اگر تصمیم دارید که سفری هیجان‌انگیز و متفاوت را به کشوری زیبا مانند پرتغال تجربه کنید، باید درباره جاذبه های گردشگری این کشور اطلاعات لازم را به دست‌آورید. از سواحل خیره‌کننده گرفته تا شهر‌های تاریخی و زیبا، همه این جاذبه‌ها، پرتغال را به مکانی عالی برای سفر تبدیل کرده‌اند. در این مطلب، شما را با جاهای دیدنی پرتغال در سال ۲۰۲۴ بیشتر آشنا می‌کنیم.

معرفی جاهای دیدنی پرتغال

به منظور اینکه سفر توریستی بی‌دغدغه‌تری را تجربه کنید، باید با جا‌های دیدنی پرتغال آشنا شوید. در این بخش، لیستی از جا‌های دیدنی پرتغال را برای شما تهیه کرده‌ایم که قبل از تجربه سفر توریستی به آن نیاز خواهید داشت.

سواحل آلگاروه (Algarve Beaches)

اگر به تفریح در ساحل علاقه زیادی دارید، به شما بازدید از سواحل آلگاروه که یکی از مکان های دیدنی پرتغال است را پیشنهاد می‌کنیم. در این سواحل، انواع دلفین‌ها و نهنگ‌ها به چشم می‌خورند و باید موقع گشت و‌گذار مراقب باشید. اما آلگاروه از امن‌ترین سواحل پرتغال است، آب و هوایی آفتابی و تقریباً با ثبات در طول روز دارد. در این ساحل زیبا، همه آنچه برای تعطیلات به یادماندنی نیاز خواهید داشت، در اختیارتان قرار می‌گیرد.

اگر به مهاجرت به پرتغال فکر میکنید از صفحه اخذ اقامت پرتغال استفاده کنید تا بهترین مشاوره را از النورا بگیرید.

جاذبه های گردشگری پرتغال

کاخ ملی سینترا (Sintra National Palace)

کاخ ملی سینترا از تاریخی ترین و فرهنگی‌ترین دیدنی های پرتغال محسوب می‌شود. این کاخ در فهرست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و قبلاً محل زندگی خاندان سلطنتی بوده است. از دلایل شهرت این کاخ ملی می‌توان به مجهز بودن به دودکش‌های مخروطی شکل اشاره کرد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

صومعه جرونیموس (Jeronimos Monastery)

از بهترین و جذاب‌ترین مناظر دیدنی پرتغال می‌توان به صومعه جرونیموس اشاره کرد. در سال ۱۵۰۱، پروسه ساخت صومعه شروع شد که در شهر زیبای لیسبون قرار دارد. صومعه جرونیموس برای پرتغال‌ها خیلی اهمیت زیادی دارد و به عنوان نماد تاریخ کشور شناخته می‌شود. طراحی ساختمان‌های قدیمی پرتغال به معماری صومعه جرونیموس شباهت زیادی دارد. بنابراین، هنگام تماشای جاذبه‌های تفریحی پرتغال، شاهد ویژگی‌های مشابه در معماری ساختمان‌ها و مکان‌های توریستی خواهید بود. اگر به فرهنگ و تاریخ علاقه‌مند هستید، در سفر به پرتغال از صومعه جرونیموس دیدن کنید.

برج بلم (Belem Tower)

برج بلم یکی دیگر از جاذبه های تفریحی پرتغال است که در شهر دیدنی لیسبون قرار دارد. بلم به برج ایفل در پاریس دارای شباهت زیادی است و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این مکان در فهرست بنا‌های تاریخی لیسبون قرار گرفته است و می‌توان آن را نماد شهر لیسبون در نظر گرفت. گردشگرانی که به معماری مدرن علاقه دارند، در سفر به پرتغال می‌توانند از برج بلم نیز دیدن کنند. این برج با معماری منحصر به فرد خود به عنوان مشهورترین مکان گردشگری پرتغال به شهرت رسیده است. از سال ۱۹۸۳، برج بلم در فهرست یونسکو جای گرفته است و به عنوان میراث تاریخی این کشور در بین توریست‌ها شناخته می‌شود.

مکان های دیدنی پرتغال

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید یکی از روشهای این کار را در مقاله سرمایه گذاری در پرتغال ببینید.

آکواریوم لیسبون (Lisbon Aquarium)

اگر به دریا و گشت‌و‌گذار در سواحل علاقه دارید، بازدید از کشور کشور پرتغال را از دست ندهید! لیسبون یا همان پایتخت پرتغال، بزرگترین اقیانوس‌های جهان را در خود جای داده است. آکواریوم لیسبون را می‌توان یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی پرتغال در نظر گرفت. این آکواریوم جزو بزرگترین آکواریوم‌های آب شور این کشور شناخته می‌شود و بیشتر از ۵۰ گونه را در خود جای داده است. این آکواریوم زیبا، زیستگاه موجودات دریایی زیاد و متنوعی است و بازدید از آن برای علاقه‌مندان به جانوران آبزی بهتری گزینه محسوب می‌شود. در این آکواریوم بزرگ تعداد زیادی از انواع گونه ماهی، پستانداران دریایی، بی‌مهرگان و گیاهان وجود دارند. از آکواریوم لیسبون برای اهداف آموزشی و تدریس درس زیست‌شناسی نیز استفاده می‌شود.

دره دورو (Douro Valley)

از زیباترین جاهای دیدنی پرتغال می‌توان به دره دورو اشاره کرد. این دره، زیباترین چشم‌انداز‌ها را دارد و توجه توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده است. روخانه‌ای که از دره دورو می‌گذرد، کشور‌های اسپانیا و پرتغال را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. توریست‌ها با قایق تفریحی می‌توانند از این رودخانه عبور کرده و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرند.

کاخ ملی پنا (Pena National Palace)

کاخ ملی پنا به عنوان توریستی‌ترین جاذبه‌های فرهنگی کشور پرتغال در نزدیکی شهر سینترا (Sintra) قرار دارد. این کاخ زیبا به عنوان میراث جهانی نیز به ثبت رسیده است. تاریخ ساخت کاخ ملی پنا به اواسط قرن نوزدهم برمی‌گردد. کاخ ملی پنا، زیباترین معماری را دارد و مجسمه‌های زیبا و اساطیری زیادی را در خود جای داده است.

جزیره مادیرا (Madeira)

مادیرا، جزیره‌ای سر‌سبز و استوایی است که بین کشور‌های مراکش و پرتغال قرار می‌گیرد. این جزیره به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پرتغال دارای طبیعی بکر و زیبا و مناظر خیره‌کننده است و از آن به عنوان بهشت روی زمین نیز یاد می‌شود. شما به عنوان توریست می‌توانید با صرف هزینه، تجربه سفری هیجان‌انگیز را در جزیره مادیرا تجربه کنید.

پارک ملی پندا- گرس (Parque Nacional Peneda-Gerês)

در کشور زیبای پرتغال، جاذبه‌های تفریحی زیادی قرار دارند و از بهترین آن‌ها می‌توان به پارک ملی پندا- گرس اشاره کرد. تاریخ ساخت پارک ملی پندا- گرس به سال ۱۹۷۱ برمی‌گردد و وسعت بسیار زیادی دارد. در این پارک که طبیعت زیبا و بکری دارد، گونه‌های جانوری مختلف نگهداری می‌شوند. اگر به تماشای حیوانات و حیات وحش علاقه زیادی دارید، در سفر به پرتغال، بازدید از پارک ملی پندا- گرس را جزو برنامه‌هایتان قرار دهید.

دیدنی های پرتغال

اگر قصد مهاجرت به پرتغال را دارید و میخواهید بدانید چه شهری برای شما مناسب است، مقاله بهترین شهر پرتغال برای زندگی را از دست ندهید.

صومعه آلکوباکا (Alcobaca Monastery)

صومعه آلکوباکا را می‌توان از جاهای دیدنی پرتغال در نظر گرفت که معماری بی‌نظیری دارد. تاریخ ساخت این صومعه به سال ۱۱۵۳ میلادی برمی‌گردد. داخل صومعه آلکوباکا، مملو از نقش و نگار‌ها و حکاکی‌های باستانی و قدیمی است که فرهنگ پرتغال را به نمایش کشیده‌اند. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی شهر لیسبون علاقه‌مند هستید، در سفر توریستی‌تان به صومعه آلکوباکا سری بزنید!

قلعه اوبیدوس (Obidos Castle)

از زیباترین مکان‌های گردشگری از معماری قرون وسطی در کشور زیبای پرتغال می‌توان به قلعه اوبیدوس اشاره کرد. اوبیدوس در بالای تپه واقع شده است و تاریخ کشور پرتغال را به نمایش می‌گذارد. این قلعه زیبا که در پرتغال ساخته شده است به عنوان نماد عشق نیز شناخته می‌شود. اگر به پرتغال سفر کردید، حتماً به قلعه اوبیدوس سری بزنید که از عجایب این کشور محسوب می‌شود. شما می‌توانید با بازدید از این قلعه، معماری برجسته قرون وسطایی را تماشا کرده و از ارتفاع به مناظر باشکوه منطقه اطراف نیز نگاهی بیندازید.

کتابخانه جوانینا (Joanina Library)

اگر به کتاب و کتابخوانی علاقه زیادی دارید، در سفر توریستی خود به پرتغال، سری به کتابخانه جوانینا بزنید! جوانینا به عنوان یکی از برترین کتابخانه‌های دنیا شناخته می‌شود که معماری و طراحی بی‌نظیری دارد. از این کتابخانه به منظور برگزاری نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها و موزه‌ها و جشنواره‌های پرتغال استفاده می‌شود.

قلعه گیمارش (Guimarães Castle)

از فرهنگی‌ترین و تاریخی‌ترین جاهای دیدنی پرتغال می‌توان به قلعه گیمارش اشاره کرد. این قلعه باشکوه، تاریخ پرتغال را برای توریست‌ها به نمایش می‌گذارد. در قرن ۲۰، قلعه گیمارش به صورت کامل بازسازی شد و تنها ۴ عدد از برج‌های آن باقی مانده‌اند. دسترسی به هر یک از برج‌های قلعه با پله‌های سنگی امکان‌پذیر است. پلی معلق نیز دروازه مرکزی و دیوار غربی قلعه گیمارش را به یکدیگر متصل می‌کند.

پرایا دا مارینها (Praia da Marinha)

پرایا دا مارینها از زیباترین سواحل واقع در پرتغال محسوب می‌شود که زیبایی‌های خاص خود را دارد. این سواحل بکر در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس واقع در جزیره آلگاروه قرار گرفته‌اند. پرایا دا مارینها از یک سمت با سواحل شنی و صخره‌های بلند و از طرف دیگر با موج‌های خروشان احاطه شده است. ساحل پرایا دا مارینها را می‌توان از بهترین مکان‌ها برای غواصی در نظر گرفت. با ۳۰ دقیقه رانندگی از ساحل پرایا دا مارینها می‌توانید به شهر زیبای آلبوفیرا (Albufeira) برسید و از مکان‌های دیدنی آنجا نیز دیدن کنید.

موزه شهرداری لاگوس

شهر لاگوس (Lagos) پرتغال، زیبایی‌های خاص خودش را دارد و از بهترین آن‌ها می‌توان به موزه شهرداری اشاره کرد. این موزه، نمایشگاه‌های زیادی را در خود جای داده است که انواع صنایع دستی و آثار باستانی و تاریخی را به نمایش می‌گذارند.

کلیسای مسیح منجی(Masih Monji Castle)

در سفر توریستی خود به شهر براگا(Braga)، بازدید از کلیسای مسیح منجی را فراموش نکنید. در داخل این کلیسا، انواع مجسمه‌های زیبا از نماد‌های مذهبی و اساطیری به نمایش گذاشته شده‌اند. آشنایی با فرهنگ بومیان شهر براگا، با بازدید از این کلیسا تا حدودی امکان‌پذیر است.

ایستگاه قطار پینهائو

یکی از راه‌های کشف مناظر برتر و جاذبه های گردشگری پرتغال، بازدید از رودخانه دورو (Douro) است. برای رسیدن به این رودخانه زیبا باید از شهر پینهائو (Pinhao) عبور کنید. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های شهر پینهائو، می‌توان به ‌ایستگاه قطار معروفی اشاره کرد که با کاشی‌های سفید و آبی طراحی شده است. به منظور طراحی این‌ ایستگاه قطار از کاشی‌های پرتغالی به نام Azulejos استفاده می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی پرتغال

اگر نمیدانید بین اسپانیا و پرتغال کدام را برای مهاجرت انتخاب کنید مقاله پرتغال بهتر است یا اسپانیا را از دست ندهید.

پل لوئیس اول

پل لوئیس اول را می‌توان یکی دیگر از جا‌های دیدنی پرتغال در نظر گرفت. در سفر به شهر پورتو، حتماً به این پل سری بزنید! پل لوئیس اول در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. معمولاً از این پل به عنوان نماد شهر پورتو نیز یاد می‌کنند. بازدیدکنندگان می‌توانند روی پل قدم بزنند و از مناظر زیبای شهر و رودخانه دورو دیدن کنند.

معبد رومی

از معروف‌ترین مکان‌های مذهبی پرتغال می‌توان به معبد رومی اشاره کرد. این مکان به عنوان معبد دیانا نیز شناخته می‌شود. به منظور ورود به این معبد باید هزینه ورودی به اندازه تقریباً ۷۰۰ روپیه برای بزرگسالان و ۴۰۰ روپیه را نیز برای کودکان پرداخت کنید.

موزه کالوستی گولبنکیان (Calouste Gulbenkian Museum)

اگر به فرهنگ پرتغال علاقه زیادی دارید، حتماً در سفر به این کشور به موزه کالوستی گولبنکیان سری بزنید! این موزه آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است؛ شما هر نوع اثر هنری در سبک‌های مختلف را در این مکان پیدا خواهید کرد. مجموعه‌ای از آثار باستانی نوین در موزه کالوستی گولبنکیان به نمایش گذاشته می‌شوند. به دلیل تنوع آثار موزه کالوستی گولبنکیان، برای بازدید از این مکان تاریخی و فرهنگی باید ساعت‌ها وقت بگذارید.

بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال

معرفی ۶ شهر دارای جاذبه های گردشگری پرتغال

کشور پرتغال، شهر‌های زیادی را در خود جای داده است که هر کدام زیبا‌های طبیعی و جاذبه‌های منحصر به فردی دارند. اما برخی از شهر‌های پرتغال برای سفر توریستی گزینه بهتری هستند که در جدول زیر لیستی از آن‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم.

شهرهای توریستی پرتغال
لیسبون (Lisbon)
پورتو (porto)
پینهائو (Pinhao)
اوورا (Evora)
براگا (Braga)
سینترا (Sintra)

سخن آخر

هر توریستی قبل از تصمیم به سفر، باید اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری پرتغال داشته باشد. اگر شما نیز به فکر مهاجرت از طریق ویزای توریستی به پرتغال هستید، بهتر است که با جا‌های دیدنی این کشور بیشتر آشنا شوید. از جا‌های دیدنی پرتغال می‌توان به سواحل آلگاروه، کاخ ملی سینترا، صومعه جرونیموس، برج بلم، دره دورو، جزیره مادیرا، کاخ ملی پنا، صومعه آلکوباکا و کلیسای مسیح منجی اشاره کرد. اما قبل از تصمیم به سفر باید ویزای کشور مقصد را دریافت کنید؛ در این مسیر، النورا همراه شما خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «جاهای دیدنی پرتغال» پاسخ دادیم:

۱. مکان‌های تاریخی پرتغال کدامند؟

از مکان‌های تاریخی پرتغال می‌توان به قلعه اوبیدوس، صومعه آلکوباکا و کاخ ملی پنا اشاره کرد.

۲. صومعه آلکوباکا در کدامیک از شهر‌های پرتغال قرار دارد؟

صومعه آلکوباکا در لیسبون تأسیس شده است که نماد تاریخ پرتغال محسوب می‌شود.

۳. جاذبه دیدنی شهر لاگوس پرتغال کدام است؟

موزه شهرداری از جا‌های دیدنی شهر زیبای لاگوس محسوب می‌شود که نمایشگاه‌های صنایع دستی متعددی را در خود جای داده است.

۴. در شهر لیسبون، کدام برج زیبا ساخته شده است؟

در شهر زیبای لیسبون می‌توانید از برج زیبای بلم دیدن کنید که تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۸۳ برمی گردد.

۵. کدامیک از جاذبه های گردشگری پرتغال به عنوان بهشت روی زمین نیز شناخته می‌شود؟

جزیره مادیرا، بکرترین جاذبه طبیعی این کشور، به عنوان بهشت روی زمین نیز شناخته می‌شود.