مقدمه‌

امروزه مهاجرت به کشور‌های خارجی مانند ایتالیا یکی از انتخاب‌های بسیاری از افراد است. ایتالیا، یکی از بزرگترین مقاصد گردشگری در جهان است. به همین خاطر، هر سال تعداد افراد علاقه‌مند به زندگی یا مهاجرت به این کشور افزایش پیدا می‌­کند؛ اما آیا واقعاً ایتالیا بهترین مکان برای زندگی است؟ برای پاسخ به این سؤال باید با مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا بیشتر آشنا شوید. در این مطلب سعی کرده‌ایم به صورت جامع درباره زندگی در این کشور اطلاعات لازم را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

مزایای زندگی در ایتالیا

بدون شک مهاجرت به کشور‌های خارجی، مزایایی را به دنبال دارد. آیا می‌دانید که با مهاجرت به ایتالیا از چه مزایایی بهره‌مند می‌شوید؟ مهم‌ترین مزیت‌های زندگی و مهاجرت به این کشور شامل موارد زیر است:

۱. خدمات درمانی باکیفیت

سیستم بهداشت ایتالیا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. در ایتالیا انواع بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز به دستگاه‌ها و سیستم‌های پیشرفته ساخته شده‌اند. به علاوه، بهترین کادر‌های درمان در مراکز درمانی ایتالیا مشغول به کار هستند. در این کشور به دلیل سیستم خدمات درمانی باکیفیت، ‌امید به زندگی در افراد افزایش پیدا کرده است. در صورت دریافت اقامت ایتالیا، بیمه درمانی نیز به شما تعلق می‌گیرد. در صورت دریافت بیمه درمانی کشور ایتالیا، لازم نیست که هزینه‌ زیادی را بابت خدمات درمانی پرداخت کنید.

۲. فرهنگ غنی و جاذبه­ های دیدنی

یکی از مهمترین مزایای زندگی در ایتالیا، میراث فرهنگی غنی این کشور است. از جاذبه‌های این کشور می‌توان به خرابه‌های روم باستان و شاهکار‌های رنسانس اشاره کرد. این کشور مملو از مکان‌های تاریخی و گنجینه‌های هنری است که هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کنند. بعد از مهاجرت به این کشور می‌توان از جاذبه‌­های تفریحی نشان‌دهنده فرهنگ ایتالیا مانند کلیسای جامع سینت مارک (Saint Mark’s Basilica)، کاخ دوکاله (Dukale Palace) و موزه‌ی ملی بارگلو (National Museum of Bargello) دیدن کنید.

۳. هزینه پایین زندگی

2 4

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هزینه زندگی در ایتالیا بسیار بالا است؛ اما زمانی که مدتی در ایتالیا زندگی می‌کنید، خلاف این موضوع به شما ثابت می‌شود. هزینه زندگی در کشور ایتالیا در مقایسه با کشور‌های اروپایی دیگر مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اگر در شهر‌های کوچکتر ایتالیا اقامت داشته باشید، هزینه کمتری را باید برای مخارج زندگی، تحصیلی و… پرداخت کنید. شما می‌توانید با مهاجرت به شهر‌های کوچک ایتالیا، با داشتن بودجه کم، صاحب خانه شوید.

۴. امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا

یکی از مزایای مهاجرت به ایتالیا، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا است. دانشگاه‌های این کشور، دارای بهترین اساتید، سیستم آموزشی باکیفیت و سایر امکانات علمی هستند؛ اما دانشجویان برای اقامت دائم ایتالیا باید در این کشور، مشغول به کار شوند. در غیر این صورت، بعد از فارغ‌التحصیلی امکان اقامت در ایتالیا را نخواهند داشت.

۵. اخذ راحت تابعیت و شهروندی

3 4

اگر میخواهید مهاجرت کنید و نمیدانید فرانسه مقصد بهتری است یا ایتالیا، مقاله مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا به شما کمک میکند بهتر تصمیم بگیرید.

ایتالیا یکی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا است؛ معمولاً اخذ تابعیت در این کشور‌ها دشوار است. اخذ تابعیت ایتالیا در مقایسه با سایر کشور‌ها مانند آمریکا و استرالیا راحت‌تر است. بنابراین، امکان دریافت راحت تابعیت را می‌توان جزو مزایای مهاجرت به این کشور در نظر گرفت. شما می‌توانید بعد از چند سال زندگی در این کشور، تبدیل به شهروند ایتالیا شوید.

۶. سهولت در افتتاح حساب بانکی

یکی از مزایای مهاجرت به ایتالیا، سهولت در افتتاح حساب بانکی است. در برخی از کشور‌ها برای افتتاح حساب بانکی باید اقامت کشور موردنظر را داشته باشید. اما در ایتالیا اینطور نیست؛ شما برای افتتاح حساب در بانک‌های این کشور لازم نیست که اقامت دائم داشته باشید. تنها با ارائه مدارک شناسایی و اطلاعات لازم می‌توانید در بانک‌های این کشور حساب باز کنید.

۷. امنیت بیشتر

اگر قصد زندگی در کشوری تقریباً ایمن را دارید، به شما مهاجرت به ایتالیا را پیشنهاد می‌کنیم. در این کشور میزان جرم و جنایت بسیار کمتر است. به همین خاطر، تعداد مهاجرین به این کشور روزبه‌روز در حال افزایش است. امنیت بالا و نرخ پایین جنایت را می‌توان از مزایای این کشور در نظر گرفت.

۸. شرایط آب و هوایی مطلوب

یکی از مزایای زندگی در ایتالیا، شرایط آب و هوایی مطلوب این کشور است. البته هر یک از مناطق جغرافیایی این کشور داری آب و هوای متفاوتی هستند. ایتالیا، آب و هوای رویایی و مدیترانه‌ای دارد. در اکثر مناطق کشور، معمولاً تابستان‌ها دمای هوا حدود ۸۰ درجه فارنهایت است. این کشور، زمستان‌های معتدل و مرطوبی دارد. در کل، در بخش‌های مختلف این کشور از شرایط آب و هوایی مطلوب بهره‌مند می‌شوید.

معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا

4 4

اگر میخواهید ویزای شما ریجکت نشود حتما مقاله ریجکت شدن ویزای ایتالیا را قبل از درخواست مطالعه کنید.

زندگی در هر یک از کشور‌های خارجی ممکن است که با معایبی همراه باشد. از معایب زندگی در ایتالیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. گران بودن مسکن در شهرهای بزرگ

نرخ مسکن در شهر‌های بزرگ شمالی و مرکزی ایتالیا، بسیار گران است. برای خرید خانه در شهر‌هایی مانند میلان و رم باید هزینه زیادی را بپردازید. اگر بودجه زیادی ندارید، هنگام مهاجرت به ایتالیا باید به دنبال مسکن در شهر‌های کوچکتر در ایتالیا باشید.

۲. نرخ بیکاری بالا

نرخ اشتغال ایتالیا از سال ۲۰۰۵ بهبود قابل توجهی نداشته است. در حال حاضر، نرخ بیکاری در ایتالیا حدود ۱۲ درصد است. بنابراین، یکی از معایب مهاجرت به ایتالیا، نرخ بالای بیکاری در این کشور است. لازم به ذکر است که در ایتالیا پیدا کردن شغل‌های دائمی و تمام وقت چالش‌برانگیز است؛ اما می‌توانید در مشاغل خدماتی و نیمه وقت مشغول به کار شوید. همچنین، اگر سرمایه کافی برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان در ایتالیا را داشته باشید، بهترین راه ثبت شرکت در این کشور است.
طی ده سال گذشته، ایتالیا یکی از بالاترین نرخ‌های بیکاری در اروپا را داشته است. خوشبختانه، از سال ۲۰۲۰، این نرخ در حدود ۶٪ در نوسان است. با این حال، بیکاری جوانان یکی از چالش‌های این کشور بوده است. در نتیجه، با این شرایط چالش‌برانگیز، توصیه می‌شود که قبل از مهاجرت به ایتالیا شغلی پیدا کنید.

۳. عدم تسلط بومیان به زبان انگلیسی

5 1

یکی از معایب مهاجرت به ایتالیا، عدم تسلط بومیان به زبان انگلیسی است. افراد بومی ساکن ایتالیا قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی نیستند. یادگیری زبان ایتالیایی نیز ممکن است که برای برخی از افراد چالش‌برانگیز باشد. به طور معمول، یادگیری زبان جدید، اقدام مثبتی است و باعث بهبود حافظه و تمرکز نیز می‌شود. بنابراین، اگر قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارید، حتماً قبل از مهاجرت ایتالیایی را یاد بگیرید و مهارت زبانی خود را افزایش دهید.

نظرات در مورد مهاجرت به ایتالیا

6 1

قبل از مهاجرت به هر کشوری بهتر است که نظرات افراد درباره مهاجرت و زندگی در آنجا را بدانید. در این صورت، تصمیم‌گیری در زمینه مهاجرت به آن کشور برای شما راحت‌تر خواهد بود. بسیاری از افرادی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، از زندگی در ایتالیا راضی هستند. معمولاً افرادی که برای تحصیل، مهاجرت به این کشور را انتخاب کرده‌اند، رضایت بیشتری دارند. شرایط تحصیلی و امکانات آموزشی که به دانشجویان ارائه می‌شود، باعث افزایش رضایت آن‌ها از مهاجرت به ایتالیا شده است.

افرادی که تجربه زندگی در ایتالیا را دارند، داشتن سرمایه کافی هنگام مهاجرت را شرط داشتن زندگی ایده‌آل در این کشور می‌دانند. البته برخی از افراد به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور، از مهاجرت خود رضایت چندانی ندارند. به همین خاطر، بهتر است که قبل از مهاجرت، در زمینه یافتن موقعیت شغلی در کشور مقصد تلاش کنید تا با مشکل بیکاری بعد از مهاجرت مواجه نشوید.

بررسی کلی مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا

در این بخش، لیست کامل از مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا را برای شما تهیه کرده‌­ایم. حتماً قبل از مهاجرت به این فاکتورها توجه داشته باشید. این لیست به صورت زیر است:

مزایا مهاجرت به ایتالیا معایب مهاجرت به ایتالیا
هزینه پایین زندگی گران بودن هزینه مسکن
فرهنگ غنی و جاذبه‌های دیدنی موانع زبانی و نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی
خدمات درمانی باکیفیت نرخ بالای بیکاری
دانشگاه­‌های معتبر موقعیت شغلی کمتر

سخن آخر

7 1

ایتالیا یکی از زیباترین و توسعه‌یافته‌ترین کشور‌های جهان است. بنابراین، بسیاری از افراد علاقه‌مند به مهاجرت، این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. البته زندگی در ایتالیا مانند کشور‌های دیگر با معایب و مزایایی همراه است. از مزایای زندگی در این کشور می‌توان به کیفیت خدمات درمانی، هزینه پایین زندگی، امکان تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها و جاذبه‌های دیدنی متعدد اشاره کرد. معایب زندگی در ایتالیا نیز شامل نرخ بالای بیکاری، حقوق‌های نسبتاً کم و نیاز به یادگیری زبان ایتالیایی است. بنابراین، قبل از مهاجرت حتماً این معایب را نیز در کنار مزایا در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن دقیق مزایا و معایب مهاجرت به ایتالیا می‌توانید انتخابی آگاهانه‌تر در زمینه انتخاب مقصد مهاجرتی را داشته باشید.
پروسه اخذ ویزا و اقامت هر کشوری ممکن است با چالش‌هایی همراه باشد. بنابراین، جهت دریافت هرگونه مشاوره و راهنمایی برای مهاجرت به ایتالیا می‌توانید با کارشناسان ما در النورا در ارتباط باشید. شما می‌توانید فرم مشاوره رایگان را تکمیل کنید که در سایت درج شده است و منتظر تماس کارشناسان باشید. با سپردن پروسه مهاجرتی به النورا، مهاجرتی بدون دغدغه و با چالش کمتر را به این کشور تجربه خواهید کرد. پس همین حالا، برای جلوگیری ریجکتی ویزا و اخذ اقامت آسان ایتالیا، این پروسه را به دفتر مهاجرتی النورا محول کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید