مقدمه‌ی انتخاب فرانسه یا ایتالیا برای مهاجرت

زمانی که قصد مهاجرت به کشوری جدید را دارید، باید مزایا و معایب زندگی در آنجا را بسنجید. مهاجرت به فرانسه و ایتالیا را می‌توان جزو بهترین انتخاب‌ها  برای تجربه زندگی بهتر در خارج از کشور در نظر گرفت. ایتالیا، کشور زیبای مدیترانه‌ای و دارای تاریخ غنی، مناظر زیبا و دانشگاه‌های برتر است که هر سال آمار بالایی از توریست‌ها و مهاجر را به خود جذب می‌کند. فرانسه نیز از برترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که به دلیل جاذبه‌های دیدنی، سیستم آموزشی پیشرفته و بازار کار قوی خود شناخته شده است. در این مطلب، تفاوت‌های هر دو کشور را مورد بحث قرار می‌دهیم تا به شما بینش‌های ارزشمندی را در زمینه تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد انتخاب مقصد مهاجرتی ارائه دهیم.

بررسی جامع فرانسه و ایتالیا برای زندگی

1 7

رویای بسیاری از افراد، مهاجرت به کشور‌های فرانسه و ایتالیا است. اما متقاضیان باید یکی از این دو کشور را باید برای زندگی انتخاب کنند. آنچه به متقاضی مهاجرت در زمینه تصمیم‌گیری راحت‌تر درباره انتخاب مقصد مهاجرتی کمک می‌کند، مقایسه دو کشور است. در این بخش به بررسی اطلاعاتی جامع درباره این دو کشور خواهیم پرداخت.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از لحاظ هزینه تحصیل

از مزیت‌های تحصیل در ایتالیا می‌توان به اخذ بورسیه تحصیلی اشاره کرد. شما می‌توانید به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب برای تأمین مخارج تحصیل، بورسیه ایتالیا را دریافت کنید. بورسیه استانی را می‌توان جزو بهترین بورسیه‌های دولتی این کشور در نظر گرفت. دانشجویان در مقاطع مختلف از لیسانس تا دکتری می‌توانند با بورسیه استانی به صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند. البته، دولت برای ارائه این بورسیه به دانشجویان، شرایط آن‌ها را کاملاً مورد سنجش قرار می‌دهد تا افراد نیازمند به تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور را شناسایی کند. اما هزینه تحصیل در فرانسه در مقایسه با ایتالیا بیشتر است و باید برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های این کشور مبلغ بیشتری را بپردازید.

مقایسه تحصیل در ایتالیا و فرانسه

2 6

در ایتالیا همه می‌توانند از آموزش باکیفیت بالا بهره‌مند شوند. آموزش در مدارس و دبیرستان‌های دولتی این کشور رایگان است. اما برای تحصیل در مدارس خصوصی ایتالیا باید شهریه قابل توجهی را باتوجه به امکانات مدرسه پرداخت کنید. بنابراین، خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند مهاجرت به ایتالیا را در برنامه خود قرار دهند. دانشگاه‌های فرانسه نیز از نظر کیفیت سیستم آموزشی در سطح بالاتری قرار دارند. بنابراین، با تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی با سیستم آموزشی نوین، می‌توانید موقعیت‌های شغلی بهتری را در آینده به دست‌آورید.

مقایسه هزینه‌های زندگی در ایتالیا و فرانسه

هنگام تصمیم به مهاجرت به فرانسه و ایتالیا، بسیار مهم است که هزینه زندگی و بودجه را برای اطمینان از سبک زندگی راحت‌تر در نظر بگیرید. هزینه زندگی ایتالیا باتوجه به منطقه سکونت به طور قابل توجهی متفاوت است. اصولاً، هزینه‌های زندگی در شهر‌های شمال کشور مانند میلان و تورین گران‌تر و در مناطق جنوبی مانند سیسیل پایین‌تر است. هنگام برنامه‌ریزی برای تأمین بودجه خود، هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، تأمین مواد غذایی، خدمات درمانی، آموزش و… را در نظر بگیرید. هزینه‌های مسکن در شهر‌های بزرگتر و مقاصد توریستی پرطرفدار بالاتر است. در شهر‌های کوچکتر و مناطق روستایی، ممکن است که با صرف هزینه کمتر بتوانید مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنید. اما هزینه‌های زندگی در فرانسه را می‌توان مقرون به صرفه‌تر و کمتر از ایتالیا در نظر گرفت. پس برای افرادی که سرمایه زیادی برای زندگی در خارج از کشور ندارند، مهاجرت به فرانسه شاید انتخاب‌ایده‌آل‌تری باشد.

بررسی تفاوت ایتالیا و فرانسه از نظر بازار کار

3 6

دو کشور ایتالیا و فرانسه از لحاظ بازار کار با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. در واقع، بازار کار در فرانسه رونق بسیار بیشتری دارد و کمتر با چالش برای یافتن شغل در این کشور مواجه خواهید شد. میزان بیکاری در فرانسه در مقایسه با ایتالیا پایین‌تر است و به همین خاطر مهاجرت کاری به این کشور بیشتر انجام می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید که دارای رزومه قوی برای یافتن شغل در ایتالیا هستید، مهاجرت به این کشور هم انتخاب‌ایده‌آلی است. اگر اهل رقابت برای یافتن شغل هستید، ایتالیا هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای زندگی و کار باشد.

مقایسه میزان درآمد در فرانسه و ایتالیا

طبق اخبار منتشر شده، فرانسه از نظر اقتصادی در بهترین رتبه و جایگاه قرار گرفته است. بنابراین، هر یک از مشاغل در این کشور می‌توانند میزان درآمد و حقوق بالاتری را دریافت کنند. اگر هدف شما از مهاجرت کشور‌های خارجی، دریافت حقوق بالاتر است، اقامت فرانسه راه حل مناسبی است. اما شرایط اقتصادی ایتالیا با رشد کمتری مواجه بوده است و با اشتغال در این کشور، حقوق کمتری را دریافت خواهید کرد.

با معایب زندگی در ایتالیا بیشتر آشنا شوید!

4 6

هر کشوری برای زندگی معایبی دارد؛ معایب زندگی در ایتالیا که جزو کشور‌های پیشرفته محسوب می‌شود، شامل موارد زیر است:

بوروکراسی

بوروکراسی می‌تواند برای بسیاری از مهاجران سخت و طاقت‌فرسا باشد. به دلیل بوروکراسی، برای اخذ ویزا، مجوز و اقامت ایتالیا باید پروسه طولانی را طی کنید و اگر به ایتالیایی برای انجام کارهای اداری مسلط نباشید با چالش‌هایی روبرو خواهید شد.

هزینه بالای زندگی

یکی از معایب زندگی در ایتالیا، بالا بودن هزینه‌ها است و متقاضیان مهاجرت به این کشور باید سرمایه زیادی داشته باشند. اما زندگی در برخی شهر‌ها مانند میلان، نیازمند صرف هزینه‌های بسیار بالاتری است. شما برای خرید خانه، تأمین مخارج زندگی و تحصیل در رم و میلان باید هزینه بیشتری را متقبل شوید.

بازار کار رقابتی

در چند سال اخیر، نرخ بیکاری در ایتالیا بسیار بالا بوده است. در واقع، به دلایل مختلف، بازار کار رقابتی در ایتالیا حاکم است. بنابراین، اگر قصدتان یافتن شغل ثابت و دائمی است، شاید مهاجرت به ایتالیا گزینه مناسبی برای شما نباشد. برای اینکه در این کشور قادر باشید که موقعیت شغلی دلخواه‌تان را به دست‌آورید، باید با دیگران رقابت تنگاتنگی داشته باشید. در کل، داشتن رزومه قوی، تخصص، مهارت و دانش کافی برای اشتغال در بازار کار رقابتی این کشور لازم و ضروری است.

مانع زبان

موانع زبانی را می‌توان جزو سایر چالش‌ها و معایب زندگی در ایتالیا در نظر گرفت. خارجی‌هایی که در ایتالیا زندگی می‌کنند، باید زبان مخصوص این کشور را یاد بگیرند. شما به عنوان مهاجر برای تحصیل، کار و زندگی در این کشور باید زبان ایتالیایی را برای برقراری ارتباط بهتر با سایر افراد یاد بگیرید. اگر زبان ایتالیایی یاد نداشته باشید، در انجام کار‌های اداری، خرید و ارتباط با بومیان دچار مشکل خواهید شد.

اقامت فرانسه یا ایتالیا؟ کدامیک گزینه بهتری است؟

متقاضیان می‌توانند با دریافت ویزا‌های مختلف از قبیل ویزای تحصیلی، کاری و… اقامت موقت فرانسه یا ایتالیا را به دست آورند. شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم یا موقت هر کدام از این کشور‌ها را با در نظر گرفتن الزامات و شرایط مختلف اقدام کنید. دریافت اقامت ایتالیا و اخذ ویزای این کشور می‌تواند متقاضیان را با چالش‌ها و موانعی مواجه کند. بنابراین، برای دریافت اقامت راحت‌تر هر یک از این کشور‌ها باید با کارشناسان حقوقی متخصص و مجرب در ارتباط باشید.

مقایسه بهترین شهرهای ایتالیا و فرانسه برای زندگی

هر یک از شهر‌های ایتالیا و فرانسه برای زندگی، شرایط منحصر به فردی را برای مهاجرین در نظر گرفته‌اند. بنابراین، به عنوان متقاضی مهاجرت باید با بهترین شهر‌های این دو کشور بیشتر آشنا شوید. در جدول زیر، لیستی از بهترین شهر‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم:

بهترین شهرهای ایتالیا بهترین شهرهای فرانسه
ناپل پاریس
فلورانس نیس
میلان لیون

 

سخن آخر

5 5

در این مطلب، به صورت کلی کشور‌های ایتالیا و فرانسه را مورد مقایسه قرار دادیم. اینکه از بین فرانسه یا ایتالیا، کدامیک برای مهاجرت بهترین انتخاب است، به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. شما باید هزینه‌های زندگی، شرایط کار، تحصیل، کیفیت خدمات درمانی و… را در هر دو کشور تجزیه و تحلیل کنید. پروسه تجزیه و تحلیل شرایط مهاجرت به هر یک از این کشور‌ها و ارائه بهترین پیشنهاد برای انتخاب مقصد مهاجرتی را می‌توانید به النورا محول کنید. با النورا، اخذ اقامت موقت و دائم و مهاجرت به ایتالیا و فرانسه راحت‌تر خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید