مقدمه‌ی بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

بسیاری از افراد بر این باور هستند که مهاجرت به ایتالیا می‌تواند بهترین گزینه انتخابی باشد. این کشور به دلیل جاذبه‌های دیدنی، فرهنگ غنی و مکان‌های تاریخی به شهرت رسیده است. به همین دلیل، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد رویای زندگی در ایتالیا را دارند. به علاوه، به دلیل بالا بودن کیفیت آموزش در دانشگاه‌های ایتالیا، این کشور به عنوان بهترین مقصد برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. اگر قصد تجربه اولین سفر خود به ایتالیا را دارید، ممکن است که تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین شهر این کشور برای شما چالش‌برانگیز باشد. هر یک از شهر‌های ایتالیا دارای مناظر، مکان‌های تاریخی و باستانی، موزه‌ها و… است. آیا با بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی آشنایی دارید؟ در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره شهر‌های مختلف ایتالیا می‌پردازیم.

معروف‌ترین شهر‌های ایتالیا

2 7

این مکان فوق‌العاده به خاطر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی فراوان، شهر‌های کوچک زیبا، سواحل فوق‌العاده، کوه‌های مرتفع و غذا‌های لذیذ و خوشمزه معروف شده است. همچنین، کیفیت زندگی در شهر‌های ایتالیا بسیار بالا است. معروف‌ترین شهر‌های ایتالیا عبارتند از:

رم (Rome)

یکی از بهترین شهر‌های ایتالیا، رم است. در واقع، رم به عنوان مدرن‌ترین شهر ایتالیا و پایتخت سیاسی این کشور به شهرت رسیده است. توریست‌ها از این شهر به عنوان محبوب‌ترین و رمانتیک مقصد برای سفر یاد می‌کنند. در رم، جاذبه‌های دیدنی مختلفی مانند کلیسا‌ها، میدان‌های بزرگ، ویرانه‌ها، گنجینه‌های باستانی و… وجود دارد. نقاشی‌ها، مجمسه‌ها و گنجینه‌های باستانی که در این شهر وجود دارد، هر بیننده‌ای را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بهترین بازه زمانی برای سفر به رم، بین ماه‌های مارس تا می است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ماه آگوست از سفر به رم اجتناب کنید؛ چون گرم‌ترین ماه سال است. سفر به رم در تابستان، بهترین بازه زمانی برای لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری و توریستی این شهر است. رم علاوه بر جاذبه‌های دیدنی دارای امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی باکیفیت است.

میلان (Milan)

میلان، دومین شهر بزرگ ایتالیا است. میلان به عنوان پایتخت مد در ایتالیا شناخته می‌شود. بزرگترین کلیسای جامع جهان را می‌توانید در این شهر بزرگ مشاهده کنید. این شهر یکی از ثروتمندترین شهر‌های اروپایی است. میلان به دلیل فروشگاه‌ها، رستوران‌های شیک و گالری‌های هنری به شهرت رسیده است. این شهر، غنی از آثار فرهنگی و هنری است. پس اگر به تاریخ و فرهنگ ایتالیا علاقه زیادی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به میلان مهاجرت کنید. هزینه زندگی در شهر میلان، نسبتاً زیاد است. میانگین اجاره آپارتمان در میلان حدوداً ۱۸۰۰ یورو است و به همین خاطر این شهر در لیست گران‌ترین شهر‌های اروپا قرار دارد.

3 7

اگر میخواهید ویزای شما ریجکت نشود حتما مقاله دلایل ریجکت شدن ویزای ایتالیا را قبل از درخواست مطالعه کنید.

ونیز (Venice)

شهر ونیز در شمال شرقی ایتالیا قرار گرفته است. اگر قصد سفر یا مهاجرت به یکی از بهترین شهر‌های ایتالیا را دارید، به شما ونیز را پیشنهاد می‌کنیم. ونیز، قطعاً رمانتیک‌ترین مقصد در میان بهترین شهر‌های ایتالیا است. ونیز به شهر پل‌ها شهرت دارد. به علاوه، در این شهر جاذبه‌های دیدنی دیگر مانند کلیسای سینت مارک نیز وجود دارد. معماری این کلیسا، توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کند. بهترین بازه زمانی برای سفر و مهاجرت به ونیز در ماه‌های خنک مانند ماه مارس، می و‌ آوریل است.

فلورانس (Florence)

فلورانس، یکی از بهترین و دیدنی‌ترین شهر‌های ایتالیا است. فلورانس جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد. شما می‌توانید از انواع باغ‌های زیتون و تاکستان‌های سرسبز در فلورانس دیدن کنید. در ماه آوریل در فلورانس جشنواره‌های بزرگی برگزار می‌شود که نباید آن‌ها را از دست بدهید. پس، بهتر است که قبل از ماه آوریل به فلورانس مهاجرت کنید. هزینه زندگی در شهر فلورانس ایتالیا، بسیار مناسب‌تر از سایر شهر‌ها است. به همین خاطر، بسیاری از مهاجرینی که سرمایه زیادی ندارند، مهاجرت به فلورانس را انتخاب می‌کنند.

پیزا (Pisa)

پیزا، یکی دیگر از شهر‌های ایتالیا است. هر ساله گردشگران مختلفی برای سفر، این شهر دیدنی را انتخاب می‌کنند. از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به برج پیزا اشاره کرد. علاوه بر برج پیزا، این شهر مملو از کاخ‌ها، پل‌ها و کلیسا‌های دیدنی است.

ناپل (Naples)

ناپل، یکی از شلوغ‌ترین شهر‌های ایتالیا است. ناپل در ساحل جنوبی رم قرار گرفته است. ناپل، مهم‌ترین شهر واقع در جنوب ایتالیا است. این شهر، انواع گنجینه‌های تاریخی و هنری را در خود جای داده است. هر شهری به دلیلی به شهرت رسیده است. از دلایل شهرت ناپل می‌توان به پیزا‌های معروف و آثار تاریخی این شهر اشاره کرد.

4 7

اوربینو (Urbino)

اگر به هنر علاقه زیادی دارید، مهاجرت به اوربینو را به شما پیشنهاد می کنیم. این شهر به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است. بهترین بازه زمانی برای مهاجرت به این شهر، ماه‌های آوریل تا اکتبر است.

پمپئی (Pompeii)

پمپئی، یکی دیگر از شهر‌های ایتالیا است که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. اگر به تاریخ ایتالیا علاقه‌مند هستید، به شما سفر یا مهاجرت به این شهر دیدنی را پیشنهاد می‌کنیم. در این شهر ویرانه‌هایی باقی مانده که مورد توجه بسیاری از گردشگران و مهاجرین قرار گرفته است.

ساردینیا (Sardinia)

ساردینیا، جزیره‌ای زیبا در جنوب ایتالیا است که در دریای مدیترانه قرار دارد. زیبایی طبیعی، داشتن میراث فرهنگی غنی و امکان تجربه زندگی آرام باعث شده است که این جزیره مورد توجه مهاجرین قرار بگیرد. آرامش جزیره ساردینیا باعث شده است که به عنوان بهترین مکان برای زندگی در ایتالیا شناخته شود. به علاوه، هزینه‌های زندگی مناسب و خدمات درمانی باکیفیت نیز جزو دلایل جذب مهاجرین به این جزیره محسوب می‌شوند. همچنین، بازار کار در ساردینیا رو به رشد است و کشاورزی و گردشگری در آنجا رونق زیادی دارد. شما می‌توانید قبل از تصمیم به مهاجرت، تمام این مزایا را برای زندگی در ساردینیا در نظر بگیرید.

بولونیا (Bologna)

بولونیا، به عنوان شهری در شمال ایتالیا به خاطر معماری تاریخی، میراث فرهنگی و غذا‌های عالی خود به شهرت رسیده است. دانشگاه بولونیا، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان، در این شهر واقع شده است. هزینه زندگی در بولونیا در مقایسه با سایر شهر‌های این کشور نسبتاً کمتر است. قیمت اجاره می‌تواند با توجه به منطقه مهاجرت متفاوت باشد؛ اما به طور کلی نرخ مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر از رم، میلان یا فلورانس است.

امن‌ترین شهر‌های ایتالیا

ایتالیا توانسته است که در ردیف ایمن‌ترین کشور‌های دنیا قرار بگیرد. در برخی از شهر‌های ایتالیا، نرخ جنایت پایین‌تر است. مهاجران می‌خواهند در کشور مقصد احساس امنیت کنند. بنابراین، مهاجرین به دنبال شهر‌هایی هستند که نرخ جرم و جنایت در آن شهر‌ها پایین‌تر است. به صورت کلی، شمال و مرکز ایتالیا، امن‌ترین نقاط در این کشور محسوب می‌شوند. از امن‌ترین شهر‌های ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بولزانو (Bolzano)
  • بولونیا (Bologna)
  • آبروزو (Abruzzo)
  • آپولیا (Apulia)
  • میلان (Milan)
  • توسکانی (Tuscany)

ارزان‌ترین شهر‌های ایتالیا برای زندگی

5 4

در بین کشور‌های اروپایی، شاخص امید به زندگی در کشور ایتالیا بسیار زیاد است. به همین دلیل، این کشور به عنوان بهترین مقصد جذاب و رویایی برای زندگی مهاجرین شناخته می‌شود. شرایط اقتصادی مناسب و هزینه‌های زندگی مقرون‌به‌صرفه، ایتالیا را به عنوان کشوری مهاجرپذیر تبدیل کرده است. البته، هزینه‌های زندگی در برخی از شهر‌های ایتالیا مقرون‌به‌صرفه‌تر است. در این بخش سعی داریم که به بررسی اطلاعاتی درباره ارزان‌ترین شهر‌های ایتالیا بپردازیم.

شهر پادووا (Padua)

پادووا، یکی از ارزان‌ترین شهر‌های ایتالیا برای زندگی است. در این شهر، مهاجرین می‌توانند از امکانات آموزشی و رفاهی با هزینه مناسب‌تری استفاده کنند. هزینه زندگی در این شهر به طور تقریبی، ۸۰۰ یورو برای هر یک از اعضاء خانواده است. البته، این میزان مبلغ به غیر از هزینه مسکن محاسبه شده است.

شهر تورین (Turin)

تورین، یکی از شهر‌های ارزان ایتالیا است. در مرکز استان پیمونت، شهر تورین قرار دارد. در تورین، کیفیت زندگی بسیار بالا است و دانشگاه‌های معتبری در این شهر تأسیس شده‌اند. هزینه‌های زندگی و تحصیل در این شهر در مقایسه با شهر‌های دیگر بسیار مناسب‌تر و ارزان‌تر است. بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن، هزینه زندگی هر فرد در شهر تورین ایتالیا به صورت تقریبی، ۸۰۰ یورو تخمین‌زده می‌شود.

شهر ورونا (Verona)

ورونا، یکی از شهر‌های معروف ایتالیا است که لقب ارزان‌ترین شهر را به خود اختصاص داده است. به دلیل هزینه‌های پایین اجاره مسکن و تحصیل، ورونا به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی از نظر مهاجران شناخته می‌شود. به طور تقریبی، هزینه زندگی در این شهر حدود ۸۰۰ یورو است.

شهر پالرمو (Palermo)

پالرمو در لیست ارزان‌ترین شهر‌های ایتالیا برای زندگی قرار گرفته است. اگر قصد مهاجرت به ایتالیا با بودجه خیلی کم را دارید، به شما شهر پالرمو را پیشنهاد می‌کنیم. به منظور تأمین هزینه‌ها و مخارج زندگی در پالرمو ایتالیا، هر فردی باید ماهانه حدود ۶۰۰ یورو بودجه داشته باشد.

سخن آخر

6 4

در کشور ایتالیا، شهر‌های بزرگی ساخته شده‌اند. هر یک از این شهر‌ها دارای امکانات، شرایط زندگی و جاذبه‌های منحصربه‌فرد هستند. به همین خاطر، تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین مکان برای زندگی می‌تواند کمی چالش‌برانگیز و سخت باشد. بهتر است که قبل از مهاجرت درباره هزینه‌های زندگی، فرصت‌های شغلی، امکانات آموزشی و… هر یک از بهترین شهر‌های ایتالیا اطلاعاتی را به دست‌آورید.
قبل از تصمیم به مهاجرت برای تصمیم‌گیری بهتر در زمینه انتخاب مقصد مهاجرتی باید اطلاعاتی را درباره هر یک از شهر‌ها جمع‌آوری کنید. در این مطلب سعی کردیم که اطلاعات کلی درباره شهر‌های معروف، ارزان و ایمن ایتالیا در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که تصمیم دارید به هر یک از این شهر‌ها مهاجرت کنید، باید ویزای ایتالیا را دریافت کنید. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، هر یک از ویزا‌های تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و… را برای مهاجرت به ایتالیا انتخاب کنید. در صورتی که به اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایتالیا احتیاج دارید، می‌توانید با متخصصین حقوقی النورا در ارتباط باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید