مقدمه‌ی قدیمی ترین کشور جهان

هر کدام از کشور‌ها در سرتاسر دنیا، تاریخ و تمدن خاص خود را دارند. قدمت بعضی از کشور‌ها به صد‌ها سال قبل برمی‌­گردد. آیا می‌دانید که کدام کشور، جزو قدیمی‌ترین کشور‌های جهان است؟ در این مطلب، به بررسی و معرفی قدیمی‌ترین کشور جهان می‌پردازیم. قبل از سفر یا مهاجرت به هر کدام از کشور‌های قدیمی در سرتاسر دنیا، بهتر است که با آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

معرفی ۱۰ کشور قدیمی جهان

قدمت کشور‌های کهن، به قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. در هر کدام از کشور‌های قدیمی دنیا، پادشاهان و سلسله‌های مختلف در هر یک از بازه‌های زمانی مشخص حکومت کرده‌اند. بنابراین، در هر یک از کشور‌های قدیمی، آثار تاریخی مختلف و جاذبه‌های دیدنی بنا شده‌اند. شما می‌توانید با سفر و مهاجرت به هر یک از این کشور‌ها از جاذبه‌های دیدنی و آثار تاریخی آنجا دیدن کنید. در این قسمت از مقاله به معرفی قدیمی‌ترین کشور جهان می‌پردازیم.

۱. مصر

مصر، قدیمی‌ترین کشور‌ جهان محسوب می‌شود. این کشور در قاره آفریقا واقع شده است. جمعیت کنونی این کشور در حال حاضر، ۱۰۲ میلیون نفر است. تأسیس مصر به قبل از سال ۳۱۰۰ میلادی بر می‌گردد. کشور مصر را می‌­توان جزو قدیمی‌­ترین تمدن‌های تاریخ در نظر گرفت. هر ساله بسیاری از گردشگران به کشور قدیمی مصر برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیدن می‌­کنند. این کشور مملو از موزه‌ها، بناها و آثار تاریخی است. شما می‌­توانید با بازدید از مکان­های تاریخی مصر، درباره این کشور اطلاعات زیادی را به دست آورید از آثار تاریخی مصر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

آثار تاریخی کشور مصر
نیایشگاه لاکسور

Luxor Temple

هرم پلکانی جوزر

Pyramid of Djoser

معبد حتشپسوت

Mortuary Temple of Hatshepsut

هرم قرمز

Red Pyramid

هرم خمیده

Bent Pyramid

مجسمه ابوالهول

Great Sphinx of Giza

 

قدیمی‌­ترین کشور دنیا
قدیمی‌­ترین کشور دنیا

هر یک از کشورهای قدیمی و کهن جهان، دارای جاذبه‌های دیدنی، مکان‌های تاریخی و تفریحی متعددی هستند. قبل از سفر به هر کشور بهتر است که با این جاذبه‌ها و مکان‌های تاریخی و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

۲. هند

کشور هند، به عنوان قدیمی‌ترین کشور دنیا در سال ۱۵۰۰ قبل از میلاد ساخته شده است. کشور هند را انواع سلسله‌های مختلف اداره کرده‌اند. هند در طول تاریخ توسط تعدادی امپراطوری از جمله امپراطوری موریان، گوپتا و مغول اداره شده است. شما می‌توانید با گشت‌و‌گذار در این کشور از جاذبه‌های دیدنی آنجا دیدن کنید. از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی کشور هند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی کشور هند
تاج محل

Taj Mahal

سواحل گوا

Goa Beach

باغ مهتاب

Mehtab Bagh

معبد طلایی آمریتسار

Sri Harmandir Sahib

قلعه عامر

Amer Fort or Amber Fort

غار فیل‌ها یا الفتنا

elephanta caves

۳. سن مارینو

یکی از کشور‌های کوچک و قدیمی دنیا، سن مارینو است. تأسیس این کشور به سال ۳۰۱ برمی‌گردد. سن مارینو در قاره اروپا واقع شده است. این کشور به عنوان کشور‌های کوچک اروپا شناخته شده است. از جاذبه‌های دیدنی سن مارینو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برج مونتاله Torre del Montale
  • کلیسای سانتو مارینو Basilica del Santo Marino
  • قلعه کستا Cesta
  • قلعه گوایتا Guaita

۴. یونان

قدمت کشور یونان به سال ۸۰۰ قبل از میلاد برمی‌گردد. جمعیت این کشور در حال حاضر، حدود ۱۰ میلیون نفر است. از جاذبه‌های دیدنی یونان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سانتورینی Santorini
  • موزه آکروپویس Acropolis Museum
  • دشت تسالی Thessaly
  • کورفو Corfu
  • جزیره زاکیانتوس Zakynthos
یونان
یونان

۵. ایران

یکی دیگر از کشور‌های قدیمی دنیا، ایران است. تأسیس این کشور به ۵۵۰ سال قبل از میلاد بر می‌گردد. ایران در قاره آسیا قرار گرفته است. جمعیت کنونی ایران در حال حاضر، حدود ۸۰ میلیون نفر است. هر کدام از شهر‌های کشور ایران دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متعددی هستند. از توریستی‌ترین شهر‌های این کشور می‌توان به تهران، شیراز، اصفهان و مشهد اشاره کرد. قبل از تصمیم به سفر به هر کدام از شهر‌های این کشور، بهتر است که درباره جاذبه‌های دیدنی، هتل‌ها، رستوران‌ها و آثار تاریخی و تفریحی آنجا، اطلاعاتی را به دست‌آورید.

۶. چین

چین، یکی دیگر از قدیمی‌ترین کشور‌ها است که تأسیس آن به سال ۲۰۷۰ برمی‌­گردد. چین در قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای جمعیتی به اندازه تقریباً یک میلیارد نفر است. از آثار تاریخی کشور چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آثار تاریخی کشور چین
آرامگاه مینگ

Ming Dynasty Tombs

موزه تاریخ شانگهای

Shanghai Museum

کاخ پوتالا

Potala Palace

دیوار بزرگ چین

Great Wall of China

موزه ملی چین

National Museum of China

غار‌ موگائو

Mogao Caves

یکی از دیدنی‌­ترین جاذبه­‌ها و آثار تاریخی کشور چین، دیوار بزرگ چین است. حتماً تا به حال اسم دیوار بزرگ چین را شنیده­‌اید. در واقع، دیوار بزرگ چین را می‌­توان از شگفت‌انگیزترین آثار کهن و تاریخی با ارزش این کشور در نظر گرفت. دیوار بزرگ چین به دلیل معماری و طراحی خاص و منحصر به فرد خود شناخته شده است.

یکی دیگر از آثار تاریخی کشور چین، آرامگاه مینگ است. بیش از ۱۳ پادشاه در این آرامگاه دفن شده‌اند. در آرامگاه مینگ، معابد مختلف با معماری زیبا و خیره‌کننده نیز ساخته شده‌اند. هر یک از معابد واقع در آرامگاه مینگ، دارای مجسمه‌ها، کنده‌کاری، کاشی‌کاری و تزئینات داخلی هستند و به گونه‌ای منحصر به فرد طراحی شده‌اند. اگر به چین سفر کردید، بازدید از این مکان تاریخی را از دست ندهید.

۷. ژاپن

از قدیمی‌ترین کشور‌های جهان که در قاره آسیا واقع شده است، می‌توان به کشور ژاپن اشاره کرد. این کشور، ۶۶۰ سال قبل از میلاد تأسیس شده است. شواهد حاکی از این است که ژاپن از سال‌های قبل وجود داشته است و قدیمی‌­ترین تمدن جهان را دارد. از آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی کشور ژاپن
کوه فوجی

Mount Fuji

قلعه اوساکا

Osaka Castle

پارک یادمان صلح هیروشیما

Hiroshima Peace Memorial Park

جزیره ایتسوکوشیما

Itsukushima

پارک ملی چوبو سنگاکو

Chūbu-Sangaku National Park

موزه صلح هیروشیما

Hiroshima Peace Memorial Museum

ژاپن، قدیمی‌­ترین و کهن‌ترین کشور دنیا است. قلعه اوساکا و معبد آتسوتا جزو مکان‌­های تاریخی ژاپن محسوب می‌­شوند. در سفر به ژاپن، حتماً از این مکان­‌ها دیدن کنید.

معبد آتسوتا

یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی کشور ژاپن، معبد آتسوتا (Atsuta Jingu) است. این معبد، تاریخ و سنت این کشور را به نمایش می‌گذارد و به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان نماد سلطنت کشور ژاپن نیز شناخته می‌شود. اگر به ژاپن سفر کردید، حتماً به معبد آتسوتا نیز سری بزنید.

قلعه اوساکا

قلعه اوساکا را می‌­توان جزو قدیمی‌ترین جاذبه‌های دیدنی و آثار تاریخی ژاپن در نظر گرفت. هر چند این قلعه در طی سال‌ها تخریب شده است، اما هنوز بقایایی از خود برجای گذاشته است. شما می‌­توانید با بازدید از این قلعه تاریخی با فرهنگ کشور ژاپن بیشتر آشنا شوید. بدون شک با بازدید از این مکان تاریخی، معماری خیره‌کننده آن شما را متعجب خواهد کرد.

قلعه اوساکا
قلعه اوساکا

۸. ویتنام

از کشور‌های قدیمی دنیا می‌توان به کشور ویتنام اشاره کرد. تأسیس این کشور به سال‌ها قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. ویتنام، توسط امپراتوری‌های مختلف مانند سلسله هان و تانگ اداره شده است. این کشور دارای جاذبه‌های دیدنی و آثار تاریخی از قبیل خلیج هالونگ (Hạ Long Bay)، جزیره فوکوک (Phu Quoc)، کاخ استقلال (Reunification Palace) و موزه بقایای جنگ (vietnam war remnants museum)، ساحل ن‌ها ترانگ (Nha Trang)، جزایر چام (Chàm Islands) و… است.

۹. پرتغال

از کشور‌های قدیمی دنیا که در قاره اروپا قرار گرفته است، می‌توان به کشور پرتغال اشاره کرد. این کشور بالغ به ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. تأسیس پرتغال نیز به سال ۱۱۳۹ میلادی برمی‌گردد. در پرتغال، آثار تاریخی متعددی بر جای مانده‌اند که عبارتند از:

آثار تاریخی کشور پرتغال
آکواریوم لیسبون

Oceanário de Lisboa

کاخ ملی سینترا

Palace of Sintra

صومعه مسیح

Convent of Christ

صومعه جرونیموس

Jerónimos Monastery

ساحل لیسبون

Lisbon Beaches

موزه کالوست گلبنکیان

Calouste Gulbenkian Museum

کاخ ملی سینترا

کاخ ملی سینترا در ساحل لیسبون واقع شده است. این مکان به عنوان پربازدیدترین اماکن کشور پرتغال شناخته شده است. این کاخ به عنوان نماد فرهنگ پرتغال در یونسکو به ثبت رسیده است و جزو آثار باستانی به شمار می‌آید که طراحی و معماری منحصر به فردی دارد.

قلعه گیماریس

از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی کشور پرتغال می‌توان به قلعه گیماریس (Guimaraes Castel) اشاره کرد. این قلعه به دلیل داشتن آثار تاریخی متعدد در یونسکو به ثبت رسیده است. قلعه گیماریس را می‌توان نماد و نشانه سنت و فرهنگ کشور پرتغال در نظر گرفت.

قلعه گیماریس
قلعه گیماریس

۱۰. فرانسه

کشور فرانسه در قرن ۵ میلادی تاسیس شده است. فرانسه جزو کشورهای واقع در قاره اروپا است. این کشور دارای جمعیتی به اندازه ۶۰ میلیون نفر است. در کشور فرانسه، پادشاهان مختلف در طی سال‌های متوالی حکومت کرده‌اند. فرانسه را می‌توان به عنوان قدرتمندترین و متمدن‌ترین کشورهای جهان در نظر گرفت.

طاق پیروزی

از سازه‌های قدیمی و کهن فرانسه می‌توان به طاق پیروزی یا طاق نصرت (به فرانسوی: Arc de Triomphe) اشاره کرد. طاق پیروزی به عنوان سمبل و نشانه برای مردم فرانسه شناخته شده است. طاق پیروزی در سال ۱۸۳۶ ساخته شده است. این اثر تاریخی قدیمی، هنوز هم برجای مانده است. اگر به کشور فرانسه سفر کردید، حتماً به طاق پیروزی نیز سری بزنید.

کاخ ورسای

کاخ ورسای (Palace of Versailles) به عنوان یکی از کاخ‌های مجلل واقع در فرانسه شناخته شده است. اگر قصد بازدید از بزرگترین و مجلل‌ترین کاخ سلطنتی را دارید، به شما بازدید کاخ ورسای را پیشنهاد می‌کنیم. کاخ ورسای در زمان‌های قدیم، محل زندگی پادشاهان و افراد حکومتی بوده است. از جاذبه‌های دیدنی این کاخ می‌توان به تالار آینه، اتاق خواب مجلل، باغ زیبا و دارای طراحی منحصر به فرد اشاره کرد.

کلیسا فونتونی

اگر قصد سفر به فرانسه را دارید، می‌توانید از بنا‌های تاریخی و مذهبی این کشور مانند کلیسا فونتونی (Abbey of Fontenay) نیز بازدید کنید. با وجود قدمت بالای کلیسا فونتونی، بخش‌های مختلف این مکان تاریخی دست نخورده و سالم باقی مانده‌اند. پس در سفر خود به فرانسه، بازدید از این مکان تاریخی و مذهبی را فراموش نکنید.

کلیسا فونتونی
کلیسا فونتونی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که به معرفی قدیمی‌ترین کشور‌های دنیا و جاذبه‌های دیدنی آن‌ها بپردازیم. این کشور‌ها از قدیم تا به امروز دستخوش تغییراتی شده‌اند. چین، مصر، ایران، فرانسه، یونان، ویتنام از قدیمی‌ترین کشور‌های دنیا و مملو از آثار تاریخی و جاذبه‌های دیدنی هستند. در صورتی که قصد مهاجرت یا سفر به هر کدام از این کشور‌های قدیمی را دارید، بهتر است که درباره جاذبه‌های دیدنی و تفریحی آن‌ها نیز اطلاعاتی را به دست‌آورید. با سفر به هر کدام از این کشور‌های قدیمی جهان می‌توانید از جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی دیدن کنید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید. در صورت تمایل به مهاجرت به هر یک از کشورهای قدیمی و کهن دنیا، می­توانید از کارشناسان امور مهاجرتی راهنمایی‌های لازم را برای تسهیل امور مهاجرت و اخذ ویزا دریافت کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید