مقدمه‌ی تحصیل رایگان در اسپانیا

اسپانیا نسبت به کشورهای اروپایی همسایه خود، مقرون به صرفه‌تر است. به همین دلیل، شرایط ادامه تحصیل در اسپانیا چندان سخت نیست. به عنوان مثال، هزینه زندگی در بارسلونا ۳۰ درصد ارزان‌تر از پاریس است. به همین ترتیب، هزینه زندگی در مادرید ۳۹ درصد ارزان‌تر از لندن است.

هزینه تحصیل در اسپانیا بستگی به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید و شهری که در آن زندگی می‌کنید دارد. هزینه تحصیل در اسپانیا در برخی از استان‌ها و دانشگاه‌ها آنقدر پایین است که تقریباً رایگان محسوب می‌شود. از این رو، دانستن شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا اهمیت زیادی دارد.

شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا به برنامه‌ای که انتخاب می‌کنید و مدت زمان آن بستگی دارد. به عنوان مثال، برنامه دانشگاه نیویورک در مادرید به صورت زیر تخمین زده شده است:

هزینه زندگی در اسپانیا ۷۵۰۰ تا ۱۰۷۰۰ دلار در هر ترم است؛ اما این مبلغ شامل هزینه‌های تحصیلی نمی‌شود. هزینه‌های تحصیل بر اساس رشته‌های هنر و علوم در دانشگاه نیویورک تقریباً ۱۵۰۰ دلار در هر ساعت محاسبه می‌شود.

گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا را تجربه کنید. برای اینکه بدانید شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا به چه صورت خواهد بود، در نظر گرفتن نکاتی برای مقرون به صرفه شدن تحصیل شما اهمیت زیادی دارد. در بخش بعدی همراه ما باشید.

شرایط ادامه تحصیل در اسپانیا به صورت مقرون به صرفه

۱) برنامه کوتاه‌تری انتخاب کنید

هر چه برنامه طولانی‌تر باشد، هزینه آن بیشتر است. بنابراین، به جای پرداخت هزینه برای یک برنامه سالانه به صورت کامل، در اینجا چند گزینه وجود دارد:

برنامه تابستانی (۵ هفته‌ای)
برنامه‌های ژانویه
برنامه‌های کوتاه تعطیلات بهاری

شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا با انتخاب یک برنامه کوتاه‌تر، هزینه کمتری خواهد داشت و در عین حال این فرصت را به شما می‌دهد که فرهنگ متفاوتی را تجربه کنید و مهارت‌های زبانی خود را تقویت کنید.

۲) از دانشگاه‌های با شهریه بالا دوری کنید

از دیگر شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا، این است که باید با دقت شهری را که می‌خواهید در آن تحصیل کنید؛ انتخاب کنید و به دنبال شهریه‌های مقرون به صرفه باشید. همچنین توصیه ما این است که تحقیقاتی را پیش از ثبت نام انجام داده و ببینید بورسیه تحصیلی اسپانیا شامل شما خواهد شد یا خیر. همیشه بالا بودن شهریه در دانشگاه‌ها گواه بر کیفیت بالای دانشگاه و همچنین آموزش‌های مربوطه نیست! گاهی لازم است به جای بررسی دانشگاه با توجه به شهریه، به رتبه بندی دانشگاه و کیفیت آموزش توجه کنید.

۳) برای تحصیل در یک دوره کامل در دانشگاه‌های اسپانیا اقدام کنید

چرا برای یک ترم درخواست بدهید وقتی می توانید یک دوره کامل را در اسپانیا بگذرانید و مدرک مورد نظر را دریافت کنید؟ هزینه‌های تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی مقرون به صرفه است. در واقع، این میزان می‌تواند از ۶۸۰ یورو تا ۲۲۰۸۰ یورو در سال متغیر باشد. بنابراین شما نیز اگر می‌خواهید شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا را داشته باشید، به خوبی در مورد دانشگاه و برنامه مورد نظر خود تحقیق کنید.

۴) برنامه‌ای را انتخاب کنید که شامل محل اقامت و غذا باشد

با توجه به اینکه هزینه زندگی در اسپانیا برای دانشجویان نسبتاً بالا است، اقامت در خوابگاه‌های دانشگاه، مقرون به صرفه‌ترین انتخاب است. علاوه بر این، یک برنامه اقامتی در خانه، که در آن با یک خانواده اسپانیایی زندگی می‌کنید، بسیار کمتر از یک آپارتمان مشترک هزینه خواهد داشت.

اکثر برنامه‌های اقامتی شامل وعده‌های غذایی است. Homestay یا زندگی با یک خانواده اسپانیایی به شما این فرصت را می‌دهد که با فرهنگ اسپانیایی‌ها آشنا شده و به زبان آن‌ها نیز تسلط کافی را پیدا کنید.

۵) برای تحصیل در اسپانیا بورسیه تحصیلی بگیرید

اگر می‌خواهید شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا را تجربه کنید، باید برای هر بورسیه‌ای که واجدالشرایط آن هستید، درخواست دهید. ما همچنین توصیه می‌کنیم که انواع بورسیه‌های تحصیلی در اسپانیا را به صورت آنلاین جستجو کنید.

بورسیه تحصیلی اسپانیا

تصویری از کلاه فارغ التحصیلی بر روی دلار برای عنوان بورسیه تحصیلی اسپانیا انتخاب شده است.
بورسیه های تحصیلی اسپانیا امکان تحصیل در این کشور را برای بسیاری از دانشجویان مستعد که شرایط مالی مناسبی ندارند فراهم می‌کنند

 

یکی از مهمترین شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا، درخواست برای بورسیه تحصیلی در صورت واجد شرایط بودن است. در قسمت زیر به برخی از انواع این بورسیه‌ها خواهیم پرداخت:

۱)   Spanish Studies Abroad Financial Aid

اولویت با کسانی است که می‌توانند تعهد خود را به مطالعات اسپانیایی خود در داخل و خارج از کلاس تأیید کنند.

مبلغ: ۵۰۰ دلار الی ۱۵۰۰ دلار

۲)   Fulbright Scholarship

الزامات:

متقاضیان باید در زمان درخواست شهروند یا اتباع ایالات متحده آمریکا باشند.
متقاضیان باید شرایط زبان مد نظر را که برای آن درخواست می‌کنند برآورده کنند و صلاحیت کافی برای تکمیل دروس خود و سازگاری با زندگی در کشور میزبان را نشان دهند.
ترجیح اول برای کسانی است که قبلاً کمک هزینه دریافت نکرده‌اند.
اولویت با متقاضیانی است که تحصیلات عالی آن‌ها عمدتاً در موسسات آموزشی در ایالات متحده انجام شده است.
داوطلبانی که در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت کرده‌اند، در اولویت قرار خواهند گرفت، مشروط بر اینکه صلاحیت آن‌ها تقریباً با سایر کاندیداها برابر باشد.
برای اکثر برنامه‌ها، متقاضیانی که تجربه خارجی قبلی و گسترده در کشور میزبان داشته‌اند، در شرایط رقابتی قرار دارند، اما هنوز واجد شرایط درخواست هستند.

۳)   CIEE Scholarships and Grants

کمک‌های مالی مبتنی بر نیاز CIEE به دانشجویانی که برای تحصیل در خارج از کشور با موانع مالی مواجه هستند، صورت می‌گیرد. کمک هزینه جهانی Gilman Go به دانشجویان ۷۵۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای بلیط هواپیما، به علاوه ۲۵۰۰ دلار برای هزینه برنامه ترم یا ۱۰۰۰ دلار برای هزینه برنامه تابستانی به دانشجویان ارائه می‌دهد. دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند برای درخواست کمک مالی، اقدام کنند.

مبلغ: ۵۰۰ دلار الی ۲۵۰۰ دلار

۴)   Global Experiences Generation Study Abroad Scholarship

Global Experiences بورسیه‌های تحصیلی را برای هر دو دوره تابستان و در طول ترم ارائه می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی کامل برای برنامه‌های طولانی در دسترس است. Global Experiences همچنین به کسانی که بورسیه Pell Grant یا Benjamin A. Gillman دریافت می‌کنند، هم در برنامه‌های حضوری و هم در برنامه‌های مجازی کمک می‌کند.

مبلغ: ۵۰۰ دلار الی ۳۰۰۰ دلار

سخن پایانی

ما در قسمت‌های بالا سعی کردیم نکاتی را که برای شرایط تحصیل رایگان در اسپانیا می‌توانید در نظر بگیرید؛ به شما معرفی کنیم و در ادامه نیز شما را با برخی از انواع بورسیه تحصیلی اسپانیا آشنا کردیم. برای راهنمای کامل پذیرش تحصیلی در تمام مقاطع، به کارشناسان ما در النورا مراجعه کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید