مقدمه ی مزایا و معایب اسپانیا برای مهاجرت

مهاجرت به اسپانیا در ابتدای کار بسیار جذاب به نظر می‌رسد. چرا که اسپانیا با داشتن شهرهای جذاب مقصدی رویایی برای ایران به شمار می‌رود. اما باید پیش از مهاجرت به اسپانیا، وضعیت مهاجرت به آن را بررسی کرده و از مشکلات مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید. برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملتری در مورد اسپانیا بدانید، مقاله ما را در مورد صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا بخوانید.

تصویری از پرچم اسپانیا به شکل یک قلب در ساحل برای عنوان مزایا و معایب اسپانیا برای مهاجرت انتخاب شده است.
اسپانیا می‌تواند جای جالب و ایده‌آلی برای مهاجرت باشد اما معایبی هم دارد

 

خوبی و بدی‌های اسپانیا

همیشه باید تمام خوبی‌ها و بدی‌ها را در کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم. خداوند تمام جهان هستی طوری خلق کرده مزایا و بدی‌ها در کنار یکدیگر قرار داشته باشند و هیچ کاری و هیچ چیزی کاملا خوب و یا کاملا بد نیست. در ادامه قصد داریم مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 فرهنگ اجتماعی متنوع

اگر شنیده‌اید که اسپانیا کشوری آرام و دوست داشتنی است، درست شنیده‌اید و تنها افرادی که تجربه زندگی در اسپانیا را دارند این مورد را درک و حس کرده اند. فرهنگ غنی، زندگی اجتماعی شلوغ، موارد بی‌پایان برای اوقات فراغت و…از مزایای مهاجرت به اسپانیا است و می‌توان گفت ساکنین این کشور واقعاً می‌دانند چگونه از زندگی لذت ببرند. اسپانیایی‌ها عاشق گشت و گذار در شهر هستند. بارها، خوردن تاپاس، موزه‌ها و… این گفته را ثابت می‌کند. اسپانیایی‌ها زمان زیادی را به ناهار و شام خود اختصاص می‌دهند. خانواده را در اولویت قرار می‌دهند و یکشنبه‌ها همه چیز تعطیل است.

گرچه اسپانیا بسیار متنوع است، اما برای درک بهتر وضعیت مهاجرت به اسپانیا باید وضعیت را در دو حالت شمال و جنوب بررسی کنید. چرا که آنچه در جنوب تجربه می‌شود با آنچه در شمال اتفاق می‌افتد متفاوت است. با این حال، می‌توان گفت که اسپانیایی‌ها در سراسر این کشور همه نوع طرز تفکر را می‌پذیرند.

فرهنگ کار

تصویری از فردی در حال کار به همراه پرچم اسپانیا برای عنوان فرهنگ کار انتخاب شده است.
اسپانیایی‌ها مردمان سخت‌کوشی هستند اما هر آنچه که سخت کار کنند، سخت‌تر و جدی‌تر به تفریح و تفنن می‌پردازند

 

از معایب مهاجرت به اسپانیا این است که فرهنگ کار در اسپانیا چندان جالب نیست، اگرچه کارگران در اسپانیا از حقوق مناسب و حمایت‌های شغلی برخوردار هستند، ولی می‌توان داشتن ساعت کاری زیاد و استراحت کم را یکی از معایب شغلی در این کشور دانست.

از دیگر معایب مهاجرت اسپانیا نفوذ اندک زبان‌های خارجی است. این موضوع یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل از مهاجرت به اسپانیا به آن توجه داشته باشید. اگر صرفا به زبان انگلیسی مسلط هستید برای پیشبرد اهداف خود در کشور اسپانیا با مشکل مواجه خواهید شد به همین دلیل باید زبان اسپانیایی را بیاموزید.

هزینه زندگی

اگر هزینه مهاجرت به اسپانیا برای شما بسیار مهم است باید بدانید هزینه زندگی در اسپانیا نسبت به سایر نقاط اروپا بسیار مناسب‌تر است. البته برای بررسی وضعیت مهاجرت به اسپانیا باید بدانید که هزینه‌ها در اسپانیا از آمریکای جنوبی، اروپای جنوبی و شرقی، آفریقا و آسیا، در بعضی موارد تا حدودی بالاتر است.

فضاهای زندگی

برای مهاجرت به اسپانیا باید به زندگی آپارتمان نشینی عادت کنید. به گزارش بی‌بی‌سی، «تقریباً دو سوم جمعیت [اسپانیایی] در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند که بالاترین نرخ برای هر کشور اتحادیه اروپا به غیر از لتونی است» . این امر عمدتاً به دلیل قیمت بالای خانه‌ها، موقعیت آنها و دور بودن از مرکز شهر یا محل کار است.

بسیاری از آپارتمان‌ها فضایی رو به بیرون ندارند. اما برخی دارای بالکن یا تراس هستند. همچنین توجه داشته باشید که برخی واحدها ممکن است تهویه مطبوع و گرمایش نداشته باشند.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی

تصویری از پرچم اسپانیا به شکل قلب در دستان یک پزشک برای عنوان سیستم مراقبت‌های بهداشتی انتخاب شده است.
تأمین سلامت شهروندان در قانون اساسی این کشور جزئی از حق و حقوق تضمین شده مردم است

 

اسپانیا یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان را دارد که مراقبت‌های اولیه و پیشگیرانه در آن تضمین شده است. خارجیانی که در اسپانیا کار می‌کنند و بازنشستگان نیز می‌توانند به سیستم تامین اجتماعی دسترسی داشته باشند. اگر واجد شرایط مراقبت‌های بهداشتی عمومی هستید، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای مراجعه به پزشک یا دریافت سایر خدمات ضروری نخواهید داشت. همین امر موجب افزایش مهاجرت به اسپانیا شده است.

علاوه بر این، اگر به دلیل وضعیت ویزا یا شرایط خاص بهداشتی خود به مراقبت‌های بهداشتی خصوصی نیاز دارید، بیمه نامه‌های خصوصی کاملاً جامع و مقرون به صرفه هستند.

بازار کار

تقریباً از همه مهاجران اسپانیایی خواهید شنید که می‌گویند: «اسپانیا بهترین مکان برای زندگی خواهد بود اگر بازار کار بهتری داشت.» و این حقیقت مطلق است. متاسفانه اسپانیا یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در اروپا را دارد و بازار کار به شدت رقابتی را می‌توان یکی از معایب این کشور دانست.

اکثر جوانان اسپانیایی مدرک لیسانس و فوق لیسانس و گاهی چندین مدرک دارند. هزاران اسپانیایی به دلیل کمبود فرصت شغلی در کشور خود برای کار به خارج از کشور در رفت و آمد هستند. بحران اقتصادی ۲۰۰۸-۲۰۰۹، سال‌های سختی را برای اقتصاد و بازار کار اسپانیا به وجود آورد. اگر مهاجران ایده تضمین شده‌ای برای کارآفرینی در اسپانیا داشته باشند، مهاجرت به اسپانیا برای آنان تضمین شده و پر از آینده‌ای روشن خواهد بود.

شهرها و شهرک‌ها

اسپانیا تعدادی از بهترین شهرها و شهرک‌های جهان را دارد. مادرید را می‌توان یک کلان شهر شلوغ دانست که با قدم زدن در آن تاریخ اسپانیا را در آن احساس کنید. بارسلونا بیشتر حال و هوای بین المللی با جذابیت‌های کاتالان دارد. والنسیا ترکیبی از جذابیت ساحلی و شیک جهان اسپانیایی است. سویا نیز یک شهر سنتی اسپانیایی است که یکی از جذابترین آنها به شمار می‌رود. بیلبائو مکان مناسبی برای علاقمندان به غذا و هنر دوستان است.

علاوه بر شهرهای اصلی، اسپانیا دارای شهرهای کوچک بسیاری است که زرق و برق دلنشینی دارند و مهاجران از دیدین آنها سیر نمی‌شوند.

فضاهای طبیعی

اسپانیا دارای چند رشته کوه جذاب و البته حدود ۵۰۰۰ کیلومتر ساحل دوست داشتنی است. اما تنوع و فراوانی فضاهای طبیعی در اسپانیا کم است. همین امر می‌تواند تصمیم شما را در مهاجرت به اسپانیا دچار تردید کند.

به طور کلی فضا و منابع در این کشور محدود است. تقریبا تمام طبیعت اسپانیا در حصار است. علاوه بر این، گذشته از حصار مناطق توریستی اصلی، پارک‌ها نیز به خوبی نگهداری نمی‌شوند. زباله‌ها و کثیفی‌های قدیمی در بیشتر نقاط دیده می‌شود.

بیشتر آب و هوای اسپانیا خشک است. بنابراین به جای جنگل‌های سرسبز و بکر تعداد زیادی درختچه، بوته‌ها و درختان آب و هوای خشک را خواهید دید. دریاچه‌های کمی وجود دارد و رودخانه‌ها به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال خشک شدن هستند. حتی سواحل ممکن است با آنچه فکر می‌کنید متفاوت باشند. خط ساحلی معمولاً به تصرف شهرهای ساحلی در آمده و در ماه‌های تابستان شلوغ هستند.

معایب یا مزایای مهاجرت به اسپانیا

زندگی در اسپانیا شاید یک زندگی رویایی باشد، اما بیشتر به سبک زندگی خود شما در ایران بستگی دارد. سبک زندگی شما در ایران مشخص می‌کند که اسپانیا می‌تواند کشور خوبی برای مهاجرت باشد یا خیر. نصیحت آخر اینکه قبل از مهاجرت به اسپانیا حتما در مورد شهر مورد نظر خود تحقیقات لازم را داشته باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

آیا اسپانیا کشور خوبی برای مهاجرت است؟

زندگی در اسپانیا به عنوان یک مهاجر به دلیل سبک زندگی آرامش بخش، آب و هوای دوست داشتنی، غذاهای لذیذ و فرهنگ غنی، تجربه ای جذاب و غنی است.

مزایای رفتن به اسپانیا چیست؟

صحنه هنر و فرهنگ، غذاهای فوق العاده، موزه های باورنکردنی و گزینه های خرید چشمگیر.

بهترین شهر برای زندگی در اسپانیا کدام شهر است؟

مادرید و بارسلونا شهرهایی هستند که بیشتر مهاجران اسپانیایی را دوست دارند.