به منظور انتخاب یکی از کشور‌های اسپانیا یا پرتغال برای زندگی، باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید. در این صورت، تصمیم‌گیری در زمینه انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی برای شما راحت‌تر خواهد بود. در این مطلب درباره مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پرتغال بهتر است یا اسپانیا؟

اسپانیا یا پرتغال
اسپانیا برای زندگی بهتر است یا پرتغال

برای اینکه تصمیم بگیرید که پرتغال بهتر است یا اسپانیا، باید این دو کشور را با هم مقایسه کنید. در این بخش از مقاله، به مقایسه این دو کشور با یکدیگر می‌پردازیم. هنگام مهاجرت به این دو کشور، موارد زیر را در نظر بگیرید:

۱. مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا و پرتغال

هزینه‌های زندگی در پرتغال و اسپانیا براساس فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود. هزینه زندگی در کشور پرتغال، مقرون به صرفه‌تر از اسپانیا است. البته، هزینه زندگی در هر یک از این کشور‌ها با این بستگی دارد که در کدام شهر ساکن هستید. اگر در شهر‌های کوچک ساکن باشید، مسلماً باید مبلغ کمتری را صرف تأمین هزینه‌های زندگی‌تان کنید. بنابراین، در سال‌های اول مهاجرت باید در شهر‌های کوچکتر ساکن شوید.

تا چند ماه اخیر، ساکنین پرتغال برای پرداخت قبض برق، گاز و بنزین هزینه بیشتری را پرداخت می‌کردند؛ اما هزینه‌های انرژی در هر دو کشور در حال حاضر به دلیل تورم بی‌سابقه بالا است. در اسپانیا، به طور کلی هزینه زندگی در بخش‌های جنوبی و غربی کشور، مناسب‌تر از مناطق شمالی است. در پرتغال نیز، هزینه زندگی در مناطق مرکزی و شمالی مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

۲. مقایسه شرایط تحصیل در اسپانیا و پرتغال

یکی از روش‌های پرطرفدار برای دریافت اقامت کشور‌های خارجی، تحصیل در دانشگاه‌های برتر کشور مقصد است. در هر یک از کشور‌های اسپانیا و پرتغال، دانشگاه‌های شناخته شده‌ای تأسیس شده‌اند. به منظور تحصیل در برخی از دانشگاه‌ها باید در آزمون ورودی قبولی شوید و نمره لازم را کسب کنید. هنگام پذیرش در دانشگاه‌ها باید به میزان شهریه‌ها و امکانات آموزشی توجه داشته باشید. اگر شرایط مالی مناسبی ندارید، می‌توانید از بورسیه تحصیلی نیز در صورت واجد شرایط بودن استفاده کنید. بورسیه تحصیلی با توجه به بررسی رزومه و شرایط دانشجو ارائه می‌شود.

دانشجویان بعد از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا، موقعیت زیادی برای پیدا کردن موقعیت شغلی دلخواه ندارند. بنابراین، اگر قصد دارید که بعد از تحصیل در موقعیت شغلی دلخواه خود مشغول به کار شوید، مهاجرت به پرتغال انتخاب بهتری است. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در هر دو کشور، مقرون به صرفه است و لازم نیست که بودجه زیادی را کنار بگذارید.

۳. مقایسه نرخ بیکاری و فرصت‌های شغلی در اسپانیا و پرتغال

پرتغال بهتر است یا اسپانیا
هزینه زندگی در پرتغال کمتر است

یکی از فاکتور‌هایی که هنگام مقایسه دو کشور باید در نظر بگیرید، نرخ بیکاری و فرصت‌های شغلی است. شما باید قبل از مهاجرت به کشور مورد نظر بررسی کنید که نرخ بیکاری در کشور مقصد چقدر است. به علاوه، باید در نظر بگیرید که کدام مشاغل در کشور مقصد، بازار کار بهتری دارند؟ نرخ بیکاری در کشور پرتغال در مقایسه با اسپانیا کاهش پیدا کرده است. نرخ بیکاری در اسپانیا بیشتر است و فرصت‌های شغلی کمتری در این کشور وجود دارد. در پرتغال نیز به دلیل پایین بودن میزان بیکاری، رقابت‌های کمتری به منظور کسب موقعیت‌های شغلی صورت می‌گیرد. یکی از راه‌های دریافت اقامت، پیدا کردن کار و موقعیت‌های شغلی در کشور مقصد است. بنابراین، اگر قصد دارید که اقامت دائم اسپانیا یا پرتغال را به دست‌آورید، باید در این کشور‌ها موقعیت شغلی موردنظرتان را پیدا کنید.

۴. مقایسه اسپانیا و پرتغال از نظر پرداخت مالیات

افرادی که به پرتغال مهاجرت می‌کنند، از پرداخت مالیات تا چند سال اول اقامت معاف هستند. اما در اسپانیا، تخفیف مالیاتی به مهاجرینی اعطاء می‌شود که به این کشور مهاجرت کرده‌اند. البته، قانون پرداخت مالیات شاید تغییر کند. بنابراین، امکان تغییر در روند پرداخت مالیات را در نظر داشته باشید.

۵. میزان امنیت در اسپانیا و پرتغال

اسپانیا و پرتغال هر دو نسبتاً کشور‌های امن‌تری هستند. اطلاعات نشان می‌دهد که پرتغال کشور امن‌تری است. در واقع، میزان جرم و جنایت در کشور پرتغال کمتر است. اگر قصد زندگی در کشوری با نرخ پایین جرم و جنایت را دارید، به شما مهاجرت به پرتغال را پیشنهاد می‌کنیم. کشور اسپانیا برای زندگی از نظر نرخ پایین جرم و جنایت، بهترین انتخاب است.

۶. مقایسه اسپانیا و پرتغال از لحاظ آب و هوا

پرتغال یا اسپانیا
آب و هوای اسپانیا بهتر است یا پرتغال

اگر میخواهید با سرمایه گذاری در پرتغال زندگی کنید مقاله اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری را از دست ندهید.

این دو کشور دارای آب و هوای مشابهی هستند. در هر دو کشور، جزایر زیادی وجود دارد که در تغییرات آب و هوا مؤثر هستند. آب و هوای پرتغال از اسپانیا معتدل‌تر است. اگر از نظر شرایط آب و هوایی در انتخاب از بین این دو کشور تردید دارید، می‌توان گفت که پرتغال گزینه مناسب‌تری است.

۷. مقایسه اسپانیا و پرتغال از لحاظ سیستم مراقبت‌های بهداشتی

اسپانیا به دلیل سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود در سراسر جهان شهرت زیادی دارد. مهاجرین می‌توانند با مهاجرت به اسپانیا، از بهترین امکانات درمانی استفاده کنند. اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور برای انجام پروسه درمانی را دارید، کشور اسپانیا بهترین انتخاب است. در پرتغال، خدمات درمانی باکیفیت بالاتری ارائه می‌­شوند. نیز وضعیت بهداشت و درمان در جایگاه مناسبی قرار دارد. اما کیفیت خدمات درمانی در ایتالیا بسیار بهتر از اسپانیا است. بنابراین، اگر برای اهداف درمانی قصد مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا را دارید، کشور پرتغال بهترین گزینه است.

۸. مقایسه اقامت تمکن مالی پرتغال و اسپانیا

به منظور مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا باید دارای تمکن مالی باشید. تمکن مالی، یکی از شرایط اخذ اقامت از راه سرمایه‌گذاری است. متقاضی مهاجرت باید ثابت کند که برای اخذ اقامت کشور مقصد دارای بودجه و تمکن مالی کافی است. به منظور دریافت اقامت تمکن مالی پرتغال، نیاز به درآمدی به اندازه حدوداً حداقل ۲۰۰۰ یورو دارید. البته، این میزان با توجه به تعداد فرزندان افزایش پیدا می‌کند. برای دریافت اقامت اسپانیا به تمکن مالی به اندازه تقریباً ۵۰۰۰ یورو احتیاج دارید.

مهاجرت به اسپانیا یا پرتغال
مزایا و معایب اسپانیا و پرتغال

اگر میخواهید بین فرانسه و اسپانیا یکی را انتخاب کنید مقاله مهاجرت به فرانسه یا اسپانیا را مطالعه کنید.

