مقدمه‌ی بهترین شهر یونان برای زندگی

یونان بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. حدود ۳ میلیون نفر از آن‌ها در بهترین شهر برای زندگی در یونان یعنی آتن روزگار می‌گذرانند. یونان یکی از آفتابی ترین کشورهای جهان است که ۲۵۰ روز سال در آن آفتابی است. زندگی در یونان به خاطر جزایر و سواحل زیبا، مزارع زیتون، موزه‌های اساطیر یونان، معماری باستانی و فیلسوف‌های شناخته شده جهان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

کوه‌ها بیش از ۸۰ درصد کشور یونان را تشکیل می‌دهند. این امر موجب شده که یونان یکی از کوهستانی ترین کشورهای اروپا باشد. با توجه به شرایط جوی متنوع یونان بهترین شهر یونان برای زندگی بستگی به شخصیت و سلیقه شما دارد.

 

کشور یونان کشوری از اساطیر، کوهستان و دریا

این کشور دارای ۱۸ مکان است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و ۱۶ مورد از آنها بر اساس معیارهای فرهنگی در این لیست قرار دارد.

 اما دو مورد آخر به دلیل اهمیت فرهنگی و طبیعی، به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شوند. با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نخواهد بود که یونان بیش از هر کشور دیگری در جهان دارای موزه‌های باستان شناسی باشد. همچنین آکروپولیس آتن ۷ عجایب جهان را در خود جای داده است.

 نکته جالب توجه اینجاست که تقریبا تمام مناطق مسکونی یونان کمتر از ۱۳۷ کیلومتر با آب فاصله دارند. نزدیک بودن به سواحل زیبا و سفید، آب‌های شفاف، فرصتی برای ایجاد خاطراتی ماندگار از اقامتی دلنشین برای گردشگران و مهاجران فراهم کرده است.

در ادامه بهترین شهرهای یونان آورده شده که می‌توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آنها را برای اقامت برگزینید که آن شهر برای شما بهترین شهر برای زندگی در یونان خواهد بود.

آتن (Athens)

آتن با تاریخی بیش از ۳۴۰۰ سال، سرشار از فرهنگ و تمدن است. این مکان نگین انگشتر کشور یونان است. چرا که مناظر خیره کننده‌ای را از آکروپولیس که بر فراز شهر قرار دارد، به رخ گردشگران و علاقه مندان می‌کشد.

بسیاری از آثار باستانی، ساختمان‌ها و ویرانه‌های با قدمت بیش از ۲۰۰۰ سال و همچنین دو منطقه میراث جهانی یونسکو (آکروپولیس آتن و صومعه دافنی قرون وسطایی) در آتن وجود دارد. اما اگر فکر می‌کنید علاقه مندان به تاریخ می‌توانند بهترین شهر یونان برای زندگی را راحت تر از سایر مهاجران پیدا کنند در اشتباه هستید. این شهر به عنوان یک پایتخت مدرن اروپایی به سرعت در حال توسعه است و بسیاری از امکانات مدرن را نیز به مردم خود ارائه می‌دهد.

تصویری از نمای تاریخی شهر آتن برای عنوان آتن (Athens) انتخاب شده است.
آتن پایتخت اساطیری یونان و مهد تمدن غرب شهری است ۳۰۰۰ ساله

شهر آتن، شهری پر جنب و جوش با رستوران ها، کافه‌ها بسیار با کیفیت همراه با جوش و خروش شبانه رویایی است. متروی شهری گسترده و کارآمد بوده که دسترسی سریع به هر جایی که بخواهید را ممکن می‌کند. به این ترتیب عملا نیازی به داشتن یا اجاره خودرو نیست که همین امر می‌تواند از مخارج اقامت در بهترین شهر یونان برای زندگی کم کند. همچنین در شهر آتن پارک‌ها و فضاهای سبز بسیاری ساخته شده که بازدیدکنندگان و مردم محلی را دور هم جمع می‌کند.

تسالونیکی (Thessaloniki)

شهری ساحلی واقع در شمال کشور یونان است که به نوعی یک کلان شهر مدرن و تا حدودی منظره شهری تاریخی دارد. این محل فروم باستانی و روتوندا قرن چهارم است. همچنین جدا از عناصر تاریخی و فرهنگی، این شهر دارای یک اسکله تازه توسعه یافته است. اسکله‌ای که استفاده از تفرجگاه کنار دریا در کنار دوچرخه سواری، موسیقی زنده و غذاهای دلچسب را برای گردشگران و مردم بومی فراهم می‌کند. مزیت دیگر تسالونیکی این است که یکی از مقرون به صرفه ترین مناطق یونان بوده و بیش از اندازه گردشگر ندارد. همین امر می‌تواند برای برخی از افراد که شهرهای خلوت را بهتر می‌پسندند بهترین شهر یونان برای زندگی باشد. از سوی دیگر، زمستان‌ها می‌توانند در این شهر کمی سرد شوند. برخی از مشهورترین حومه‌ها و مناطق گردشگری منحصر به فردی که می‌توانند روح هر بیننده‌ای را جلا دهند، لادادیکا و والائوریتو هستند. به طور کلی، فضای این شهر بسیار آرام‌تر از آتن است و تمرکز زیادی روی «هنر ظریف بیخیالی و لذت بردن از غذای خوب در کنار فرهنگ الهام بخش یونانی» دارد. تسالونیکی دومین شهر بزرگ یونان است و به عنوان پایتخت غذا و فرهنگ کشور نیز در تمام مراجع معرفی بهترین شهر برای زندگی در یونان معرفی می‌شود. تسالونیکی از نظر جاذبه‌های فرهنگی از جمله تئاتر، سینما، گالری‌های هنری، باغ‌ها و حتی جشنواره فیلم سالانه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد که هنرمندان را علاقه مند به زندگی در یونان می‌کند.

رودس (Rhodes)

رودس که در جنوب شرقی یونان قرار دارد، یکی از جزایر متعدد کشور یونان است و در مقایسه با سایر جزایر یونان، طولانی ترین تابستان‌های این کشور را دارد. شهر قدیمی رودس دارای خیابان‌های سنگ فرش شده‌ای است که فضای امپراتوری بیزانس را حفظ کرده است.

جدا از تاریخ، این جزیره دارای زندگی شبانه فوق العاده‌ای است که می‌تواند بهترین شهر برای زندگی در یونان باشد. سواحل زیبا با آب‌های کم عمق، دریایی برای موج سواری، کایت سواری و…از دیگر جاذبه‌های گردشگری رودس هستند. این شهر به اندازه‌ای کوچک است که به شما احساس زندگی سنتی یونانی را بدهد.

اما در عین حال به اندازه‌ای بزرگ است که مراقبت‌های بهداشتی مناسب و فرصت‌های شغلی کافی در آن وجود داشته باشد. همچنین کشتی‌های معمولی به کشور یونان و چند فرودگاه در این جزیره وجود دارد. شهر رودز، پایتخت جزیره ای یونان، محبوب‌ترین مکان جزیره‌ای برای زندگی در یونان محسوب می‌شود و قدمت آن به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد. مهاجرانی که شهرهای کوچک و با اصالت را می‌پسندند این شهر می‌توانند این شهر را بهترین شهر یونان برای زندگی در نظر بگیرند.

پاتراس (Patras)

پاتراس که در شمال غربی منطقه پلوپونز قرار دارد، یک شهر بندری شلوغ است که قرن‌هاست در آنجا تجارت انجام می‌شود. این شهر صنعتی‌تر از همتایان خود ساخته شده است. اما همچنان مناظر زیبای بسیاری مانند میدان‌هایی با معماری جذاب، بارهای پرجنب‌وجوش و رستوران‌های امروزی را در خود جای داده است. جمعیت دانشجویی آن حدود ۲۰۰۰۰ نفر است که به شهر حال و هوای جوانی می‌بخشد. اگر زندگی در شهری با حس و حال جوانی و پویایی را دوست دارید بهترین شهر یونان برای زندگی شما پاتراس است.

پاتراس در اصل شهری است که به دو بخش تاریخی و مدرن تر تقسیم می‌شود. در بخش تاریخی، شهر قدیمی با خیابان‌های سنگ‌فرش و میدان‌های جذاب که توسط قلعه‌ای قرون وسطایی احاطه شده‌اند، وجود دارد. در بخش مدرن، قسمت پایین شهر را دربر گرفته که رستوران‌ها، کافه‌ها و بارهای زیادی برای شب بیداری و مراکزی برای خرید های امروزی و مدرن در آن ساخته شده است. همچنین این شهر دارای دو پارک بزرگ در دو طرف شهر است.

زمستان‌های این شهر بسیار ملایم هستند. اما نزدیکی آن به دریا، جزیره و کوهستان، پاتراس را به بهترین شهر برای زندگی در یونان مخصوص افرادی که فرهنگ کهن یونان را در کنار زندگی مدرن می‌خواهند تبدیل کرده است.

سانتورینی (Santorini)

سانتورینی شهری است با گنبدهای آبی و دیوارهای سفید، که همین موضوع این جزیره را یکی از گزینه‌های بهترین شهر برای زندگی در یونان تبدیل کرده است. اما با وجود نمای زیبای آن، یکی از گران‌ترین شهرهای یونان محسوب می‌شود. به علاوه، این جزیره روستاهایی سنتی مملو از باغ‌های انگور و کوچه‌های باصفای خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

تصویری از نمای شهر سانتورینی برای عنوان سانتورینی (Santorini) انتخاب شده است.
سانتورینی با نام سنتی «ثرا» (Thera) جزیره‌ای در دریای اژه است و شهر «فیرا» (Fira) مرکز آن است

خانیا (Chania)

شهری زیبا با بافتی کهن و جذاب، Chania دومین شهر بزرگ جزیره کرت است. رستوران‌هایی با غذاهای فوق‌العاده، مکان‌های تاریخی جذاب و آب و هوای معتدل و دلنشینی دارد که یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای لیست بهترین شهر برای زندگی در یونان است.

برخی از سواحل محبوب کشور یونان در این جزیره قرار دارد. سواحلی مانند: Balos، Falassarna و Elafonissi از آن دست هستند. زمستان در Chania معتدل است و معمولا از ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر نیست. از طرفی این جزیره پر از درخت‌های نخل است که گرمای تابستان را کم می‌کند. اقامت در خانیا یکی از برترین‌های لیست بهترین شهر برای زندگی در یونان است.

میکونوس (Mykonos)

میکونوس به خاطر تفریحات شبانه‌اش در لیست بهترین شهر برای زندگی در یونان شهرت بسیار دارد. ساحل پارادایس و ساحل سوپر پارادایس شهر میکونوس از مکان‌هایی هستند که دی‌جی‌های معروف دنیا برای گردشگران، مهاجران و بومیان منطقه به طور دائمی آهنگ‌های خود را پخش می‌کنند.

اگرچه قیمت‌ها در این شهر نسبتا بالاست اما ۲۵ ساحل زیبا و دلنشین ارزشش را دارد که در لیست بهترین شهر برای زندگی در یونان قرار داشته باشد. فضای داخلی جزیره مملو از دهکده‌های کوچک و سنتی است که با کافه ها، رستوران‌ها و ساختمان‌های تاریخی در هم آمیخته‌اند.

علاوه بر انواع ورزش‌های آبی در این شهر می‌توانید لذت‌های دیگری مانند غواصی، دوچرخه سواری در طبیعت میکونوس، شنا و پیاده روی در ساحل را تجربه کنید.

کورفو (Corfu)

کورفو یک بهشت آفتابی در نزدیکی دریاست. این شهر مخصوص کسانی است که دوست دارند زندگی در یونان برایشان همانند زندگی در یک بهشت بکر و دست نخورده باشد. این کورفو مملو از زمین‌های سرسبز و مراتع انبوه گیاهی فراوان است که تا امتداد ساحل ادامه دارند. خط ساحلی ناهموار و چشمگیرتر از جزایر دیگر کشور یونان است.

