مقدمه‌

اگر شما هم از شهروندان یک کشور غیر از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی این ناحیه هستید و قصد سرمایه‌گذاری در فرانسه به منظور استقرار و اقامت در این کشور را دارید؛ به شما توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را با اقامت فرانسه و نحوه مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری و تمکن مالی آشنا کنیم.

ویدیو اقامت فرانسه از طریق سرمایه گذاری

مزایا اقامت کشور فرانسه از طریق سرمایه گذاری را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

سرمایه گذاری در فرانسه

سرمایه گذاران شرکت‌های خارجی که از اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مناطق تجاری اروپا یا کشور سوئیس هستند، به طور کلی حق دارند تا فعالیت‌ها و اهداف تجاری خود را مانند یک شهروند فرانسوی، بدون هیچ گونه اقدامی دنبال کرده و آن‌ها را محقق سازند. اما بریتانیایی‌ها بر اساس قوانین جدید ملزم خواهند بود تا برای ورود به این حوزه با هر هدفی، پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۱، برای اجازه اقامت فرانسه درخواست خود را ثبت کنند. یکی از راه‌هایی که خارجی‌ها (اتباع کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا) را به هدف خود یعنی اقامت در فرانسه می‌رساند؛ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 اقامت تمکن مالی فرانسه

أخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، مختص سرمایه‌گذاران و افرادی است که می‌توانند تمکن مالی خود را برای داشتن یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور در کشور فرانسه نشان دهند. مجوز اقامت فرانسه به این دسته از سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد که ۳۶۵ روز یا به عبارتی یک سال تمام، به طور مداوم در این کشور زندگی کنند. چنانچه افراد بخواهند در هر نوع فعالیت کارآفرینی مشارکت داشته باشند، لازم است تا برای أخذ مجوز، درخواستی را ارائه دهند.

مزایای أخذ مجوز اقامت فرانسه

برخی از مزایای گرفتن مجوز اقامت فرانسه عبارت‌اند از:

حرکت آزادانه در منطقه شینگن

با داشتن این مجوز می‌توانید به طور آزادانه و بدون هیچ گونه محدودیتی در منطقه شینگن حرکت کنید. داشتن این مجوز شما را از گرفتن ویزا بی‌نیاز می‌سازد و فرصت زندگی را در تمام طول سال به شما می‌بخشد. علاوه بر این، هیچ الزامی برای گرفتن اقامت دائم با داشتن این مجوز وجود ندارد!

امکان گرفتن تابعیت فرانسه

پس از ۱۰ سال اقامت دائم در این کشور، می‌توانید برای أخذ پاسپورت فرانسه اقدام کنید. البته نیاز به ثبت شرکت و پرداخت مالیات وجود دارد.

دسترسی آسان به اروپا

مجوز اقامت فرانسه به شما این امکان را می‌دهد که در موسسات آموزشی فرانسه با همان شرایطی که برای فرانسوی‌ها ایجاد می‌شود (نه به عنوان دانشجویان خارجی) تحصیل کنید. امکان دسترسی خدمات بهداشتی و درمانی نیز در اختیار مهاجران قرار می‌گیرد وهزینه‌های درمان توسط بیمه درمانی پوشش داده می‌شود.

صدور ویزای همراه

در کنار شخص سرمایه‌گذار یا همان فرد متقاضی، همسر و فرزندان زیر ۴ سال نیز می‌توانند درخواستی را مبنی بر اجازه اقامت فرانسه ثبت کنند.

بدون نیاز به مهارت زبان

برای أخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی و سرمایه‌گذاری، نیازی به تسلط به زبان فرانسه نیست و متقاضیان می‌توانند بدون داشتن مهارت زبان فرانسوی برای أخذ و تمدید مجوز اقامت در این کشور اقدام کنند. دقت داشته باشید که با این حال، تسلط کافی به زبان، یکی از شروط لازم برای گرفتن تابعیت در آینده است.

گرفتن اقامت دائم

یکی از بهترین مزایای أخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی این است که متقاضیان پس از ۵ سال، می‌توانند برای أخذ اقامت دائم درخواست دهند.

هزینه‌های أخذ اقامت فرانسه

شخصی در حال تصمیم گیری برای خرید یا اجاره‌ی ملک برای عنوان هزینه‌های اخذ اقامت فرانسه انتخاب شده است.
مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی “ویزای خود حمایتی” نیز نامیده می‌شود

متقاضیانی می‌توانند برای اقامت در فرانسه درخواست خود را ثبت کنند که بتوانند استقلال مالی خود را به خوبی نشان دهند. این افراد به هیچ یک از کشورهای اتحادیه اروپا تعلق ندارند و صرفاً برای سرمایه‌گذاری در این منطقه، خواستار اجازه اقامت فرانسه هستند.

برای اثبات تمکن مالی لازم است تا متقاضیان مجوز اقامت فرانسه، نشان دهند که یک منبع درآمد ثابت و منظم (حداقل ۳۰۰۰ یورو در ماه) دارند. یکی دیگر از راهکارهای جایگزین این است که فرد نشان دهد به مبلغ ۳۶۰۰۰ یورو در حساب بانکی خود موجودی دارد. این وجه می‌تواند در یک بانک فرانسوی یا هر کشور دیگری باشد. دقت داشته باشید که این مبلغ فقط برای یک نفر است و در صورتی که شخص متقاضی، همسر یا فرزندان را با خود همراه کند، لازم است تا درصدی به این مبلغ افزوده شود.

هزینه خرید یا اجاره مسکن برای أخذ اقامت فرانسه

برای دریافت اجازه اقامت در فرانسه، لازم است تا فرد مسکنی را در این کشور خریداری یا اجاره کند. میانگین قیمت مسکن در این کشور از ۱۰۰,۰۰۰ یورو شروع می‌شود و هیچ محدودیتی در ارزش املاک وجود ندارد! حداقل مدت اجاره برای املاک و مستغلات ۱۲ ماه است. بهتر است اقامتگاه‌ها طوری انتخاب شوند که به ازای هر متقاضی یک اتاق وجود داشته باشد.

هزینه‌‌های جانبی برای أخذ اقامت فرانسه

علاوه بر هزینه‌های خرید یا اجاره مسکن، متقاضی باید هزینه‌های دیگر را نیز در نظر بگیرد:

هزینه‌های دیگر
صدور کارت اجازه اقامت (برای هر متقاضی) – ۱۸۰ یورو در سال اول، ۲۶۶ یورو از سال دوم
هزینه کنسولگری (برای هر متقاضی) – ۱۰۰ یورو
هزینه بیمه درمان (برای هر متقاضی) – حداقل ۳۰۰ یورو

شرایط لازم برای اجازه اقامت فرانسه

برای درخواست اجازه اقامت در فرانسه، متقاضی باید به سن قانونی که معمولاً ۱۸ سال است، رسیده باشد و الزامات اصلی را رعایت کند. در واقع نشان دهد که تمکن مالی برای حمایت از کل خانواده، خرید یا اجاره املاک و مستغلات را دارد. این افراد باید بتوانند ویزای نوع D که توسط کنسولگری فرانسه در محل اقامت صادر می‌شود را دریافت کنند.

دریافت سود ماهانه از یک منبع مالی که به صورت قانونی و از راه‌های مجاز به دست آمده است الزامی است. ارائه مدارکی مبنی بر بیمه سلامت و همچنین عدم‌ سوء‌پیشینه و سوابق کیفری برای شخص متقاضی و همراهان از جمله مواردی است که باید در بین مدارک قرار گیرد. اگر متقاضیان کارت اجازه اقامت در فرانسه مرتکب جرمی شده باشد، ممکن است از اعطای این کارت به آن‌ها خودداری شود.

مدارک مورد نیاز برای أخذ اقامت فرانسه

برای درخواست مجوز اقامت در فرانسه، شخص متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • تکمیل فرم‌های ایالتی
  • أخذ پاسپورت خارجی با ویزای معتبر نوع D (پاسپورت باید حداقل دارای یک سال و یک ماه اعتبار باشد.)
  • گواهی ازدواج / طلاق (در صورت مزدوج بودن)
  • شناسنامه
  • کارت شناسایی یا مجوز اقامت در کشور دیگر (اجازه اقامت / کارت اقامت دائم)
  • فیش پرداخت هزینه‌های دولتی
  • گزارشی از تراکنش‌های حساب بانکی و موجودی حساب
  • گواهی اشتغال به کار (چه کسب و کار دولتی و چه کسب و کار شخصی و خصوصی)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی بیمه سلامت
  • گواهی خرید و فروش ملک یا قرارداد اجاره مسکن

اگرچه در این فهرست سعی کردیم تا مدارک لازم برای أخذ اقامت این کشور را جمع‌آوری نماییم؛ اما این مدارک ممکن است برای افراد مختلف کمی متفاوت باشد و امکان دارد مقامات فرانسوی اسناد دیگری را نیز از شخص متقاضی درخواست کنند. از این رو بهتر است پیش از اقدام برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان النورا در ارتباط باشید.

جزئیات مربوط به برنامه اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی

2 فرد در حال انجام معامله با یکدیگر برای عنوان جزئیات مربوط به برنامه اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی انتخاب شده است.
أخذ ویزای تمکن مالی فرانسه، برای افرادی که شرایط مناسبی ازنظر مالی مالی دارند بسیار مناسب است.

در این قسمت به برخی از موارد مربوط به أخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی و سرمایه‌گذاری به تفکیک می‌پردازیم.

چه مدت طول می‌کشد تا بتوان اقامت فرانسه را به دست آورد؟

گفته می‌شود مدت زمان بررسی پرونده، در بیشتر موارد از ۶۰ روز تجاوز نمی‌کند، اما لازم به ذکر است که هر درخواست به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از این رو زمان در نظر گرفته شده ممکن است کمی متفاوت‌تر باشد و از ۲ ماه هم فراتر رود.

مدارک برای أخذ اقامت فرانسه باید به چه زبانی باشند؟

تمام فرم‌ها طبق روال تعیین شده باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی تکمیل باشد، اما دقت داشته باشید که اسناد همراه را می‌توان به هر زبانی ارسال کرد؛ ولی باید با ترجمه محضری همراه باشد. ترجمه مدارک باید از سوی یک دارالترجمه رسمی و مترجمان حرفه‌ای انجام گیرد و دقیق و بدون هیچگونه خطا باشد.

آیا ارسال مدارک برای اقامت فرانسه به صورت غیرحضوری وجود دارد؟

برای أخذ اقامت در کشور فرانسه، ارسال مدارک از راه دور یا از طریق شخص ثالث امکان‌پذیر نیست و شخص باید خود در این کشور برای تحویل مدارک حضور داشته باشد.

پس از ارائه مدارک، لازم است تا متقاضیان منتظر دعوتنامه از سوی اداره مهاجرت فرانسه (OFFI) باشند. مدت زمان دریافت دعوتنامه ممکن است حداکثر سه ماه زمان ببرد و متقاضی در این مدت نمی‌تواند خاک کشور فرانسه را ترک کند.

اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی چقدر اعتبار دارد؟

کارت اجازه اقامت در کشور فرانسه از طریق تمکن مالی دارای ۱ سال اعتبار است. مدت اعتبار کارت برای کودکان ۵ سال می‌باشد و کارت صادر شده برای کودکان بالای ۱۳ سال تا زمانی که کودک به سن بلوغ (۱۸ سال) برسد معتبر است.

امکان درخواست اقامت دائم و أخذ تابعیت از طریق این کارت وجود دارد. دارندگان اجازه اقامت از طریق تمکن مالی می‌توانند ظرف مدت ۵ سال برای Carte de sejour که ۱۰ سال اعتبار دارد، درخواست خود را ثبت نمایند.

پس از گذشت ۵ سال دیگر می‌توانید برای حق شهروندی و گرفتن تابعیت اقدام کنید. در عین حال، شما باید مقیم مالیاتی فرانسه باشید و می‌بایست به خزانه دولت مالیات بپردازید، تسلط به زبان فرانسه و مالکیت Carte de sejour به مدت ۱۰ سال از الزامات گرفتن تابعیت فرانسه است.

کلام پایانی

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، در أخذ اقامت فرانسه تمکن مالی از ارکان اصلی است. اگر بخواهید از این طریق به فرانسه مهاجرت کنید، باید بتوانید نشان دهید که از پس مخارج خود و همراهانتان برخواهید آمد. ما در النورا همراه و همگام شما خواهیم بود تا بتوانید به راهنمای کامل معرفی انواع ویزای مهاجرتی ۲۰۲۲ دست یافته و به اهداف مهاجرتی خود جامه‌ی عمل بپوشانید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان حرفه‌ای ما در النورا تماس حاصل فرمایید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید