مقدمه‌ی انواع دعوت‌نامه‌ی کانادا

کانادا، یکی از کشور‌های تفریحی است که جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، افراد زیادی به عنوان توریست، رویای سفر به این کشور را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی آن دارند. به علاوه، اگر اعضای خانواده، دوستان و آشنایان‌تان در این کشور زندگی می‌کنند، می‌توانید در سفر به کانادا از آن‌ها دیدن کنید. یکی از روش‌های سفر به این کشور، از طریق دعوتنامه‌ای است که دریافت کرده‌اید. به علاوه، داشتن دعوتنامه می‌تواند شانس شما را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهد. در این مطلب به صورت جامع به بررسی اطلاعاتی درباره دعوتنامه کانادا می‌پردازیم.

دعوتنامه کانادا چیست؟

دعوتنامه، نامه‌ای حاوی اطلاعات و مشخصات فرد متقاضی و دعوت‌کننده است. این نامه را فرد ساکن کانادا می‌نویسد و برای افراد مدنظر خود ارسال می‌کند. اگر برای فرد دعوتنامه ارسال شده باشد، می‌تواند برای دیدار از دعوت‌کننده به این کشور سفر کند. در واقع، این نامه می‌تواند مجوز ورود به آنجا باشد.

شرایط ارسال دعوتنامه از کانادا

2 2
همه افراد نمی‌توانند از کانادا برای ایرانی‌ها، دعوتنامه ارسال کنند. در واقع، فردی که این نامه را ارسال می‌کند، باید برخی از شرایط لازم را داشته باشد. شرایط کلی متقاضی ارسال‌کننده دعوتنامه عبارتست از:

  • فرد باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • فرد دعوت‌کننده باید در کشور کانادا به صورت قانونی زندگی کند.
  • اگر از طریق غیرقانونی و پناهندگی وارد این کشور شده باشید، قادر به ارسال دعوتنامه برای دیگران نخواهید بود.
  • فردی که دعوتنامه را ارسال می‌کند، باید به صورت دائم در این کشور اقامت داشته باشد.
  • فرد دعوت‌کننده باید به اندازه کافی تمکن مالی و درآمد مناسب داشته باشد.
  • دعوت‌نامه باید دارای امضاء رسمی باشد.
  • اگر به نامه، برگه مربوط به امور مالیاتی ضمیمه شده باشد، اعتبار آن افزایش پیدا خواهد کرد.

  دعوتنامه ویزای کانادا شامل چیست؟

3 2

شخصی که قصد ارسال دعوتنامه را دارد، باید جزئیاتی را در نظر بگیرد. در صورت عدم توجه به جزئیات، کنسولگری با نامه‌تان موافقت نخواهد کرد. در واقع، شانس دریافت ویزا به دلیل عدم ارسال جزئیات در نامه کاهش پیدا می‌کند. اطلاعات متقاضی باید به صورت کامل در نامه درج شده باشد. به علاوه، خود فرد ارسال‌کننده نامه نیز باید اطلاعات هویتی خود را به طور دقیق وارد کند. اطلاعات متقاضی و فرد ارسال‌کننده دعوت باید شامل موارد زیر باشد:

 

اطلاعات لازم برای نوشتن دعوتنامه کانادا
●       نام و نام خانوادگی
●       آدرس محل سکونت دعوت‌کننده در کانادا
●       تاریخ تولد و محل اقامت
●       عنوان شغلی
●       تعداد اعضای خانواده
●       آدرس ایمیل
●       مدت زمان اقامت یا بازدید از کانادا
●       نوع رابطه با شخص دعوت‌کننده
●       مقصد سفر در کشور کانادا
●       تاریخ ورود به کشور

 

 چه کسانی قادر به ارسال دعوتنامه برای شما هستند؟

4 2
دعوتنامه از سمت فردی ارسال خواهد شد که ارتباط صمیمانه‌ای با شما دارد. این فرد باید تضمین کند که در دوران حضور در کانادا، مشکلی برای کشور ایجاد نخواهید کرد. این فرد می‌تواند جزو بستگان نزدیک و درجه یک شما مانند فرزند، خواهر، برادر، والدین و خویشاوندان‌تان باشد. در صورتی که فرزندتان در کشور کانادا در حال تحصیل باشد، می‌تواند برای شما دعوتنامه ارسال کند. شما می‌توانید با این دعوتنامه، چند ماه در کنار فرزندتان در این کشور اقامت داشته باشید. به علاوه، دوستان صمیمی و شرکای تجاری‌تان نیز می‌توانند برای شما دعوتنامه را ارسال کنند. این فرد که پروسه ارسال نامه را برعهده دارد، باید به صورت قانونی به کانادا مهاجرت کرده باشد. به علاوه، فرد باید ساکن و شهروند دائم این کشور باشد.

 مهاجرت به کشور کانادا از طریق دعوتنامه

5
به منظور دریافت اقامت دائم نمی‌توان از دعوتنامه استفاده کرد؛ اما برای اینکه مقیم موقت کانادا شوید، دریافت دعوتنامه کاربردی است. افراد دارای ویزای موقت از طریق دعوتنامه می‌توانند ویزای خود را به ورک‌پرمیت باز تبدیل کنند. به علاوه، در صورتی که از قبل دعوتنامه دریافت کرده باشید، کنسولگری و سفارت کشور با درخواست‌تان راحت‌تر موافقت خواهد کرد. گرفتن ویزای کانادا با دعوتنامه با چالش کمتری همراه خواهد بود.

مراحل نوشتن دعوتنامه کانادا

اگر قصد نوشتن دعوتنامه را دارید، بهتر است که درباره تدوین آن اطلاعاتی را به دست‌آورید. اطلاعات زیر برای نوشتن مرحله به مرحله دعوتنامه لازم است که عبارتند از:

  • در ابتدا باید در قسمت چپ نامه، آدرس سفارت به صورت کامل درج شده باشد.
  • در ادامه به صورت واضح باید بیان کنید که برای چه کسی دعوتنامه نوشته‌اید. نسبت شما با فرد باید مشخص شده باشد.
  • در پاراگراف اول باید این موضوع را نوشته باشید که برای چه کسی نامه را تدوین کرده‌اید. دلیل فرد از سفر باید در این بخش نوشته شود. به علاوه، آدرس محل اقامت و تاریخ و ورود و خروج متقاضی نیز باید درج شده باشد.
  • در پاراگراف دوم باید این موضوع را اعلام کنید که فرد متقاضی را چه کسی از نظر مالی حمایت خواهد کرد.
  • در پاراگراف سوم باید تمام اطلاعات مربوط به مشخصات هویتی، تاریخ و محل تولد، شماره تماس و‌ ایمیل نوشته شده باشد.
  • در صورتی که متقاضی دارای مجوز تحصیل باشد، باید در پاراگراف چهارم قید شود.
  • در آخرین قسمت نیز اطلاعات فرد دعوت‌کننده از قبیل آدرس، شماره تماس و تاریخ تولد باید مشخص شده باشد.

شرایط ارسال دعوتنامه برای ویزای کانادا

6 2
نوشتن دعوتنامه، روشی کاربردی برای دعوت از افراد مهم زندگی‌تان برای بازدید از کشور کانادا است. برای نوشیتن این نامه باید شرایطی را در نظر بگیرید. در این صورت نامه مورد پذیرش سفارت قرار می‌گیرد. بنابراین، فرد ارسال‌کننده دعوت باید هنگام نوشتن دعوتنامه، شرایط و نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • شما باید نوع رابطه‌تان را با فرد دعوت شده به وضوح بیان کنید.
  • تاریخ بازدید فرد از کشور کانادا باید به صورت دقیق ذکر شده باشد.
  • هدف از ارسال نامه یا بازدید از کشور کانادا باید درج شده باشد.
  • این موضوع باید به اثبات برسد که فرد دعوت‌شده برای حمایت از خود و همراهیانش دارای تمکن مالی است.
  • کپی کارت اقامت و شهروندی متقاضی برای ارسال درخواست لازم است.

مدت اعتبار دعوتنامه کانادا چگونه است؟

اینکه دعوتنامه چه مدت دارای اعتبار است، به نوع درخواست ارتباط دارد. اگر دعوتنامه توریستی باشد، فرد تا بازه زمانی تعیین شده قادر به حضور در کانادا خواهد بود. بعد از گذشت بازه زمانی مشخص شده، درخواست باطل می‌شود و فرد اجازه حضور در خاک کشور را ندارد. در صورتی که نامه برای شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌ها نوشته شده باشد، تا پایان تاریخ برگزاری رویداد اعتبار دارد. در کل، بازه زمانی اعتبار هر دعوتنامه به صورت دقیق در نامه درج می‌شود.

معرفی انواع دعوتنامه کانادا

7
برای اینکه به خاک این کشور وارد شوید، می‌توانید از دعوتنامه استفاده کنید. انواع مختلفی از دعوتنامه برای اهداف مختلف نوشته می‌شود. در این بخش، به معرفی انواع دعوت‌نامه می‌پردازیم:

۱. دعوتنامه کاری کانادا

در دعوتنامه کاری، متقاضی برای کار در این کشور، درخواست همکاری ارسال می‌کند. اگر درخواست همکاری متقاضی مورد تأیید قرار بگیرد، کارفرما نامه دعوت به کار برای وی ارسال می‌کند. در این نامه، علت انتخاب متقاضی به عنوان نیروی کار باید درج شود. به علاوه، در نامه نوشته شده است که شرکت کانادایی در کدام سمت نیاز به تجربه و تخصص شما را دارد. این نامه وقتی برای وقتی متقاضی ارسال می‌شود، که مدارک کاری، رزومه وی مورد پذیرش قرار گرفته است. بازه زمانی اعتبار این مجوز با توجه به نظر کارفرما اعلام می‌شود.

۲. دعوتنامه تحصیلی کانادا

دعوتنامه تحصیلی به نامه پذیرش از دانشگاه گفته می‌شود. وقتی مدارک فرد توسط دانشگاه واقع در این کشور مورد پذیرش قرار گرفت، دعوتنامه‌ای دریافت می‌کند. پس از طی کردن مراحل لازم، با استفاده از این دعوتنامه، متقاضی قادر به اخذ ویزای تحصیلی نیز خواهد بود. در این دعوت‌نامه باید اسم دانشگاه، نام رشته تحصیلی، تاریخ شروع و اِتمام دوره درج شده باشد.

۳. دعوت‌نامه سوپر ویزای کانادا

یکی از انواع دعوت‌نامه‌ها که برای دعوت از پدر و مادر، پدربزرگ، مادربزرگ و فرزندان کاربرد دارد، دعوت‌نامه سوپر ویزا است. فردی که این دعوتنامه را ارسال می‌کند، باید تمکن مالی کافی برای حمایت از دعوت شده‌ها را داشته باشد. دعوتنامه برای والدین می‌تواند تا مدت ۲ سال اعتبار داشته باشد.

۴. دعوتنامه تجاری کانادا

دعوتنامه تجاری برای افرادی ارسال می‌شود که قصد حضور در جلسات، کنفرانس‌ها و همایش‌ها را دارند. فردی که دعوتنامه تجاری ارسال کرده است، باید برای تأمین محل اقامت متقاضی از وی حمایت کافی کند. بعد از تمام شدن بازه زمانی برگزاری جلسات، همایش‌ها و کنفرانس‌ها می‌توانید این کشور را ترک کنید و به کشور خودتان برگردید.

۵. دعوتنامه توریستی کانادا

از آنجاییکه در هر یک از ایالت‌های این کشور، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد، بهترین مقصد برای گردشگران محسوب می‌شود. به همین خاطر، در ایام تعطیلات می‌توانید برای خانواده و دوستان‌تان دعوتنامه ارسال کنید تا به شهر‌های توریستی آن سفر کنند. لازم به ذکر است که به منظور اخذ ویزای توریستی به دعوتنامه احتیاج ندارید؛ اما تأثیر مثبتی بر روند دریافت روادید خواهد داشت. هدف از بازدید، محل اقامت، برنامه‌ها در طول سفر، تأیید حمایت مالی از سمت دعوت‌کننده و تاریخ ورود به کشور باید در نامه درج شود. ارسال دعوتنامه برای دوست و آشنایان نزدیک، بهترین راه برای این است که برای آنها فرصتی برای سفر هیجان‌انگیز و توریستی به کانادا را فراهم کنید.

۶. دعوتنامه خویشاوندی کانادا

در صورتی که هر یک از نزدیکان و اعضای خانواده‌تان مانند فرزند، همسر، خواهر و برادرتان در این کشور ساکن هستند، بهترین راه برای بازدید از آن‌ها، دریافت دعوتنامه خویشاوندی است. فرد دعوت‌کننده باید با ارسال اسناد ثابت کند که دارای رابطه با دعوت شده‌ها است. عواملی از قبیل موقعیت شغلی و شرایط مالی دعوت‌کننده در مورد تأیید قرار گرفتن دعوتنامه کانادا برای اقوام تأثیر زیادی دارند.

نمونه دعوتنامه کانادا

برای آشنایی بیشتر با دعوتنامه کانادا، بهتر است که نمونه‌هایی را از قبل بررسی کنید. در این صورت، بهتر تصمیم می‌گیرید که چگونه دعوتنامه بنویسید. در این بخش، متن نمونه‌ای را برای شما تهیه کرده‌ایم تا با اطلاعات کلی نامه بیشتر آشنا شوید. این نمونه‌ها به صورت زیر هستند:

هزینه دعوتنامه کانادا

اگر  از سمت خانواده، دوستان و خویشاوندان درجه یک برای فرد نامه ارسال شود، هزینه‌ای لازم نیست که توسط متقاضی پرداخت شود. در واقع، هزینه دعوتنامه کانادا رایگان خواهد بود. اما اگر از طریق آژانس‌های مسافرتی که در داخل کشور قرار دارد، برای دعوتنامه درخواست دهید، هزینه‌ای را باید متقبل شوید. آژانس دعوت‌کننده باید مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کند و به همین خاطر باید برای دریافت نامه هزینه‌ای پرداخت کنید. جهت اطلاع دقیق از هزینه‌های دعوتنامه کانادا می‌توانید با کارشناسان حقوقی فعال در این زمینه تماس بگیرید.

سخن آخر

10

یکی از راه‌های درخواست از دیگران برای سفر به کانادا، ارسال دعوتنامه است. از انواع دعوتنامه‌ها می‌توان به دعوت‌نامه کاری، توریستی، تحصیلی، تجاری و سوپر ویزا اشاره کرد. در صورتی که دعوتنامه برای فرد ارسال شود، شانس بیشتری برای گرفتن روادید خواهد داشت. اگر درباره دعوتنامه یا ویزا سؤالی ذهن‌تان را درگیر کرده است، می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان النورا استفاده کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید