مقدمه‌ی بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۴

امروزه، مهاجرت به اروپا، به یک هدف برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. اروپا مقصدی متمرکز برای بسیاری از افراد باتجربه و طبقه کارمندان حرفه‌ای، همراه با دانشجویانی بوده است که به دنبال کار مناسب برای آینده‌ای روشن هستند. شهروندان جامعه ایرانی، مشتاق مهاجرت به کشورهای اروپایی مختلف از جمله یونان، انگلستان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا و بسیاری دیگر هستند که برای اهدافی مثل کیفیت زندگی، اشتغال، تحصیل، اقامت دائم برای کسب تابعیت و دلایل دیگر مهاجرت می‌کنند. مهم است که بدانید کدام کشور در منطقه اتحادیه اروپا مناسب شماست. در ادامه با ما همراه شوید تا مهاجرت به کشورهای اروپایی را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم.

لیست بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت در سال ۲۰۲۴

مهاجرت به آلمان

آلمان یکی از مکان‌های مورد علاقه مردم در جهان است و در اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور بزرگترین اقتصاد اروپا را دارد و دومین کشور پُرجمعیت اروپا است. بهترین آزمایشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی در اینجا یافت می‌شوند. از این رو، دانشجویانی که می‌خواهند به دنبال تحقیقات باشند، دانشگاه‌ها و موسسات آلمانی را انتخاب می‌کنند. مردم همچنین برای مقاصد تحصیلی، کاری و تجاری به دنبال مهاجرت به آلمان هستند. پس از مهاجرت، می‌توانید اجازه اقامت دائم یا موقت دریافت کنید و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی به کشورهای اتحادیه اروپا سفر کنید. کشور آلمان ممکن است از نظر هزینه زندگی در مقایسه با چند کشور کمی بالاتر باشد، اما مطمئناً در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر ارزانتر است. آلمان یکی از بهترین کشورها برای کار است که فرهنگ و تنوع غنی همراه با تعادل بین کار و زندگی را به شما ارائه می‌دهد. برلین، مونیخ و فرانکفورت محبوب ترین شهرها در بین مهاجران بین المللی هستند.

مهاجرت به هلند

هلند به خاطر آب و هوای خوب و فضای خوش‌منظره‌اش شناخته شده است و در میان ۱۰ کشور برتر شاد دنیا قرار دارد. این کشور مکان‌های قابل توجهی مانند بزرگترین موزه ونسان ون گوگ، کانال‌های آمستردام، کاخ سلطنتی آمستردام، خانه آنه فرانک، باغ وحش روتردام، باغ‌ها و مزارع زیبای لاله‌ها و بسیاری موارد دیگر را در خود جای داده است. مردم برای ادامه تحصیل در علوم کاربردی، فناوری، تجارت، برنامه‌های کاربردی کامپیوتر، هنر و بسیاری دیگر به هلند می‌روند. هلند دارای یک جامعه تجاری قوی و یک سیستم آموزشی درجه یک است. هلندی‌ها همچنین از مزایای اجتماعی عالی و تعادل سالم کار و زندگی بهره‌مند می‌شوند.

مهاجرت به فرانسه

2 15

فرانسه یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که در غرب اروپا واقع شده است. برج ایفل یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بناهای تاریخی پاریس، فرانسه است. فرانسه دارای برخی از بهترین دانشگاه‌ها و منابع در سطح جهانی مرتبط با فناوری است و یکی از موثرترین سیستم‌های مراقبت های بهداشتی در جهان در فرانسه یافت می‌شود. فرانسه برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا “ویزای فناوری فرانسه” ارائه می‌کند تا آنها بتوانند به فرانسه پرواز کنند و کار کنند، استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنند یا در استارتاپ‌های فناوری فرانسوی سرمایه‌گذاری کنند. از طریق این ویزا، می‌توانید با رعایت دستورالعمل‌ها، اجازه اقامت دائم دریافت کنید.

مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از بهترین استانداردهای زندگی را در مقایسه با کشورهای مختلف دیگر دارد. دانشگاه بولونیا، دانشگاه پیزا، دانشگاه میلان و بسیاری دیگر از موسسات مشهور بین‌المللی را می‌توان در ایتالیا یافت. شهر پیزا به دلیل گردشگری و غذاهای ایتالیایی خود شهرت زیادی دارد. مردم به دلیل شرایط اقتصادی و معیشتی به دنبال مهاجرت به ایتالیا هستند. متخصصان شاغل به دلیل فرصت‌های شغلی همه‌کاره به ایتالیا مهاجرت می‌کنند. رم، ونیز، میلان و فلورانس چند مقصد محبوب در ایتالیا هستند.

مهاجرت به انگلستان

بریتانیا به عنوان یکی از بهترین کشورها حتی برای آمریکایی‌ها برای نقل مکان شناخته می‌شود. بریتانیا یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهایی است که از نظر اقتصادی، از نظر ایجاد اشتغال، راه‌اندازی مشاغل و مشاغل آزاد، همراه با مزایای اجتماعی و بهداشتی، رقابتی با آمریکا بوده است. بریتانیا مجموعه‌ای از انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است و کشور جزیره‌ای زیبا در سمت غرب اروپا است. این کشور محل بسیاری از دانشگاه‌های مشهور مانند آکسفورد، کمبریج و غیره است.

مهاجرت به اسپانیا

در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، اسپانیا سطح جرم و جنایت نسبتاً پایین‌تری دارد و هزینه زندگی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد که یک محیط پایدار، تثبیت‌شده و امن، مناظر زیبا و فعالیت‌های فراوانی را ارائه می‌دهد؛ اما به طور کلی در خارج از شهرهای بزرگ اسپانیا انگلیسی به طور گسترده صحبت نمی‌شود (و در منطقه شمال شرقی کاتالونیا، کاتالانی زبان رسمی است – و اغلب توسط مردم محلی ترجیح داده می‌شود). شما شانس زیادی دارید که در این مکان فوق‌العاده صاحب خانه شوید. در مقایسه با هزینه زندگی در بریتانیا، شما تقریباً ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر برای نگهداری خانه پرداخت خواهید کرد. هزینه گرمایش و غذا به طور قابل توجهی کمتر است.

مهاجرت به پرتغال

پرتغال از ارائه کیفیت عالی زندگی گرفته تا آب و هوای مطلوب و توسعه اقتصادی و آموزش عالی همه چیز را دارد. بر اساس شاخص جهانی صلح ۲۰۲۲، پرتغال در رتبه سوم قرار گرفته است. پرتغال در حالی که از خارجی‌ها استقبال می‌کند و فرصت‌های زیادی برای افزایش ادغام فرهنگی در این کشور فراهم می‌کند، شامل امنیت (نرخ جرم پایین)، نسیم تازه اقیانوس، آب و هوای گرم، سرگرمی و تفریح است. بهترین بخش آن این است که همه این مزایا با هزینه پایین زندگی در دسترس هستند. هزینه زندگی در پرتغال در مقایسه با ۶۰ درصد سایر کشورهای اتحادیه مانند سوئیس، اتریش، انگلستان، اسپانیا و غیره نسبتاً بسیار پایین است و زندگی در این کشور بسیار ارزان در نظر گرفته می‌شود.

مهاجرت به یونان

3 13

یکی دیگر از کشورهای مدیترانه ای که مهاجران ایرانی در آن به دنبال اقامت هستند یونان است. یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی پایینی دارد. سواحل زیبا و آب آبی‌کریستالی برای کشف وجود دارد. در یونان، بدون در نظر گرفتن فصل، آب و هوا مطبوع است. اگر به دنبال زندگی در یک شهر بزرگ هستید، می‌توانید آتن یا تسالونیکی را انتخاب کنید. اگر به دنبال حفظ حریم خصوصی هستید، مکان‌های روستایی، هم در جزایر و هم در سرزمین اصلی، ممکن است جذاب‌تر باشند.

مهاجرت به سوئد

سوئد یکی از مقاصد مورد علاقه مهاجرت به اروپا برای تحصیل، زندگی و کار بوده است و طبق گزارش شاخص شادی جهانی در سال ۲۰۲۴ در بین ۱۰ کشور برتر (رتبه هفتم) بهترین کشور قرار دارد. بازار سوئد به سرعت در حال ارتقاء و رقابت با سایر کشورهای اروپایی بوده و به بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا کمک می‌کند. سوئد، به لطف ساکنان خوش‌برخورد و دوستانه، تعادل عالی بین کار و زندگی، فرهنگ عالی سازمانی، خدمات عمومی و بسیاری موارد دیگر، یک مکان عالی برای زندگی است.

مهاجرت به نروژ

نروژ کشوری مرفه و همچنین یکی از ثروتمندترین و شادترین کشورهای جهان است. نروژ پذیرای مهاجران از نقاط مختلف جهان است. علاقمندان به دلیل تحصیل رایگان و پیشنهادهای شغلی عالی مشتاقانه منتظر ادامه تحصیلات عالی و کار در نروژ هستند. افراد به دلیل فناوری پیشرفته و استانداردهای زندگی بهتر، آرزوی مهاجرت به نروژ را دارند.

مهاجرت به دانمارک

دانمارک به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. دانمارک همچنین دارای برخی از بهترین مدارس تجاری، موسسات فناوری و دانشگاه‌های ادبیات است. این کشور همچنین به داشتن برخی از بهترین بناهای تاریخی و بزرگترین شهرها معروف است. متقاضیان می‌توانند برای تحصیل، کار و اقامت در دانمارک برای طرح گرین کارت اقدام کنند. دانمارکی زبان اصلی این کشور است و انگلیسی زبان دوم در این کشور است، زیرا تسلط ساکنان به این زبان عالی است. طبق گزارش بانک سرمایه‌گذاری اروپا، دانمارک در میان کشورهای تولیدکننده برتر در اتحادیه قرار دارد.

برنامه‌های برتر برای مهاجرت به اروپا در سال ۲۰۲۴

4 13

مهاجرت به اروپا بسته به هدف شما از طریق برنامه‌های مختلفی مانند کار، تحصیل یا فعالیت‌های دیگر قابل پیگیری است. در اینجا چند برنامه محبوب برای مهاجرت به اروپا آورده شده است:

برنامه مجوز کار

برنامه مجوز کار معمولاً به سیستم یا فرآیندی اشاره دارد که توسط یک دولت اجرا می‌شود تا به اتباع خارجی اجازه دهد به طور قانونی در یک کشور برای یک دوره خاص کار کنند. این برنامه‌ها به منظور تنظیم اشتغال افراد غیر شهروندی طراحی شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که آنها معیارهای خاصی را برآورده می‌کنند و به اقتصاد کشور میزبان کمک می‌کنند. بنابراین در اینجا لیست کشورهایی است که می‌توانید با خانواده خود در سال ۲۰۲۴ به مهاجرت کاری فکر کنید.

کشورهای ارائه‌دهنده مهاجرت کاری در سال ۲۰۲۴ نمره سختی مهاجرت
آلمان بسیار آسان
ایتالیا آسان
پرتغال متوسط
بریتانیا متوسط
نروژ متوسط
هلند سخت
دانمارک سخت
فرانسه پیچیده

 

برنامه ویزای دانشجویی

اکثر کشورهای اروپایی برنامه‌های ویزای دانشجویی دارند که به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تحصیلات عالی را دنبال کنند. شرایط و مراحل اخذ ویزای دانشجویی می‌تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. با این حال، این کیفیت زندگی با قیمت بالایی همراه است، زیرا اروپا به عنوان یکی از گران‌ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور، به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا شناخته شده است. میلیون‌ها دانشجو هر ساله تصمیم می‌گیرند تحصیلات عالی را در خارج از کشور دنبال کنند و بارها و بارها نشان داده شده است که مقرون‌به‌صرفه بودن یکی از عوامل اصلی تصمیم آنها برای تحصیل در خارج از کشور است. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم لیستی از ارزان‌ترین کشورها برای تحصیل در اروپا در سال ۲۰۲۴ تهیه کنیم.

بهترین کشورها برای تحصیل در اروپا

  • به طور کلی: اسلوونی (هزینه پایین زندگی) و آلمان (فرصت‌های تحصیلی/کار بیشتر)
  • به عنوان دانشجوی لیسانس: آلمان و پرتغال
  • به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد: یونان و پرتغال
  • به عنوان دانشجوی دکترا: استونی و لهستان
  • به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس: آلمان، یونان و اسلوونی

برنامه‌های ویزای کارآفرینی

برنامه‌های ویزای کارآفرین برای جذب افرادی با مهارت‌های کارآفرینی که علاقه‌مند به راه‌اندازی و مدیریت کسب‌وکار در یک کشور خاص هستند طراحی شده است. اکثر کشورهای اتحادیه ممکن است شرایط و معیارهای خاص خود را برای برنامه ویزای کارآفرین داشته باشند. لیست بهترین کشورها برای ویزای کارآفرینی در اروپا در سال ۲۰۲۴ به صورت زیر است:

  • ویزا استارت‌آپ دانمارک

دانمارک برای هر کسی که ایده کسب‌وکار نوآورانه‌ای دارد، ویزای راه‌اندازی ارائه می‌دهد، به خصوص اگر بتواند شغل ایجاد کند و به شما اجازه می‌دهد تا دو سال در دانمارک اقامت داشته باشید.

  • برنامه استارت‌آپ فنلاند

برنامه استارت‌آپ فنلاند فقط برای تیم‌های راه‌اندازی شده با هدف دستیابی به رشد سریع در اقتصاد این کشور در دسترس است. در حالی که معیارها سختگیرانه و گزینشی هستند، افرادی که دسترسی به آنها داده می‌شود، از پشتیبانی گسترده و دسترسی به فرصت‌های مالی در فنلاند برخوردار می‌شوند.

  • ویزای خوداشتغالی آلمان

طرح ویزای استارت‌آپ آلمان، اجازه اقامت یک ساله (قابل تمدید) در آلمان را می‌دهد. هدف آن بنیانگذاران با تجربه‌ای است که می‌توانند در کشور شغل ایجاد کنند.

  • ویزای استارت‌آپ ایتالیا

ویزای استارت‌آپ ایتالیا بسیار انتخابی است و متقاضیان نسبتاً کمی را در مقایسه با سایر برنامه‌ها در اروپا پذیرفته است.

  • ویزای مبتکر (Innovator) انگلستان

ویزای مبتکر اجازه اقامت در بریتانیا را تا سه سال می‌دهد و صاحبان مشاغل باتجربه‌ای را هدف قرار می‌دهد که به دنبال راه‌اندازی یک تجارت جدید در انگلستان هستند.

  • ویزای استارت‌آپ انگلستان

ویزای استارت‌آپ انگلستان مشابه ویزای مبتکر آن است، اما با مدت اقامت کمتر (دو سال) و نیاز به سرمایه‌گذاری و تجربه کمتر.

برنامه ویزای سرمایه‌گذاری

برنامه‌های مختلف اروپایی برابر نیستند و برای نتیجه موفقیت‌آمیز باید توسط سرمایه‌گذار همراه با یک وکیل مجرب مورد بررسی قرار گیرد. در جدول زیر برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به اروپا مقایسه شده است.

کشور حداقل سرمایه‌گذاری شرایط اقامت فیزیکی زمان پردازش (به ماه)
قبرس ۳۰۰ هزار یورو در ملک حداقل هر ۲ سال یک بار از قبرس دیدن کنید. ۴-۶
یونان ۲۵۰ هزار یورو (یا ۵۰۰ هزار یورو در مناطق خاص) در املاک مسکونی یا تجاری. خیر ۴-۶
ایتالیا ۵۰۰ هزار یورو در یک شرکت محلی (یا ۲۵۰ هزار یورو در استارت‌آپ‌های نوآور). خیر ۴-۶
لتونی ۵۰ هزار یورو در یک شرکت محلی که حداقل سالانه ۴۰ هزار یورو مالیات پرداخت می‌کند. خیر ۱-۳
اسپانیا ۵۰۰ هزار یورو در یک ملک مستغلات خیر ۱-۳

 

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید