مقدمه‌ی ویزای مولتی اروپا

اگر قصد سفر به کشور‌های اروپایی را دارید، باید ویزای مولتی اروپا را تهیه کنید. ویزای مولتی اروپا به شما ‏این امکان را می‌دهد که به منطقه شینگن ورود پیدا کنید. به دلیل بیشتر بودن بازه زمانی اعتبار این ویزا، ‏بسیاری از افراد ویزای مولتی را برای سفر به کشور‌های منطقه شینگن انتخاب می‌کنند. در این مطلب به ‏شما جزئیات بیشتری درباره ویزای مولتی شینگن ارائه می‌دهیم. ‏

ویزای مولتی اروپا چیست؟

افرادی که قصد ورود و خروج به منطقه شینگن را دارند، به ویزای مولتی و چندبار ورود اروپا احتیاج پیدا خواهند کرد. اگر می‌­خواهید چندین مرتبه به کشورهای داخل و خارج از منطقه شینگن سفر کنید به ویزای مولتی شینگن نیاز دارید. ویزای بلندمدت شینگن به افزایش اعتبار پاسپورت نیز کمک می‌­کند و ارزش آن را افزایش می‌­دهد.

ویزای مولتی اروپا به شما این اجازه را می‌­دهد که در دفعات متعدد، بدون محدودیت به کشورهای منطقه شینگن سفر کنید. البته این نوع ویزا شینگن دارای محدودیت زمانی است. با استفاده از ویزای مولتی شینگن می‌­توانید به مدت ۹۰ روز تا ۶ ماه به کشورهای منطقه شینگن سفر کنید.

شرایط دریافت ویزای مولتی اروپا

2 2

این سوال ذهن متقاضیان سفر به کشورهای اروپایی را درگیر می‌­کند که چه شرایطی برای دریافت ویزای چندبار ورود اروپا نیاز است؟ در این بخش، شما را با شرایط لازم برای دریافت این نوع ویزای شینگن بیشتر آشنا می‌­کنیم.

  • شما برای دریافت ویزای مولتی کشور‌های اروپایی، می‌توانید مدرک پذیرش در دانشگاه‌های معتبر اروپا را ‏داشته باشید. ‏
  • مدرکی که نشان‌دهنده گذراندن پروسه درمان بیماری در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باشد.
  • شما باید گواهی تمکن مالی، برنامه سفر و دلایل مواجهه برای سفر خود به کشورهای منطقه شینگن را نیز داشته باشید.‏

فرآیند درخواست برای ویزای شینگن چندبار ورود

3 2

روند درخواست ویزای شینگن چند بار ورود مانند سایر ویزا‌های شینگن است. در ابتدا باید تمام مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری ‏کنید. سپس، فرم درخواست را پر کرده و در بازه زمانی مشخص ارسال کنید. هنگام پر کردن فرم درخواست، مطمئن شوید که ‏گزینه ویزای مولتی را علامت بزنید. در حالی که زمان پردازش درخواست شما بیش از ۱۵ روز طول نمی‌کشد؛ اما در مواردی ممکن است که بازه زمانی رسیدگی به درخواست اخذ ویزای شینگن تا ۴۵ روز نیز طول بکشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای مولتی اروپا

4 2

به منظور دریافت ویزای شینگن چند بار ورود به مدارکی نیاز دارید. قبل از تصمیم به دریافت ویزا بهتر است که این مدارک را تهیه و آماده کنید. ار مدارک لازم برای اخذ ویزای چند بار ورود شینگن می‌­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک هویتی: شما برای دریافت ویزای بلندمدت کشورهای اروپایی به مدارکی از قبیل اصل شناسنامه، کارت ملی و ترجمه آنها نیاز دارید.
  • فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزا به طور کامل تکمیل و امضاء شده باید ارسال شود. می‌­توانید فرم را در وب‌سایت کنسول‌گری کشوری پیدا کنید.اطلاعاتی که ارائه می‌دهید باید دقیق و کامل باشند.
  • عکس واضح: دو عکس که اخیراً گرفته شده است باید به پرونده ضمیمه شوند. برای دریافت ویزای شینگن بلندمدت به عکس با پس زمینه سفید و متعلق به ۶ ماه گذشته نیاز دارید.
  • برنامه سفر: تمام اطلاعات مربوط به رزرو هتل و زمان ورود و خروج به منطقه شینگن باید مستند باشند.
  • بیمه درمانی مسافرتی: شما برای گرفتن ویزای شینگن بلندمدت باید بیمه درمانی مسافرتی داشته باشید. پاسپورت باید حداقل دارای دو صفحه خالی و در ۱۰ سال گذشته صادر شده باشد.
  • مدرک اقامت: به منظور دریافت ویزای مولتی اروپا باید سندی را ارائه دهید که نشان‌دهنده مکان اسکان شما در کشورهای اروپایی است.
  • پاسپورت: به منظور اخذ ویزای بلند مدت منطقه شینگن نیاز به پاسپورت با ۶ ماه اعتبار دارید.
  • اثبات تمکن مالی: شواهدی باید ارائه دهید مبنی بر اینکه سرمایه کافی برای حمایت مالی از خود در طول اقامت در شینگن دارید. صورت حساب بانکی یکی از مدارک مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی است.
  • مدرک پرداخت هزینه ویزا: شما باید سند مرتبط با پرداخت هزینه ویزای چندبار ورود اروپا را ارائه دهید.
قیمت ویزای مولتی اروپا
برای بزرگسالان ۸۰ یورو (معادل ۸۰ دلار آمریکا)
برای کودکان بین سنین ۶ الی ۱۲ سال ۴۰ یورو (معادل ۴۴ دلار آمریکا)
کودکان زیر ۶ سال از پرداخت هزینه بابت دریافت ویزای بلندمدت شینگن معاف هستند. ‏

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی شینگن

آیا می‌دانید که مدت زمان اعتبار روادید مولتی اروپا چقدر است؟ مدت زمان روادید مولتی اروپا در مقایسه با سایر ویزا‌ها بیشتر است. شما می‌توانید با انتخاب ویزای مولتی اروپا در کشورهای عضو منطقه شینگن بیشتر اقامت داشته باشید. معمولاً ویزا‌های معمولی تا مدت ۹۰ روز دارای اعتبار هستند و پس از گذشت ۹۰ روز باید کشور مورد نظر را ترک کنید؛ اما ویزای چندگانه یا مولتی اروپا، مدت زمان اعتبار بیشتری دارد. بعد از داشتن ویزای مولتی اروپا می‌توانید تا ۱۸۰ روز در کشور‌های منطقه شینگن اقامت داشته باشید. یکی از دلایل مهم دریافت ویزای چندگانه اروپا، مدت زمان اعتبار ۱۸۰ روز است. بعد از گذشت بازه زمانی ۱۸۰ روز و ۶ ماهه می‌توانید برای تمدید ویزا اقدام کنید. پس از اینکه مدت زمان ویزا به پایان رسید، می‌توانید ویزای خود را به سادگی تمدید کنید.

انواع ویزای چند بار ورود و نحوه دریافت روادید

کسانی که قصد ورود، خروج و سپس ورود مجدد به منطقه شینگن را دارند، به ویزای مولتی احتیاج دارند. اگر این ویزا را دریافت کردید، باید به خاطر داشته باشید که زمانی که برای بار دوم منطقه شینگن را ترک می‌کنید، ویزا منقضی می‌شود. تعداد دفعاتی که می‌­توانید وارد منطقه شینگن شوید به نوع ویزای شما بستگی دارد. از نظر اعتبار، سه نوع ویزای شینگن وجود دارد که عبارتند از:

  • ویزای چندبار ورود یک ساله: شما می‌­توانید برای این نوع روادید شینگن درخواست دهید، به شرطی که در دو سال گذشته از سه ویزا استفاده کرده باشید.
  • ویزای چندبار ورود سه ساله: ویزای چندبار ورود سه ساله به متقاضیانی اعطا می‌­شود که در دو سال گذشته، ویزای چندبار ورود قبلی را با اعتبار یک سال دریافت کرده باشند.
  • روادید مولتی پنج ساله: ویزای چند بار ورود پنج ساله به افرادی اعطا می‌­شود که در طول سه سال گذشته از ویزای چندبار ورود قبلی با حداقل دو سال اعتبار استفاده کرده باشند.

 نکاتی برای درخواست اخذ روادید موفقیت آمیز

برای اطمینان از موفقیت‌آمیز بودن درخواست باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این بخش به بررسی این نکات می‌پردازیم.

  • اول از همه باید دلیل موجه و همراه با مستندات داشته باشید. شما باید دلایل خود را به شیوه‌ای معقول بیان کنید. به عنوان مثال، اگر برای مذاکره با مشتریان خود قصد سفر به کشور‌های اروپایی را دارید باید این موضوع را به اثبات برسانید.
  • شما نباید سابقه کیفری داشته باشید. در صورت داشتن سابقه و سوء پیشینه، درخواست شما توسط سفارت مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.
  • ارائه مستندات کامل و دقیق جزو مهمترین مراحل برای دریافت ویزای چندبار ورود محسوب می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که مدارکی که ارسال می‌کنید دقیق و کامل هستند. شما نباید هیچ سندی را نادیده بگیرید.

5 10

رفع ریجکتی ویزای مولتی

ویزای مولتی ممکن است به دلایل مختلف ریجکت شود؛ بنابراین، در صورت ریجکتی درخواست، می‌توانید اعتراض خود را ثبت کنید. شما می‌توانید نامه‌ای را از طریق ایمیل به سفارت کشور موردنظر ارسال کنید و دلایل ریجکتی را جویا شوید. در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان امور مهاجرتی و وکلا در این زمینه کمک بگیرید. به منظور رفع ریجکتی روادید مولتی باید مدارک ناقص خود را دوباره تکمیل کنید و برای سفارت ارسال کنید. معمولاً بعد از ریجکتی ویزا برای درخواست دوباره باید حدود ۱ الی ۲ سال منتظر بمانید.

تفاوت بین روادید یکبار ورود و چند بار ورود چیست؟

روادید یکبار ورود و چند بار ورود هر دو ویزای شینگن هستند. تفاوت دو روادید در این است که چند وقت یکبار می‌توانید به هلند یا سایر کشور‌های شینگن سفر کنید. در واقع، مدت اعتبار ویزا جزو تفاوت‌های روادید مولتی و یکبار ورود محسوب می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید