تحصیل در یکی از کالج‌های برتر خارجی به خصوص در کشور‌هایی مانند اسپانیا جزو رویا‌های بسیاری از مهاجرین بین‌المللی است. آیا شما هم آرزو دارید که در بهترین کالج های اسپانیا درس بخوانید و آینده خودتان را تضمین کنید؟ در این صورت، قبل از تصمیم‌گیری درباره انتخاب بهترین کالج اسپانیا، بهتر است که اطلاعاتی درباره انواع دانشگاه‌های برتر این کشور، نحوه پذیرش، بورسیه، هزینه تحصیل و… به دست‌آورید.

لیست بهترین کالج‌ اسپانیا

آیا تصمیم دارید که در کالج‌های اسپانیایی ادامه تحصیل دهید؟ در این صورت، قبل از اقدام برای پذیرش در دانشگاه باید با بهترین کالج‌ اسپانیا بیشتر آشنا شوید. در این بخش، لیست بهترین کالج اسپانیا را برای شما تهیه کرده‌ایم.

لیست بهترین کالج اسپانیا
تحصیل در بهترین کالج های اسپانیا

اگر میخواهید به عنوان دانشجو به اسپانیا مهاجرت کنید، برای آشنایی با هزینه ها و شرایط این کار مقاله زندگی دانشجویی در اسپانیا را مطالعه کنید.

کالج پومپئو فابرا (Universitat Pompeu Fabra)

کالج پومپئو فابرا از سال ۱۹۹۰، فعالیت خود را به عنوان مرکز آموزشی دولتی در شهر بارسلون شروع کرده است. اگر قصد تحصیل در هر یک از رشته‌های حقوق، اقتصاد، تجارت، مهندسی، علوم انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مترجمی، زبان و… را دارید، کالج پومپئو فابرا بهترین انتخاب است. زبان رسمی کالج پومپئو فابرا، کاتالانی است؛ البته آموزش به انگلیسی نیز در رشته‌های مختلف این کالج صورت می‌گیرد.

کالج ناوارا (Navarro College)

ناوارا به عنوان بهترین کالج خصوصی و غیرانتفاعی کشور اسپانیا شناخته می‌شود. این کالج، چندین سال سابقه درخشان آموزشی و پژوهشی دارد و به همین خاطر رتبه بالایی را در بین کالج‌های اسپانیا به دست آورده است. در صورتی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی را دارید، کالج ناوارا بهترین انتخاب برای شما است. به خاطر داشته باشید که تدریس دروس در ناوارا به زبان اسپانیایی صورت می‌گیرد و باید به این زبان تسلط لازم را داشته باشید. البته، برای کمک به دانشجویان بین‌الملل، تعدادی از دوره‌ها و دروس در ناوارا به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند. در ناوارا، مؤسسه زبان تأسیس شده است و دانشجویان در آنجا قادر به توسعه مهارت‌های خود در انواع زبان‌های چینی، فرانسوی و آلمانی نیز هستند.

کالج کامپلوتنسه مادرید (Complutense University of Madrid)

کامپلوتنسه مادرید به عنوان بهترین کالج‌ اسپانیا در سال ۲۰۲۴ شناخته می‌شود. کالج کامپلوتنسه مادرید (UPF)، مرکز آموزشی بین المللی و پژوهش محور است. این کالج اسپانیایی، متعهد به ارائه آموزش‌های جامع در بالاترین سطح و به بهترین نحو است. فارغ التحصیلان کالج کامپلوتنسه مادرید، شانس بیشتری برای ورود به بازار کار دارند. به خاطر داشته باشید که آموزش در کامپلوتنسه مادرید به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی صورت می‌گیرد؛ حتی مرکز زبان نیز برای توسعه مهارت‌های دانشجویان در این کالج تأسیس شده است. همچنین، کامپلوتنسه مادرید توانسته است که در رنکینگ جهانی در سال ۲۰۲۴، رتبه ۱۶۴ را به خود اختصاص دهد.