 شهر قدیمی کورفو یکی از سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده و دو قلعه‌ای که چشم اندازی به سمت بندر دارند، منظره خیره کننده‌ای را خلق کرده که دل هر بیننده‌ای را می‌برد. طبیعت بکر کورفو این منطقه را در لیست بهترین شهر برای زندگی در یونان قرار می‌دهد.

نافپلیو (Nafplio)

نافپلیو می‌تواند یکی از موارد لیست بهترین شهر یونان برای زندگی باشد. این شهر محیطی فوق العاده و معماری بسیار جذاب دارد. زیبایی این شهر می‌تواند گردشگران و مردم محلی بسیاری را ساعت‌ها مبهوت خود نگه دارد. خیابان‌های تاریخی شهر نمادی از یونان باستان بوده و در کنار بندری دلنشین لذت زندگی در یونان را چند برابر می‌کند.

هراکلیون (Heraklion)

این شهر پایتخت کرت است و یک شهر قدیمی دوست‌داشتنی است. از جمله دلایلی که هراکلیون را به لیست بهترین شهر یونان برای زندگی اضافه می‌کند این است که معماری شهری و آثار باستانی شهر برای گشت و گذار و بازدید از شهر یکی از بهترین شهرهای یونان است. قلعه‌ای باستانی در این شهر وجود دارد که نمای داخلی و معماری خارجی ساعت‌ها گردشگران را محو خود می‌کند. همچنین آب‌نماهایی جذابی در این شهر وجود دارد که صدای دلنشین آب را در اطراف خود پخش می‌کند. موزه‌های فراوان، کاخ کنوسوس، رستوران‌هایی با غذاهای خوشمزه و فروشگاه‌های با کیفیت و حرفه‌ای لذت زندگی در یونان را افزایش می‌دهند.

شهرهایی که باید از آنها دوری کنید

همانطور که هیچ کس کامل نیست، هیچ کشوری هم بی‌ایراد نیست. یکی از شهرهایی که لذت زندگی در یونان را از شما می‌گیرد. به گفته منابع، شهرهایی در یونان وجود دارند که باید از آنها دوری کرد.

 یکی از این مکان‌ها مالیا (Malia) است. این مکان کثیف و پر سر و صدا است. محل زندگی بسیاری از گردشگران جوان و نوجوان است و به طور کلی کمبود غذاهای محلی یا سنتی در این شهر به چشم می‌خورد.

 

کلام آخر

پیشنهاد می‌کنیم از میان شهرهای کشور یونان، شهری که به سلیقه شما بخورد را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کنید. در این صورت الباقی زندگی خود را در بهترین شهر برای زندگی در یونان گذرانده‌اید. آب و هوای گرم زیبا و سواحل چشم نواز و شاد از لذت‌های زندگی در یونان هستند. این کشور همچنین مملو از مناظر تاریخی، فرهنگی و مناطق پر تلاطم است. گذشته از همه اینها، سرعت رشد اقتصاد و فناوری در این کشور به سرعت در حال توسعه است. هزینه زندگی در آنجا بسیار کم است، اگرچه این امر بسته به منطقه‌ای که برای زندگی انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره بهترین شهر برای زندگی در یونان کدام است؟ و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

پربازدیدترین شهر یونان کدام است؟

آتن (پایتخت) واقع در سرزمین اصلی یونان، آتن یک توقف اجباری برای غرق شدن در تاریخ یونان است.

دو شهر معروف یونان کدامند؟

بزرگ‌ترین مراکز شهری یونان و تأثیرگذارترین مناطق شهری، آتن و تسالونیکی هستند، با جمعیت کلان‌شهری به ترتیب تقریباً چهار میلیون و یک میلیون نفر.

سانتورینی ارزان است یا گران؟

این شاید سوال همه باشد که آیا سانتورینی گران است؟ خب… پاسخ این است که بله، سانتورینی یکی از رمانتیک ترین جزایر جهان است. با این حال، لطفا از بازدید آن ناامید نشوید، چون مطمئناً می توان حتی با بودجه کمی از سانتورینی دیدن کرد.