مقدمه‌ی شرایط زندگی در اسپانیا

چه گردشگر باشید و بخواهید مقصدی شگفت‌انگیز را برای سفر چند روزه خود انتخاب کنید و چه قصد مهاجرت و اقامت دائم در خارج از کشور را داشته باشید؛ کشور اسپانیا برای زندگی و مهاجرت یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند بسیار مناسب باشد. کشور اسپانیا از بهترین مقاصدی است که بسیاری از گردشگران و مهاجران را به سوی خود جذب کرده است و سالانه با آغوش باز از آن‌ها استقبال می‌کند. چنانچه تمایل دارید با مواردی مثل زندگی در اسپانیا، هزینه‌های زندگی در این کشور و دلایل مهاجرت به اسپانیا آشنا شوید؛ با ما تا انتها همراه باشید.

 هزینه زندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا برای زندگی از نظر هزینه، یکی از معقول‌ترین مکان‌ها برای مهاجرت در اروپا است. درآمد و قیمت مسکن ثابت است، به طوری که می‌توان گفت؛ هزینه‌های زندگی نسبت به درآمد متوسط بالا نیست! اگر بخواهیم اسپانیا را با بریتانیا مقایسه کنیم، لازم است بگوییم که اجاره بها در بریتانیا حدوداً ۴۰ درصد بیشتر از اسپانیا است. اما، به خاطر داشته باشید که هنگام اجاره یا حتی خرید منزل در شهرهای بزرگ اسپانیا در مقایسه با شهرهای کوچکتر تفاوت‌های بسیاری وجود دارد.

 مزایا و معایب کشور اسپانیا برای زندگی

کشور اسپانیا برای زندگی دارای مزایای بسیاری است، اما معایبی هم وجود دارد. در کل زندگی در اسپانیا،‌ مشکلات محدودی را می‌تواند به همراه داشته باشد. در بخش بعدی با هم به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا خواهیم پرداخت.

مزایا کشور اسپانیا برای زندگی

پایین بودن هزینه‌های زندگی، اسپانیا را به کشوری محبوب برای زندگی تبدیل کرده است. حتی کلان شهرهایی مانند: مادرید و بارسلون در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپایی مانند: لندن و پاریس، کیفیت زندگی بالایی را با هزینه بسیار کمتری ارائه می‌دهند. افراد در کشور اسپانیا برای زندگی خوب می‌توانند با متوسط ​​حقوق سالانه ۲۳۰۰۰ یورو (۲۵۰۰۰ دلار آمریکا) زندگی خود را اداره کنند.

آب و هوای شگفت انگیز در تمام سال از دیگر مزایای کشور اسپانیا برای زندگی است. اگرچه زمستان‌ها ممکن است سرد و بارانی باشد؛ اما اسپانیا به طور کلی آب و هوایی معتدل دارد. در برخی مناطق این کشور تقریباً در تمام ایام سال هوا آفتابی است. با توجه به آب و هوای شگفت انگیز اسپانیا، انجام انواع فعالیت‌ها در فضای باز از جمله موج سواری، پیاده روی، شنا، ورزش‌های آبی و… امکان پذیر است.

بازار ملک در اسپانیا رو به بهبود است. از این رو می‌توان گفت که این کشور مکان خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستغلات محسوب می‌شود. امکان خرید ملک در اسپانیا برای خارجی‌ها نیز وجود دارد. اگر تصمیم به خرید ملک داشته باشید، حتی ویزای طلایی نیز به شما تعلق می‌گیرد.

طبق قانون اساسی اسپانیا، این کشور باید برخی از مراقبت‌های اولیه بهداشتی را به صورت رایگان به همگان ارائه دهد. سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور یکی از بهترین‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود.

معایب کشور اسپانیا برای زندگی

در کنار امکانات بسیار در این کشور، مهاجران باید از نرخ بالای بیکاری نیز آگاه باشند. لازم به ذکر است که رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸ به شدت اسپانیا را تحت تأثیر قرار داد. با وجود اینکه این کشور بین کشورهای توسعه یافته قرار گرفته است، اما نرخ بیکاری برای مدتی در آن به طور مداوم افزایش یافته و به ۱۳ درصد رسیده است. اگرچه این میزان ممکن است نسبت به سایر کشورها پایین باشد؛ اما در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی همچنان بالا است.

اسپانیایی‌ها کاغذبازی را دوست دارند و برای هر کار سندی کوچکی تنظیم می‌کنند، از این رو در بوروکراسی یا به عبارتی دیوان سالاری سرعت عمل بالایی ندارند. از دیگر دلایلی که مهاجران به کشور اسپانیا برای زندگی جذب می‌شوند، سرعت پایین زندگی است، اما این ویژگی زمانی که کاری برای انجام دارید، می‌تواند اندکی آزاردهنده باشد.

کشور اسپانیا برای زندگی و زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی در بین زبان‌های دنیا که بیشترین جمعیت صحبت کننده را دارند؛ جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است و یکی از محبوب ترین زبان ها برای یادگیری است. کشور اسپانیا برای زندگی، مهاجران را ملزم به دانستن زبان اسپانیایی می‌کند. چنانچه افراد به این زبان تسلط کافی نداشته باشند؛ ممکن است در صحبت کردن و برقراری ارتباط روزانه با مشکلات بسیاری مواجه شوند. شاید برخی با خود فکر کنند که دانستن زبان انگلیسی برای زندگی در این کشور کافی است! اما با گذشت زمان متوجه خواهند شد که بسیاری از اسپانیایی‌ها به خصوص در شهرهای کوچک‌تر این کشور، به زبان انگلیسی مسلط نیستند!

هنگام یادگیری زبان اسپانیایی، مهاجران باید بدانند در اسپانیا گویش‌ها و لهجه‌های مختلف زیادی وجود دارد و در برخی از مناطق مردم به زبان‌های مختلفی مانند: کاتالان، باسک و گالیسی صحبت می‌کنند. از این رو حتی اگر به زبان اسپانیایی مسلط هستید، این تفاوت‌های فرهنگی می‌تواند موانعی را پیش روی شما قرار دهد.

رانندگی در کشور اسپانیا برای زندگی

اگر قصد دارید در اسپانیا رانندگی کنید، قوانینی وجود دارد که باید از قبل بدانید. سن مجاز برای رانندگی در اسپانیا ۱۸ سال است. حتی اگر گواهینامه رانندگی معتبر از کشور دیگری دارید، برای رانندگی در اسپانیا باید حداقل ۱۸ ساله باشید.

اگر اولین بار است که گواهینامه رانندگی دریافت می‌کنید، لازم است تا در یک امتحان تئوری و یک امتحان عملی شرکت کنید و برای دریافت گواهی سلامت، نزد پزشک بروید. اگر از قبل گواهینامه رانندگی از یک کشور غیر اروپایی گرفته اید، معمولاً باید پس از شش ماه اقامت در اسپانیا آن را تمدید یا تعویض کنید. بسته به کشور مبدأ، مراحل مختلفی برای دریافت گواهینامه رانندگی معتبر در اسپانیا وجود دارد.

 سیستم حمل و نقل در کشور اسپانیا برای زندگی

تصویری از اتوبوسی در شهر مادرید برای عنوان  سیستم حمل و نقل در کشور اسپانیا برای زندگی انتخاب شده است.
اتوبوس ها پرکاربردترین وسایل نقلیه در اسپانیا هستند

 

سیستم حمل و نقل عمومی اسپانیا در سراسر کشور بسیار توسعه یافته است و تمام شهرهای بزرگ را به هم متصل می‌کند. بزرگترین شهرها حتی طیف وسیعی از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و خطوط مترو را ارائه می‌دهند. زیرساخت‌های حمل و نقل اسپانیا، امکان سفر به صورت آسان را از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر فراهم کرده است.

 کلام پایانی

در پایان باید در پاسخ به سوال اسپانیا برای زندگی چطوره باید گفت که اسپانیا برای مهاجرت مقصدی محبوب و بی‌نظیر خواهد بود. چنانچه قصد دارید به کشور اسپانیا برای زندگی مهاجرت کنید؛ با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا صفر تا صد مهاجرت به اسپانیا را در اختیار شما قرار دهند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره شرایط زندگی در کشور اسپانیا و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

آیا می توانید به عنوان یک خارجی در اسپانیا زندگی کنید؟

بسته به اینکه چرا می خواهید به اسپانیا مهاجرت کنید، باید نوع ویزای طولانی مدت و اجازه اقامت متناسب با هدف سفر خود را انتخاب کنید.

آیا اسپانیا جای خوبی برای زندگی است؟

اسپانیا به طور معمول به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان از نظر کیفیت زندگی در نظر گرفته می شود.

حقوق پایه در اسپانیا چقدر است؟

حداقل دستمزد در اسپانیا ۸.۴۵ یورو در ساعت است.