کانادا که به دلیل تنوع فرهنگی و فراگیر بودنش شناخته شده است، بهترین مقصد برای مهاجران در سراسر جهان است. یکی از جنبه‌های مهم فرآیند مهاجرت به این کشور، رعایت الزامات زبان است. در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد الزامات آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۴ بدانید، گردآوری شده است.

اهمیت مهارت زبان در مهاجرت به کانادا

مهارت زبان به چند دلیل ضروری است. اول از همه، ادغام آسان‌تر در جامعه کانادا را تسهیل می‌کند. مهارت‌های ارتباطی مؤثر برای تعاملات روزمره، تأمین شغل و دسترسی به خدمات، ضروری است. همچنین، دولت کانادا به مهارت زبان به عنوان شاخصی از توانایی یک مهاجر برای انطباق با شیوه زندگی این کشور و کمک معنادار به جامعه نگاه می‌کند.

آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا
آزمون جدید مهارت زبان انگلیسی کانادا

اگر به دعوت نامه کانادا نیاز دارید مقاله دعوت نامه کانادا چیست را از دست ندهید.

زبان‌های رسمی کانادا

این کشور دو زبان رسمی را به رسمیت می شناسد: انگلیسی و فرانسوی. فرآیند مهاجرت مستلزم تسلط به حداقل یکی از این زبان‌ها است. سطح مهارت مورد نیاز بسته به برنامه مهاجرت متفاوت است. مهارت زبان در جنبه های مختلف مهاجرت به کانادا، از جمله اکسپرس انتری، برنامه‌های نامزد استانی (PNP) و حمایت از خانواده نقش مهمی ایفا می‌کند.

آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا

دولت کانادا چندین آزمون استاندارد زبان را برای ارزیابی مهارت می پذیرد. رایج‌ترین سیستم‌های آزمون زبان انگلیسی بین المللی (IELTS) و برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) هستند. همچنین برای سنجش مهارت زبان فرانسوی، آزمون‌های TEF و TCF مورد تایید هستند.

آیلتس

آزمون آیلتس مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را ارزیابی می‌کند. این آزمون به طور گسترده‌ای شناخته شده است و می‌تواند در بسیاری از کشورهای جهان برای مقاصد تحصیل و مهاجرت استفاده شود. به طور کلی، هزینه آزمون ۳۰۰ دلار است. اگر تست را روی کامپیوتر انجام دهید، در عرض ۳ تا ۵ روز نتایج خود را دریافت خواهید کرد. اگر در آزمون کاغذی شرکت کنید، نتایج ۱۳ روز بعد صادر می‌شود.

text

CELPIP به طور خاص برای کانادا طراحی شده است و مهارت زبان انگلیسی را همانطور که در کانادا استفاده می‌شود ارزیابی می‌کند. همچنین چهار مهارت زبانی را ارزیابی می‌کند.

TEF

TEF برای ارزیابی مهارت‌های درک و بیان فرانسوی در افرادی که فرانسوی زبان مادری آنها نیست استفاده می‌شود. این آزمون می‌تواند برای مقاصد مهاجرتی کبک استفاده شود و تنها آزمون زبان فرانسه است که برای برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) پذیرفته شده است. این آزمون شامل سه بخش نوشتاری و دو بخش شفاهی است. بسته به موقعیت شما، برخی از بخش‌ها ممکن است اختیاری باشند. هر بخش می‌تواند بین ۱۵، ۴۰ یا ۶۰ دقیقه باشد. هزینه TEF بستگی به مکانی دارد که در آن آزمون برگزار می‌شود.

TCF

TCF همچنین برای ارزیابی مهارت‌های درک و بیان فرانسوی در افرادی که فرانسوی زبان مادری آنها نیست استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای مقاصد مهاجرتی کبک استفاده کرد. TCF از سه بخش اجباری تشکیل شده است: درک مطلب، استفاده از ساختارهای زبانی و درک شنیداری. بخش‌های تکمیلی یا اختیاری شامل گفتاری (به صورت مصاحبه) و نوشتاری است. برای مهاجرت به کبک، متقاضیان باید بخش‌های شنیداری و گفتاری را بگذرانند. بخش‌های نوشتن و خواندن مورد نیاز نیستند، اما می‌توان امتیاز اضافی برای این بخش‌ها در نظر گرفت.

آزمون جدید زبان برای مهاجرت به کانادا
آزمون PTE Core چیست؟

اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید اقامت دائم کانادا را بگیرید مقاله تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم را از دست ندهید.

آزمون جدید مهارت زبان انگلیسی کانادا

از فوریه ۲۰۲۴، آزمون انگلیسی پیرسون (Pearson Test of English) یا به مخفف (PTE) اکنون برای همه مسیرهای مهاجرت به جز موارد دانشجویی و تحصیل در کانادا قابل پذیرش است. بنابراین، متقاضیان برنامه نامزد استانی (PNP)، متقاضیان برنامه‌های اکسپرس اینتری، و سایر افرادی که برای دیگر اهداف مهاجرتی به این کشور – به عنوان مثال تقاضا برای شهروندی کانادا – به ارائه مدرک زبان نیاز دارند، می‌توانند از آزمون PTE Core بهره ببرند.

آزمون PTE Core چیست؟

PTE Core یک آزمون زبان است که با استفاده از کامپیوتر و با هدف سنجش توانایی عمومی انگلیسی برای مهاجرت به کانادا در مراکز خاص ارائه‌دهنده این نوع آزمون‌ها برگزار می‌شود. این آزمون مهارت‌های روزمره انگلیسی در صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن را در مدت زمان دو ساعت می‌سنجد. هم‌اکنون، مراکز تست پیرسون در سراسر جهان بیش از ۴۰۰ شعبه دارند.

این آزمون زبان هم توسط انسان و هم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی نمره‌گذاری می‌شود. نتایج آزمون معمولاً پس از دو روز به متقاضی اعلام می‌شود.
آزمون PTE Core به سه بخش کلی دسته‌بندی می‌شود:

  • مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن (به مدت ۵۰ دقیقه)
  • مهارت خواندن (به مدت ۳۰ دقیقه)
  • مهارت گوش دادن (به مدت ۳۰ دقیقه)

PTE Core جایگزین آزمون قبلی PTE Essential است که سال قبل برای مهاجرت به کانادا معتبر بود. لازم به ذکر است که پیرسون (همانند سایر سازمان‌های تست زبان تایید شده) انواع متنوعی از آزمون‌های زبان را ارائه می‌دهد (مثلاً PTE Academic). به متقاضیان مهاجرت توصیه می‌شود که اطمینان حاصل کنند که آزمون زبان صحیحی را برای شرکت برنامه مهاجرتی مد نظر خود انتخاب کنند.

آنچه که PTE Core را متمایز می‌کند این است که با تمرکز بر زندگی واقعی و غیر آکادمیک طراحی شده است. این آزمون متفاوت با PTE Academic است که به عنوان یک آزمون مهارت انگلیسی برای درخواست‌های ویزای Student Direct Stream (SDS) تایید شده است.

این آزمون برای پاسخگویی به الزامات مهارت زبانی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) و همچنین نیازهای مهاجرتی خاص ایجاد شده است. این برنامه برای آزمایش مهارت‌های زبانی در زندگی روزمره طراحی شده است و به شرکت‌کنندگان در آزمون اجازه می‌دهد تا مهارت خود را در زبان انگلیسی اثبات کنند. پیرسون با دولت کانادا همکاری کرده است تا اطمینان حاصل کند که این آزمون حاوی زبانی است که مردم کانادا از آن استفاده می‌کنند. این آزمون برای سنجش انگلیسی کانادایی به جای انگلیسی بریتانیایی یا استرالیایی طراحی شده است.

PTE Core یک تست کاملاً دیجیتالی است که از فناوری هوش مصنوعی برای امتیازدهی و جمع‌آوری داده‌های بیومتریک برای اقدامات امنیتی استفاده می‌کند. این فناوری‌ها برای ارائه نتیجه بی‌طرفانه و دقیق مهارت زبان انگلیسی در نظر گرفته شده‌اند. پیرسون همچنین از نرم‌افزار تشخیص صدا برای بخش گفتاری آزمون استفاده می‌کند تا از هویت آزمون‌دهنده اطمینان حاصل کند و یک تست بی‌طرفانه و دقیق ارائه دهد.

PTE Core در سراسر شعب موجود پیرسون با بیش از ۴۰۰ مرکز در ۱۱۸ کشور ارائه خواهد شد. در کانادا، در حال حاضر هشت مرکز تست پیرسون وجود دارد: برنابی، کلگری، ادمونتون، مونترال، اتاوا و سه مرکز در تورنتو. همچنین انتظار می رود مراکز بیشتری عرضه شود.

یکی از روشهای مهاجرتی شرکت در دوره های آموزشی است. در صفحه مهاجرت از طریق دوره های آموزشی اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید.

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا
با جدیدترین آزمون زبان کانادا آشنا شوید و آن را با بقیه مقایسه کنید

برای آشنایی با انواع ویزای کانادا مقاله انواع ویزای موقت کانادا را مطالعه کنید.

آزمون PTE Academic برای دانشجویان

آزمون PTE Academic یک آزمون انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر است که درک داوطلب از زبان انگلیسی را اندازه گیری می‌کند. این یک ارزیابی ۲ ساعته است که عمدتاً برای دانشجویانی انجام می‌شود که مایل به تحصیل در خارج از کشور یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و بریتانیا هستند.

فرمت آزمون PTE Academic

این آزمون مهارت‌های گفتاری، نوشتن، خواندن و گوش دادن افراد را ارزیابی می‌کند. این آزمون از ۳ بخش مختلف تشکیل شده است، همچنین برخی از بخش‌ها می توانند بیش از یک مهارت را در یک زمان آزمایش کنند. سه بخش عبارتند از:

  • صحبت کردن و نوشتن (۵۴ – ۶۷ دقیقه)
  • خواندن (۲۹ تا ۳۰ دقیقه)
  • گوش دادن (۳۰ تا ۴۳ دقیقه)

فقط ۲ ساعت طول می‌کشد تا PTE Academic تمام شود. شرکت کنندگان معمولاً نتایج را ظرف ۲ روز کاری پس از امتحان دریافت می‌کنند و می‌توانند آزمون‌ها را تا ۲۴ ساعت قبل رزرو کنند. امتیازات آزمون شما با استفاده از مقیاس جهانی انگلیسی از ۱۰ تا ۹۰ خواهد بود. حداقل نمره قبولی برای این آزمون وجود ندارد. هر دانشگاه حداقل نمره PTE پذیرفته شده خود را تعیین می‌کند.

چرا PTE Academic را انتخاب کنید؟

  • یک ارزیابی بی‌طرفانه دریافت می‌کنید.
  • نتایج معمولاً در عرض ۲ روز پس از آزمون در دسترس هستند.
  • انتخاب زمان‌بندی آزمون‌ها را تا ۲۴ ساعت قبل، ۳۶۵ روز در سال انجام می‌دهید.
  • می‌توانید از ابزار آنلاین رایگان PTE برای به اشتراک گذاشتن نتایج خود با تعداد نامحدودی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها استفاده کنید.
  • برخلاف سایر آزمون‌ها، تمام بخش‌های PTE Academic در یک روز تکمیل می‌شوند.
  • این آزمون کاملاً مبتنی بر رایانه است، و در بخش Speaking & Writing پاسخ‌های شما با هدست و میکروفون ضبط می‌شود. این یک مزیت بزرگ برای افرادی است که مکالمه رو در رو با ممتحن برایشان مشکل است.
بهترین آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا
بهترین آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا

الزامات زبان توسط برنامه مهاجرت کانادا

اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر استفاده می‌شود. برای زبان انگلیسی به حداقل معیار زبان کانادایی (CLB) سطح ۷ و نمره PTE Core حداقل ۷۰ نیاز دارید. تسلط بالاتر زبان می‌تواند منجر به کسب امتیاز بیشتر در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) شود و شانس دریافت دعوت‌نامه برای درخواست اقامت دائم را افزایش دهد.

برنامه‌های نامزد استانی (PNP)

هر استان ممکن است بر اساس نیازهای خاص خود نیازهای زبانی متفاوتی داشته باشد. اکثرا بسته به شغل و برنامه به NCLC یا CLB حداقل ۷ و نمره PTE Core حداقل ۷۰ نیاز دارند.

حمایت خانواده

الزامات زبان معمولاً برای حمایت مالی خانواده اجباری نیست. با این حال، مهارت زبان می‌تواند یک مزیت برای ادغام فرد تحت حمایت در جامعه کانادا باشد.

مهاجرت تجاری

کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تحت برنامه‌های مهاجرت تجاری ممکن است با الزامات زبانی متفاوتی مواجه شوند که اغلب نیازمند سطح مهارت متوسط هستند.

نتیجه‌گیری

رعایت الزامات زبان گامی اساسی در فرآیند مهاجرت به کانادا است. این نه تنها یک معیار کلیدی مهاجرت را برآورده می‌کند، بلکه نقش مهمی در ادغام موفقیت‌آمیز مهاجران در آن جامعه ایفا می‌کند. با درک این الزامات و آماده شدن مجدانه برای آزمون‌های زبان، مهاجران آینده نگر می‌توانند شانس خود را برای تبدیل کانادا به خانه جدید خود افزایش دهند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا» پاسخ دادیم:

۱. آزمون جدید انگلیسی برای کانادا چیست؟

متقاضیان روابط عمومی کانادا اکنون گزینه جدیدی برای آزمایش خود دارند. پیرسون PTE Core را معرفی کرده است که یک آزمون جدید مهارت زبان انگلیسی است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تایید شده است.

۲. آیلتس یا CELPIP کدام بهتر است؟

در حالی که هر دو CELPIP و IELTS گزینه‌های معتبری هستند، اغلب متوجه می‌شویم که آیلتس برای پذیرش و به رسمیت شناخته شدن در سراسر جهان مناسب‌تر است.

۳. آیا می‌توانم بدون آزمون زبان به کانادا مهاجرت کنم؟

مهاجرت به کانادا بدون آزمون زبان بسیار نادر اما امکان پذیر است! در اغلب موارد، هنگام مهاجرت به این کشور باید مهارت زبان خود را با شرکت در آزمون زبان تایید شده اثبات کنید.