مقدمه‌ی زندگی دانشجویی در ایتالیا

بخش مهمی از زندگی دانشجویی در ایتالیا به مسکن برمی‌گردد. اسکان در ایتالیا به طور قابل توجهی با تکیه بر جایی که در آن مستقر هستید؛ تغییر می‌کند. هزینه تحصیل در ایتالیا و زندگی در این کشور در جوامع شهری بزرگ، مانند رم و میلان نسبت به مناطق روستایی پرهزینه‌تر خواهد بود.

با این حال، حجم اتاق‌هایی که برای اجاره، در مناطق شهری بزرگتر در دسترس است، گزینه‌های بیشتری را پیش روی شما قرار می‌دهد. در ایتالیا تعداد کمی از سازمان‌ها به دانشجویان محل اقامت می‌دهند، بهتر است که قبل از مهاجرت به ایتالیا، با کالج خود تماس بگیرید تا بررسی کنید که آیا محل اقامت در اختیار شما قرار داده خواهد شد یا خیر. در ادامه با ما همراه باشید تا به اطلاعات کلی در خصوص زندگی دانشجویی در ایتالیا برای ایرانیان، هزینه زندگی در ایتالیا برای دانشجویان و شرایط زندگی دانشجویی در ایتالیا بپردازیم.

زندگی دانشجویی در ایتالیا و انواع اسکان

●       مسکن دانشجویی مشترک

زندگی دانشجویی یه نحوی با زندگی اقتصادی گره خورده است. تعداد زیادی از دانشجویان آپارتمان‌ها یا خانه‌های خود را با دانشجویان مختلف به اشتراک می‌گذارند. این مسکن‌ها به طور کلی ارزان‌تر هستند و بر اساس اندازه و مساحت هر ماه از ۲۵۰ تا ۷۰۰ یورو متغیر می‌باشند. برای دانشجویانی که بورسیه نیستند یا خوابگاه به آنها تعلق نمی‌گیرد، این خانه های مشترک بسیار به صرفه و اقتصادی هستند.اگر قصد دارید در زمان دانشجویی تان کار کنید و از درآمد شخصی خودتان هزینه کنید، این خانه ها به شما پیشنهاد داده می‌شود.

●       مسکن خصوصی

جستجو برای اقامت در یک اقامتگاه مستقل یا منزل شخصی، یک گزینه عالی و بی‌نظیر است، اما این تصمیم برای شما بسیار پرهزینه خواهد بود. مسکن در ایتالیا می‌تواند در حدود ۸۰۰ یورو تا بیش از ۲۰۰۰ یورو در هر ماه است. با این تفاوت که این مبلغ بستگی به عوامل مختلفی مانند منطقه زندگی و دسترسی هایی که به امکانات شهری و … دارد. شما باید مکانی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد.

هزینه‌ های تحصیل برای زندگی دانشجویی در ایتالیا

زندگی دانشجویی در ایتالیا فوق‌العاده به نظر می‌رسد. ایتالیا مکانی باورنکردنی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است و به طرز قابل توجهی، هزینه‌های آن پایین است. با تحصیل در موسسات آموزشی ایتالیا، می‌توانید در میان برجسته‌ترین کالج‌های دنیا، آموزش‌های انحصاری را دریافت کنید و علاوه بر این، مشهورترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را با هزینه‌های استثنایی مشاهده کنید.

هزینه‌های آموزشی در کالج‌های ایتالیا، به ویژه در کالج‌های دولتی نسبتا متوسط رو به پایین است. علیرغم این واقعیت که هزینه‌های آموزشی این کشور را نسبت به سایر کالج‌ها و موسسات آموزشی متمایز می‌کند، اما مدارک معتبری را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

سطح مدرک، کالج و برنامه تحصیلی نشان می‌دهد، میانگین هزینه هر سال چیزی حدود ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ یورو در کالج‌های دولتی است. در کالج‌های خصوصی که هزینه آن‌ها نسبت به کالج‌های معتبر دولتی در ایتالیا بیشتر است، هزینه‌های آموزشی، حداقل بیش از ۱۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. علاوه بر این در بسیاری از موسسات، دانشجویان اتحادیه اروپا، در مقایسه با دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، از هزینه‌های آموزشی کمتر بهره می‌برند و بخشی از کالج‌های دولتی در ایتالیا هزینه‌های آموزشی را بر اساس درآمد والدین دانشجو تعیین می‌کنند.

هزینه‌های زندگی برای زندگی دانشجویی در ایتالیا

تصویری از پول ایتالیا به همراه تصویر پرچم ایتالیا بر آن برای عنوان هزینه‌های زندگی برای زندگی دانشجویی در ایتالیا انتخاب شده است.
مهمترین بخش از هزینه تحصیل در ایتالیا مربوط به مسکن است

 

هزینه‌های زندگی عمومی برای دانشجویان در ایتالیا بین ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ یورو در ماه است که شامل هزینه‌های اقامت، هزینه غذا، حمل و نقل عمومی، تردد شهری و همچنین تفریح می‌شود. گفتنی است که شهر رم تا حدودی پرهزینه‌تر است. دانشجویان در رم به طور معمول بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو در ماه هزینه می‌کنند.

هزینه‌های حمل و نقل برای زندگی دانشجویی در ایتالیا

تصویری از یک ماشین که بر روی آن پرچم ایتالیا است برای عنوان هزینه‌های حمل و نقل برای زندگی دانشجویی در ایتالیا انتخاب شده است.
راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای جابجایی در ایتالیا، حمل‌و‌نقل عمومی است

 

سیستم حمل و نقل عمومی در واقع سودمندترین استراتژی برای سفر در ایتالیا به خصوص برای دانشجویان می‌باشد. در صورت داشتن کارت دانشجویی، هزینه‌های بسیار کمتری را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی پرداخت خواهید کرد. بلیط ماهانه اتوبوس و مترو برای دانشجویان حدود ۲۵ و ۳۵ یورو در ماه است که بستگی به شهر محل زندگی دارد.

مترو واقعاً نقشی اساسی در ترددهای بین شهری دارد و می‌تواند هزینه‌های استفاده از سیستم حمل و نقل را تا حدودی کاهش دهد. شما باید در ساعات شلوغی محتاط باشید، زیرا متروها ممکن است بسیار شلوغ و کلافه‌کننده باشند.

تاکسی‌ها تا حدودی گران هستند و علاوه بر این، در مناطق وسیع شهری به دلیل جو شلوغ و ازدحام ماشین‌ها به طور مداوم در دسترس نیستند!

قطارها در ایتالیا به رفت و آمدها سرعت می‌بخشند و در تمامی مناطق شهر در دسترس اند. بنابراین  برای رفتن به شهرهای مختلف در ایتالیا، مطمئناً یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند. در صورتی که بلیط‌ را از قبل رزرو کنید، لازم نیست تا از پول نقد استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از تخفیف‌هایی که تا سقف۷۰ درصد استفاده کنید.

بیمه درمانی در ایتالیا برای زندگی دانشجویی در ایتالیا

بیمه درمانی در ایتالیا اساساً در سطح استانی از طریقSSN که به طور گسترده مستقر شده است، طبقه بندی می‌شود و دامنه گسترده‌ای از جمله تأمین هزینه‌های کامل متخصصان عمومی و داروهای تجویزی را ارائه می‌دهند.

مزایای زندگی در جامعه ایتالیا بر هیچکس پوشیده نیست! شما به عنوان یک فرد غیربومی می‌توانید، بیمه درمانی خصوصی در ایتالیا را انتخاب کنید، که جمعیت عظیمی از افراد خارجی تمایل به انجام آن دارند. این نکته قابل اهمیت است که بدانید چه نوع بیمه درمانی در ایتالیا برای طولانی مدت بهتر است. از این توصیه می‌شود پیش از سوار شدن به هواپیما، بررسی کنید که واجدالشرایط کدام بیمه هستید؟

کلام پایانی

همانطور که گفته شد، ایتالیا جزو کشورهایی است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی ترجیح می‌دهند در آن به تحصیل بپردازند و از امکانات موجود و کیفیت تحصیلی بهره‌مند شوند. چنانچه شما هم جزو این دسته از دانشجویان هستید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صفر تا صد زندگی دانشجویی در خارج از کشور با ما در موسسه النورا در تماس باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره آشنایی با زندگی دانشجویی در ایتالیا و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

آیا در حین تحصیل می‌توانم در ایتالیا کار کنم؟

بله، شما در حین تحصیل امکان کار به مدت ۲۰ ساعت در هفته را خواهید داشت.

آیا ایتالیا برای دانش آموزان خوب است؟

ایتالیا مقصدی مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی است.

آیا ایتالیا برای دانشجویان گران است؟

میانگین سالانه هزینه زندگی در ایتالیا برای یک دانشجوی بین المللی حدود ۸۴۰۰ یورو است.