راه رفتن ممنوع است

3 2

آیا می‌دانید که اگر در خیابان‌های اسپانیا با مایو قدم بزنید، تا ۲۰۰ یورو جریمه می‌شوید؟ به خصوص اگر در شهر بارسلونا، این تخلف را انجام دهید. این کار به عقیده مردم اسپانیا ناپسند است و در صورت انجام آن باید جریمه پرداخت کنید. قانون برهنگی کامل در اسپانیا به دلایل مختلف توسط دولت وضع شده است.

۸. برای انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی در اسپانیا محدودیت دارید

از قوانین عجیب کشور اسپانیا می­توان به ممنوعیت در انجام فعالیت­های ورزشی در خیابان اشاره کرد. در شهر‌های مختلف اسپانیا مانند مادرید نباید در خیابان‌ها، ورزش‌هایی از قبیل اسکیت سواری، حرکات رقص، دویدن و… را انجام دهید. در واقع، برای انجام فعالیت ورزشی در خیابان‌های اسپانیا محدودیت دارید. در صورتی که به عنوان گردشگر یا مهاجرت قصد سفر یا زندگی در اسپانیا را دارید، باید این قانون را رعایت کنید.

۹. نوشیدن و خوردن در خیابان ممنوع است

در شهر زامورا اسپانیا، خوردن و نوشیدن در خیابان و جلوی افراد دیگر ممنوع است. اگر این کار را در خیابان‌های شهر زامورا انجام دهید، باید جریمه سنگینی را بپردازید. در واقع، با این کار، قوانین این کشور را زیر پا گذاشته‌اید.

۱۰. برنج پاشیدن در مراسم‌ها ممنوعیت دارد

یکی از قوانین جالب اسپانیا، ممنوعیت پاشیدن برنج در مراسم است. این قانون، سال‌ها قبل جزو رسوم اسپانیا بود. اما در حال حاضر، پاشیدن برنج در مراسمات مختلف به ویژه مراسم عروسی ممنوع است. به عقیده افراد قدیمی ساکن اسپانیا، پاشیدن برنج در مراسم عروسی می‌تواند منجر به نحسی شود. بنابراین، اگر در مراسم عروسی در اسپانیا شرکت کردید، نباید این قانون را فراموش کنید.

۱۱. ساخت قلعه شنی در سواحل اسپانیا ممنوع است

یکی از قوانین عجیب کشور اسپانیا، ممنوعیت در ساخت قلعه شنی در ساحل است. ساخت قلعه شنی، یکی از تفریحات جالب برای بچه‌ها و حتی بزرگسال‌ها است. اما این سرگرمی را با سفر و مهاجرت به اسپانیا باید کنار بگذارید. در برخی از سواحل اسپانیا، تابلو‌هایی قرار داده شده‌اند که نشان دهنده ممنوعیت ساخت ساحل شنی هستند.

۱۲. در اسپانیا نباید لباس‌های زیر را بیرون آویزان کنید

4 1

در شهر سویا نباید لباس زیر را بیرون از خانه آویزان کنید. اگر در بالکن، لباس زیر خود را آویزان کنید، باید جریمه پرداخت کنید. البته، این قانون در همه شهر‌های کشور اسپانیا قابل اجرا نیست. به عقیده اسپانیایی‌ها، انجام این کار زشت و ناپسند است. به همین خاطر باید از زیرپاگذاشتن این قانون خودداری کنید.

۱۳. در کافه‌ها نباید بازی کنید

یکی از قوانین جالب کشور اسپانیا، ممنوعیت بازی در کافه‌ها است. شما نمیتوانید در کافه‌های این کشور، تخته نرد، شطرنج و… بازی کنید. انجام بازی‌هایی از این قبیل در کافه باعث تغییر در فضای دلنشین محیط کافی شاپ می‌شود. به همین خاطر، دولت اسپانیایی این قانون را وضع کرده است که بازی در کافه‌ها ممنوعیت دارد. این قانون در سایر کشور‌های خارجی نیز اِعمال می‌شود.

۱۴. در خیابان‌های اسپانیا نباید از دیگران ساعت بپرسید

یکی از قوانین عجیب این کشور، نپرسیدن ساعت از دیگران در بازه زمانی ۳ الی ۷ بعد از ظهر است. مشخص نیست که به چه دلیل، این قانون وضع شده است. به هر حال باید به این قانون عمل کنید.

۱۵. خوابیدن در ماشین و داشتن رابطه جنسی در اتومبیل ممنوع است

شاید عجیب به نظر برسد، اما مقامات در اسپانیا تلاش کردند که قانونی را ایجاد کنند تا افراد را از داشتن رابطه جنسی در وسیله نقلیه منع کنند. اما با این قانون موافقت نشد. در عوض، اگر رانندگان در اتومبیل خود بخوابند، باید جریمه پرداخت کنند.

۱۶. به نام‌گذاری فرزندان‌تان دقت کنید

یکی از قوانین کشور اسپانیا این است که نباید برای بچه‌ها اسامی عجیب بگذارید. برخی از اسامی مانند لنین، ‌یهودا و…. برای کودکان ممنوعیت دارند. اگر فکر می‌کنید که انتخاب اسم برای کودک جزو حقوق والدین است، در اشتباه هستید. این قانون در اسپانیا متفاوت است.

دانستنی‌های جالب اسپانیا

5 1

یکی از حقایق جالب درباره اسپانیا، این است که افراد با فرهنگ‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. به همین خاطر، شما با زندگی در اسپانیا می‌توانید با فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف بیشتر آشنا شوید. در واقع، به دلیل تنوع فرهنگی در اسپانیا، زندگی در این کشور برای شما راحت‌تر خواهد بود. از دانستنی‌های دیگر درباره اسپانیا می‌توان به این اشاره کرد که زبان رسمی این کشور، کاستیانا است. به علاوه، واحد پولی اسپانیا نیز یورو است و قبل از مهاجرت باید سرمایه خود را به واحد پول این کشور تبدیل کنید.

مشکلات زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا با مشکلاتی همراه است. قبل از تصمیم به مهاجرت و انتخاب کشور اسپانیا برای زندگی باید با مشکلات زندگی در این کشور آشنا شوید. از مشکلات زندگی در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشکلات زندگی در اسپانیا
نرخ بالای املاک
هزینه بالای زندگی
بیکاری
بروکراسی
قوانین عجیب

 

قانون حجاب در اسپانیا

در اسپانیا برای پوشش خانم‌ها محدودیتی اِعمال نشده است. البته، راه رفتن با مایو در داخل شهر‌های اسپانیا ممنوع است. در واقع، برهنه راه رفتن در اسپانیا ممنوعیت دارد و در صورت عدم رعایت این قانون جریمه می‌شوید. افرادی که محجبه هستند در اسپانیا می‌توانند پوشش دلخواه خود را داشته باشند. در کل، براساس قوانین این کشور، شما در انتخاب پوشش آزاد هستید.

سخن آخر

در این مطلب، به صورت کلی درباره قوانین عجیب کشور اسپانیا اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دادیم. این قوانین برای توریست‌ها بسیار شوکه‌کننده و جالب است. به همین خاطر باید با این قوانین جالب قبل از سفر یا مهاجرت به اسپانیا آشنا شوید. ممنوعیت‌های مختلفی برای مهاجرین، ساکنین و مسافرین در اسپانیا در نظر گرفته شده است. اگر برخی از این قوانین عجیب و غریب را رعایت نکنید باید مبلغی را به عنوان جریمه بپردازید. پس حتماً در سفر به اسپانیا به قوانین عجیب این کشور توجه داشته باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید