سفر به خارج یا مهاجرت، مسیر پُرپیچ‌وخمی را برای متقاضیان رقم می‌زند؛ اما برای طی کردن این مسیر باید اسناد و مدارک مورد نیاز خود را جمع آورده و اقدامات لازم را انجام دهید. بیشتر کشور‌ها برای پذیرش مهاجرین از آن‌ها درخواست می‌کنند که گواهی تمکن مالی ارائه دهند. در واقع، برای ورود به اکثر کشور‌های خارجی مستلزم دریافت این گواهی هستید؛ اما تمکن مالی را می‌توانید از طریق روش‌های مختلف به اثبات برسانید. در واقع، فقط از طریق صورت حساب بانکی نمی‌توانید داشتن تمکن مالی را ثابت کنید؛ بلکه می‌توانید روش‌های دیگر مانند دریافت تمکن مالی از کارگزاری بورس را نیز امتحان کنید. در این مطلب، شما را با روش‌های دیگر دریافت گواهی تمکن مالی از بورس بیشتر آشنا می‌کنیم. به عنوان متقاضی مهاجرت، خواندن این مقاله را برای اطلاع دقیق‌تر از این روش‌ها از دست ندهید!

گواهی تمکن مالی چیست؟

ایرانی‌ها به عنوان مهاجر برای ورود به بیشتر کشور‌های خارج از کشور باید برای دریافت گواهی تمکن مالی اقدام کنند. آیا تا به حال واژه تمکن مالی به گوشتان نخورده است و به دنبال اطلاعاتی درباره آن هستید؟ قبل از اینکه مسیر مهاجرتی خود را آغاز کنید، بهتر است که با اصطلاحاتی از قبیل تمکن مالی بیشتر آشنا شوید.

گواهی سند مالی، به مدرکی اطلاق می‌شود که میزان توانایی شما در تأمین مخارج زندگی را نشان می‌دهد. در واقع، این سند می‌تواند به افسر اداره مهاجرت ثابت کند که شما برای اقامت موقت یا دائم در کشور مقصد دارای سرمایه کافی هستید. به منظور دریافت انواع ویزا‌های مختلف از قبیل شینگن، توریستی و… نیاز به ارائه این گواهی دارید. این میزان سرمایه باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید هزینه‌های مسکن، پوشاک، غذا، تحصیل، درمان و… را برای خود و اعضای خانواده‌تان پرداخت کنید. برخی از کشور‌ها میزان تمکن مالی مشخصی را برای مهاجرین در نظر می‌گیرند و قبل از مهاجرت باید از این مبلغ به صورت دقیق مطلع شوید.

اگر میخواهید از طریق تمکن مالی به اروپا مهاجرت کنید در صفحه اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی از مشاوران النورا کمک بگیرید.

دریافت گواهی تمکن مالی از بورس
روش دریافت گواهی تمکن مالی از بورس یکی از روشهای گرفتن تمکن مالی

اگر نمیدانید مقدار تمکن مالی چقدر است مقاله تمکن مالی چقدر باید باشد را از دست ندهید.

آشنایی با روش های دریافت تمکن مالی

یکی از مهمترین الزامات برای تجربه سفر خارجی، دریافت گواهی تمکن مالی است. اما چگونه می‌توان این سند را دریافت کرد و دستیابی به آن از چه طریقی امکان‌پذیر است؟ شما به عنوان متقاضی مهاجرت برای اخذ این سند، قادر به انتخاب روش‌های مختلفی هستید. در این بخش، با این روش‌ها بیشتر آشنا می‌شوید تا پروسه اخذ تمکن مالی برای شما راحت‌تر شود.

تمکن مالی از طریق صندوق‌ سرمایه گذاری؛ روشی کم ریسک و پرسود

در قدیم برای دریافت تمکن مالی جهت امور مهاجرت نیاز به ارائه رسید صورت حساب‌های بانکی بود. اما امروزه، روش‌های پیشرفته‌تر مانند تمکن مالی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری نیز مورد استقبال قرار گرفته‌اند. شما باید صندوق سرمایه‌گذاری موردنظر خود را انتخاب کرده و سرمایه‌ای را در آن نگهداری کنند. سپس با توجه به سرمایه‌ای که در صندوق گذاشته‌اید، می‌توانید جهت اخذ گواهی تمکن مالی اقدام کنید.

صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت انتخاب مناسب برای دریافت گواهی تمکن مالی است. این صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارای سودروزشمار و بدون ریسک هستند. افرادی که اهل سرمایه‌گذاری‌های بزرگ هستند، می‌توانند به جای سپرده بانکی، تمکن مالی از طریق این صندوق‌ها را دریافت کنند. جهت دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از تیم حقوقی موردنظر خود سؤال کرده و به صندوق‌های سرمایه‌گذاری معتبر مراجعه کنید. شما می‌توانید به کارگزاری‌های مربوطه سری بزنید و برای دریافت سند تمکن مالی درخواست دهید.

سپرده بانکی؛ متداول ترین روش اخذ تمکن مالی

از متداول‌ترین روش‌های دریافت سند تمکن مالی می‌توان به سپرده‌گذاری در بانک اشاره کرد. شما باید مبلغ مشخصی را که توسط سفارت تعیین شده است، در حساب بانکی خود ذخیره کرده باشید. در واقع به میزان مبلغ دلار درخواست شده توسط کشور مقصد باید به ریال در حساب بانکی‌تان سرمایه داشته باشید. بعد از اینکه مبلغ مشخص را جهت تمکن مالی به حساب خود انتقال دادید، می‌توانید درخواست صدور گواهی را ثبت کنید. لازم به ذکر است که این گواهی را باید به زبان کشور مقصد ترجمه کرده و به سفارت ارائه دهید.

دریافت گواهی تمکن مالی از صندوق سرمایه گذاری
دریافت تمکن مالی با سرمایه گذاری در بانک

اگر می‌خواهید بدون تمکن مالی مهاجرت کنید مقاله کشورهایی که تمکن مالی نمی‌خواهند را از دست ندهید.

گواهی تمکن مالی از بورس؛ روشی جدید برای دریافت تمکن مالی

خیلی از افراد برای دریافت سود تصمیم می‌گیرند که در شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری کنند. با سرمایه‌گذاری در بورس، به صورت ماهیانه مبلغی به حساب شما وارد می‌شود. بنابراین، سرمایه‌گذاری را در بورس را نیز می‌توانید روشی برای اخذ تمکن مالی در نظر بگیرید. در واقع، از طریق تمکن مالی بورس به کشور مقصد ثابت می‌کنید که بودجه کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود در کشور مورد نظر را دارید. به دلیل اینکه ماهیانه مبلغ مشخصی به عنواد سود بورس به حساب متقاضی واریز می‌شود، پروسه اثبات تمکن مالی بورس جهت زندگی در کشور مقصد صورت می‌گیرد. در کل، فقط بانک‌ها، این گواهی را صادر نمی‌کنند؛ از طریق پرتفوی بورسی خود می‌توانید جهت دریافت گواهی تمکن مالی از بورس اقدام کنید. البته، سرمایه‌گذاری در بورس با ریسک قابل توجهی همراه است و باید این نکته را نیز مدنظر قرار دهید.

به طور معمول برای دریافت تأییدیه تمکن مالی بورس و مهاجرت، هر چقدر سرمایه بیشتری داشته باشید، شانس زیادتری جهت دریافت روادید خواهید داشت. پس همین حالا، جهت سرمایه‌گذاری در بازار بورس ثبت نام کنید تا موقع مهاجرت با چالش‌های دریافت تمکن مالی مواجه نشوید.

مزایای دریافت گواهی تمکن مالی از صندوق سرمایه گذاری

با دریافت گواهی تمکن مالی از طریق صندوق‌ سرمایه‌گذاری می‌توانید از مزایای مختلفی بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، یکی از مزایای این روش، دریافت سود بیشتر از سپرده بانک است؛ در نتیجه با انتخاب سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها می‌توانید بودجه خود را برای مهاجرت به کشور‌های خارجی افزایش دهید. یکی دیگر از مزیت‌های صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت، دریافت دارایی در موقع مورد نیاز است. به عنوان مثال، اگر برای مهاجرت به خارج از کشور به صورت ناگهانی تصمیم گرفته‌اید، می‌توانید سرمایه خود را از صندوق خارج کرده و گواهی تمکن مالی نیز دریافت کنید. به علاوه، چون ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت بسیار پایین است، مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند.

مزایای دریافت تمکن مالی از کارگزاری بورس

در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در بورس مورد استقبال بسیاری از افراد سرمایه‌گذار قرار گرفته است. آیا شما هم مقداری از دارایی‌های خود را صرف سهام بورسی کرده‌اید؟ در این صورت، با مبلغ سرمایه‌گذاری شده در بورس می‌توانید گواهی تمکن مالی از بورس دریافت کنید. شما با این نوع روش سرمایه‌گذاری می‌توانید از مزایایی مانند نقدشوندگی بالا و سود زیاد بهره‌مند شوید.

چگونگی محاسبه میزان تمکن مالی

یکی از ضروری‌ترین پروسه‌ها جهت درخواست هر یک از ویزا‌ها، ارائه گواهی استعلام مالی است. این مبلغ را مقصد موردنظر تعیین می‌کند و هزینه‌های زندگی، بازه زمانی اقامت و نوع ویزا در تعیین این هزینه مؤثر هستند. بنابراین، برای اطلاع دقیق‌تر از میزان تمکن مالی باید از کسانی کمک بگیرید که در این زمینه تخصص لازم را دارند.

دریافت تمکن مالی از بورس
مدارک لازم برای دریافت تمکن مالی از بورس

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی از بورس

مدارک لازم برای اخذ گواهی تمکن مالی از طریق سرمایه گذاری در بورس و سهام شامل موارد زیر است:

مدارک لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی
اصل کارت ملی
کپی کارت ملی
فرم درخواست تمکن مالی
رسید میزان سرمایه موجود در بورس یا صندوق سرمایه‌گذاری
گواهی تمکن مالی از بورس
دریافت گواهی تمکن مالی از بورس

نکاتی درباره گواهی تمکن مالی

درباره دریافت گواهی تمکن مالی بورس و سرمایه گذاری باید به نکات لازم توجه داشته باشید. در این صورت پروسه مهاجرت را با دغدغه کمتری طی خواهید کرد و شانس خود را برای اخذ روادید افزایش می‌دهید. از نکات لازم برای اخذ تمکن مالی عبارتند از:

  • در صندوق‌های سرمایه‌گذاری معتبر، میزان مبلغ مشخص تعیین توسط سفارت را نگهداری کنید.
  • نامه تمکن مالی را به زبان رسمی ترجمه کنید تا به سفارت کشور مقصد تحویل دهید.
  • گواهی تمکن مالی خود را از بانک‌های معتبر و شناخته شده دریافت کنید.
  • میزان تمکن مالی باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید مخارج خود یا اعضای خانواده‌تان را جهت خرید پوشاک، تهیه غذا و مسکن، تحصیلی، حمل و نقل و… تأمین کنید.

کلام پایانی

وقتی که قصد مهاجرت به کشور‌های خارجی را دارید، نیاز به دریافت سند تمکن مالی خواهید داشت. معمولاً یکی از متداول‌ترین روش‌ها جهت اخذ روادید، ارائه صورت حساب بانکی است. اما این روش، تنها راه دریافت گواهی تمکن مالی محسوب نمی‌شود و شما می‌توانید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید. دریافت تمکن مالی از کارگزاری بورس و صندوق های سرمایه‌گذاری را نیز می‌توان راه حلی برای اخذ گواهی تمکن مالی در نظر گرفت. برای اطلاع دقیق‌تر از نحوه دریافت تمکن مالی بورس می‌توانید با تیم حقوقی النورا تماس بگیرید و راهنمایی دریافت کنید. مهاجرت، مسیر پیچیده‌ای است و برای تسهیل این پروسه می‌توانید کمک گرفتن از مشاورین حقوقی را در برنامه‌تان قرار دهید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «دریافت تمکن مالی از کارگزاری بورس» پاسخ دادیم:

۱. منظور از گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تمکن مالی به همان سند معتبر و رسمی گفته می‌شود که توانایی و قدرت مالی مهاجرین را جهت دریافت هرگونه ویزا و زندگی در کشور مقصد نشان می‌دهد.

۲. آیا امکان دریافت گواهی تمکن مالی از بورس وجود دارد؟

اگر در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید برای دریافت گواهی تمکن مالی از بورس نیز اقدام کنید.

۳. آیا از سرمایه موجود در صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توان برای اثبات تمکن مالی استفاده کرد؟

بله؛ به منظور اثبات تمکن مالی خود می‌توانید از سرمایه موجود در صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کنید.