مقدمه‌ی ویزای مولتی کانادا

میلیون‌ها نفر سالانه برای اهداف مختلف از کانادا دیدن می‌کنند. ویزای بازدیدکننده کانادا به افراد غیرشهروند و غیردائم این کشور، اجازه می‌دهد تا برای مدت و هدف خاصی به طور قانونی وارد کشور شوند. همه افرادی که برای اقامت موقت از این کشور دیدن می‌کنند، به جز کشورهایی که از ویزا معاف هستند، برای آمدن، به ویزای بازدیدکننده نیاز دارند. شما می‌توانید برای ویزای توریستی کانادا به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید، اما قبل از سفر، باید آن را دریافت کنید. با ما همراه باشید تا روش‌های مختلف اخذ ویزای مولتی، شرایط و مدارک و دلایل ریجکت شدن آن را بررسی کنیم.

ویزای مولتی کانادا چیست؟

اگر چندین بار به داخل و خارج از کشور کانادا سفر می‌کنید، دریافت ویزای مولتیپل، بهترین گزینه است. ویزای بازدیدکننده چندبار ورود، در صورت درخواست برای پنج سال یا بیشتر، امکان ورود چندگانه به این کشور را در عرض شش ماه فراهم می‌کند. از مزایای دیگر ویزای چندبار ورود، آن است که به متقاضیان انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد تا در طول مدت اعتبار ویزای خود، بدون نیاز به درخواست مجدد، بارها و بارها وارد این کشور شوند. این برخلاف ویزای سینگل است که تنها اجازه یک بار بازدید از کشور مقصد را می‌دهد و سپس نامعتبر می‌شود.

ویزای اقامت موقت مولتی کانادا برای چه کسانی است؟

ویزای اقامت موقت (TRV) برای اتباع خارجی است که مایل به بازدید از کانادا برای مدت محدودی هستند و قصد دارند در پایان اقامت خود، این کشور را ترک کنند. ویزای اقامت موقت، به اتباع خارجی این امکان را می‌دهد که در تعطیلات یا ملاقات با خانواده به آنجا سفر کنند. در برخی موارد می‌توانید در یک موسسه آموزشی کانادایی به کسب‌وکار یا تحصیل بپردازید؛ این بستگی به این دارد که آیا شما طبق مقررات مهاجرت و حفاظت از پناهندگان، مجاز به انجام این کار هستید یا خیر. علاوه بر این، اگر یک برنامه آموزشی تحصیلی کمتر از ۶ ماه طول بکشد، یک مقیم موقت ممکن است بتواند آن را بدون مجوز تحصیلی تکمیل کند.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا هستند؟

برای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت موقت (TRV)، باید:

  1. پاسپورت معتبر داشته باشید.
  2. هیچ مشکل زمینه ای سلامتی ندارند.
  3. به طور کامل برای COVID-19 واکسینه شوید.
  4. هیچ سابقه محکومیت یا سابقه کیفری مرتبط با مهاجرت نداشته باشید.
  5. برای نشان دادن اینکه قصد بازگشت به کشور خود را دارید، مدرکی دال بر روابط با کشور خود (شغل، خانواده، دارایی های مالی یا خانه) ارائه دهید.
  6. افسر مهاجرت را متقاعد کنید که قصد ندارید بیشتر از مدت مشخص شده در ویزای خود بمانید.
  7. مدرکی مبنی بر وجود بودجه ارائه کنید تا نشان دهد که بودجه کافی برای سفر خود دارید.
  8. مدت اقامت و اقامت موقت مورد نظر خود را بیان کنید.

برخی از افراد ممکن است به دلایل خاصی غیرقابل‌پذیرش باشند. ممکن است برای ویزای مولتی واجد شرایط نباشید اگر:

  • سابقه کیفری داشته باشید.
  • در جنایات سازمان‌یافته، دست داشته باشید.
  • در نقض حقوق بشر، دست داشته باشید.
  • برخی از افراد نیز ممکن است به دلایل بهداشتی و پزشکی غیرقابل پذیرش باشند.

همچنین ممکن است به عنوان بخشی از فرآیند درخواست نیاز به انجام معاینه پزشکی باشد. حتی اگر به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده باشید، باز هم باید در فرودگاه پس از ورود یک آزمایش انجام دهید.

چگونه برای اخذ ویزای مولتی کانادا اقدام کنم؟

شما می‌توانید برای اخذ ویزای مولتی کانادا به صورت آنلاین یا کاغذی در مرکز درخواست ویزا (VAC) درخواست دهید. برای تکمیل درخواست آنلاین خود برای ویزای بازدیدکننده، باید کپی الکترونیکی از مدارک پشتیبان خود ایجاد کنید. یک اسکنر یا دوربین به شما در انجام این کار کمک می‌کند. همچنین برای پرداخت هزینه‌های درخواست به کارت اعتباری نیاز دارید.

برای اخذ ویزای مولتی کانادا چه مدارکی لازم است؟

2 8

مدارک مورد نیاز برای درخواست TRV شما به هدف بازدید شما بستگی دارد.

اگر به طور کامل واکسینه شده‌اید، مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مولتی شما در اینجا آمده است:

  1. فرم درخواست اخذ ویزای توریستی کانادا.
  2. مدرکی مبنی بر وضعیت واکسیناسیون COVID-19 خود در ArriveCAN بارگذاری کنید.
  3. رسید ArriveCAN (کاغذی یا الکترونیکی).
  4. گذرنامه معتبر با تاریخ انقضا حداقل شش ماه.
  5. دو عکس گذرنامه اخیر با پس زمینه سفید.
  6. فرم اطلاعات خانواده تکمیل شده (IMM 5645).
  7. اگر یکی از اعضای خانواده از طرف شما درخواست می‌دهد، استفاده از فرم نماینده (IMM 5476) الزامی است.
  8. سند فرزندان صغیر (اگر کودک زیر ۱۸ سال با والدین مجرد، دوست، خویشاوند یا تنها سفر می‌کند، لازم است).
  9. دعوت‌نامه‌ای از طرف دوست یا خانواده خود مبنی بر اینکه در حال بازدید از آنها هستید.

مدارک دیگری که ممکن است برای اثبات واجد شرایط بودن شما برای ویزای مولتی مورد نیاز باشد عبارتند از:

  • صورت‌حساب بانکی (برای اثبات اینکه پول کافی برای سفر و مدت اقامت خود دارید).
  • برنامه سفر بازدیدکنندگان مانند جزئیات پرواز، رزرو هتل و ثبت رویدادها.
  • سابقه سفر و ویزاهای صادر شده قبلی.
  • صورت حساب بانکی خانواده یا دوست خود در صورت بازدید از آنها.
  • اختیار انتشار اطلاعات شخصی شما به یک فرد تعیین شده (IMM 5475).

ارائه تمام مدارک لازم برای درخواست سفر ضروری است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کاملی را در بسته برنامه خود ارائه کرده‌اید. همچنین، چک‌لیست اسناد (IMM 5484) را پر کنید و آن را به همراه فرم درخواست خود و سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنید.

ارائه بیومتریک شما

3 8

اگر برای اولین بار برای ویزا درخواست می‌کنید و بین ۱۴ تا ۷۹ سال سن دارید، باید داده‌های بیومتریک خود را به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ارائه دهید. معمولاً تأیید داده‌های بیومتریک شما پس از ارسال درخواست و پرداخت هزینه‌های بیومتریک انجام می‌شود. سپس منتظر می‌مانید تا دولت کانادا با شما تماس بگیرد و به شما بگوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید. برای ثبت اطلاعات بیومتریک خود باید یک قرار ملاقات در مرکز درخواست ویزا (VAC) تعیین کنید. VAC های متعددی در سراسر جهان وجود دارد و اکثر کشورها حداقل یکی دارند. اطلاعات زیر در طول قرار ملاقات شما در دفتر ویزا از شما جمع آوری می‌شود:

  • اطلاعات بیوگرافی: این شامل اطلاعات شخصی شما مانند نام کامل، جنسیت، تاریخ تولد و سایر جزئیات ضروری است که در صفحه بیوگرافی سند سفر شما مشخص شده است.
  • ۱۰ اثر انگشت: تمام اثر انگشت شما با استفاده از دستگاه ثبت اثر انگشت الکترونیکی در طول جمع‌آوری داده‌های بیومتریک گرفته می شود.
  • عکس: عکس دیجیتال از شما گرفته خواهد شد.

هزینه پردازش ویزای مولتی کانادا

هزینه ویزای توریستی برای هر نفر ۱۰۰ دلار کانادا است که با احتساب هزینه بیومتریک ۸۵ دلاری، در مجموع ۱۸۵ دلار کانادا می‌شود. همچنین باید ۴۵ دلار کانادا برای پردازش پاسپورت بپردازید.

چه مدت طول می‌کشد تا ویزای مولتی کانادا من پردازش شود؟

زمان انتظار برای پردازش ویزای مولتی کانادا بسیار متفاوت است. مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزای شما بررسی شود بستگی به کشوری دارد که از آن درخواست می‌کنید. به طور معمول، چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد تا ویزای شما آماده شود.

تمدید ویزای بازدیدکننده کانادا

ویزای بازدیدکننده، چه یک‌بار یا چندبار ورود، به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا شش ماه به طور قانونی در این کشور زندگی کنند. وضعیت حقوقی شما در پایان شش ماه منقضی می‌شود و باید کشور را ترک کنید. اگر می‌خواهید اقامت خود را بیش از شش ماه تمدید کنید، باید تا زمانی که وضعیت اقامت موقت شما هنوز معتبر است، برای تمدید درخواست دهید. شما باید حداقل ۳۰ روز قبل از انقضای وضعیت قانونی خود برای تمدید درخواست دهید. اگر ویزای فعلی شما در حالی که تمدید شما هنوز در حال بررسی است منقضی می‌شود، می‌توانید در حالی که منتظر نتیجه هستید، در این کشور بمانید.

برای واجد شرایط بودن برای درخواست تمدید ویزای بازدیدکننده، باید شرایط خاصی را رعایت کنید:

 

شرایط تمدید ویزای بازدیدکننده کانادا
●       در زمان انقضای ویزای خود در کانادا باشید.
●       اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما در مدت اقامت طولانی مدت منقضی نمی‌شود.
●       هزینه مربوط به فرم IMM 5708 را بپردازید.
●       اطمینان حاصل کنید که هر مجوز دیگری در طول اقامت طولانی مدت معتبر باقی می‌ماند و در درخواست شما تداخلی ایجاد نمی‌کند.

 

مدارک مورد نیاز برای تمدید ویزای مولتی کانادا:

فرم ها و مدارکی که برای درخواست ثبت مولتی نیاز دارید در زیر فهرست شده است.

  1. فرم درخواست تغییر شرایط، تمدید اقامت، ماندن در کانادا به عنوان یک بازدید کننده یا دارنده مجوز اقامت موقت (IMM 5708).
  2. فرم استفاده از نماینده (IMM476).
  3. فرم مرجع برای انتشار اطلاعات شخصی برای یک فرد تعیین شده (IMM 5475).
  4. اعلامیه قانونی Common-law Union (IMM 5409) (در صورت وجود).
  5. کپی صفحات پاسپورت معتبر آنها باید شامل نام، تاریخ تولد، شماره پاسپورت، تاریخ انقضا، مهر آخرین ورود شما به کانادا و سایر صفحات علامت گذاری شده باشند.
  6. رسیدهای پرداخت.
  7. کپی سایر مدارک مسافرتی یا هویتی شما.
  8. اثبات بودجه کافی برای پوشش اقامت طولانی مدت شما.

اگر ویزای مولتی کانادا ریجکت شد، چه باید کرد؟

4 7

اگر افسر ویزا که به پرونده شما منصوب شده است تشخیص دهد که درخواست شما حداقل شرایط لازم برای ویزای مورد نظر شما را ندارد، درخواست را رد می‌کند. آنها همچنین می‌توانند درخواست شما را به دلایل پزشکی یا جنایی رد کنند. با این حال، این یک اتفاق نادر است. به طور معمول، در صورت رد درخواست شما، هزینه‌های پردازش دولتی پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی‌شود. اگر ویزای شما به دلیل عدم پذیرش پزشکی یا کیفری رد شد، باید با یک وکیل واجد شرایط مهاجرت کانادا تماس بگیرید تا بیشتر به شما مشاوره دهد. اگر درخواست شما برای مدارک ناکافی رد شد، بسته به اینکه آنها چه بوده‌اند، همچنان می‌توانید به کانادا بیایید اما باید مدارک خود را مجدداً ارزیابی کنید. توصیه می‌شود از یک وکیل مهاجرت کانادایی استفاده کنید که می‌تواند به تصحیح هرگونه اشتباهی که در درخواست اولیه شما انجام شده است کمک کند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید