زمانی که قصد مهاجرت به کشوری جدید را دارید، باید مزایا و معایب زندگی در آنجا را بسنجید. مهاجرت به فرانسه یا ایتالیا را می‌توان جزو بهترین انتخاب‌ها  برای تجربه زندگی بهتر در خارج از کشور در نظر گرفت. ایتالیا، کشور زیبای مدیترانه‌ای و دارای تاریخ غنی، مناظر زیبا و دانشگاه‌های برتر است که هر سال آمار بالایی از توریست‌ها و مهاجر را به خود جذب می‌کند. فرانسه نیز از برترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود که به دلیل جاذبه‌های دیدنی، سیستم آموزشی پیشرفته و بازار کار قوی خود شناخته شده است. در این مطلب، تفاوت‌های هر دو کشور را مورد بحث قرار می‌دهیم تا به شما بینش‌های ارزشمندی را در زمینه تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد انتخاب مقصد مهاجرتی ارائه دهیم.

بررسی جامع فرانسه و ایتالیا برای زندگی

مقایسه ایتالیا و فرانسه از نظر زندگی
قبل از اینکه برای سفر توریستی اقدام کنید، باید فرانسه و ایتالیا را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهید.

رویای بسیاری از افراد، مهاجرت به کشور‌های فرانسه یا ایتالیا است. اما متقاضیان باید یکی از این دو کشور را باید برای زندگی انتخاب کنند. آنچه به متقاضی مهاجرت در زمینه تصمیم‌گیری راحت‌تر درباره انتخاب مقصد مهاجرتی کمک می‌کند، مقایسه دو کشور است. در این بخش به بررسی اطلاعاتی جامع درباره این دو کشور خواهیم پرداخت.

مقایسه فرانسه و ایتالیا از لحاظ هزینه تحصیل

از مزیت‌های تحصیل در ایتالیا می‌توان به اخذ بورسیه تحصیلی اشاره کرد. شما می‌توانید به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب برای تأمین مخارج تحصیل، بورسیه ایتالیا را دریافت کنید. بورسیه استانی را می‌توان جزو بهترین بورسیه‌های دولتی این کشور در نظر گرفت. دانشجویان در مقاطع مختلف از لیسانس تا دکتری می‌توانند با بورسیه استانی به صورت رایگان در بهترین دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهند. البته، دولت برای ارائه این بورسیه به دانشجویان، شرایط آن‌ها را کاملاً مورد سنجش قرار می‌دهد تا افراد نیازمند به تحصیل رایگان در دانشگاه‌های این کشور را شناسایی کند. اما هزینه تحصیل در فرانسه در مقایسه با ایتالیا بیشتر است و باید برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های این کشور مبلغ بیشتری را بپردازید.

مقایسه تحصیل در ایتالیا و فرانسه

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر تحصیل
تحصیل در ایتالیا با بورس همراه است

اگر میخواهید از سرمایه گذاری برای گرفتن اقامت در فرانسه استفاده کنید مقاله سرمایه گذاری در فرانسه را از دست ندهید.

 

در ایتالیا همه می‌توانند از آموزش باکیفیت بالا بهره‌مند شوند. آموزش در مدارس و دبیرستان‌های دولتی این کشور رایگان است. اما برای تحصیل در مدارس خصوصی ایتالیا باید شهریه قابل توجهی را باتوجه به امکانات مدرسه پرداخت کنید. بنابراین، خانواده‌های دارای فرزند می‌توانند مهاجرت به ایتالیا را در برنامه خود قرار دهند. دانشگاه‌های فرانسه نیز از نظر کیفیت سیستم آموزشی در سطح بالاتری قرار دارند. بنابراین، با تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی با سیستم آموزشی نوین، می‌توانید موقعیت‌های شغلی بهتری را در آینده به دست‌آورید.

مقایسه هزینه‌های زندگی در ایتالیا و فرانسه

هنگام تصمیم به مهاجرت به فرانسه و ایتالیا، بسیار مهم است که هزینه زندگی و بودجه را برای اطمینان از سبک زندگی راحت‌تر در نظر بگیرید. هزینه زندگی ایتالیا باتوجه به منطقه سکونت به طور قابل توجهی متفاوت است. اصولاً، هزینه‌های زندگی در شهر‌های شمال کشور مانند میلان و تورین گران‌تر و در مناطق جنوبی مانند سیسیل پایین‌تر است. هنگام برنامه‌ریزی برای تأمین بودجه خود، هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، تأمین مواد غذایی، خدمات درمانی، آموزش و… را در نظر بگیرید. هزینه‌های مسکن در شهر‌های بزرگتر و مقاصد توریستی پرطرفدار بالاتر است. در شهر‌های کوچکتر و مناطق روستایی، ممکن است که با صرف هزینه کمتر بتوانید مسکن مورد نیاز خود را تهیه کنید. اما هزینه‌های زندگی در فرانسه را می‌توان مقرون به صرفه‌تر و کمتر از ایتالیا در نظر گرفت. پس برای افرادی که سرمایه زیادی برای زندگی در خارج از کشور ندارند، مهاجرت به فرانسه شاید انتخاب‌ایده‌آل‌تری باشد.

بررسی تفاوت ایتالیا و فرانسه از نظر بازار کار

 

دو کشور ایتالیا و فرانسه از لحاظ بازار کار با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی هستند. در واقع، بازار کار در فرانسه رونق بسیار بیشتری دارد و کمتر با چالش برای یافتن شغل در این کشور مواجه خواهید شد. میزان بیکاری در فرانسه در مقایسه با ایتالیا پایین‌تر است و به همین خاطر مهاجرت کاری به این کشور بیشتر انجام می‌شود. اما اگر فکر می‌کنید که دارای رزومه قوی برای یافتن شغل در ایتالیا هستید، مهاجرت به این کشور هم انتخاب‌ایده‌آلی است. اگر اهل رقابت برای یافتن شغل هستید، ایتالیا هم می‌تواند انتخاب مناسبی برای زندگی و کار باشد.

مقایسه فرانسه و ایتالیا
فرانسه از نظر اقتصادی در بهترین رتبه و جایگاه قرار گرفته است.

اگر میخواهید ایتالیا را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنید مقاله زندگی در ایتالیا را از دست ندهید.

مقایسه میزان درآمد در فرانسه و ایتالیا

طبق اخبار منتشر شده، فرانسه از نظر اقتصادی در بهترین رتبه و جایگاه قرار گرفته است. بنابراین، هر یک از مشاغل در این کشور می‌توانند میزان درآمد و حقوق بالاتری را دریافت کنند. اگر هدف شما از مهاجرت کشور‌های خارجی، دریافت حقوق بالاتر است، اقامت فرانسه راه حل مناسبی است. اما شرایط اقتصادی ایتالیا با رشد کمتری مواجه بوده است و با اشتغال در این کشور، حقوق کمتری را دریافت خواهید کرد.

ایتالیا برای زندگی بهتر است یا فرانسه؟

متقاضیان می‌توانند با دریافت ویزا‌های مختلف از قبیل ویزای تحصیلی، کاری و… اقامت موقت فرانسه یا ایتالیا را به دست آورند. شما می‌توانید برای دریافت اقامت دائم یا موقت هر کدام از این کشور‌ها را با در نظر گرفتن الزامات و شرایط مختلف اقدام کنید. دریافت اقامت ایتالیا و اخذ ویزای این کشور می‌تواند متقاضیان را با چالش‌ها و موانعی مواجه کند. بنابراین، برای دریافت اقامت راحت‌تر هر یک از این کشور‌ها باید با کارشناسان حقوقی متخصص و مجرب در ارتباط باشید.

مقایسه بهترین شهرهای ایتالیا و فرانسه برای زندگی

هر یک از شهر‌های ایتالیا و فرانسه برای زندگی، شرایط منحصر به فردی را برای مهاجرین در نظر گرفته‌اند. بنابراین، به عنوان متقاضی مهاجرت باید با بهترین شهر‌های این دو کشور بیشتر آشنا شوید. در جدول زیر، لیستی از بهترین شهر‌ها را برای شما تهیه کرده‌ایم:

بهترین شهرهای ایتالیا بهترین شهرهای فرانسه
ناپل پاریس
فلورانس نیس
میلان لیون

مقایسه جاذبه های توریستی ایتالیا با فرانسه

با توجه به تاریخ غنی، موقعیت فرهنگی و جاذبه‌های دیدنی هر دو کشور، تصمیم‌گیری بین ایتالیا یا فرانسه برای سفر گردشگری، کمی چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. به همین خاطر، در این بخش به بررسی جاذبه‌های دیدنی هر دو کشور می‌پردازیم تا با توجه به علاقه‌مندی‌ها و ترجیحات خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر به ایتالیا می‌روید، حتما به مکان‌های تاریخی و دیدنی زیر سری بزنید

ایتالیا یا فرانسه
بهترین مقصد سفر: ایتالیا یا فرانسه

اگر ویزای ایتالیای شما ریجکت شده بهتر است قبل از هر اقدامی مقاله ریجکت شدن ویزای ایتالیا را مطالعه کنید.

برج پیزای ایتالیا (Leaning Tower of Pisa, Italy)

یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های ایتالیا، برج پیزا یا همان برج لنین است. بیشتر گردشگران برای تماشای این برج دیدنی تصمیم می‌گیرند که به ایتالیا سفر کنند. این برج به صورت ناهموار و کج ساخته شده و طراحی خاصی دارد. در واقع، طاق‌ها و ستون‌های قوس‌دار را می‌توان علت معروفیت این برج در نظر گرفت.

دریاچه کومو (Como Lake)

گردشگرانی که به تفریح در سواحل زیبا و بکر علاقه زیادی دارند، سفر به ایتالیا را انتخاب می‌کنند. در این کشور، سواحل و دریاچه‌های کشور زیادی وجود دارد و دریاچه کومو یکی از معروف‌ترین آن‌ها است. دریاچه کومو دارای عمق ۴۰۰ متری است؛ به همین خاطر با سفر به ایتالیا می‌توانید از قایقرانی در دریاچه کومو نهایت لذت را ببرید.

قصر دوک (Doges Palace)

قصر دوک را می‌توان از دیدنی‌ترین جاذبه‌های کشور ایتالیا در نظر گرفت. به منظور طراحی این قصر از روش معماری خاص و فوق‌العاده‌ای استفاده شده است و نقاشی‌های دیواری و نقش و نگار‌های برجسته را می‌توانید روی دیوار‌ها و ستون این قصر مشاهده کنید. این قصر بزرگ و زیبای ایتالیایی در قرن ۱۴ میلادی ساخته شده است و قدمت بالایی نیز دارد. البته، اگر به ایتالیا سفر کردید، باید حتماً برای بازدید از قصر دوک در ساعت‌های مشخص اقدام کنید.

قلعه سنت آنجلو (Castel Sant Angelo)

یکی از بنا‌های قدیمی ایتالیایی، قلعه سنت آنجلو است که ساخت آن به سال‌های پس از میلاد مسیح برمی گردد. در گذشته از قلعه سنت آنجلو برای انجام امور نظامی استفاده می‌کردند. مهاجرین علاقه‌مند به آثار قدیمی و باستانی می‌توانند سفر به ایتالیا را برای بازدید از این اثر تاریخی دیدنی انتخاب کنند. اگر به عنوان توریست به شهر میلان ایتالیا سفر کردید، بازدید از قطعه سنت آنجلو را از دست ندهید؛ البته برای بازدید از این مکان باید در بازه زمانی تعیین شده و به همراه بلیط ورودی به آنجا مراجعه کنید.

جزیره کاپری (Capri island)

ایتالیا، جاذبه دیدنی دیگری به نام جزیره کاپری نیز دارد که مورد توجه توریست‌ها قرار گرفته است. این جزیره کوچک و شیب دار، بهترین انتخاب برای افرادی است که به تجربه سفری ماجراجویانه علاقه زیادی دارند. از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان به غاری به نام Grotta Azzurra اشاره کرد. این غار دیدنی دارای دهانه بسیار کوچکی است و تنها با قایق‌های کوچک اجازه ورود به آن را دارید. اما برای بازدید از این غار باید مبلغی را برای تهیه بلیط بپردازید. اگر به تفریح در جزایر علاقه زیادی دارید، سفری توریستی به ایتالیا برای شما بهترین گزینه است.

کاخ پیتی (Pitti Palace)

از سایر جاذبه‌های دیدنی ایتالیا می‌توان به کاخ پیتی اشاره کرد که در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. در کاخ پیتی، آثار مختلفی از قبیل نقاشی‌های برجسته، مجسمه‌های مختلف و… به نمایش گذاشته شده‌اند. برای بازدید از این کاخ باید بلیط به ارزش تقریباً ۱۷ یورو تهیه کنید. به علاوه، شما باید در ساعت زمانی مشخص از کاخ پیتی به عنوان زیباترین جاذبه گردشگری ایتالیا دیدن کنید.

دره معابد (Valley of the Temples)

وقتی صحبت از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا می‌شود، دره معابد را نباید نادیده گرفت. بازدید از دره معابد به علاقه‌مندان به باستان‌شناسی و تاریخ پیشنهاد می‌شود. در واقع، دره معابد را می‌توان از باستانی‌ترین آثار این کشور در نظر گرفت که توسط یونسکو تأیید شده است. برای تهیه بلیط جهت بازدید از دره معابد باید تقریباً ۱۳ یورو هزینه کنید.

اگر به فرانسه می‌روید، مکان‌های تاریخی و دیدنی زیر را از دست ندهید

مقایسه ایتالیا و فرانسه
مقایسه ایتالیا و فرانسه

برج ایفل (Eiffel tower)

اگر قصد تجربه سفری عاشقانه و رمانتیک به کشور‌های خارجی را دارید، انتخاب فرانسه بهترین گزینه برای شما است. فرانسه دارای شهری بزرگ به نام پاریس است که جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز دارد. این شهر از فرانسه، مورد استقبال توریست‌ها و گردشگران خارجی قرار گرفته است. بنابراین، اگر هدف‌تان از سفر توریستی، تجربه سفری عاشقانه در دیدنی‌ترین کشور خارجی است، دریافت ویزای شینگن فرانسه را فراموش نکنید!

کاخ ورسای (Palace of Versailles)

کاخ ورسای را می‌توان یکی از جاذبه‌های دیدنی فرانسه در نظر گرفت. در واقع، این کاخ در لیست قصر‌های سلطنتی فرانسوی قرار گرفته است. این کاخ، الگوی معماری بسیار زیادی دارد و به همین خاطر توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

جزیره کرس (Corsica)

از سایر جاذبه‌های دیدنی فرانسه برای توریست‌ها می‌توان به جزیره کرس اشاره کرد. این جزیره بزرگ در بخش جنوب شرقی این کشور قرار دارد؛ اگر به بازدید از طبیعت علاقه زیادی دارید، سفر به جزیره کرس به عنوان گردشگر را از دست ندهید!

کلیسای نوتردام (Notre Dame Cathedral)

از سایر مکان‌های دیدنی فرانسه می‌توان به کلیسای نوتردام اشاره کرد. تاریخ ساخت این کلیسا به قرن ۴ میلادی بر می‌گردد و جزو بنا‌های تاریخی این کشور محسوب می‌شود. علاقه‌مندان به تاریخ می‌توانند سفری به کشور رویایی فرانسه را در برنامه خود قرار دهند.

فرانسه یا ایتالیا
اگر قصد تجربه سفری عاشقانه و رمانتیک را دارید، انتخاب فرانسه بهترین گزینه برای شما است.

مقایسه ایتالیا و فرانسه برای توریست ها از نظر هزینه ها

برای اقامت به عنوان توریست در هر کدام از کشور‌های خارجی مانند فرانسه یا ایتالیا باید هزینه‌ای را بپردازید. در واقع، شما برای تأمین محل اقامت، تهیه غذا، بازدید از جاذبه‌های دیدنی و اخذ ویزای هر یک از این کشور‌ها مستلزم پرداخت هزینه هستید. اما باید بدانید که در ایتالیا، هزینه‌ها مناسب‌تر از فرانسه است؛ شما لازم نیست که بودجه زیادی را برای سفر توریستی خود به این کشور کنار بگذارید. بنابراین، برای کسانی که بودجه محدودتری دارند، شاید سفر به ایتالیا راهکار بهتری باشد. اما برای اقامت در فرانسه باید بیشتر هزینه کنید؛ به خصوص اگر قصد اقامت در شهر‌های بزرگتر را داشته باشید. در واقع، باید هزینه بیشتری را برای اقامت در هتل‌های فرانسه در طول دوران سفر خود بپردازید.

مقایسه ویزای شینگن ایتالیا و فرانسه

ایتالیا در زمینه قبول درخواست ویزای شینگن زیاد سخت‌گیری نمی‌کند. به طور معمول، ویزای شینگن این کشور زیاد ریجکت نمی‌شود و بیشتر ریجکتی‌ها به دلیل عدم اطمینان افسر سفارت از بازگشت مسافر رخ می‌دهند. این نوع روادید دارای اعتبار ۹۰ روزه است و بعد از این بازه زمانی باید به کشور خود برگردید. به علاوه، شما از بازه زمانی اخذ ویزای شینگن تا مدت ۱۸۰ روز فرصت برای سفر به ایتالیا را دارید. پروسه دریافت ویزای شینگن ایتالیا طولانی‌تر است و باید مدت‌ها در صف منتظر بمانید.

کشور فرانسه به سختی ویزای شینگن را به توریست‌ها ارائه می‌دهد و با درخواست آن‌ها موافقت می‌کند. در واقع، ریجکتی ویزای شینگن فرانسه بیشتر از سایر کشور‌ها است. اما هر ساله تعداد زیادی ویزای شینگن توسط دولت فرانسه صادر می‌شود. در صورتی که تمام فاکتور‌های لازم را برای جلوگیری از ریجکتی رعایت کنید، دریافت ویزای شینگن فرانسه پروسه سختی نخواهد بود. با اخذ ویزای شینگن فرانسه می‌توانید در این کشور به عنوان توریست، حداکثر ۹۰ روز اقامت داشته باشید.

در هر صورت، برای اینکه به کشور‌های فرانسه یا ایتالیا سفر کنید، به دریافت ویزای شینگن احتیاج دارید. با توجه تفاوت‌های بین این دو نوع کشور می‌توانید برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا یا فرانسه درخواست دهید. جهت دریافت ویزای شینگن فرانسه و ایتالیا می‌توانید از النورا راهنمایی بگیرید. مشاورین النورا در مسیر دریافت ویزای شینگن ایتالیا و فرانسه، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند.

بهترین مقصد مهاجرتی برای علاقه مندان به تاریخ

مقایسه فرانسه و ایتالیا از نظر کار

اگر به تاریخ علاقه زیادی دارید، سفر به عنوان گردشگر به ایتالیا بهترین انتخاب است. در این کشور تاریخی، انواع کلیسا‌ها، موزه‌ها و سایر آثار تاریخی ساخته شده‌اند. با سفر توریستی به این کشور می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی آن دیدن کنید. کلیسای کاتولیک از جاذبه‌های تاریخی ایتالیا است که معماری خارق العاده‌ای دارد. برای ساخت این کلیسا از طراحی‌های خاص و نقاشی‌های دیواری زیبا استفاده شده است.

کلیسا سانتا مارینا ماجیوره را نیز می‌توان جزو سایر جاذبه‌های تاریخی ایتالیا در نظر گرفت. در داخل این کلیسا، مجسمه‌های زیبا، نقاشی‌های دیدنی و کاشی‌های رنگارنگ به کار رفته است. برای بازدید از این کلیسای زیبا لازم نیست که هزینه‌ای بپردازید. علاوه بر این، سایر آثار باستانی از قبیل غار‌های ساسی دی ماترا در ایتالیا ساخته شده‌اند. در واقع، غار‌های ساسی دی ماترا را می‌توان جزو اولین سکونتگاه انسان‌ها در این کشور در نظر گرفت. برای بازدید از این غار تاریخی ایتالیایی باید حدوداً ۳ الی ۵ یورو بپردازید.

علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی، بازدید از ایتالیا را از دست ندهید!

آیا جزو افرادی هستید که به گشت و گذار در فضاهای باز و دیدنی علاقه زیادی دارید؟ سفر به ایتالیا فرصتی مناسب برای کسانی است که به کوهنوردی، موج سواری و دوچرخه سواری علاقه زیادی دارند. اگر به این کشور سفر کردید، موج سواری در بیاریتز را از دست ندهید!

سخن آخر

در این مطلب، به صورت کلی کشور‌های ایتالیا و فرانسه را مورد مقایسه قرار دادیم. اینکه از بین فرانسه یا ایتالیا، کدامیک برای مهاجرت بهترین انتخاب است، به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد. شما باید هزینه‌های زندگی، شرایط کار، تحصیل، کیفیت خدمات درمانی و… را در هر دو کشور تجزیه و تحلیل کنید. پروسه تجزیه و تحلیل شرایط مهاجرت به هر یک از این کشور‌ها و ارائه بهترین پیشنهاد برای انتخاب مقصد مهاجرتی را می‌توانید به النورا محول کنید. با النورا، اخذ اقامت موقت و دائم و مهاجرت به ایتالیا و فرانسه راحت‌تر خواهد بود.

برای سفر کوتاه یا بلندمدت به کشور‌های خارجی باید مقصدی را انتخاب کنید که برای شما تجربه سفری هیجان‌انگیز و به یادماندنی‌تر را رقم بزند. فرانسه یا ایتالیا، هر دو در لیست توریستی‌ترین کشور‌ها قرار گرفته‌اند و در بازه‌های زمانی مختلف، میزبان گردشگران از نقاط مختلف دنیا به خصوص ایران هستند.

علاوه بر ویزای شینگن باید سایر عوامل از قبیل جاذبه‌های دیدنی این دو کشور را نیز جهت انتخاب بهترین گزینه برای مقصد گردشگری در نظر بگیرید. در نظر گرفتن شرایط اخذ ویزای شینگن ایتالیا یا فرانسه می‌تواند شما را در مسیر انتخاب بهترین گزینه برای سفر توریستی راهنمایی کند. در کل، با دریافت ویزای شینگن می‌توانید تا مدت ۹۰ روز به عنوان گردشگر در هر کدام از این کشور‌ها حضور داشته باشید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «ایتالیا یا فرانسه» پاسخ دادیم:

۱. ویزای شینگن ایتالیا و فرانسه چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای شینگن فرانسه و ایتالیا دارای اعتبار ۹۰ روزه است و به عنوان توریست با این نوع روادید می‌توانید تا نود روز در این کشور‌ها اقامت داشته باشید.

۲. میزان درآمد در فرانسه بیشتر است یا ایتالیا؟

اگر هدف شما از مهاجرت کشور‌های خارجی، دریافت حقوق بالاتر است، اقامت فرانسه راه حل مناسبی است.

۳. مقایسه ایتالیا و فرانسه از نظر هزینه تحصیلی ما را به کدام کشور میرساند؟

از مزیت‌های تحصیل در ایتالیا می‌توان به اخذ بورسیه تحصیلی اشاره کرد. شما می‌توانید به دلیل نداشتن وضعیت مالی مناسب برای تأمین مخارج تحصیل، بورسیه ایتالیا را دریافت کنید. بورسیه استانی را می‌توان جزو بهترین بورسیه‌های دولتی این کشور در نظر گرفت.اما هزینه تحصیل در فرانسه در مقایسه با ایتالیا بیشتر است و باید برای پرداخت شهریه دانشگاه‌های این کشور مبلغ بیشتری را بپردازید.