مقدمه

آیا در فکر مهاجرت به کشوری پیشرفته جهت دسترسی به موقعیت شغلی بهتر هستید؟ در این صورت، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مهاجرت به کبک را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید. براساس سرشماری‌های صورت گرفته، این استان توانسته است که میلیون‌ها مهاجر را در خود جای دهد. این شهر توانسته است که به علت تنوع فرهنگی که دارد به خوبی شناخته شود. قبل از مهاجرت به کبک کانادا، بهتر است که جزئیات این مقاله را جهت آشنایی بیشتر با این پروسه مطالعه کنید. اینکه قبل از مهاجرت به کبک کانادا اطلاعاتی درباره پروسه مهاجرتی و… داشته باشید، به شما کمک زیادی می‌کند.

کبک کانادا

شهر کبک را می‌توان از بزرگترین شهر‌های کانادا در نظر گرفت. این شهر بعد از مونترال توانسته است که رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. کبک در شرق کشور کانادا واقع شده است و بهترین گزینه برای مقصد مهاجرت کاری محسوب می‌شود. کبک کانادا به دو قسمت شمالی و جنوبی طبقه‌بندی می‌شود و جاذبه‌های دیدنی زیادی را در خود جای داده است. این شهر زیبا توانسته است که در ردیف پرجمعیت‌ترین شهر‌های کانادا جای بگیرد.

در استان کبک، بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می‌شود. همچنین، هر ساله برنامه‌های مهاجرتی متنوعی توسط دولت برای مهاجرین معرفی می‌شود. در چند سال اخیر، کبک توانسته است که پذیرای تعداد زیادی از مهاجرین به صورت موقت و دائم شود و با طرح‌های جدید از این افراد حمایت می‌کند. در واقع، کارگران موقت و دانشجویان می‌توانند با استفاده از طرح‌های مخصوص به کبک کانادا مهاجرت کنند.

چرا باید به کبک کانادا مهاجرت کرد؟

کبک بیش از هر استان دیگری مهاجرپذیر است و هر ساله ایرانی‌های زیادی به قصد داشتن زندگی بهتر این گزینه را انتخاب می‌کنند. با تاسیس شدن وزارت مهاجرت در سال ۱۹۸۶، مهاجرت به کبک بیشتر مورد توجه قرار گرفت. از آن بازه زمانی، دولت فدرال اختیارات بیشتری را در اختیار استان کبک قرار داده است. در واقع، دولت فدرال پروسه انتخاب کارگران ماهری را برعهده دارد که قصد مهاجرت به این استان را دارند.

مزایا مهاجرت به کبک کانادا
مهاجرت به کبک کانادا مزیت هایی دارد

کبک توانسته است که در لیست بهترین مقاصد برای تازه واردان به کانادا قرار بگیرد. طبق آخرین سرشماری‌ها و آمار بدست آماده، این استان توانسته است که میلیون‌ها مهاجر ایرانی را در خود جای دهد. کبک از لحاظ اقتصاد در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد و به همین خاطر امکان دسترسی به موقعیت‌های شغلی بهتر برای مهاجرین این استان فراهم شده است. به علاوه، به علت قیمت مقرون به صرفه هزینه‌های زندگی و بازار مناسب مسکن در کبک، این استان به عنوان بهترین مقصد مهاجرتی شناخته می‌شود.

انواع روش‌ های مهاجرت به کبک

مهاجرت به کبک کانادا از روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. کسانی که قصد مهاجرت و اقامت دائم در این استان را دارند، می‌توانند از سیستم مهاجرتی کبک استفاده کنند. اینکه کدامیک از روش‌های مهاجرتی را انتخاب کنید، به خودتان بستگی دارد. در واقع، شما باید با توجه به شرایط خود، یکی از این روش‌های را انتخاب کنید.

انواع روش‌های مهاجرت به کبک
 مهاجرت کاری
 مهاجرت اقتصادی
 مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کبک؛ فرصتی برای علاقه مندان به ادامه تحصیل

تحصیل در کبک می‌تواند شرایط مهاجرت به این استان را برای افراد راحت‌تر کند. در واقع، مهاجرت به کبک کانادا را می‌توان بهترین گزینه برای مقصد تحصیلی در نظر گرفت. به علت هزینه‌های پایین زندگی و تحصیل، آمار مهاجرین به کبک بیشتر از سایر استان‌های کانادا است. شما می‌توانید در هر یک از مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری در دانشگاه‌های برتر کبک ادامه تحصیل دهید. به علاوه، در این استان مراکز تحقیقاتی مختلف وجود دارند که در زمینه انجام امور مربوط به هوش مصنوعی، هوافضا و… فعالیت می‌کنند.

مهاجرت کاری به کبک

آیا به قصد پیدا کردن شغل، قصد مهاجرت از کشوری به کشور دیگر را دارید؟ در این صورت، کانادا را جزو اولویت‌های خود قرار دهید و مهاجرت کاری به کبک را انتخاب کنید. برای دریافت اقامت از طریق این برنامه نیازی به سرمایه ندارید و داشتن مهارت شغلی کفایت می‌کند. اما برنامه‌های مهاجرت کاری به این استان شامل چه مواردی هستند؟ در این بخش شما را با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد تا از بین روش‌های مهاجرت کاری یکی را انتخاب کنید.

برای آشنایی با شغل هایی که در کانادا به آنها نیاز بیشتری دارند مقاله مشاغل مورد نیاز کانادا را مطالعه کنید.

مهاجرت کاری به کبک کانادا
روش های مهاجرت کاری به کبک را بدانید.

برنامه تجربه کبک (PEQ)

در صورتیکه قبلاً در کبک کار یا تحصیل کرده‌اید، قادر به دریافت اقامت دائم این استان خواهید بود. البته، شما باید شرایط لازم را نیز جهت دریافت اقامت دائم داشته باشید. برنامه تجربه کبک را می‌توان از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت در نظر گرفت و کل پروسه رسیدگی به درخواست حدوداً شش ماه زمان می‌برد. هدف از برنامه تجربه کبک این است که دولت بتواند از همکاری افرادی بهره ببرد که قبلاً در این استان زندگی کرده‌اند. این برنامه می‌تواند پروسه مهاجرت به کبک کانادا را برای علاقه‌مندان به این کشور آسان‌تر کند. شما با این روش قادر خواهید بود که اقامت دائم کبک را به دست‌آورید. همچنین، لازم نیست که مدیریت کسب و کار را بر عهده بگیرید و فقط سرمایه‌گذاری در این استان کافی است.

برنامه کارگران ماهر کبک

برنامه کارگر ماهر، برای افرادی مناسب است که توانایی لازم برای کار کردن در کبک را دارند. کاندید‌ها می‌توانند از هر کجای دنیا برای این برنامه درخواست دهند. از سیستم امتیازبندی برای انتخاب رقابتی‌ترین کاندید‌ها جهت برنامه کارگر ماهر استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به معیار‌هایی از قبیل سن، مهارت در زبان فرانسوی یا انگلیسی، تحصیلات و پیشنهادات شغلی برای برنامه کارگر ماهر کبک درخواست دهید.

برنامه اسکیل ورکر عادی کبک (QSWP)

یکی از مسیر‌های مهاجرتی به کبک از طریق برنامه اسکیل ورکر است. شما با توجه به عواملی از قبیل مهارت زبانی، تحصیلات، تجارب کاری و… قادر به مهاجرت از طریق برنامه اسکیل ورکر خواهید بود. در واقع، با توجه به هر یک از این معیار‌ها، امتیاز‌هایی به شما تعلق خواهد گرفت و براساس آن، مجوز اقامت کبک را دریافت می‌کنید. در واقع، دولت این استان از کاندید‌هایی دعوت می‌کند که بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند.

 مهاجرت به کبک کانادا
روش‌های سرمایه‌گذاری از قبیل خرید ملک یا ثبت شرکت را نیز به عنوان یکی از روش‌های مهاجرت به کبک در نظر بگیرید.

با مهاجرت به کبک از طریق روش های اقتصادی بیشتر آشنا شوید!

برخی از افرادی که کبک را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند، دارای شرایط اقتصادی مناسبی هستند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که اوضاع مالی خوبی دارید، کاندید مناسبی برای انتخاب روش‌های مهاجرت اقتصادی به این استان هستید.

برنامه سرمایه‌ گذاری کبک

برنامه سرمایه‌گذاری یکی از برنامه‌های پرطرفدار مهاجرت به کبک کانادا است. این برنامه برای افراد ثروتمندی مناسب است که قصد سرمایه‌گذاری قابل توجه در این استان را دارند. براساس این برنامه، کاندید‌ها می‌توانند با حداقل دارایی ۲ میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ۲.۱ میلیون دلاری اقامت کانادا را بدست آورند. لازم به ذکر است که مهاجرت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک بسیار محدود است و فقط تعداد کمی از افراد پذیرش می‌شوند. شما می‌توانید سایر روش‌های سرمایه گذاری در کانادا از قبیل خرید ملک یا ثبت شرکت را نیز به عنوان یکی از روش‌های مهاجرتی در نظر بگیرید.

مزایای سرمایه‌ گذاری کبک کانادا

زندگی در کشور مجهز و پیشرفته‌ای مانند کانادا، فرصت سرمایه‌گذاری‌های متعدد را برای افراد فراهم می‌کند. اگر شما نیز رویای رسیدن به موقعیت اقتصادی بهتر را دارید، سرمایه‌گذاری در کبک کانادا را در اولویت قرار دهید. از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این استان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • عدم اجبار به ارائه مدرک زبان
  • امکان دریافت اقامت دائم همراه با خانواده
  • عدم محدودیت سنی
  • عدم احتیاج به بیزینس پلن

علل ریجکتی برنامه سرمایه‌ گذاری کبک کانادا

برنامه سرمایه‌گذاری کبک کانادا ممکن است که به دلایل مختلف ریجکت شود. آیا می‌دانید علل ریجکتی برنامه سرمایه‌گذاری کبک چیست؟ این دلایل عبارتند از:

عدم واجد شرایط بودن

متقاضی مهاجرت با استفاده از برنامه سرمایه‌گذاری کبک دارای واجد شرایط لازم نیست.

درخواست ناقص

متقاضی، مدارک و اطلاعات لازم را به صورت ناقص ارائه داده و اسناد خود را جعل کرده است.

عدم داشتن سرمایه کافی

متقاضی مهاجرت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری کبک، دارای سرمایه کافی و قادر به دریافت وام نیست.

سایر عوامل

عوامل دیگر از قبیل داشتن سوء پیشینه و سوابق کیفری نیز می‌توانند منجر به ریجکتی برنامه سرمایه‌گذاری کبک شوند. ارائه اسناد جعلی جرم محسوب می‌شود و دولت از ورود شما به خاک این کشور جلوگیری خواهد کرد.

مدارک لازم برای سرمایه گذاری در کبک کانادا

به منظور شروع سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کبک کانادا باید مدارکی را از قبل آماده کنید. از مدارک مورد نیاز برای این کار می‌توان به اسناد هویتی، مدرک تحصیلی، پرینت صورت حساب بانکی، مجوز ثبت و اساسنامه شرکت اشاره کرد. به علاوه، به منظور تکمیل پرونده خود به سایر مدارک از قبیل عکس، انگشت‌نگاری و سایر اطلاعات بیومتریک احتیاج دارید. همچنین، باید سایر مدارک از قبیل گواهی پزشکی، فرم عدم سوء پیشینه و… را به همراه داشته باشد.

برنامه خوداشتغالی کبک

برنامه خود اشتغالی برای کسانی مناسب است که قصد کارآفرینی در این استان را دارند. این برنامه دارای الزامات خاصی است و تمام افراد واجد شرایط نخواهند بود. شما به عنوان متقاضی برنامه خوداشتغالی باید دارای حداقل دو سال خوداشتغالی به همراه دارایی خالص معادل ۱۰۰۰۰۰ دلار داشته باشید. بعد از تأیید مدارک و اسناد متقاضی و انجام بررسی‌ها لازم، به فرد اطلاع داده می‌شود که واجد دریافت اقامت کانادا از طریق برنامه مهاجرت خود اشتغالی است یا خیر؟! در صورتیکه خود اشتغال هستید و قصد زندگی در کبک را دارید، می‌توانید برای کسب جزئیات بیشتر در این زمینه با کارشناسان حقوقی در ارتباط باشید.

زبان فرانسه برای مهاجرت به کبک
نمایی از زیبایی های کبک که در تصمیم مهاجرت به کبک موثر است.

تسلط به زبان فرانسوی؛ گامی مهمی برای مهاجرت به کبک

علت منحصر به فرد بودن کبک این است که زبان فرانسوی به عنوان زبان رسمی آن شناخته می‌شود. به همین خاطر، دولت کبک در هنگام انتخاب مهاجران تأکید ویژه‌ای بر دانش زبان فرانسوی دارد. برای تمام برنامه‌های اقتصادی کبک، تسلط به این زبان اجباری است. پس اگر در فکر تجربه زندگی در این استان هستید، باید قبل از مهاجرت، یادگیری زبان فرانسوی را در برنامه‌تان قرار دهید.

برای آشنایی با آزمون های زبان برای ورود به کانادا مقاله آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم که راهنمایی جامع درباره مهاجرت به کبک کانادا را در اختیارتان قرار دهیم. عوامل زیادی، افراد را به زندگی در این استان ترغیب می‌کند که شامل آمار پایین جرم و جنایت، کیفیت آموزش، هزینه پایین زندگی، طبیعت بکر و… است. حدود دو سوم افرادی که برای زندگی در کبک پذیرفته شده‌اند، در لیست مهاجران اقتصادی قرار می‌گیرند. این دسته از افراد می‌توانند از طریق برنامه‌هایی مانند کارگران ماهر کبک و سایر برنامه‌های مهاجرتی برای اخذ اقامت این استان اقدام کنند. شما می‌توانید برای مهاجرت به این استان از هر یک از روش‌های مهاجرتی استفاده کنید. اما برای اطلاع دقیق‌تر از روش‌های مهاجرتی به کبک به راهنمایی بیشتری احتیاج دارید. جهت دریافت راهنمایی برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی به کبک می‌توانید از کمک تیم حقوقی النورا استفاده کنید. در واقع، برای اطلاع از بهترین استان کانادا برای مهاجرت و انتخاب مناسب‌ترین روش مهاجرتی، کارشناسان حقوقی راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه خواهند داد. بنابراین، قبل از درخواست برای مهاجرت به کبک کانادا، از کارشناسان حقوقی نوبت مشاوره دریافت کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «مهاجرت به کبک کانادا» پاسخ دادیم:

۱. آیا جهت مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری، مدرک زبان مورد نیاز است؟

بله؛ داشتن مدرک زبان می‌تواند شانس شما را برای مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری افزایش دهد.

۲. چگونه به کبک مهاجرت کنم؟

شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلف مانند برنامه کارگران ماهر، خوداشتغالی، اسکیل ورکر و سرمایه‌گذاری برای مهاجرت به کبک اقدام کنید.

۳. چه معیار‌هایی در تأیید برنامه مهاجرت به کبک تأثیر دارند؟

عواملی از قبیل مهارت‌های زبانی، سن، سابقه کاری و تحصیلات در پذیرفته شدن درخواست شما در هر یک از برنامه‌های مهاجرتی نقش مؤثری دارند.

۴. آیا داشتن جاب آفر برای برنامه مهاجرت استانی لازم است؟

هیچ الزامی مبنی بر دریافت جاب آفر برای برنامه‌های مهاجرت استانی کبک وجود ندارد.

۵. مزایای مهاجرت به کبک چیست؟

از مزایای زندگی در کبک می‌توان به کیفیت بالای سیستم آموزشی، هزینه پایین زندگی، آمار پایین جرم و جنایت، طبیعت بکر، شرایط اقتصادی مناسب و موقعیت شغلی بهتر اشاره کرد.