کشور یونان با داشتن برخی از مهم‌ترین مکان‌های تاریخی جهان، همراه با حدود ۶۰۰۰ جزیره خیره‌کننده، به خاطر طبیعت زیبا و فرهنگ جذابش شناخته شده است. مکان‌های باستانی، سواحل شنی و آب و هوای مطبوع مدیترانه‌ای، این کشور را به یکی از بهترین کشورهای قاره اروپا برای بازدید گردشگران تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه شوید تا با جاهای دیدنی یونان آشنا شوید.

مناطق گردشگری و دیدنی کشور یونان

اگر قصد سفر به یونان و بازدید این کشور بی‌نظیر را دارید یا می‌خواهید برای اقامت یونان اقدام کنید، در ادامه با مهمترین جاذبه های گردشگری یونان بیشتر آشنا خواهید شد:

آکروپولیس (Acropolis): نماد شهر آتن

آکروپولیس که نماد آتن و نماد تمدن غرب است بر فراز صخره‌ای در قلب شهر قرار دارد و در فهرست جاهای دیدنی یونان رتبه اول را به خود اختصاص داده است. این مجموعه یک ارگ بود که شامل مجموعه‌ای از معابد و ساختمان های مهم، از جمله پارتنون (Parthenon) معروفی بود که به الهه آتنا تقدیم شده بود. این ارگ مرکز تمدن یونان باستان در نظر گرفته شده است و به طور قابل توجهی به خوبی حفظ شده است.

جاذبه های گردشگری یونان
یکی از جاهای دیدنی یونان موزه آکروپولیس است.

موزه آکروپولیس: تاریخ و معماری قرن ششم

موزه آکروپولیس که یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری یونان محسوب می‌شود. یک معمار سوئیسی این موزه را با ساختار شیشه‌ای و فولادی شیک و با سالن‌های نمایشگاهی وسیع طراحی کرد و برخی از آثار باستانی جذاب را که زمانی متعلق به آکروپولیس بوده است، به نمایش می‌گذارد. مجسمه Moschophoros مردی که گوساله‌ای را بر روی شانه‌های خود حمل می‌کند، یکی از آثار برجسته است که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی‌گردد.

سانتورینی (Santorini): جزیره‌ای از بهشت

سانتورینی که جزیره‌ای آتشفشانی در یونان است، به خاطر مناظر خارق‌العاده‌، غروب‌های خیره‌کننده و خانه‌های سفید معروف است. فیرا (Fira) پایتخت سانتورینی است و این مکان دارای معماری ونیزی است. سانتورینی دارای یک خیابان با سنگ سفید است که دارای هتل‌ها و کافه‌های فراوان است. این جزیره یک مکان جذاب و رومانتیک برای رفتن به ماه عسل است.

میکونوس (Mykonos): جذاب‌ترین جزیره یونان

بسیاری از مردم یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی یونان را میکونوس می‌دانند. جاذبه‌های میکونوس در بین جزایر جهانی یونان محبوبیت دارد و به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از مناطق دیدنی این کشور مورد تحسین قرار گرفته است. شهر میکونوس یک شهر سفید خیره کننده با خیابان‌های کوچک است که همچنین به خاطر سواحلش معروف است و زندگی شبانه در آن متنوع و شلوغ است.

اگر میخواهید یکی از شهرهای یونان را برای اقامت انتخاب کنید قبل از هر کاری مقاله بهترین شهر یونان برای زندگی را مطالعه کنید.

مکان های دیدنی یونان
دلفی یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی یونان

دلفی (Delphi): مرکز جهان باستان

وقتی صحبت از جاهای دیدنی یونان به میان می‌آید، دلفی یکی از جذاب‌ترین آنهاست. این شهر مرکز جهان است یا حداقل این همان چیزی است که یونانیان باستان فکر می‌کردند. شما حتی می‌توانید دقیقاً مکانی را پیدا کنید که به عنوان مرکز اصلی در نظر گرفته می‌شود که به عنوان Omphalos شناخته می‌شود. در دوران باستان، دلفی محل زیارتگاه و معبد آپولون در یونان است. تئاتر باستانی دلفی بر روی تپه‌ای ساخته شده است. اکنون این مکان یکی از مناطق دیدنی مهم این کشور است.

کوه آتوس (Athos): عجیب و مردانه

کوه آتوس کوه و شبه جزیره‌ای در شمال است. در شرقی‌ترین شبه‌جزیره یک ساختمان بزرگ است و تقریباً ۱۴۰۰ راهب در صومعه‌های ارتدکس شرقی در آن زندگی می‌کنند. این مکان‌ها شامل ایالت خودمختار تحت حاکمیت است. گردشگرانی که به کوه آتوس می‌روند به شدت کنترل می‌شوند و فقط مردان برای بازدید از این جاذبه‌ گردشگری یونان مجاز هستند.

شهرها و سواحل کرت (Crete): جذاب‌ترین سواحل دنیا

کرت، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی یونان است. این جزیره با داشتن برخی از بهترین سواحل در تمام دنیا، گردشگران را از سراسر جهان جذب می‌کند. برخی از محبوب‌ترین سواحل کرت از قوس‌های کوچک شنی با رستوران‌ها و تفرجگاه‌ها گرفته با مناطق وسیع طبیعی که با آب‌های فوق‌العاده شفاف پوشیده شده‌اند و منظره‌ای بدون مانع از دریا را ارائه می‌دهند، تشکیل شده است. اما کرت چیزی فراتر از سواحل است. در نزدیکی شهر دلپذیر هراکلیون، کاخ چشمگیر کنوسوس (Knossos) قرار دارد که یکی از مکان‌های باستان‌شناسی قابل توجه منطقه است. هم شهر تاریخی Chania و هم شهر آرام آگیوس نیکولائوس (Agios Nikolaos) دارای مناطق ساحلی زیبای قدیمی هستند که برای گذراندن بعدازظهرهای طولانی در تراس کافه و در عین حال تحسین مناظر ایده‌آل است.

متئورا (Meteora): صخره‌هایی دشوار برای عبادت

متئورا مجموعه‌ای از شش صومعه است که بر بالای چندین ستون صخره‌ای در بخش مرکزی قرار گرفته‌اند. اولین صومعه متئورا در قرن چهاردهم تأسیس شد. دسترسی به صومعه‌ها عمداً دشوار است و دسترسی به آنها به نردبان‌های بلند یا شبکه‌های بزرگ برای حمل کالا و مردم نیاز داشت.

کورفو (Corfu): سواحلی از بهشت

کورفو مکانی با میراث فرهنگی غنی و قطعاً یکی از بهترین جزایر این کشور برای بازدید است. بهشت را در یکی از سواحل متعددی که این جزیره ارائه می‌دهد بیابید. به غیر از آفتاب گرفتن در ساحل، این شهر مجموعه وسیعی از فعالیتها مانند رفتن به یک تور طعم زیتون یا بازدید از صومعه باستانی را ارائه می‌دهد.

برای سرمایه گذاری در یونان بهتر است قبل از هر اقدامی در مقاله اقتصاد یونان با وضعیت اقتصادی این کشور آشنا شوید.

دیدنی های یونان
معماری دیدنی نافپلیو به عنوان یکی از دیدنی های یونان

نافپلیو (Nafplio): معماری شگفت‌انگیز

شهر نافپلیو یکی از زیباترین دیدنی های یونان است، زیرا دارای شگفتی‌های معماری خیره‌کننده ونیزی، سازه‌های عثمانی و گردشگاهی پرجنب‌وجوش است. دیوارهای باستانی، بناهای قرون وسطایی، قلعه‌ها، مجسمه‌ها و ساختمان‌های نئوکلاسیک نمونه‌هایی از معماری متمایز هستند که زیبایی‌شناسی شهر را تقویت کرده و هاله‌ای متمایز به آن می‌بخشند. شهر قدیمی مغازه‌های سوغاتی دارد که می‌توانید برای شریک زندگی خود هدیه بخرید. میدان سینتاگما (Syntagma) مکانی ایده‌آل برای یک شام رمانتیک است و شهر را به مکانی ایده‌آل برای به اشتراک گذاشتن لحظات فراموش نشدنی با شریک زندگی‌تان تبدیل می‌کند.

سیفنوس (Sifnos): هیجان و کاوش

سیفنوس یکی از مکان‌های هیجان‌انگیز برای رفتن به تعطیلات است که می‌توانید کفش‌های پیاده‌روی خود را همراه با خود ببرید تا به تماشای زیبایی‌های طبیعی بروید. به عنوان جویندگان هیجان، می‌توانید مسیرهای سیفنوس را کاوش کنید. در آنجا شبکه‌ای از مسیرها هستند که بزرگترین مسیرها در کل دریای اژه هستند. در واقع، بیش از ۱۰۰ کیلومتر در اینجا برای کاوش وجود دارد. این مسیرها شما را به کلیسای کوچک، معابد، دهکده‌ها، خانه‌های کشاورزی و غیره می‌برد.

پاتموس (Patmos): جزیره‌ای زیبا و فرهنگی

این یک جزیره زیبا است که دارای دهکده‌ای خیره‌کننده است و در اطراف صومعه‌ای ساخته شده است که به سنت جان (St. John) اختصاص یافته است. معروف است که او کتاب مکاشفه را در آن جزیره نوشته است. در ماه‌های تیر و مرداد می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید. جشنواره بین المللی فیلم پاتموس و همچنین جشنواره موسیقی مذهبی پاتموس نیز در همین زمان برگزار می‌شود. بنابراین، برای داشتن یک تجربه مفید، این مکان را به برنامه سفر خود اضافه کنید.

هرسونیسوس (Hersonissos):

یکی از محبوب‌ترین مناطق دیدنی کشور یونان هرسونیسوس است. این یک شهر بندری قدیمی است که دارای پارک‌های تفریحی، سواحل شنی مرواریدی، موزه‌های جذاب، خرابه‌های باستانی و مراکز خرید محلی برای کاوش است. همچنین هرسونیسوس به خاطر غذاهای دریایی تازه و خوشمزه‌اش معروف است. زیبایی ساده و خاکی شهر جذابیت خاص خود را دارد. این یکی از بهترین مناطق گردشگری یونان برای جوانان و افراد مسن است.

زاگوری (Zagori): نگینی در دریای اژه

این منطقه در منطقه اپیروس قرار دارد و نگینی در تاج دریای اژه است. این یک مکان کوهستانی مورد علاقه برای تعطیلات زمستانی است و زیبایی طبیعی باورنکردنی آن، آن را به مکانی محبوب برای بازدیدکنندگان خارجی در تابستان نیز تبدیل کرده است. زاگوری دارای مسیرهای مشخصی است که از میان جنگل‌های پرجنب‌وجوش، پل‌های سنگی، نهرها، رودخانه‌ها، تنگه‌های عمیق، صومعه‌ها و بیش از ۴۵ روستا می‌گذرد. همه اینها صدها کیلومتر را شامل می‌شود و بنابراین زاگوری واقعاً بهشت کوهنوردان است. رودخانه‌های زاگوری گزینه‌های زیادی را برای شرکت در قایق‌رانی یا قایق‌سواری در اختیار شما قرار می‌دهند و آن را به یکی از بهترین مناطق گردشگری یونان تبدیل می‌کنند.

کیپ سونیون (Cape Sounion): معبد خدای دریا

کیپ سونیون که به خاطر معبد پوزیدون (Poseidon) شهرت دارد، یک نقطه برجسته در مناطق گردشگری یونان است؛ زیرا ویرانه‌هایی از معبد خدای دریای یونان، پوزیدون، در آن وجود دارد. کیپ سونیون یک مکان دیدنی برای کسانی که دوست دارند ادیسه هومر را دوباره زنده کنند و مقصدی عالی برای همه دوستداران تاریخ و همچنین دوستداران ادبیات یونانی است.

ناکسوس (Naxos): بزرگترین و سرسبزترین جزیره

یکی از بهترین مناطق گردشگری یونان، ناکسوس است که بزرگترین و سرسبزترین جزیره در این کشور است. برای همه دوستداران طبیعت چیزی کمتر از بهشت روی زمین نیست، ناکسوس سرزمینی با مرتفع‌ترین کوه‌ها، دره‌های مخملی، دره‌های سرسبز، روستاهای باستانی و خیره‌کننده‌ترین مناظر دریایی است. دره‌های سنگ‌فرش شده و معماری باشکوه قرون وسطی عامل زیبایی این مکان جذاب است.

اگر میخواهید به یونان مهاجرت کنید قبل از هر کاری مزایا و معایب زندگی در یونان را مطالعه کنید.

مناطق گردشگری یونان
تسالونیکی از مناطق گردشگری یونان

تسالونیکی (Thessaloniki): دومین شهر بزرگ یونان

از بین بهترین مناطق دیدنی این کشور تاریخی، تسالونیکی به دلایل متعدد در صدر قرار دارد. این دومین شهر بزرگ یونان است که دارای تاریخ غنی است. هالکیدیکی (Halkidiki)، روستای زیبای مقدونی، گنجینه‌ای با کلیساهای دوره بیزانس، روم و عثمانی است. محله‌ها، بناهای تاریخی و موزه‌های شهر قدیمی را کشف کنید. ممکن است این مکان در صدر فهرست مکان‌های توریستی نباشد، اما وقتی در مورد تاریخ یونان صحبت می‌کنیم، نقطه قوتی است.

رودس (Rhodes): سایت میراث جهانی یونسکو

رودس یک سایت میراث جهانی یونسکو است که در قرن چهاردهم با استحکامات محصور شده است. خیابان‌های سنگفرش شده شهر قدیمی و شهر ساحلی لیندوس (Lindos) که به عنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری یونان در نظر گرفته می‌شود، لذتی مطلق برای کاوش هستند. می‌توانید سواحل عالی را در این شهر برای استراحت زیر نور خورشید پیدا کنید. رودس به دلیل فرهنگ ساحلی یکی از پربازدیدترین جزایر این کشور است. از این رو، اگر به دنبال بهترین مکان برای سفر در یونان برای زوج‌ها هستید، از رودس دیدن کنید.

ریتمنون (Rethymnon): آبشارهای جادویی و رمانتیک

ریتمنون یک شهر قدیمی ونیزی است که به خوبی حفظ شده است. اغلب به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در یونان در نظر گرفته می‌شود. ساختمان‌های خیره‌کننده و معماری‌های باستانی قرن شانزدهم تأثیرات قوی سبک‌های اروپایی را نشان می‌دهند. آبشارهای جادویی می‌توانند برای یک مخفیگاه رمانتیک مناسب باشند. علاوه بر این، در اینجا می‌توانید از فتای تازه و خوش طعم با روغن زیتون و گیاهان محلی در عین لذت بردن از مناظر اسکله‌های پر جنب و جوش لذت ببرید.

پرگا (Parga): سواحل و خلیج شگفت‌انگیز

این شهر با خیابان‌های باریک زیبا که به قلعه پرگا منتهی می‌شود، مناظر شگفت‌انگیزی بر خلیج زیبا ارائه می‌دهد، سواحل شنی طولانی و زیبایی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد از شن و ماسه‌های درخشان لذت ببرید. برای کسانی که به ماجراهای باستان شناسی علاقه‌مند هستند، پرگا در واقع نزدیک به بسیاری از مکان‌های باستان شناسی است که شامل معبد نکرومانسی (necromancy) است که درست در کنار رودخانه عظیم آچرونتاس (Acherontas) قرار دارد. فصل بهار زمان بسیار خوبی برای رفتن به اینجا است زیرا به شما امکان می‌دهد از آب شفافی که در جنگلی سرسبز جریان دارد لذت ببرید و می توانید از قایق سواری نیز لذت ببرید.

نتیجه‌گیری

مکان‌های توریستی زیادی در یونان وجود دارد که به سادگی الهام‌بخش هستند. در همه جای این کشور مناظر زیبا شما را مجذوب خود می‌کند و اکثر شهرهای آن مقصدی است که از هر نظر عالی به نظر می‌رسد. بنابراین از معماری گرفته تا مردم محلی، این کشور قطعاً تعطیلات شما را فوق‌العاده خواهد کرد!

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «جاهای دیدنی یونان» پاسخ دادیم:

۱. زیباترین مکان یونان کجاست؟

برخی از زیباترین مکان‌های دیدنی یونان عبارتند از سانتورینی، کورفو، نافپلیو، رودس و متئورا.

۲. بهترین جزیره یونان کدام است؟

سانتورینی، میکونوس و کرت از بهترین جزایر یونانی هستند که باید در طول تعطیلات خود در این کشور زیبا از آنها دیدن کنید.

۳. پربازدیدترین مکان یونان کدام است؟

آتن، پایتخت یونان، نه تنها پربازدیدترین مکان این کشور بلکه یکی از پربازدیدترین مکان‌های جهان است. این شهر جادویی مهد تمدن است و آکروپولیس آتن معروف‌ترین بنای باستان شناسی در کل اروپا است.