مقدمه‌ی بررسی یونان برای زندگی

یونان برای زندگی جای مناسبی است؛ البته بستگی به سلیقه شما دارد. یونان کشوری بزرگ، متنوع، مملو از مناظر خیره‌کننده، ترکیبی جذاب از جزایر آفتابی، کوه‌های بلند، شهرهای شلوغ و فرهنگ و سنت‌های جاودانه است. همچنین گفتنی است که دموکراسی کشور یونان به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد. یونان مدت‌هاست که یک آهن‌ربای توریستی بوده است؛ همین امر می‌تواند به ایجاد شغل‌های توریستی کمک کند و یونان را برای زندگی و کار مناسب سازد.

به علاوه، کشور یونان برای زندگی به اندازه کافی بزرگ است تا همیشه بتوانید منطقه بکر و دست‌ نخورده‌ای دور از جمعیت برای اوقات فراغت خود پیدا کنید. در اوج تابستان جزایر یونان، سواحل و خرابه‌های باستانی مملو از توریست است و شاید این امر از معایب یونان برای زندگی باشد. جالب است بدانید که حدود ۴۰ درصد از کل جمعیت کشور یونان در آتن (Athens) و اطراف آن زندگی می‌کنند. این یعنی در سایر نقاط کشور فضای بسیاری برای گردش و لذت وجود دارد.

چه به عنوان یک گردشگر به کشور یونان سفر کنید، یا به عنوان یک مهاجر در پی اقامت دائم کشور یونان باشید. یونان برای زندگی همه شرایط ویژه را دارد. آب و هوای فوق‌العاده در طول سال، اقامتگاه‌های مقرون‌ به‌ صرفه، غذاهای عالی، مردم محلی خونگرم و تاریخ شگفت‌انگیز و… . در این مقاله قصد داریم اقامت یونان برای زندگی را بررسی کنیم و مزایا و معایب این کشور را بشماریم؛ با ما همراه باشید.

صداست که می‌ماند

قبل از شروع خواندن متن، یونان برای زندگی چگونه است را در قالب یک فایل صوتی بشنوید.

یک دید کلی از زندگی در یونان

بیایید به یک دید کلی از زندگی در یونان برسیم. سپس، توضیحات مفصلی درباره زندگی در یونان بخوانیم تا بتوانیم برای اخذ اقامت یونان بهتر تصمیم بگیریم.

اگرچه شهرهای خاصی مانند آتن معمولا گران‌تر از سایر نقاط کشور هستند، اما یونان یکی از پایین‌ترین هزینه‌های زندگی در اتحادیه اروپا را دارد. این کشور معمولا امنیت نسبتا بالایی دارد و میزان جرایم جدی بسیار پایین است. اخذ اقامت یونان و زندگی در این کشور تصمیمی عالی برای افرادی است که می‌خواهند از طریق مهاجرت زندگی خود را تغییر دهند.

بسیاری از مهاجران به فکر اخذ اقامت یونان می‌افتند و دلیل خوبی نیز برای این امر وجود دارد، زیرا یونان کشوری پر رونق است که در سراسر جهان به آب و هوای دلپذیر خود در طول سال، تاریخ عمیق و معماری باشکوه و فرهنگ متمایز یونانی شناخته می‌شود. این کشور در سال ۱۹۸۱ به عضویت اتحادیه اروپا درآمد و از آن زمان، این کشور پیشرفت زیادی در زمینه‌های مختلف کرده‌است.

یونانی‌ها به مهمان‌نواز بودن و مهربان بودن شهرت دارند. اکثریت جمعیت (۹۹ درصد) از کلیسای ارتدکس یونان پیروی می‌کنند که یک جزء اساسی این کشور است.

چرا زندگی در یونان ایده خوبی است؟
چرا زندگی در یونان ایده خوبی است؟

چرا اقامت گرفتن و زندگی در یونان ایده خوبی است؟

یونان که در مرکز جغرافیایی زمین قرار دارد، مهد دموکراسی، فلسفه و تمدن غرب است که امروزه آن را می‌شناسیم. این کشور دسترسی رایگان به آسیا، آفریقا و اروپا دارد و تعداد زیادی از مهاجرین را در خود جای داده‌است که اکثریت آنها برای لذت بردن از آنچه این کشور ارائه می‌دهد، از آب و هوای گرم و سواحل باشکوه گرفته تا معماری باورنکردنی و استانداردهای زندگی، به آنجا رفته‌اند.

زندگی در یونان شبیه به چیزی است که انگار فقط در افسانه‌ها می‌توان آن‌ها را خواند. شما پس از اخذ اقامت یونان، این فرصت را دارید که زیبایی‌های طبیعی مختلف را کشف کنید؛ چه در کوه‌ها، جنگل‌ها، سواحل، و چه در اطراف ۶۰۰۰ جزیره یونانی که در سراسر دریای مدیترانه پراکنده شده‌اند. یونان چیزهای زیادی برای ارائه دارد و در آنجا هر کسی می‌تواند بهشت خصوصی خود را دور از جمعیت کشف کند.

حتی در تابستان که جزایر، سواحل و مکان‌های باستانی مملو از گردشگر می‌شوند، همیشه می‌توان ساحلی را در جزیره‌ای یافت که از هیاهو و شلوغی شهر دور است. اگر اخذ اقامت یونان تصمیم شماست، می‌توانید مطمئن باشید آنچه را که به دنبال آن هستید، پیدا خواهید کرد.

هزینه زندگی در یونان

یونان بیش از اینکه به جاذبه‌های گردشگری و آب و هوای زیبایش معروف باشد، به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و عضو منطقه یورو شناخته شده است. این کشور در زمینه اجاره، خدمات آب و برق، غذا، مواد غذایی و حمل و نقل، به مقرون به صرفه بودن شهرت دارد.

اگرچه هزینه زندگی در یونان تقریبا ۳۰ درصد ارزان‌تر از سایر کشورهای اروپایی است، متوسط دستمزد در یونان نیز نسبتا پایین‌تر است. با این حال، میانگین نرخ تامین اجتماعی در یونان بالاتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این موضوع، حقوق محلی را برای یک استاندارد خوب زندگی مناسب می‌سازد.

غذا در یونان فوق‌العاده مقرون به صرفه است. به خصوص در رود آیلند که هیچ هزینه وارداتی‌ای ندارد و یونان را به گزینه بهتری برای زندگی نسبت به هر کشور اروپایی دیگر تبدیل می‌کند.

به طور کلی، مزایا و معایب هزینه‌ها در یونان را می‌توان به شرح زیر، فهرست کرد:

مزایا

زندگی در یونان بسیار ارزان است؛ به ویژه زمانی که آن را با زندگی در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر اروپا را مقایسه می‌کنیم. آمریکایی‌هایی که در یونان زندگی می‌کنند، برای مایحتاج روزمره مانند غذا، حمل‌ونقل و غیره قیمت‌هایی می‌پردازند که حداقل ۲۰ درصد کمتر از کشور خودشان است؛ در حالی که هزینه اجاره آپارتمان می‌تواند حتی تا ۷۰ درصد کمتر باشد.

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، خرید در بازارهای محلی و صرف غذا در جایی که مردم محلی به گرمی از شما استقبال می‌کنند، به شما کمک می‌کند که در یونان صرفه‌جویی کنید. یک مهاجر با بودجه‌ای کمتر از ۲۰۰۰ دلار در ماه، می‌تواند با آرامش در یونان زندگی کند.

معایب

قیمت‌های توریستی تنها عیب زندگی در یونان است. هرچه به مقاصد گردشگری مشهور یونان نزدیک‌تر باشید، نرخ‌ها بالاتر می‌رود؛ به‌ویژه در اقامتگاه‌های برتر، رستوران‌های سطح بالا و سرگرمی‌های عمومی.

میزان پولی که قرار است برای هر چیزی خرج کنید، مربوط به مکانی می‌شود که در آن قرار دارید. زندگی در یک جزیره کمتر شناخته شده یا در یک شهر کوچک داخلی، در یک سال هزینه بسیار کمتری نسبت به زندگی در شهر کهن آتن یا سانتورینی دارد.

(هزینه‌های زندگی در یونان حدود ۳۰ درصد کمتر از کشورهای اروپایی و آمریکا است.

به طور میانگین، یک خانواده چهار نفره در کشور یونان تنها به ۲۰۰۰ یورو در ماه برای زندگی نیاز دارند.)

اجاره و تاسیسات در یونان
یونان

اجاره و تاسیسات

در یک مقیاس کلی، اخذ اقامت یونان و زندگی در این کشور برای شما هزینه زیادی نخواهد داشت. به عنوان مثال در آتن که پرهزینه‌ترین شهر یونان محسوب می‌شود، می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر را با قیمتی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو در ماه و در خارج از مرکز شهر با حدود ۲۰۰ یورو پیدا کنید.

اگر یک چیز کمی بزرگتر می‌خواهید، می‌توانید یک آپارتمان سه خوابه را با قیمت حدود ۵۰۰ تا ‍۱۰۰۰ یورو در ماه در مرکز شهر و حدود ۴۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه در خارج از مرکز شهر پیدا کنید.

هزینه خدمات آب و برق باید بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ یورو در ماه باشد که بستگی به اندازه خانه، فصل و میزان مصرف شما دارد.

( اگر آماده هزینه کردن هستید و می‌خواهید که خانه بزرگ و شخصی خود را در یونان خریداری کنید، می‌توانید بین ۳۰۰هزار یورو تا چند میلیون یورو از حساب شخصی خود بتکانید.)

غذایی یونانی
غذایی یونانی

غذا و مواد غذایی

همه افراد هنگام برنامه‌ریزی برای سفر یا زندگی در یک مکان جدید، هزینه‌های مایحتاج اولیه زندگی مانند غذا را در نظر می‌گیرند. در یک رستوران ارزان قیمت در یونان، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای یک وعده غذایی بین ۱۰ تا ۱۸ یورو بپردازید. هزینه شام دو نفره در یک رستوران متوسط نیز بین ۳۵ تا ۶۰ یورو است.

یونان به محصولات کشاورزی خود که شامل روغن زیتون، پنیر و زعفران است، شهرت دارد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای یونان باعث افزایش طول عمر و کاهش خطر بیماری قلبی و دیابت می‌شود.

از دیگر ملزوماتی که باید هنگام اخذ اقامت یونان و تصمیم‌گیری برای نقل مکان به این کشور مورد توجه قرار دهید، میانگین قیمت مواد غذایی است. می‌توان با یک جستجو در اینترنت، قیمت مواد غذایی مانند شیر، برنج، نان، تخم مرغ، پنیر، گوشت، سیگار و غیره را به دست آورد.

حمل و نقل

یونان دارای چندین نوع وسیله حمل و نقل، هم بین شهری و هم داخل شهری است. آتن به سیستم تراموا که چندین منطقه را به هم متصل می‌کند، مشهور است. یک بلیط یک طرفه برای حمل و نقل محلی در یونان باید حدود ‍‍‍۱.۲۰ یورو هزینه داشته باشد و یک بلیط ماهانه نیز حدود ۳۰ یورو هزینه دارد.

(بلیط‌های ۱.۲۰ یورویی، تا ۹۰ دقیقه فعال هستند که در این مدت می‌توانید به هر جایی از شهر که می‌خواهید، رفت و آمد کنید.)

بازار کار در یونان

اقتصاد یونان پس از تحمل یک شکست اقتصادی قابل توجه در طول بحران مالی جهانی سال ۲۰۰۸، طی سال‌های اخیر شروع به بازیابی شکل خود کرده است. نرخ بیکاری در بالاترین حد و در عین حال ارزش املاک و مستغلات در پایین‌ترین حد خود قرار داشت. با این حال، به دلیل نیروی کار تزلزل ناپذیر یونان و چندین تدبیر دولتی با هدف جذب سرمایه‌گذاران (مانند ویزای طلایی یونان)، این کشور در حال حل مسائل اقتصادی خود بوده است.

ندانستن زبان یونانی در بازار کار، برای مهاجران یک مانع دشوار است؛ زیرا شرکت‌های چند ملیتی زیادی وجود ندارند که به زبان انگلیسی فعالیت کنند. با این حال، دولت یونان همچنان خارجی‌ها را تشویق می‌کند تا در این کشور کار کنند؛ به ویژه در شرکت‌های بین المللی یا صنعت گردشگری. به نظر می‌رسد یونان در مسیر رشد قرار دارد و چشم اندازها برای هر کسی که به دنبال اخذ اقامت یونان و زندگی در آن کشور است، خوب هستند. یافتن شغل در یونان اگرچه ممکن است چالش برانگیز باشد، اما غیرممکن نیست.

بسیاری از مهاجران در یونان به عنوان معلم زبان انگلیسی کار می‌کنند؛ زیرا این یک حرفه بسیار مورد توجه، به ویژه در مناطق حومه شهر و در برخی جزایر دور افتاده است. معلمان حرفه‌ای زبان انگلیسی می‌توانند انتظار داشته باشند که ماهیانه بین ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو درآمد کسب کنند. ممکن است این عدد در مقایسه با ایالات متحده آمریکا کم باشد، اما در مقایسه با هزینه‌های زندگی در یونان نه.

(نرخ بیکاری در کشور یونان ۲۱.۷ درصد است.

حدود ۶۷ درصد مهاجران به یونان سریعا مشغول به کار می‌شوند.

در سال ۲۰۲۲، حدود ۴ میلیون نفر در کشور یونان مشغول به کار هستند.)

نقل مکان به یونان

شهروندان اتحادیه اروپا یا نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین و سوئیس، نیازی به ویزا و اخذ اقامت یونان ندارند. آن‌ها فقط باید پاسپورت یا کارت شناسایی خود را هنگام ورود به یونان نشان دهند و به مدت سه ماه، به آن‌ها پاس اعطا می‌شود. با این حال، ما که شهروندان کشورهای فارسی زبان هستیم، باید برای ویزای ورودی سه ماهه که به عنوان ویزای «D» نیز شناخته می‌شود، درخواست ثبت کنیم.

اگر می‌خواهید علاوه بر اخذ اقامت یونان تابعیت یونانی خود را نیز اخذ کنید، باید برای برنامه ویزای طلایی این کشور درخواست دهید، در این کشور سرمایه‌گذاری انجام دهید، برای یک دوره متوالی هفت ساله در یونان اقامت کرده و چندین مورد دیگر مانند قبولی در آزمون شهروندی یونان را رعایت کنید.

هزینه‌های یونان برای زندگی

در هر کشوری و برای هر مسافر یا مهاجری، هزینه‌ها و خرج زندگی از مهمترین مواردی است که فرد باید به آن توجه کند.

مزایای هزینه‌های یونان برای زندگی

هزینه‌های یونان برای زندگی فوق‌العاده مقرون به صرفه است، به خصوص زمانی که با آمریکای شمالی و بسیاری از سایر نقاط اروپا مقایسه شود. قیمت خدمات و محصولات ضروری روزانه (غذا، حمل و نقل و غیره) حداقل ۲۰ درصد ارزان‌تر از ایالات متحده بوده و هزینه‌های اجاره آپارتمان در برخی موارد تا ۷۰ درصد کمتر است.

در سرتاسر یونان، با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، عدم استفاده از مناطق توریستی، خرید از بازارهای محلی و صرف غذا در رستوران های بومی یونان می توانید هزینه ها را کاهش دهید. یک مهاجر می‌تواند با کمتر از ۲,۰۰۰ دلار در ماه به راحتی در یونان زندگی کند.

 معایب هزینه‌های زندگی در یونان

در کشور یونان هرچه به مراکز توریستی محبوب نزدیک‌تر باشید، قیمت‌ها بالاتر خواهد بود؛ به ویژه برای اقامتگاه‌های با کیفیت و لوکس. هزینه‌های زندگی در یونان بسته به مکانی که از آن خدمات یا محصولات دریافت می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. انتخاب اقامت در یک جزیره کمتر شناخته شده یا در یک شهر کوچک، سالانه بسیار کمتر از زندگی در قلب آتن (Athens) یا در سانتورینی (Santorini) هزینه دارد.

شیوه زندگی

دومین جنبه‌ای که یک مهاجر یا توریست باید به آن توجه کند، شیوه زندگی است. در صورتی که درک درستی از شیوه زندگی مردم کشور مقصد داشته باشید، قطع به یقین لذت بیشتری از زندگی و اقامت خود خواهید برد.

مزایای شیوه زندگی یونان

یونان ملتی مغرور است که بر خانواده، سنت و عشق به فضای بکر و دست نخورده تعصب دارد. از آنجایی که صنعت گردشگری نقش مهمی در اقتصاد یونان ایفا می‌کند، زبان انگلیسی در بسیاری از مناطق کاملاً شناخته شده است. همچنین زیرساخت‌های این کشور به افراد محلی و گردشگران به طور یکسان خدمات می‌دهند.

غذاهای یونانی رویای عاشقان غذاست. غذاهای دریایی تازه‌ای که تا به حال شبیه آنها را ندیده‌اید، از مزایای شیوه زندگی یونان است؛ غذاهایی مانند ماکارونی خرچنگ، آنچوی سرخ شده، اختاپوس کبابی، سالاد خرچنگ، ماهی کاد یونانی با سس سیر و صدف‌های پخته شده در سس گوجه فرنگی و پنیر فتا از آن دست غذاهاست. همچنین انواع گوشت‌های کبابی از پرطرفدارترین غذای رستوران هاست. اگر اهل شیرینی هستید، نمی‌توانید از کنار باقلوا، حلوا، کاتایفی یونانی (شیرینی با روکشی شبیه گندم خرد شده)، بوگاتسا، کیک کاسترد ساده و پوسته‌دار با دارچین بگذرید.

آب و هوای حماسی مدیترانه‌ای، تقریباً در این گوشه از اروپا میهمان مردم است. آب و هوایی خنک و دلچسب، نسیم روح‌نواز اقیانوس در تابستان، روزهای روشن و معتدل در زمستان و آب و هوای دلنشین در بهار و پاییز از دیگر مزایای یونان برای زندگی است.

معایب شیوه زندگی در یونان

اگر درآمد ثابت بازنشستگی دارید، یونان برای زندگی با توجه به قیمت‌های مقرون به صرفه و تنوع آب و هوایی می‌تواند یک بهشت برای شما باشد؛ اما اگر به دنبال شغل در یونان هستید و زبان یونانی نمی‌دانید، مطمئناً با مشکل مواجه خواهید شد. چرا که از معایب یونان برای زندگی و کار این است که اگر زبان یونانی یاد نداشته باشید، نمی‌توانید امرار معاش کنید.

مراقبت‌های بهداشتی یونان برای زندگی

مراقبت‌های بهداشتی یکی از ۵ نیاز اولیه انسان‌هاست. بنابراین قبل از اقامت در یک کشور، باید مراقبت‌های بهداشتی آن را به دقت بررسی کنید.

مزایای مراقبت‌های بهداشتی یونان برای زندگی

کیفیت مراقبت‌های پزشکی در یونان به طور کلی خیلی خوب است؛ به ویژه در مراکز شهرهایی مانند آتن (Athens) و تسالونیکی. در مناطق دورافتاده‌تر کشور، ممکن است سطح زبان انگلیسی توسط پزشک شما زیاد خوب نباشد و همچنین ممکن است استانداردهای پزشکی به خوبی رعایت نشود.

مراقبت‌های بهداشتی اضطراری در کشور یونان بدون در نظر گرفتن ملیت رایگان است. برای موارد غیر اورژانسی، بیشتر مهاجران نوعی بیمه درمانی خصوصی دارند که خدمات با کیفیت بهتر و زمان انتظار کوتاه‌تری نسبت به سیستم دولتی کشور یونان ارائه می‌دهد. داروخانه‌ها در سراسر کشور فراوان هستند. همچنین سرانه داروسازان کشور یونان از هر کشور دیگری در اروپا بیشتر است.

ایمنی و امنیت

ایمنی و امنیت از نعمت‌های الهی است که تا زمانی که انسان‌ها از آن برخوردارند قدرش را نمی‌دانند؛ اما به محض این که احساس خطر کنند متوجه نعمت از دست رفته خود می‌شوند. از این رو، بررسی ایمنی و امنیت یک کشور برای مهاجرت ضروری به نظر می‌رسد تا موجب پشیمانی نشود.

مزایای ایمنی و امنیت یونان برای زندگی

یونان یکی از امن‌ترین کشورهای اروپایی است و احساس راحتی و آرامش خاصی دارد که یونان را برای زندگی مناسب‌تر از سایر کشورها می‌کند. وقت‌گذرانی در سراسر شهر آتن (Athens)، روز یا شب، صددرصد احساس امنیت خواهد داشت؛ اما عقل حکم می‌کند که اقداماتی در جهت حفاظت از لوازم شخصی انجام شود، گرچه سرقت در کشور یونان یکی از نادرترین اتفاقات است. همین امر مهاجران را برای اقامت به یونان برای زندگی ترغیب می‌کند.

معایب امنیت یونان برای زندگی

در اقامتگاه‌های توریستی پر رفت و آمد، مراقب افرادی که به شما هدیه یا گل به رایگان می‌دهند باشید. این افراد معمولاً بومی یونان نیستند. این حرکت نوعی التماس یا تکدی‌گری است.

اعتصابات، تظاهرات و سایر اعتراضات شدید مدنی در یونان غیرمعمول نیست؛ اما عمدتاً در شهرهای بزرگتر رخ می‌دهد. در شهر آتن (Athens)، در صورت بروز هرگونه ناآرامی، باید از مناطق اطراف سفارت، پان پیستیمو، میدان سینتاگما، و دانشگاه‌های پلی تکنیک و ارسطو دوری کنید.

گرفتن اقامت یونان برای زندگی

آخرین مرحله برای بررسی اقامت در یک کشور، نحوه گرفتن اقامت آن است. در ادامه اقامت یونان برای زندگی را بررسی می‌کنیم.

دریای یونان، طبیعت زیبای آن به همراه پرچم آن بر فراز آسمان یونان برای عنوان گرفتن اقامت یونان برای زندگی انتخاب شده است.
برای بسیاری از مهاجران چشم انداز زندگی در یونان جذاب و وسوسه انگیز است

مزایای اقامت یونان برای زندگی

پس از سال ۲۰۱۰، یونان برنامه ویزای طلایی را برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و خروج از بحران مالی معرفی کرد. این طرح مهاجران غیر اتحادیه اروپا را تشویق می‌کرد تا از مزایای اقامت سریع در ازای سرمایه‌گذاری مالی استفاده کنند. طبق این طرح به افرادی که واجد شرایط هستند، مجوز اقامت پنج ساله قابل تجدید داده می‌شود.

شرط اصلی برای دریافت ویزای طلایی، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در یونان است. این سرمایه‌گذاری باید به مبلغ حداقل ۲۵۰,۰۰۰ یورو است، اما ممکن است تغییر کند. این نوع ویزا در حال حاضر ارزان‌ترین برنامه ویزای طلایی در بین کشورهای اروپایی است. طبق این ویزا شما می‌توانید بدون محدودیت به داخل و خارج از کشور سفر کنید. هیچ الزامی برای زندگی در داخل کشور وجود ندارد. أخذ اقامت قانونی در کشور یونان می‌تواند حداقل سه ماه طول بکشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله “همه چیز در مورد مسافرت به یونان” مراجعه کنید.

 معایب ویزای طلایی یونان برای زندگی

اگر واجد شرایط دریافت ویزای طلایی نیستید، می‌توانید برای یک مجوز کار استاندارد در یونان درخواست کنید؛ اما در این حالت باید توسط یک کارفرمای یونانی حمایت مالی شوید که از طرف شما از طریق وزارت کار درخواست جذب و اقامت شما را بدهد.

کلام آخر

دلایل زیادی برای مهاجرت به یونان وجود دارد. کشور یونان برای زندگی سالم مناسب بوده و کل کشور پر از حس تعصب در کنار پویایی و سرزندگی است. برخی از مردم کشور یونان می‌توانند بهترین، مفیدترین و دلسوزترین دوستان شما باشند.

حساب دخل و خرج در یونان با گذشت زمان بهتر می‌شود. هرچه بیشتر در کشور یونان اقامت داشته باشید، سبک زندگی، درآمدزایی و خرج کردن را بهتر یاد می‌گیرید و بهتر به کار می‌بندید. بنابراین هزینه‌ها کاهش یافته و خرید خیلی از محصولات یا خدمات ارزان‌تر به نظر می‌رسد. برای اخذ اقامت یونان از طریق روش های گوناگون مانند اقامت تمکن مالی یونان و … با النورا خیالتان راحت باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره «یونان برای زندگی چگونه است؟» و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

یونان کجاست؟

کشور یونان، جزو جنوبی‌ترین کشورهای شبه جزیره بالکان محسوب می شود. یونان از شرق با دریای اژه، از جنوب با دریای مدیترانه و از غرب با دریای ایون همسایه است.

زبان مردم یونان چیست؟

زبان رسمی مردم یونان، یونانی است.

جمعیت کشور یونان چقدر است؟

بر اساس تخمین سال ۲۰۲۰، جمعیتی که در یونان زندگی می کنند، ۱۰،۶۹۰،۰۰۰ نفر است.