سفر یا مهاجرت به کشور‌های پیشرفته خارجی در برنامه برخی از ایرانی‌ها قرار دارد. آیا شما هم به فکر سفر توریستی یا مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور هستید؟ به دلیل جاذبه‌های دیدنی، امکانات رفاهی، دانشگاه‌های معتبر و هزینه مناسب زندگی، سفر توریستی و مهاجرت تحصیلی به کشور‌های خارجی بهترین گزینه است. مسلماً به منظور مهاجرت به بیشتر کشور‌های خارجی نیاز به دریافت روادید دارید؛ دریافت ویزا نیز مستلزم ارائه گواهی تمکن مالی است. اما برخی از کشور‌ها، شرایط مهاجرت یا سفر توریستی را برای ایرانی‌ها راحت‌تر کرده‌اند. در واقع، شما بدون نیاز به ویزا می‌توانید برای سفر به برخی از کشور‌ها اقدام کنید. از آنجایی که احتیاج به دریافت روادید برای سفر به برخی از کشور‌ها ندارید، ارائه گواهی تمکن مالی نیز نیاز نخواهد بود. اما کدام کشور‌ها تمکن مالی نیاز ندارند؟ در این مطلب، به این سؤال پاسخ خواهیم داد و شما را با مهاجرت تحصیلی و سفر توریستی به کشورهایی که تمکن مالی نمی خواهند آشنا می‌کنیم.

سفر بدون ویزا برای ایرانیان

یکی از دغدغه‌های متقاضیان سفر‌های خارجی، اخذ روادید است. برخی از افراد به دلیل شرایط سخت برای دریافت روادید و دردسر‌های مربوط به آن تصمیم می‌گیرند که از سفر به خارج از کشور خودداری کنند. اما اگر به عنوان یک ایرانی، رویای سفر به خارج از کشور را دارید، می‌توانید بدون دریافت ویزا نیز اقدام کنید. شاید این سؤال ذهن شما را هم درگیر کرده است که سفر بدون ویزا به کدام کشور‌ها امکان‌پذیر است؟! در این بخش، همه آنچه باید درباره این موضوع بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهیم. در حال حاضر، ایرانی‌ها می‌توانند بدون روادید به چند کشور سفر کنند. ایرانی‌ها تنها با داشتن پاسپورت می‌توانند در این کشور‌ها اقامت موقت داشته باشند. البته باید حتماً به اعتبار پاسپورت‌تان توجه داشته باشید؛ شما به گذرنامه‌ای با اعتبار حداقل ۶ ماه احتیاج دارید.

از مراحل سفر به کشورهایی که تمکن مالی نمی خواهند می‌توان به ارائه پاسپورت معتبر، پرداخت هزینه پردازش درخواست، ارائه عکس پرسنلی، تکمیل فرم‌های مربوطه و… اشاره کرد. سفر بدون ویزا، پروسه‌ای آسان‌تر است و با چالش کمتری همراه خواهد بود! برای کسب جزئیات بیشتر باید حتماً با وکیل خود در این زمینه مشورت کنید.

کشورهایی که تمکن مالی نمی خواهند

برای داشتن اطلاعات کامل در مورد تمکن مالی مقاله تمکن مالی چیست را مطالعه کنید.

در هر یک از کشور‌های زیر می‌توانید بدون ویزا تا مدت ۳۰ الی ۹۰ روز اقامت موقت داشته باشید. در واقع، برای سفر توریستی به این کشور‌ها، بدون ویزا تا ۹۰ روز اقامت به شما داده می‌شود. کشور‌هایی که برای سفر به آنجا نیاز به ویزا ندارید، شامل موارد زیر هستند:

  • ارمنستان
  • ترکیه
  • مالزی
  • عراق
  • ونزوئلا
  • دومینیکا
  • هائیتی
  • گرجستان
  • قزاقستان
  • میکرونزیا
  • سورینام

اگر میخواهید با همه چیز درباره تمکن مالی آشنا شوید مقاله گواهی تمکن مالی چیست را از دست ندهید.

لیست کشورهایی که تمکن مالی احتیاج ندارند!

کشور‌هایی که تمکن مالی نمی‌خواهند، کشور‌هایی هستند که بدون ویزا قادر به سفر کردن به آنجا هستید. تمکن مالی به این معنی است که سرمایه لازم را برای تأمین هزینه‌های زندگی در خارج به صورت موقت داشته باشید. اما با سفر به کشور‌های خارجی که نیاز به روادید ندارند، تمکن مالی نیز الزامی نیست! در جدول زیر لیستی از کشور‌هایی که به تمکن مالی احتیاج ندارند را در اختیار شما قرار می‌دهیم که عبارتند از:

لیست کشورهایی که تمکن مالی احتیاج ندارند

ترکیه قزاقستان عراق
مالزی گرجستان دومینیکا
ارمنستان هائیتی سورینام

اگر میخواهید از طریق تمکن مالی مهاجرت کنید مقاله کشورهایی که اقامت تمکن مالی میدهند را مطالعه کنید.

انواع مهاجرت بدون تمکن مالی

سفر توریستی بدون تمکن مالی

آیا قصد دارید به عنوان توریست به کشور‌های خارجی سفر کنید؟ برای سفر توریستی به برخی از کشور‌ها مانند کانادا، ایتالیا، فرانسه و… باید ویزای مخصوص دریافت کنید. اما برخی از کشور‌ها نیز برای افراد علاقه‌مند به گردشگری، امکان سفر بدون ویزا را فراهم می‌کند. به منظور دریافت ویزای هر کشوری باید تمکن مالی خود را ثابت کنید. اما برای سفر به کشور‌هایی که احتیاج به روادید ندارند، اصلاً لازم نیست که تمکن مالی را اثبات کنید. شما می‌توانید به عنوان توریست بدون نیاز به گواهی تمکن مالی، سفر به کشور‌های خارجی را آغاز کنید. اما تمام کشور‌ها از پذیرش مهاجرین ایرانی بدون تمکن مالی استقبال نمی‌کنند. کشور‌هایی که امکان سفر توریستی بدون تمکن مالی را برای ایرانی‌ها فراهم می‌کنند، شامل ترکیه، مالزی، گرجستان و…. هستند.

بنابراین، اگر قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی و مکان‌های تفریحی کشوری زیبا مانند ترکیه را دارید، همین حالا می‌توانید برای سفر اقدام کنید. از آنجایی که برای سفر به ترکیه احتیاج به ویزا ندارید، این پروسه زمان بر نخواهد بود. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید برای آغاز تجربه سفری شیرین به کشور‌های بدون تمکن مالی اقدام کنید! لازم به ذکر است که برای سفر به کشورهایی که نیاز به دریافت ویزا دارند، دریافت گواهی تمکن مالی لازم است.

به کدام کشور بدون تمکن مالی میشه سفر کرد؟
به کدام کشور بدون تمکن مالی میشه سفر کرد؟

اگر میخواهید با روش گرفتن اقامت در فرانسه از طریق تمکن مالی آشنا شوید از صفحه ویزای تمکن مالی فرانسه روژا کمک بگیرید.

مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی

مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی، یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل در کشور‌های خارجی محسوب می‌شود. یکی از موضوعاتی که ذهن متقاضیان تحصیل در کشور‌های خارجی را درگیر می‌کند، این است که آیا بدون تمکن مالی می‌توان به کشور‌های پیشرفته مهاجرت کرد؟ در صورتیکه برخی از شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی اقدام کنید. دانشجویانی که بورسیه فول فاند دریافت کنند، قادر به مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی خواهند بود. بنابراین، اگر استعداد کافی و رزومه عالی برای بورسیه شدن را دارید، می‌توانید بدون اثبات وضعیت مالی خود به کشور‌های خارجی مهاجرت تحصیلی کنید. در صورت دریافت بورسیه فال فاند لازم نیست که هزینه‌ای به دانشگاه پرداخت کنید و به همین خاطر اثبات تمکن مالی لازم نخواهد بود. از شرایط دریافت بورسیه فول فاند می‌توان به داشتن معدل بالا، رزومه قوی، تسلط به زبان، انگیزه نامه و… اشاره کرد. البته به خاطر داشته باشید که رقابت برای اخذ بورسیه فول فاند بیشتر است.

هنگام انتخاب بهترین مقصد مهاجرت تحصیلی بدون نیاز به تمکن مالی باید کشوری را انتخاب کنید که دارای دانشگاه‌هایی با رتبه‌های علمی بهتر است. به علاوه، سازگاری فرهنگ کشور مبدا و مقصد، هزینه‌های زندگی و… نیز جزو سایر فاکتور‌هایی محسوب می‌شوند که باید موقع انتخاب مقصد مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی در نظر بگیرید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی بدون نیاز به تمکن مالی

در صورتی که در لیست افراد علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی قرار دارید، به مدارکی احتیاج خواهید داشت. این مدارک عبارتند از:

  • اسناد هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • ترجمه اسناد و مدارک
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات مقاطع قبلی
  • دو قطعه عکس
  • مدارک پذیرش دانشگاه
  • مدارک بورسیه تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رزومه علمی
  • انگیزه‌ نامه

مراحل مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی

یکی از سؤالات افراد علاقه‌مند به مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی این است که چه مراحلی را باید طی کنند؟ اولین مرحله، دریافت نامه پذیرش از دانشگاه موردنظر است که متقاضی بعد از ارسال درخواست به دانشگاه و شرکت در مصاحبه دریافت می‌کند. بعد از پذیرش درخواست‌تان، باید مراحل مرتبط با دریافت بورسیه را شروع کنید. اگر بورسیه به شما تعلق بگیرد، بدون احتیاج به تمکن مالی می‌توانید مهاجرت تحصیلی را شروع کنید. بعد از دریافت بورسیه، باید مدارک خود را تکمیل کرده و به سفارت مراجعه کنید. در ارائه اسناد معتبر به سفارت دقت لازم را داشته باشید تا با ریجکتی درخواست مواجه نشوید.

سخن آخر

امروزه مهاجرت تحصیلی و سفر توریستی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است؛ اما برای سفر یا مهاجرت به برخی از کشور‌ها بخصوص کشور‌های عضو منطقه شینگن، به روادید احتیاج خواهید داشت. با این حال، امکان مهاجرت یا سفر به خارج از کشور بدون روادید نیز وجود دارد؛ در این صورت، تمکن مالی نیز نیاز ندارید.
برای اطلاع از شرایط مهاجرت بدون تمکن مالی بهتر است که از کارشناسان حقوقی راهنمایی دریافت کنید. در واقع، برای سفر به کشور‌هایی که عضو منطقه شینگن نیستند، مانند ترکیه، مالزی و… به اثبات وضعیت مالی خود نیاز ندارید. همچنین، کارشناسان حقوقی النورا می‌توانند شما را در زمینه دریافت ویزای شینگن کشور‌هایی مانند اسپانیا، آلمان، ایتالیا و… راهنمایی کنند. پس همین حالا برای اطلاع از کشورهای بدون نیاز به تمکن مالی و ویزا با وکلای مهاجرتی ارتباط برقرار کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «کشورهایی که تمکن مالی احتیاج ندارند» پاسخ دادیم:

۱. به کدام کشور‌ها می‌توان بدون تمکن مالی سفر کرد؟

شما می‌توانید بدون تمکن مالی به کشور‌هایی مانند ترکیه، ونزوئلا، سورینام، مالزی، گرجستان و... سفر کنید.

۲. آیا امکان سفر به کشور‌های خارجی بدون ویزا وجود دارد؟

برخی از کشور‌ها مانند ترکیه، مالزی، ونزوئلا و... سفر بدون ویزا را برای مهاجرین در نظر گرفته‌اند؛ شما فقط با پاسپورت معتبر می‌توانید به این کشور‌ها سفر کنید.

۳. آیا مهاجرت تحصیلی بدون تمکن مالی امکان پذیر است؟

در صورتی که به عنوان دانشجوی بورسیه قصد تحصیل در کشور خارجی را داشته باشید، به تمکن مالی احتیاج ندارید.