زندگی در کشور‌های خارجی، با معایبی نیز همراه است. زندگی در کشور پرتغال نیز با معایبی همراه است. به منظور مهاجرت به هر کدام از کشور‌ها باید مزایا و معایب را همراه با هم در نظر بگیرید. از معایب زندگی در پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

بروکراسی آمار تصادف بالا
میزان حقوق کمتر مشکلات مربوط به حمل و نقل

خرید ملک در پرتغال یا اسپانیا

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور‌های خارجی، خرید املاک است. آیا می‌دانید که با خرید ملک در هر کدام از کشور‌های اروپایی می‌توانید ویزا و اقامت کشور موردنظرتان را نیز به دست‌آورید؟ بنابراین، بهتر است که درباره نرخ املاک و روش‌های سرمایه‌گذاری اطلاعاتی را کسب کنید. خرید ملک در اسپانیا و پرتغال، جزو روش‌های کم ریسک است. اگر از تمکن مالی کافی برخوردار باشید، از طریق خرید ملک می‌توانید اقامت اسپانیا یا پرتغال را اخذ کنید. در واقع، با خرید ملک در این کشور‌ها، ابتدا اقامت دو ساله و به مرور زمان اقامت چند ساله کشور مقصد را به دست می‌آورید.

زندگی در پرتغال، چه مزایایی دارد؟

مقایسه اسپانیا و پرتغال
آب و هوای پرتغال در فصول مختلف فرق میکند

اگر میخواهید برای تحصیل به اسپانیا بروید مقاله شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا را از دست ندهید.

کشور پرتغال به دلیل مزایای متعدد، مقصد مناسبی برای زندگی و مهاجرت است. قبل از تصمیم به مهاجرت باید مزایای زندگی در این کشور را در نظر بگیرید. از مزیت‌های زندگی در این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان پایین جرم و جنایت
سبک زندگی آرام
امکان تحصیل ارزان
هزینه مناسب زندگی
آب و هوای متنوع در فصول مختلف سال

معایب زندگی در پرتغال چیست؟

زندگی در کشور‌های خارجی، با معایبی نیز همراه است. زندگی در کشور پرتغال نیز با معایبی همراه است. به منظور مهاجرت به هر کدام از کشور‌ها باید مزایا و معایب را همراه با هم در نظر بگیرید. از معایب زندگی در پرتغال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بروکراسی آمار تصادف بالا
میزان حقوق کمتر مشکلات مربوط به حمل و نقل

سخن آخر

از کشور‌های جذاب و دیدنی اروپایی می‌توان به پرتغال یا اسپانیا اشاره کرد. این کشور‌ها از نظر جاذبه‌های دیدنی، امکانات، دانشگاه‌ها، شرایط تحصیلی، هزینه‌های زندگی، پرداخت مالیات، میزان امنیت، نرخ بیکاری و…. با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعاتی بیشتر، مقاله‌هایی با عنوان مزایا و معایب کشور پرتغال برای زندگی، کشور پرتغال برای زندگی چگونه استو مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا را مطالعه کنید تا تصمیم بهتری در زمینه مهاجرت به بهترین کشور اروپایی بگیرید.

مهاجرین بسیار زیادی به صورت سالیانه به این کشور‌ها با اهداف مختلف مهاجرت می‌کنند. علاقه‌مندان به مهاجرت به این کشور‌ها می‌توانند از طریق تحصیل، سرمایه‌گذاری، کار، ازدواج و… ویزای کشور موردنظر خود را به دست آورند. در صورتی که قصد مهاجرت به هر یک از کشور‌های پرتغال یا اسپانیا را دارید، بهتر است که بعد از مشورت با کارشناسان امور مهاجرتی برای اخذ ویزا و اقامت اقدام کنید. در صورتی که امور مهاجرتی را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید، پروسه مهاجرت به بهترین نحو انجام می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «مهاجرت به پرتغال یا اسپانیا» پاسخ دادیم:

۱. مهاجرت تحصیلی در سال ۲۰۲۴ به کدامیک از کشور‌های پرتغال یا اسپانیا بهتر است؟

دانشجویان بعد از تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اسپانیا، موقعیت زیادی برای پیدا کردن موقعیت شغلی دلخواه ندارند. بنابراین، اگر قصد دارید که بعد از تحصیل در موقعیت شغلی دلخواه خود مشغول به کار شوید، مهاجرت به پرتغال انتخاب بهتری است. لازم به ذکر است که هزینه تحصیل در هر دو کشور، مقرون به صرفه است و لازم نیست که بودجه زیادی را کنار بگذارید.

۲. هزینه زندگی در پرتغال بهتر است یا اسپانیا؟

هزینه‌های زندگی در پرتغال و اسپانیا براساس فاکتور‌های مختلفی تعیین می‌شود. هزینه زندگی در کشور پرتغال، مقرون به صرفه‌تر از اسپانیا است.