کالج والنسیا (University of Valencia)

از بهترین کالج‌های اسپانیا می‌توان به والنسیا اشاره کرد که به عنوان مرکز آموزشی غیردولتی فعالیت می‌کند. این کالج در سال ۱۴۹۹ در شهر بزرگ والنسیا تأسیس شده است و چندین پردیس مجهز دارد. در رنکینگ جهانی در سال ۲۰۲۴، کالج والنسیا توانست که رتبه ۴ را از بین کالج‌های اسپانیایی به خود اختصاص دهد. در کالج والنسیا می‌توانید در هر یک از مقاطع مختلف از کارشناسی گرفته تا دکتری ادامه تحصیل دهید. از مزایای آموزش در این کالج اسپانیایی می‌توان به برخورداری از بورسیه تحصیلی، امکانات ورزشی، کتابخانه و محل اقامت اشاره کرد؛ به علاوه در این دانشگاه دوره‌های آنلاین برگزار شده و برنامه‌های تبادل دانشجو نیز ارائه می‌شوند.

کالج گرانادا (University of Granada)

گرانادا به عنوان بهترین کالج اسپانیا در سال ۱۵۳۱ تأسیس شد و مجهز به چندین دانشکده است. این کالج دولتی در قلب شهر زیبای گرانادا قرار دارد. در سال ۲۰۲۴، کالج گرانادا توانست که رتبه ۵ را از بین دانشگاه‌های اسپانیا دریافت کند.دانشجویان به منظور پذیرش در کالج گرانادا لزوماً نیاز به رزومه خیلی قوی نخواهند داشت؛ اخذ نمره قبولی در آزمون ورودی کفایت می‌کند. اگر قصد تحصیل در مقاطع بالاتر مانند کارشناسی ارشد را داشته باشید، امکان آموزش به زبان انگلیسی نیز در گرانادا وجود دارد.

بهترین کالج اسپانیا
معرفی بهترین کالج اسپانیا و شرایط آن

اگر میخواهید از مزایا و معایب زندگی در اسپانیا آگاه شوید مقاله مزایای زندگی در اسپانیا را از دست ندهید.

کالج سویل (University of Seville)

سویل به عنوان بهترین کالج اسپانیا در سال ۱۵۵۵ تأسیس شد. در این کالج، بیشتر از ۵۰ هزار دانشجو حضور دارند و به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی اسپانیا نیز شناخته می‌شود. کالج سویل در زمینه علوم و فناوری شهرت زیادی دارد و بهترین اساتید را در خود جای داده است. سویل، مجهز به امکانات تحقیقاتی و ورزشی مختلفی است و به همین خاطر، اسپانیا به عنوان محبوب‌ترین مقصد مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌الملل علاقه‌مند به پژوهش شناخته می‌شود. از آنجایی که هزینه‌های زندگی در شهر سویل بسیار پایین است، دانشجویان بین‌الملل تمایل دارند که در کالج سویل آموزش ببینند. به علاوه، برای آموزش در این کالج اسپانیایی لازم نیست که هزینه زیادی را برای پرداخت شهریه کنار بگذارید.

کالج ساراگوسا (University of Saragossa)

ساراگوسا به عنوان بهترین کالج‌ اسپانیا در سال ۲۰۲۴ توانست که رتبه ۱۱ را از بین دانشگاه‌های این کشور دریافت کند. این کالج دولتی در ناحیه آراگون کشور اسپانیا قرار دارد. به دلیل تأسیس ساراگوسا در سال ۱۵۴۲، این کالج به عنوان قدیمی‌ترین مراکز آموزشی اسپانیا نیز شناخته می‌شود. اگر قصد آموزش در رشته‌های حقوق و مهندسی را دارید، کالج ساراگوسا بهترین انتخاب برای شما است. به علاوه، به دلیل اینکه ساراگوسا به مراکز تحقیقاتی مجهز است؛ بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش نیز محسوب می‌شود.

کالج سالامانکا (University of Salamanca)

تاریخ ساخت سالامانکا به عنوان بهترین کالج اسپانیا به سال ۱۲۱۸ بازمی‌گردد. سالامانکا، قدیمی‌ترین مؤسسه آموزشی اروپایی شناخته می‌شود و بیش از ۳۰ هزار دانشجو را در خود جای داده است. شما می‌توانید در کالج‌های حقوق، پزشکی و هنر‌های آزاد در سالامانکا به زبان اسپانیایی یا انگلیسی آموزش ببینید.

کالج بارسلونا (University of Barcelona)

بارسلونا، یکی از کالج‌های اسپانیایی است که در سال جدید توانست رتبه ۱۵۲ را در جهان کسب کند. به همین خاطر، بارسلونا به عنوان یکی از برترین موسسات پیشرو در این کشور شناخته می شود. این کالج اسپانیایی روی تحقیق و نوآوری تمرکز زیادی دارد؛ به همین خاطر دانشجویان می‌توانند در رشته‌های پزشکی، علوم و فناوری به بهترین نحو در بارسلونا آموزش ببینند. از امکانات کالج بارسلونا نیز می‌توان به مجهز بودن به مرکز کامپیوتر، آزمایشگاه‌های پیشرفته، بیمارستان، رصدخانه، کتابخانه و… اشاره کرد. چنانچه قصد تحصیل در رشته‌های فلسفه، علوم بهداشت، روانشناسی، تجارت، حقوق، زیست‌شناسی و اقتصاد را دارید، انتخاب کالج بارسلونا بهترین گزینه است.

کالج خودگردان مادرید (Autonomous University of Madrid)

کالج خودگردان مادرید، جزو دانشگاه‌های برتر اسپانیا است که در سطح جهان، رتبه ۳۵۱ را در سال ۲۰۲۴ دریافت کرد. کالج خودگردان مادرید، به عنوان برترین مؤسسه اسپانیایی در زمینه انجام امور تحقیقاتی پیشرو است. آموزش در رشته‌های پزشکی، حقوق و تجارت در کالج خودگردان مادرید به بهترین نحو صورت می‌گیرد.

معرفی بهترین کالج اسپانیا
برنامه اراسموس در دانشگاه های اسپانیا

شرایط دریافت بورسیه در کالج اسپانیا

همه دانشجویان توانایی پرداخت شهریه دانشگاه‌های خصوصی اسپانیا را ندارد؛ این افراد می‌توانند از بورسیه استفاده کنند. به منظور دریافت بورسیه از بهترین کالج‌های اسپانیا باید اسنادی از قبیل کپی پاسپورت، عکس پرسنلی، فرم درخواست، اثبات میزان سرمایه، توصیه‌نامه، نامه پذیرش، رزومه و… را ارائه دهید. البته، لازم به ذکر است که بیشتر بورسیه‌ها به دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد اعطاء می‌شوند. بورسیه‌هایی که توسط دولت به دانشجویان بین‌الملل اعطاء می‌شوند، هزینه‌های مربوط به سفر، اقامت، بیمه درمانی و تحصیل آن‌ها را پوشش می‌دهند.

از انواع دیگر کمک هزینه‌های تحصیل در اسپانیا می‌توان به برنامه اراسموس اشاره کرد. دانشجویان با استفاده از برنامه اراسموس می‌توانند برای یکسال در سایر کالج‌های اروپایی ادامه تحصیل دهند؛ قسمتی از هزینه‌های مربوط به زندگی، سفر و اقامت اسپانیا از طریق این بورسیه به دانشجو پرداخت می‌شود. به منظور واجد شرایط بودن برای اخذ بورسیه اراسموس باید دانشجوی دانشگاهی باشید که با مؤسسات اسپانیایی مشارکت دارد. به خاطر داشته باشید که برای اینکه به عنوان دانشجوی بین الملل، بورسیه کالج‌های اسپانیا شوید، باید دارای معدل بالا، رزومه تحصیلی قوی و عدم تمکن مالی کافی باشید. البته، شرایط دریافت بورسیه در کالج اسپانیا در هر کدام از دانشگاه‌ها متفاوت است و باید اطلاعات دقیق‌تر را از طریق سایت رسمی آن‌ها پیگیری کنید.

آشنایی با شرایط تحصیل در کالج اسپانیا

لیست بهترین کالج های اسپانیا
انتخاب بهترین کالج ها برای تحصیل در اسپانیا

شاید با شرایط تحصیل در کالج اسپانیا آشنایی نداشته باشید. به همین خاطر، در این بخش، اطلاعات کلی را درباره شرایط تحصیل در کالج اسپانیا در اختیارتان قرار می‌دهیم.

برخورداری از تمکن مالی؛ مهمترین شرط ثبت نام در کالج های اسپانیا

در صورتی که قصد آموزش در بهترین کالج اسپانیا برای بازه زمانی بیشتر از شش ماه را دارید، باید به میزان حداقل ۳۶۰۰ یورو تمکن مالی داشته باشید. شما می‌توانید تمکن مالی خود را از طریق روش‌های مختلف برای ادامه تحصیل در کالج‌های این کشور به اثبات برسانید. یکی از این روش‌ها، ارائه صورت حساب‌های بانکی با موجودی مشخص است. به علاوه، شما می‌توانید مدرک بورسیه تحصیلی را ارائه دهید تا دانشگاه متوجه شود که قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود هستید.

داشتن مدرک زبان؛ مهمترین شرط برای پذیرش در کالج‌های اسپانیایی

مسلماً در بیشتر کالج‌های اسپانیایی، کلاس‌ها به زبان اسپانیایی برای اکثر مقاطع برگزار می‌شوند. به همین خاطر، بهتر است که مدرک زبان اسپانیایی b1 را قبل از ورود به کالج دریافت کرده باشید. البته، تعدادی از کالج‌های این کشور نیز برای تحصیل در برخی از رشته‌ها، از دانشجویان درخواست می‌کنند که مدرک زبان انگلیسی را نیز ارائه دهند.

قبولی در آزمون‌های ورودی؛ شرط اصلی پذیرش در کالج اسپانیایی

از شرایط تحصیل در کالج اسپانیا می‌توان به شرکت در آزمون‌های ورودی اشاره کرد. هر کالجی، آزمون‌های خاصی را برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته است. به عنوان مثال، دانشجویان متقاضی تحصیل در دوره ارشد اکثر کالج‌های اسپانیایی باید در آزمون هایی مانند GRE و GMAT ثبت نام کنند.

اگر نمیدانید بین اسپانیا و پرتغال کدام را برای مهاجرت انتخاب کنید مقاله مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا را از دست ندهید.

بهترین های کالج های اسپانیا
هزینه بهترین کالج های اسپانیا ۲۰۲۴

هزینه کالج اسپانیا در سال ۲۰۲۴

برای آموزش در هر کدام از کالج‌های اسپانیا با توجه به گرایش و مقطع تحصیلی باید شهریه مشخصی را پرداخت کنید. میزان هزینه کالج اسپانیا به صورت تقریبی، مبلغی حدود ۸۰۰ الی ۳۰ هزار یورو تعیین شده است. اخبار دقیق‌تر درباره هزینه‌های تحصیل در هر یک از کالج‌های اسپانیا را می‌توانید از طریق سایت رسمی دانشگاه‌های این کشور پیگیری کنید.

سخن آخر

به عنوان مهاجر ایرانی، شاید رویای زندگی دانشجویی در خارج از کشور را برای داشتن آینده‌ای بهتر داشته باشید. در این صورت، مهاجرت تحصیلی به اسپانیا و گذراندن زندگی دانشجویی در این کشور را یکی از اولویت‌های خود در نظر بگیرید. از برترین کالج‌های اسپانیایی می‌توان به ناوارا، پومپئو فابرا، والنسیا و بارسلونا اشاره کرد که هر کدام شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجو دارند.

برای اطلاع دقیق در زمینه نحوه پذیرش و شهریه بهترین کالج اسپانیا می‌توانید سایت رسمی دانشگاه‌ها را بررسی کنید. اما در وهله اول، لازم است که اقدامات لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی انجام دهید تا قادر به تحصیل در کالج‌های اسپانیایی باشید. جهت کسب جزئیات دقیق‌تر در مورد چگونگی اخذ روادید تحصیلی اسپانیا با مشاورین مجموعه حقوقی النورا در ارتباط باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «بهترین کالج اسپانیا» پاسخ دادیم:

۱. بازه زمانی پذیرش دانشگاه‌های اسپانیا چه موقع است؟

ثبت نام دانشگاه‌های اسپانیا در ماه‌های سپتامبر، دسامبر و ژوئن امکان‌پذیر است.

۲. برای تحصیل در کالج‌های برتر اسپانیا باید به چه زبان‌هایی مسلط بود؟

برای آموزش در کالج‌های برتر اسپانیا باید به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی مسلط باشید.

۳. بهترین کالج‌های اسپانیا کدامند؟

از بهترین کالج‌های اسپانیا می‌توان به پومپئو فابرا، ناوارا، کامپلوتنسه مادرید و والنسیا اشاره کرد.

۴. آیا در کالج‌های اسپانیا می‌توان به صورت رایگان آموزش دید؟

خیر؛ برای آموزش در کالج‌های اسپانیایی باید شهریه مشخصی را بپردازید؛ البته با دریافت بورسیه می‌توان هزینه‌های تحصیل را تا حدودی کاهش داد.

۵. آیا برای تحصیل در کالج‌های اسپانیا می‌توان از بورسیه تحصیلی استفاده کرد؟

بله؛ دانشجویان بین‌الملل برای تحصیل در دوره ارشد می‌توانند با توجه به شرایط و رزومه خود از بورسیه بهره‌مند شوند.