اگر قصد سفر به اروپا یا کانادا و آمریکا را دارید، اخذ ویزا برای ورود به اکثر کشورها ضروری است و کشورهایی که تمکن مالی نمی‌خواهند، بسیار محدود هستند. اخذ ویزا می‌تواند یک فرآیند سختگیرانه باشد که شامل ارائه اطلاعات شخصی و مالی زیادی می‌شود. افراد برای درخواست ویزای یک کشور باید منابع مالی لازم برای زندگی و تحصیل در آن کشور را داشته باشند؛ این شامل توانایی پرداخت هزینه‌های شهریه، زندگی، بیمه، انرژی، مالیات و… است. در ادامه با ما همراه شوید تا بیشتر درباره مبلغ تمکن مالی برای ویزای کشورهای مختلف بدانید.

مبلغ تمکن مالی آلمان

برای دریافت ویزای شینگن آلمان، به طور کلی باید نشان دهید که حداقل ۴۵ یورو در روز دارید. به یاد داشته باشید که سفارت آلمان فاکتورهای مختلفی مانند مدت زمان اقامت، اقامت با دوستان یا خانواده و هدف از سفر را در نظر می‌گیرد. اگر در یک دانشگاه یا مدرسه مقدماتی آلمان پذیرفته شده‌اید، باید برای ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی باید به سفارت آلمان نشان دهید که حداقل ۱۱,۲۰۸ یورو در سال برای مبلغ تمکن مالی تحصیلی دارید. در بیشتر موارد، باید یک حساب بانکی در یک بانک آلمانی باز کنید و پول را به آنجا منتقل کنید. متداول‌ترین روش دیگر برنده شدن بورسیه تحصیلی است.

مبلغ تمکن مالی کانادا

مبلغ تمکن مالی برای ویزای توریستی کانادا، ۱۲ هزار دلار به ازای هر نفر برای مدت زمان شش ماه اقامت است. اگر هزینه سفر خود را پرداخت می‌کنید، باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش سفر و هزینه‌های خود در کانادا ارائه دهید. موارد زیر را برای تمکن مالی ویزای توریستی کانادا ارائه دهید: اصل صورت‌حساب بانکی از حساب شخصی خود در شش ماه گذشته و فیش حقوقی ۶ ماه آخر.

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کانادا بدین صورت است که دولت کانادا از متقاضی اصلی ویزای دانشجویی می‌خواهد ثابت کند که حداقل مبلغ ۱۰,۰۰۰ دلار کانادا + هزینه تحصیل در سال اول را دارد. علاوه بر این، اگر یکی از اعضای خانواده شما را همراهی کند، باید ۴,۰۰۰ دلار کانادا و برای هر عضو اضافی ۳۰۰۰ دلار کانادا اضافه شود.

مبلغ تمکن مالی فرانسه

2 16

مبلغ تمکن مالی فرانسه برای ویزای توریستی آن است که اگر با یکی از اعضای خانواده یا دوستی که شما را به فرانسه دعوت کرده اقامت دارید، باید نیمی از حداقل مبلغ مورد نیاز، یعنی ۳۲.۵۰ یورو در روز را ارائه دهید. اگر رزرو هتل دارید، شرط مالی کلی یعنی ۶۵ یورو در روز لازم است.

مبلغ تمکن مالی فرانسه برای ویزای تحصیلی آن است که وجوه مورد نیاز در حساب بانکی شما هزینه تحصیل در ترم اول در دانشگاه و حداقل ۶۱۵ یورو برای ماه اول است و برای پوشش پزشکی معتبر در فرانسه هزینه آن حدود ۳۱۱ یورو تا ۷۱۴ یورو در سال خواهد بود.

مبلغ تمکن مالی چین

اگر برای ویزای گردشگری – بازدید خانوادگی به چین سفر می‌کنید، باید موجودی بانکی را در حساب خود نشان دهید. موجودی باید ۸,۰۰۰ دلار برای هر نفر باشد. برای مبلغ تمکن مالی ویزای تحصیلی چین در صورت حساب بانکی شخصی، والدین، برادران یا خواهران در شش ماه گذشته باید امضا و مهر بانک وجود داشته باشد و موجودی پایانی صورتحساب بانکی باید بیش از ۲,۵۰۰ دلار برای تحصیل یک ساله باشد.

مبلغ تمکن مالی اتریش

برای مبلغ تمکن مالی اتریش برای ویزای توریستی داشتن حداقل ۱۰۰ یورو در روز به طور کلی توصیه می‌شود، زیرا این میانگین مبلغی است که گردشگران در اتریش خرج می‌کنند. راه‌های مختلفی برای اثبات کفایت مالی شما برای ویزای شینگن وجود دارد، از جمله صورتحساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، پول نقد، فیش حقوقی و غیره.

برای برآورده کردن شرایط مالی تحصیل در اتریش، دانشجویان باید تا ۱ سال قبل مدرکی مبنی بر وجود سرمایه ارائه دهند. در سال ۲۰۲۳، دانش آموزان زیر ۲۴ سال باید حداقل ۶۱۳.۱۶ یورو در ماه نشان دهند، در حالی که دانش آموزان ۲۴ سال و بالاتر باید حداقل ۱۱۱۰.۲۶ یورو در ماه نشان دهند.

مبلغ تمکن مالی آمریکا

3 14

برای مبلغ تمکن مالی ویزای توریستی آمریکا، در این حالت، در حالت ایده‌آل، حساب بانکی شما، بدون احتساب هزینه‌های بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی، باید حداقل ۶۰۰۰ دلار موجودی را نشان دهد. به عنوان یک دستورالعمل کلی، داشتن موجودی بین ۶۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار در حساب شما می‌تواند مفید باشد. همچنین برای برندگان لاتاری، مبلغ تمکن مالی لاتاری بر اساس خط فقر کشور آمریکا مشخص می‌شود که به طور کلی برندگان لاتاری باید میزان تمکن مالی بالای ۲۵ درصد از خط فقر ایالات متحده را اثبات کنند.

حداقل موجودی بانکی ثابتی برای ویزای دانشجویی ایالات متحده وجود ندارد، اما دانشجو باید حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار آمریکا یا بالاتر داشته باشد، که همچنین باید در صورت‌حساب‌های بانکی ۶ تا ۹ ماه گذشته منعکس شود.

مبلغ تمکن مالی اسپانیا

مقدار مالی مورد نیازی که باید برای ویزای توریستی اسپانیا به سفارت یا کنسولگری اسپانیا ارائه دهید حداقل ۱۰۰ یورو در روز تعیین شده است و حداقل ۹۰۰ یورو برای هر نفر صرف نظر از مدت اقامت در نظر گرفته شده است.

کمترین تمکن مالی برای اقامت تحصیلی اسپانیا تقریباً به ۶۰۰ یورو در ماه تحصیل می‌رسد. به عنوان مثال، اگر برای تحصیل در اسپانیا به مدت ۶ ماه درخواست می‌دهید، حداقل به ۳,۶۰۰ یورو (۶۰۰ یورو در ۶ ماه) در حساب بانکی خود نیاز دارید.

مبلغ تمکن مالی ایتالیا

اگر سفر شما به ایتالیا ۲۰ روز یا بیشتر طول بکشد، بدون در نظر گرفتن چند روز اقامت، به مبلغ اولیه ۲۰۷ یورو نیاز دارید. علاوه بر این، برای هر روزی که در ایتالیا می‌گذرانید، به ۲۸ یورو در روز نیز نیاز دارید. بنابراین، اگر قصد دارید ۲۵ روز در ایتالیا بمانید، فقط برای خودتان ۹۰۳ یورو نیاز دارید.

موجودی بانکی برای برآورده کردن شرایط مالی ویزای دانشجویی در ایتالیا در ماه تقریباً ۴۴۸.۰۷ یورو در ماه برای سال تحصیلی است که در مجموع ۵۸۲۴.۹۱ یورو در سال است که حداقل موجودی ۶ ماهه ۳۰۰۰ یورو مورد نیاز است.

مبلغ تمکن مالی سوئد

به گفته مقامات مهاجرت در سوئد، همه خارجی‌هایی که می‌خواهند با ویزای سوئد وارد این کشور شوند، باید مدرکی مبنی بر داشتن حداقل ۴۵۰ کرون یا تقریباً نشان دهند که باید ۴۱ یورو در روز برای مدت اقامت خود خرج کنید.

برای کمترین تمکن مالی برای اقامت تحصیلی سوئد برای پوشش هزینه‌های زندگی و شهریه خود در سوئد باید وجوه کافی تا سقف ۸,۰۶۴ کرون سوئدی را در ماه نشان دهید. اگر در دوره ۱۲ ماهه ثبت‌نام کرده‌اید، باید نشان دهید که پول شما برای ۱۰ ماه هزینه زندگی یعنی ۸۰,۶۴۰ کرون کافی است.

مبلغ تمکن مالی انگلستان

4 14

در درخواست برای ویزای توریستی انگلستان، شرط اساسی این است که بودجه کافی برای نگهداری خود در طول اقامت خود داشته باشید. اگرچه حداقل موجودی بانکی ثابتی توسط وزارت کشور تعیین نشده است، شما باید بودجه کافی برای نشان دادن اینکه می‌توانید بدون استفاده از بودجه عمومی هزینه‌های خود را پوشش دهید، داشته باشید. اگر وجوه کافی در حساب بانکی خود ندارید، همچنان می‌توانید با نشان دادن اینکه اعضای خانواده یا بستگانتان در طول اقامت در بریتانیا از شما حمایت مالی می‌کنند، نیاز مالی را برآورده کنید. برای ویزای تحصیلی شما باید ۸,۰۰۰ پوند در حساب خود یا حساب والدین خود برای هزینه‌های تحصیل خود علاوه بر وجوه هزینه‌های زندگی خود داشته باشید.

مبلغ تمکن مالی هلند

شما باید بتوانید ثابت کنید که برای تمام روزهایی که در هلند هستید حداقل ۵۵ یورو در روز دارید. برای ویزای تحصیلی، صورتحساب بانکی باید پس از پرداخت شهریه و هزینه ویزا، موجودی حداقل ۱۲,۰۰۰ یورو را نشان دهد. حامی شما مجاز است یک صورت حساب بانکی را با سایر ارزها نشان دهد، پس از تبدیل آن به یورو در تاریخ تبدیل، باید ۱۲,۰۰۰ یورو را نشان دهد.

مبلغ تمکن مالی یونان

اگر برای سفر به یونان برای ویزای شینگن درخواست می‌کنید، باید مدرکی ارائه دهید که حداقل ۵۰ یورو در روز در حساب بانکی خود دارید. برای اقامت تا پنج روز، مبلغ مورد نیاز تا ۳۰۰ یورو در روز است.  برای ویزای تحصیلی، متقاضی باید بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی در طول اقامت در یونان (معادل حداقل ۴۰۰ یورو در ماه در طول دوره تحصیل) داشته باشد و همچنین باید هزینه ویزا را پرداخت کند.

مبلغ تمکن مالی پرتغال

شما باید بتوانید به سفارت پرتغال ثابت کنید که تا زمانی که در پرتغال هستید می‌توانید از نظر مالی خود را تامین کنید. بنابراین، باید صورت‌حساب‌های بانکی خود را ارسال کنید که ثابت کند برای هر روز سفر خود حدود ۴۰ یورو در روز دارید.

برای ویزای تحصیلی توصیه می‌شود برای هر روزی که قصد اقامت در پرتغال را دارید، نشان دهید که ۴۵ تا ۷۵ یورو دارید. اگر برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت درخواست می‌کنید، باید ثابت کنید که این مبلغ را تا ۳ ماه دارید. اگر تحصیلات شما چند سال طول بکشد، باید نشان دهید که این مقدار را برای حداقل ۱ سال دارید.

مبلغ تمکن مالی کره جنوبی

مقدار دقیق ممکن است متفاوت باشد، اما معمولاً توصیه می‌شود بسته به مدت اقامت، حداقل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در حساب بانکی خود داشته باشید. به طور کلی، شما باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه کافی برای پوشش هزینه‌های سفر و حمایت از خود در زمانی که در کره هستید ارائه دهید.

برای ویزای تحصیلی، متقاضیان باید توانایی مالی خود را برای واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی کره اثبات کنند. اثبات را می توان از طریق صورت حساب بانکی مناسب ارائه کرد. به دانشجویان بین المللی توصیه می شود در صورتی که قصد دارند برای لیسانس یا کارشناسی ارشد درخواست دهند، صورت حساب بانکی حداقل ۱۰,۰۰۰ دلار ارائه دهند.

به طور کلی تمامی هزینه‌های سفر باید به عهده متقاضی باشد. فقط یک حساب بانکی شخصی و قابل دسترسی در سراسر جهان به عنوان مدرکی برای اثبات تمکن مالی مناسب است. صورت‌حساب بانکی و فیش حقوقی مدرکی برای اثبات تمکن مالی محسوب می‌شوند. لطفاً توجه داشته باشید که اغلب سفارت‌ها صورت‌حساب‌های بانکی موسسات مالی خرد یا بانک‌های غیرمجاز را نمی‌پذیرد یا در نظر نمی‌گیرد. استفاده از صورت‌حساب بانکی از یک موسسه مالی خرد یا بانک روستایی برای درخواست ویزا به شدت منع می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید