آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که تصور می‌کنید سفر بدون ویزا امکان‌پذیر نیست؟ این باور درستی نیست؛ چون امروزه سفر بدون ویزا از ایران به برخی از کشور‌های خارجی امکان‌پذیر شده است. براساس توافق‌هایی بین ایران و برخی از کشور‌ها، بدون ویزا می‌توانید سفر به کشور‌های خارجی را آغاز کنید. در این مطلب، شما را با لیست کشورهای بدون ویزا بیشتر آشنا خواهیم کرد.

منظور از سفر بدون ویزا چیست؟

برای سفر به اکثر کشور‌ها، باید ویزای مخصوص را با توجه به هدف‌تان از سفر تهیه کنید؛ اما امکان سفر بدون ویزا نیز وجود دارد و برخی از کشور‌ها از ایرانیان بدون ویزا استقبال می‌کنند. منظور از سفر بدون ویزا این است که احتیاجی به دریافت ویزا و انجام پروسه اداری مرتبط با آن برای شروع سفر به خارج از کشور را نخواهید داشت. در واقع، شما لازم نیست که جهت دریافت روادید، مدارک مختلف را جمع‌آوری کرده، هزینه بپردازید یا در کنسولگری وقت خود را هدر دهید.

سفر با پاسپورت؛ بدون نیاز به دریافت ویزا

به دلیل قرارداد‌های بسته شده بین ایران و تعدادی از کشور‌های خارجی، امکان سفر بدون ویزا به این کشور‌ها فراهم شده است. در واقع، شما برای سفر به این کشور‌ها، لازم نیست که وقت خود را برای دریافت ویزا هدر دهید. فقط کافیست پاسپورت معتبر تهیه کرده و برای سفر به کشور مدنظر خود اقدام کنید. ایرانی‌های دارای پاسپورت، بدون روادید و فقط با گذرنامه معتبر می‌توانند به چندین کشور سفر کنند. در واقع، برخی از کشور‌ها، قرارداد‌هایی را با یکدیگر امضاء کرده‌اند و براساس آن توافقنامه‌ها، شهروندان آن‌ها قادر به رفت و آمد از کشوری به کشور دیگر هستند.

اگر میخواهید ویزای شینگن بگیرید بهتر است ابتدا مقاله انواع ویزای شینگن را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر اقدام کنید.

کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان
ترکیه از پرطرفدارترین کشورهای بدون ویزا برای سفر بین ایرانیان است

اگر می‌خواهید به کانادا سفر کنید باید ویزای توریستی کانادا داشته باشید که ما در النورا برای گرفتن آن به شما کمک خواهیم کرد.

لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

آیا می‌دانید کدامیک از کشور‌ها برای ایرانیان، امکان سفر بدون ویزا را فراهم کرده‌اند؟ در جدول زیر، لیستی از این کشور‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم که عبارتند از:

کشورهای بدون ویزا | کشورهای بدون نیاز به روادید
ترکیه جیبوتی
ارمنستان سومالی
مالزی عراق
گرجستان نیکاراگوئه
ونزوئلا اکوادور
موریتانی گویان
موزامبیک لائوس

هزینه سفر به کشور‌های بدون ویزا برای ایرانیان

هزینه سفر برای ایرانی‌ها اهمیت خیلی زیادی دارد و همه به دنبال راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. یکی از دلایلی که سفر به کشور‌های بدون ویزا بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته، هزینه‌های پایین سفر است. شما لازم نیست که هزینه‌ای را جهت دریافت ویزای توریستی بپردازید و فقط تمدید پاسپورت و تهیه بلیط برای شروع سفر به خارج از کشور کفایت می‌کند.

سفر به کشور‌های خارجی، بدون نیاز به ویزا و تمکن مالی

مسلماٌ برای سفر به بیشتر کشور‌های خارجی نیازمند دریافت ویزا و ارائه گواهی تمکن مالی هستید؛ اما برخی از کشور‌ها نیز برای ایرانیان امکان سفر بدون ویزا را فراهم کرده‌اند. از آنجایی که اقدامی جهت دریافت ویزا انجام نمی‌دهید، به گواهی تمکن مالی نیز نیاز نخواهید داشت. به همین خاطر، سفر به برخی از کشور‌های خارجی با پاسپورت برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

برای آشنایی با ویزای یک طرفه مقاله ویزای وان وی چیست را مطالعه کنید.

سفر بدون ویزا از ایران
مالزی از بهترین کشورهای بدون ویزا برای سفر

بهترین کشور بدون ویزا برای سفر از ایران

اینکه کدامیک از کشور‌های بدون ویزا برای سفر بهترین انتخاب است، به ترجیحات و انتظارات خود شما بستگی دارد. شما باید عوامل مختلف از قبیل جاذبه‌های دیدنی کشور مقصد، هزینه بلیط، زبان و سایر فاکتور‌ها را موقع انتخاب بهترین کشور برای سفر در نظر بگیرید.

ترکیه

ترکیه از کشور‌هایی محسوب می‌شود که به دلیل جاذبه‌های توریستی و گردشگری خود در بین ایرانیان شناخته شده است. مطابق با قرارداد‌های امضاء شده بین ترکیه و ایران، دیگر برای بازدید از این کشور زیبا لازم نیست که ویزا تهیه کنید. به دلیل اینکه اخذ ویزا نیازمند در نظر گرفتن شرایط، پرداخت هزینه‌ها و برنامه‌ریزی زمانی است؛ انتخاب کشور‌های بدون نیاز به روادید می‌تواند پروسه سفر را برای شما آسان‌تر کند. ایرانیان به عنوان توریست، حق اقامت موقت در ترکیه به مدت ۹۰ روز بدون احتیاج به روادید را دارند.

ارمنستان

ارمنستان با ایران مرز مشترک دارد؛ شرط ویزا برای سفر از ایران به این کشور برداشته شده است. شما می‌توانید با به همراه داشتن پاسپورت معتبر وارد خاک ارمنستان شده و تا ۹۰ روز در این کشور مقیم باشید. به دلیل وجود مکان‌های دیدنی و تاریخی متعدد و هزینه‌های پایین زندگی، سفر به ارمنستان مورد استقبال توریست‌های ایرانی قرار گرفته است.

گرجستان

گرجستان نیز در لیست کشور‌های بدون ویزا قرار می‌گیرد؛ این کشور بعد از ترکیه و ارمنستان مورد استقبال توریست‌های خارجی به خصوص ایرانی‌ها قرار گرفته است. بر اساس آمار کنسولگری، ایرانی‌ها قادر به اقامت در گرجستان به مدت ۴۵ روز هستند. به منظور اقامت بیشتر از ۴۵ روز در گرجستان باید قوانین مربوطه را پیگیری کنید تا از جزئیات مطلع شوید.

اگر می‌خواهید سفرهای زیادی در اروپا داشته باشید برای گرفتن ویزای مولتی اروپا اقدام کنید.

سفر با پاسپورت به خارج از کشور
گرجستان از کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان

مالزی

اگر به فکر تجربه سفری کوتاه‌مدت به کشوری خارجی بدون نیاز به روادید هستید، سفر به مالزی را در برنامه‌تان قرار دهید. شما به عنوان ایرانی می‌توانید در مالزی به مدت ۱۴ روز اقامت داشته باشید و احتیاجی به گذراندن پروسه پیچیده دریافت ویزا نیز نخواهید داشت. این کشور مملو از جاذبه‌های گردشگری است و به همین خاطر برای تجربه سفری توریستی بهترین گزینه محسوب می‌شود.

صربستان

دولت صربستان، سفر به این کشور را برای اتباع ایرانی راحت‌تر کرده است. اگر قصد اقامت یک ماهه در کشوری با جاذبه‌های گردشگری متعدد و بدون نیاز به دریافت ویزا را دارید، صربستان بهترین گزینه است. شما فقط با پاسپورت معتبر می‌توانید به مدت ۳۰ روز در صربستان ساکن باشید و از جاذبه‌های این کشور دیدن کنید.

بدون ویزا سفر کنید!

آیا تا به حال به فکر سفر به خارج از کشور بوده‌اید و به خاطر پروسه پیچیده دریافت ویزا سفر را به تعویق انداخته‌اید؟ پروسه دریافت ویزا، زمان‌بر، پیچیده و طولانی است و به همین خاطر بسیاری از افراد به دنبال راهی دیگر برای سفر به خارج از کشور هستند. با انتخاب کشور‌های بدون ویزا، دیگر درگیر پروسه چالش‌برانگیز دریافت روادید نخواهید شد! اگر عاشق سفر و گردشگری هستید، احتمالاً می‌دانید که بزرگترین چالش‌های سفر، دریافت روادید است؛ اما قرارداد‌های بین ایران و تعدادی از کشور‌های خارجی، امکان سفر بدون نیاز به روادید را برای ایرانیان فراهم کرده است.

مدارک لازم برای سفر بدون ویزا

برای سفر بدون ویزا، احتیاجی به آماده‌سازی مدارک خیلی زیادی ندارید. فقط کافیست چند مدرک مهم از قبیل پاسپورت دارای اعتبار، مدارک هویتی و بلیط هواپیما را همراه خود داشته باشید. سعی کنید که مدارک را در جایی نگهداری کنید که خطر دزدی از آن‌ها به حداقل برسد. همچنین، عوارض خروج از کشور را نیز باید قبل از سفر پرداخت کنید؛ این میزان هزینه توسط دولت مشخص می‌شود.

کلام آخر

بسیاری از افراد به سفر و تجربه ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز علاقه زیادی دارند؛ اما برای سفر به بیشتر کشور‌ها از قبیل آلمان، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، آمریکا و… باید ویزای مخصوص دریافت کنید. جهت راهنمایی برای دریافت ویزا‌های توریستی هر یک از این کشور‌ها می‌توانید با تیم حقوقی النورا در ارتباط باشید. با این حال، برای سفر به چندین کشور خارجی نیز احتیاجی به تکمیل فرم درخواست ویزا ندارید و داشتن پاسپورت به تنهایی کفایت می‌کند. از مهمترین کشور‌ها بدون نیاز به ویزا می‌توان به ترکیه، مالزی، گرجستان و صربستان اشاره کرد که توجه گردشگران ایرانی را به خود جلب کرده‌اند. پس همین حالا، برای تجربه سفری با چالش کمتر، سفر به هر یک از این کشور‌ها را در برنامه‌تان قرار دهید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «کشور‌های بدون ویزا» پاسخ دادیم:

۱. آیا برای سفر به ترکیه ویزا لازم است؟

خیر؛ برای اینکه به عنوان ایرانی به ترکیه سفر کنید، احتیاجی به دریافت ویزا نخواهید داشت.

۲. ایرانی‌ها بدون ویزا می‌توانند به کدامیک از کشور‌ها سفر کنند؟

ایرانیان می‌توانند به کشور‌هایی که ایران با آن‌ها توافق نامه امضاء کرده است، بدون ویزا سفر کنند.

۳. ایرانی‌ها چه مدت می‌توانند در کشور‌های خارجی بدون ویزا اقامت داشته باشند؟

ایرانیان با توجه به بازه زمانی تعیین شده می‌توانند از ۱۴ الی ۹۰ روز مقیم موقت کشور مورد نظر باشند.