ایتالیا جزو کشور‌هایی است در جنوب اروپا قرار دارد و با کشور‌ها از قبیل اتریش، سوئیس و فرانسه همسایه است. از طریق دریافت ویزای شینگن، سفر به این کشور رویایی و زیبا امکان‌پذیر است. به دلیل شرایط جغرافیایی، جاذبه‌های بکر و اماکن گردشگری که در این کشور وجود دارد، به مقصدی مهاجرپذیر تبدیل شده است. خیلی از ایرانی‌ها در ایام تعطیلات تصمیم می‌گیرند که به ایتالیا سفر کنند. اگر شما هم به فکر تجربه سفری لذت‌بخش به ایتالیا هستید، قبل از سفر بهتر است که با جاذبه‌های دیدنی، مکان‌های تفریحی و…. در این کشور بیشتر آشنا شوید. در این مطلب، راهنمای سفر به ایتالیا را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا آسوده‌خاطرتر سفر کنید.

معرفی جاذبه های دیدنی و تفریحی ایتالیا

ایتالیا، کشوری مملو از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متعدد است که مورد توجه و استقبال گردشگران و توریست‌های ایرانی قرار می‌گیرد. آیا‌ ایده سفر به ایتالیا به ذهن‌تان خطور کرده است و قصد تجربه سفری متفاوت را دارید؟ آنچه برای یک توریست جذابیت بیشتری دارد، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی در سفر است. در این بخش، شما را با جاذبه‌های دیدنی ایتالیا بیشتر آشنا می‌کنیم.

برای گرفتن ویزای توریستی ایتالیا با مشاوران النورا در تماس باشید تا بهترین خدمات را دریافت کنید.

راهنمای سفر به ایتالیا
برج پیزا از دیدنی های سفر به ایتالیا

برج پیزا (La Torre Pendente)

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی ایتالیا که در شهر پیزا واقع شده است، به برج پیزا شهرت دارد. این برج دارای طراحی ظریفی است و ساخت آن به سال ۱۱۰۰ برمی‌گردد. برج پیزا به شکلی ناقص ساخته شده است و به همین دلیل نیز در ایتالیا شهرت زیادی دارد. برای اینکه از این برج باشکوه دیدن کنید، باید از قبل بلیط تهیه کرده و در بازه زمانی مشخص در محل حضور داشته باشید.

دریاچه کومو (Como Lake)

دریاچه کومو به عنوان یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایتالیا به وسیله کوه‌ها احاطه شده است. این موقعیت مکانی به عنوان اقامتگاه افراد ثروتمند شناخته می‌شود و در اطراف آن قصر‌های قدیمی و ویلا‌های مجللی ساخته شده‌اند. همچنین، در اطراف دریاچه آب و هوا وضعیت معتدلی دارد و به همین خاطر میزبان گردشگران متعددی است.

ونیز در راهنمای سفر به ایتالیا
کانال ونیز از دیدنی های سفر به ایتالیا

کانال بزرگ ونیز (The Grand Canal)

یکی از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا، کانال بزرگ ونیز است که این شهر زیبا را به دو قسمت طبقه‌بندی می‌کند. اگر به ایتالیا سفر کردید، بازدید از کانال بزرگ ونیز را از دست ندهید! در دو سمت این کانال، ساختمان‌های قدیمی و تاریخی بنا شده‌اند که هر کدام قدمت چندین ساله دارند. در واقع، کانال بزرگ ونیز را این بنا‌های قدیمی احاطه کرده‌اند و باعث تبدیل آن به دیدنی‌ترین جاذبه تاریخی ایتالیا شده است.

کلیسای سنت مارکو (St. Mark’s Basilica in Venice)

کلیسای سنت مارکو را می‌توان از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی کشور ایتالیا در نظر گرفت. در این کلیسا، مجموعه‌ای از گنجینه‌های تاریخی به نمایش گذاشته شده است. شما می‌توانید با بازدید از کلیسای سنت مارکو از جواهرات قدیمی، آثار و مجسمه‌های باشکوه دیدن کنید.

پارک ملی گران پارادیسو (Gran Paradiso National Park)

پارک ملی Gran Paradiso را می‌توان یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های ایتالیا در نظر گرفت. این پارک در کوه‌های آلپ واقع شده و مملو از گونه‌های مختلف پرندگان و حیوانات مختلف است. همچنین، این پارک را می‌توان برای پیاده‌روی در روز‌های گرم تابستان در دل طبیعت یا اسکی سواری در زمستان‌های برفی بهترین مکان در نظر گرفت. به علاوه، شما می‌توانید از قله‌های کوهی که در این پارک قرار دارد، بالا رفته و منظره زیبای اطراف را تماشا کنید.

کلوسئوم (Colosseum)

کلوسئوم از جاذبه‌های دیدنی ایتالیا محسوب می‌شود که به وسیله امپراتوری روم ساخته شد. در قدیم از این موقعیت مکانی به منظور نمایش نبرد‌ها استفاده شده است.

بهترین زمان در راهنمای سفر به ایتالیا
زمان سفر به ایتالیا

بهترین زمان برای سفر به ایتالیا

شاید این سؤال شما هم باشد که بهترین زمان برای سفر به ایتالیا چه موقع است؟ بهترین بازه زمانی برای شروع سفری زیبا به کشور رویایی ایتالیا، در فصل بهار یا پاییز است. در واقع، از بازه زمانی ماه ‌آوریل تا ژوئن می‌توانید با سفر به ایتالیا از حال و هوای بهاری این کشور نهایت استفاده را داشته باشید. همچنین، در برخی از بازه‌های زمانی جشنواره‌ها و فستیوال‌هایی برگزار می‌شوند. جهت آشنایی بیشتر با رسوم و فرهنگ ایتالیایی‌ها می‌توانید سفر خود را به زمانی موکول‌ها کنید که جشنواره‌ها در آن موقع اجرا می‌شوند؛ در این صورت، سفری خاطره‌انگیزتر را تجربه خواهید کرد. بهترین بازه زمانی سفر در طول بگذاری جشن سال نو میلادی در ماه ژانویه است که هر ساله مراسم‌ها در کلیسا‌های ایتالیایی برگزار می‌شوند. در این جشن، موسیقی و آتش‌بازی به همراه رقص و پایکوبی اجرا می‌شوند. برای آشنایی هر چه بیشتر با سنت‌های ایتالیایی‌ها می‌توانید در زمان جشن عید پاک به این کشور سفر کنید. مراسم عید پاک بسیار مورد استقبال ایتالیایی‌ها قرار گرفته و جشن‌های مختلفی در طی این مراسم برگزار می‌شوند. البته، اگر به فکر صرفه‌جویی اقتصادی هستید، سفر را به روز‌های سرد موکول کنید که هزینه اقامت در هتل و خرید بلیط کمتر است.

آشنایی با مراکز خرید معروف ایتالیا

فقط بازدید از جاذبه‌های دیدنی موقع سفر به کشور‌های خارجی لذت‌بخش نیست، بلکه خرید نیز باید یکی از برنامه‌های شما باشد. در واقع، خرید یکی از تجربیات شیرین و لذت‌بخش است که در سفر تجربه خواهید کرد. در هر یک از شهر‌های ایتالیا، مراکز خرید متعددی تأسیس شده است که قبل از سفر باید با آن‌ها آشنایی پیدا کنید. در این بخش، لیستی از مشهورترین مراکز خرید این کشور را برای شما تهیه کرده‌ایم که عبارتند از:

مرکز خرید پورتا دی روما (Porta di Roma)

اگر به شهر‌های ایتالیایی سفر کردید، حتماً به مرکز خرید پورتا دی روما سری بزنید. در این مرکز خرید، انواع فروشگاه‌ها و غرفه‌های مخصوص پوشاک، لوازم الکترونیکی و… وجود دارند. علاوه بر فروشگاه‌ها و غرفه‌های این خرید، این مرکز مجهز به کافی‌شاپ و سالن غذاخوری و سایر امکانات سرگرمی است. موقعیت مکانی مناسب این مرکز خرید لوکس باعث شده است که مورد توجه توریست‌های ایرانی قرار بگیرد.

مرکز خرید ویا جیووان باتیستا زانونی (Via Giovan Battista Zannoni)

آیا به بازارگردی و خرید اکسسوری‌های مطابق با مد روز علاقه زیادی دارید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که به مرکز خرید ویا جیووان باتیستا زانونی سری بزنید که در فلورانس واقع شده است. در این مرکز خرید لوکس می‌توانید انواع اکسسوری‌ها و کیف‌های چرم شیک و زیبا را از فروشگاه‌های برند‌های معروف خریداری کنید.

خرید در راهنمای سفر به ایتالیا
مراکز خرید در سفر به ایتالیا

اگر به عنوان دانشجو به ایتالیا مهاجرت میکنید بهتر است قبل از هر اقدامی مقاله زندگی دانشجویی در ایتالیا را مطالعه کنید.

مرکز خرید ویا مونته ناپلئون (Via Monte Napoleone)

میلان از شهر‌های پرطرفدار ایتالیایی است که به دلیل مراکز خرید، هتل و رستوران‌های شیک خود به شهرت رسیده است. مرکز خرید ویا مونته ناپلئون از لوکس‌ترین مراکز خرید میلان است که در آنجا می‌توانید لباس‌های طراحی شده توسط طراحان معروف را خریداری کنید. پس اگر به فکر تجربه خریدی متفاوت در میلان هستید، بازدید از مرکز خرید ویا مونته ناپلئون را از دست ندهید!

مرکز خرید لاریناسنت (Rinascente on Via Tritone)

در رم ایتالیا، مرکز خرید بزرگی به نام لاریناسنت ساخته شده است که در این مکان انواع کالا‌های لوکس به فروش می‌رسند. اگر به دنبال خرید لوازم خانگی و محصولات مد و زیبایی ساخت برند‌های معتبر هستید، بازدید از این مرکز خرید را در برنامه خود قرار دهید. بعلاوه، در بالای این مرکز خرید نیز رستورانی ساخته شده که بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت بعد از خریدی طولانی است.

مرکز خرید کوین (Coin)

مرکز خرید کوین که در ونیز واقع شده است، اجناس تولید شده توسط برترین برند‌های معروف به فروش می‌رسند. اگر به خرید جواهرات، لوازم آرایشی و کیفیت و کفش علاقه زیادی دارید، حتماً به مرکز خرید کوین سری بزنید! حتی بعد از گشت و‌گذار در مرکز خرید کوین می‌توانید به فروشگاه و مواد غذایی و رستوران‌های این مکان سری بزنید و طعم غذا‌های ونیزی را بچشید!

مرکز خرید پارکو لئوناردو (PARCO LEONARDO)

پارکو لئوناردو از مراکز خرید بزرگ واقع در رم ایتالیا است که بیشتر از ۲۰۰ فروشگاه کوچک و بزرگ را در خود جای می‌دهد. حتی در این مرکز خرید، سالن سینمایی تأسیس شده است که جدیدترین فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارد. اگر قصد تجربه خریدی لذت بخش به همراه سرگرمی را دارید، بازدید از مرکز خرید پاکو لئوناردو بهترین انتخاب است.

در سفر به ایتالیا، به دنبال بهترین محل اقامت باشید!

قبل از اینکه سفر به ایتالیا را شروع کنید، باید با بهترین محل‌های اقامت در این کشور بیشتر آشنا شوید. در این صورت، هنگام یافتن محل سکونت در این کشور با مشکل مواجه نمی‌شوید. بنابراین، لیست هتل‌های معروف را قبل از سفر به این کشور بررسی کنید تا سفری خاطره‌انگیزتر و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

انتخاب هتل در راهنمای سفر به ایتالیا
بهترین محل اقامت در سفر به ایتالیا

اگر میخواهید ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنید مقاله زندگی در ایتالیا را از دست ندهید.

هتل اورگرین(Evergreen)

اورگرین از هتل‌های لوکس ایتالیایی است و برای رزرو اتاق در این هتل نیازی به بودجه زیادی زیادی ندارید. اتاق‌های این هتل مجهز به اینترنت رایگان، تخت خواب، یخچال و سایر امکانات دیگر برای رفاه حال مسافرین هستند. به علاوه، در اطراف این هتل، ‌ایستگاه مترو و قطار وجود دارد و مسافرین می‌توانند به راحتی در داخل شهر تردد کنند.

هتل زون(zone)

اگر به هتل‌های ساحلی علاقه زیادی دارید، اقامت در هتل زون را در برنامه‌تان قرار دهید. این هتل ساحلی، تقریباً مجهز به بیشتر از ۶۰ اتاق است که هر کدام به امکانات و وسایل مختلف تجهیز شده‌اند. این هتل به فرودگاه داوینچی بسیار نزدیک است و به همین خاطر بهترین گزینه برای اقامت توریست‌ها محسوب می‌شود.

هتل اورلاندو(Hotel Orlando)

هتل اورلاندو را می‌توان جزو ارزان‌ترین هتل‌های ایتالیایی در نظر گرفت که در شهر رم تأسیس شده است. این هتل برای افرادی که اهل تجمل گرایی و به دنبال هتل لوکس نیستند، بهترین گزینه محسوب می‌شود. با وجود هزینه مناسب هل اورلاندو، این مکان به خدمات رفاهی کامل مجهز شده است.

هتل یونا رما (Una Ruma)

هتل یونا رما را می‌توان از مدرن‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های ایتالیایی در نظر گرفت. به دلیل اینکه فاصله هتل تا‌ ایستگاه قطار کمتر از ۱۰۰ متر است، برای اقامت توریست‌ها بهترین پیشنهاد می‌شود. از امکانات رفاهی هتل یونا رما می‌توان به پارکینگ رایگان، اتاق‌های مجهز به تلویزیون، حمام و سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

بهترین شهرها برای سفر به ایتالیا

راهنمای کامل سفر به ایتالیا
شهرهای خوب برای سفر به ایتالیا

همه شهر‌های ایتالیا، زیبایی و جاذبه‌های مخصوص به خود را دارند؛ اما برخی از آن‌ها بیشتر موردپسند گردشگران قرار گرفته‌اند. اگر به عنوان گردشگر، قصد شروع ماجراجویی و سفر به این کشور را دارید، بازدید از شهر‌های توریستی ایتالیا را از دست ندهید! در جدول زیر، لیستی از بهترین شهر‌ها ایتالیایی برای سفر را برای شما تهیه کرده‌ایم که عبارتند از:

بهترین شهرها برای سفر به ایتالیا لقب بهترین شهرهای ایتالیا
ونیز (Venice) زیباترین شهر آبی جهان
ناپل (Naples) تاریخ و فرهنگ غنی ایتالیا
فلورانس (Florence)  مهد هنر ایتالیا
ورونا (Verona) شهر رویایی ایتالیا
سورنتو (Sorrento) شهر توریستی آلمافی
بولونیا (Bologna) پایتخت آشپزی ایتالیا
راونا (Ravenna) پایتخت امپراتوری رم
سیه‌نا (Siena) شهر هنری توسکانی

سخن آخر

همانطور که گفتیم، ایتالیا از توریستی‌ترین کشور‌های خارجی است و در ماه‌های مختلف سال، این کشور میزبانی از گردشگران متعددی را برعهده دارد. با مطالعه این راهنمای سفر به ایتالیا می‌توانید با اطلاع از مکان‌های توریستی، اقامتی و مراکز خرید، بهترین تجربیات و خاطرات را برای خود و اعضای خانواده‌تان رقم بزنید! اما جهت آغاز تجربه سفر به این کشور، باید ویزا تهیه کنید؛ ویزای شینگن بهترین گزینه برای سفر توریستی به ایتالیا است. اگر سؤالی درباره نحوه دریافت ویزای شینگن ایتالیا دارید، می‌توانید با النورا تماس بگیرید تا کارشناسان حقوقی این مجموعه به سؤالات شما به صورت دقیق پاسخ دهند. تیم النورا با سال‌ها سابقه در زمینه ارائه ویزای شینگن، شما را در جهت دریافت این نوع ویزا بدون ریجکتی راهنمایی خواهد کرد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «راهنمای سفر به ایتالیا» پاسخ دادیم:

۱. بهترین بازه زمانی سفر به ایتالیا چه موقع است؟

بهترین بازه زمانی برای سفر به ایتالیا، در ایام تعطیلات، هنگام برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌ها و از ماه‌آوریل تا ژوئن است.

۲. بهترین مراکز خرید ایتالیا کدامند؟

از بهترین مراکز خرید ایتالیا می‌توان به پارکو لئوناردو، کوین، لاریناسنت و ویا جیووان باتیستا زانونی اشاره کرد.

۳. هنگام سفر به ایتالیا بازدید از چه مکان‌هایی را نباید از دست داد؟

هنگام سفر به ایتالیا نباید بازدید از برج پیزا، دریاچه کومو، کانال بزرگ ونیز و کلیسای سنت مارکو را فراموش کنید.