مقدمه بهترین دانشگاه ‌های فرانسه

فرانسه یکی از اصلی‌ترین کشور‌های جهان برای ادامه تحصیل است. کشور فرانسه برای دانشجویان در زمینه‌های مختلف فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را فراهم کرده است تا تحصیلات عالی را دنبال کنند. دانشگاه‌های فرانسه از جمله بهترین دانشگاه‌های جهان هستند و در این مقاله قصد داریم بهترین دانشگاه فرانسه برای تحصیل را به شما معرفی کنیم.
انتخاب دانشگاه مناسب برای حضور بسته به این است که چه زمینه تحصیلی‌ای را می‌خواهید دنبال کنید. بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه را باید به خوبی بشناسید و بر اساس آن تصمیم‌گیری کنید که کدام دانشگاه بهترین دانشگاه فرانسه برای شماست. تحصیل و اقامت فرانسه به شما کمک می‌کند که شرایط شغلی و زندگی بهتری را برای خود پیدا کنید. برای انتخاب دانشگاه باید شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دنبال کنید و پس از بررسی معیار‌های مهم برای مقایسه دانشگاه‌های مختلف جهت اخذ پذیرش تحصیلی تصمیم مناسب را برای ادامه تحصیل بگیرید.

وضعیت تحصیل در فرانسه چگونه است؟

پیش از گرفتن یک تصمیم مهم در زندگی همیشه باید با دقت و سنجش فراوان این کار را انجام دهید تا پشیمانی به بار نیاید. به قول معروف: «چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟!» برای همین قبل از انتخاب محلی برای تحصیل و مهاجرت بهتر است که به صورت جدی شرایط و وضعیت تحصیل در آن کشور را دنبال کنید.
در فرانسه می‌توانید در دانشگاه‌های عمومی و خصوصی تحصیل کنید. شرایط تحصیل رایگان در فرانسه به این صورت است که پس از انتخاب دانشگاه مناسب، شرایط بورسیه رایگان تحصیلی در یکی از این دانشگاه‌ها را دنبال کنید. هزینه تحصیل در فرانسه در دانشگاه‌های عمومی نسبت به دیگر کشور‌ها معقول‌تر است. برای پیدا کردن بهترین دانشگاه فرانسه بهتر است تمرکز کنید که کدام دانشگاه در چه رشته‌ای تخصص دارد. دانشگاه‌های عمومی مدرک‌های مختلفی در رشته‌های آکادمیک، مهندسی و تخصصی ارائه می‌دهند. بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه شامل رشته‌هایی مثل: اقتصاد، مدیریت کسب و کار، مد، تکنولوژی و گردشگری هستند.

چه رشته‌هایی در فرانسه محبوب هستند؟

تحصیل و مهاجرت به فرانسه برای همه افرادی که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند مناسب‌اند. بیش از ۳۵۸ هزار دانشجو شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دنبال می‌کنند و وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. در اینجا این پرسش مطرح می‌شود که بهترین دانشگاه فرانسه کدام است و بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه و محبوب‌ترین رشته‌هایی که می‌توان در آن تحصیل و در آن مدرک اخذ کرد کدامند؟

تحصیل در رشته اقتصاد در فرانسه

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه اقتصاد است. دانشگاه‌های عمومی و خصوصی فرانسه در زمینه اقتصاد از بهترین اساتید بهره می‌برند و مدارکی که فرانسه در این زمینه ارائه می‌کند، جز مدارکی بین‌المللی است که در همه‌جای دنیا معتبر است.

تحصیل در رشته مدیریت در فرانسه

یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه مدیریت است. بسیاری از دانشگاه‌های برتر فرانسه مدرک مدیریت را ارائه می‌کند. پایتخت فرانسه یعنی پاریس ایده ‌آل‌ترین ترکیب از گزینه‌های آموزشی و شغلی در زمینه مدیریت را به دانشجویان ارائه می‌کند.

رشته علوم انسانی و هنر‌های آزاد کشور فرانسه

بسیاری از دانشجویان علوم انسانی و هنر‌های آزاد شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دنبال می‌کنند. در طول تاریخ کشور فرانسه فرهنگی غنی در زمینه ادبیات، علوم انسانی و هنر‌های آزاد داشته است. سوربن که جزء گزینه‌های بهترین دانشگاه فرانسه است یکی از عالی‌ترین گزینه‌ها برای دنبال کردن رشته‌های علوم انسانی و هنر‌های آزاد است.

تصویری از دانشگاه فرانسه با نوشته ی رشته های محبوب فرانسه برای عنوان چه رشته‌هایی در فرانسه محبوب هستند؟ انتخاب شده است.
رشته‌های تحصیلی مختلفی وجود دارد که تحصیل در فرانسه در این رشته ها برتری دارد

 

بهترین دانشگاه فرانسه کدام است؟

حال که با رشته‌های مختلف و مناسب برای تحصیل در فرانسه آشنا شدید نوبتی هم که باشد باید بیان کنیم که بهترین دانشگاه فرانسه کدام دانشگاه است؟ ما این رتبه‌بندی را بر اساس رتبه QS بیان کرده‌ایم که در دنیای آکادمیک یکی از برترین رتبه‌بندی‌های جهان محسوب می‌شود. شما برای دنبال کردن شرایط تحصیل رایگان در فرانسه ابتدا باید بهترین دانشگاه فرانسه را شناسایی کنید و سپس شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه را از طریق صفحات این دانشگاه‌ها دنبال کنید.

دانشگاه PSL یا Paris Sciences & Lettres

Paris Sciences & Lettres یکی از بهترین دانشگاه‌ها و مدارس فرانسه است. این دانشگاه رتبه اول را در فرانسه و رتبه ۵۲ را در کل جهان داراست. این مجموعه واقعاً مفهوم «مدرسه بزرگ» در فرانسه را نهادینه کرده است. همچنین یکی از بهترین جایگاه‌ها برای هنر و فرهنگ در این کشور است.
دانشگاه PSL بر طبق رنکینگ QS بهترین دانشگاه فرانسه است. دانشجویان این دانشگاه شرایط و موقعیت‌های شغلی و تحصیلی منحصر به فردی را دنبال می‌کنند و می‌توانند در شرکت‌های عمومی و خصوصی این کشور مشاغل عالی را دنبال کنند.

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه (École Polytechnique)

دانشگاه پلی‌تکنیک فرانسه (École Polytechnique) رتبه دوم را در QS و رتبه ۶۸ را در جهان داراست برای همین یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای بهترین دانشگاه فرانسه است. این دانشگاه پنج مدرسه برتر مهندسی در فرانسه را دور هم جمع کرده است. دانشگاه پلی‌تکنیک در سال ۱۷۹۴ تأسیس شده است و بهترین دانشگاه فرانسه در زمینه مهندسی و تحقیقات تکنولوژیک در فرانسه است. این دانشگاه برنامه‌های مختلفی را در زمینه‌های متفاوتی در رشته‌های مرتبط به مهندسی و تکنولوژی ارائه می‌کند. علاوه بر این چون دانشگاه پلی‌تکنیک یکی از بزرگ‌ترین مدارس فرانسه است، لازم است برای ورود به این دانشگاه شما دو سال پس از دبیرستان به صورت جداگانه تحصیلاتی داشته باشید.
بعد از این دوره آمادگی می‌توانید در آزمون شفاهی و کتبی این دانشگاه ثبت نام کنید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این دانشگاه شرایط تحصیل در دانشگاه پلی‌تکنیک و مهاجرت به فرانسه را دنبال کنید. شرایط تحصیل رایگان در فرانسه را نیز می‌توانید از طریق دانشگاه‌هایی که به شما بورسیه اعطا می‌کنند مشاهده نمایید.

دانشگاه سوربن (Sorbonne)

سومین گزینه برای بهترین دانشگاه فرانسه و شصت و هشتمین دانشگاه برتر جهان، دانشگاه سوربن (Sorbonne University) است. سوربن یکی از بهترین موارد برای معرفی به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه است. این دانشگاه یکی از پیشروترین دانشگاه‌های جهان برای تحقیقات علمی است. دانشگاه سوربن امروزی که تلفیقی از چند مدرسه مهم فرانسه بوده است یکی از با قدمت‌ترین دانشگاه‌های تاریخ است و ریشه‌های این دانشگاه به قرن ۱۳ میلادی باز می‌گردد.
دانشگاه سوربن، به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه بیش از ۵۰ هزار دانشجو دارد و بیش از ۲۰ درصد از این دانشجویان خارجی هستند. بنابراین تحصیل و مهاجرت به فرانسه برای حضور در دانشگاه سوربن می‌تواند برای ایرانیان آسان‌تر باشد و برای همین برای دنبال کردن شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه، دنبال کردن دانشگاه سوربن شاید نتایج خوبی به شما ارائه کند.
دانشگاه سوربن یکی از بهترین گزینه‌ها برای دنبال کردن علوم انسانی و تجربی است. این دانشگاه ترکیبی از این دو زمینه را با هم در بهترین سطح جمع کرده است. سوربن دارای سه قسمت است: هنر‌های آزاد و علوم انسانی، علم تجربی و مهندسی و پزشکی. تحصیل در دانشگاه سوربن به شما این امکان را می‌دهد که شما تک رشته‌ای، چند رشته‌ای و میان رشته‌ای تحصیل کنید و برنامه‌های مختلف این دانشگاه سبب می‌شود سوربن به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه برای مهاجرت به حساب بیاید. برای مشاهده شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه از جمله سوربن می‌توانید به وب سایت این دانشگاه‌ها مراجعه کنید و شرایط تحصیل رایگان در فرانسه را نیز در این دانشگاه‌ها از این طریق مشاهده نمایید.

تصویری از دانشگاه سوربون برای عنوان دانشگاه سوربن (Sorbonne) انتخاب شده است.
دانشگاه سوربون ( Sorbonne University ) با ادغام دانشگاه پاریس-سوربن و دانشگاه پیر و ماری کوری در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد

 

اکول نرمال سوپریور (École Normale Supérieure de Lyon)

در رتبه‌بندی QS دانشگاه ENS لیون، پنجمین دانشگاه برتر فرانسه است و رتبه ۱۶۱ را در جهان دارد. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه در لیون نیز شناخته می‌شود. این مؤسسه نیز در کشور فرانسه به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه نیز شناخته می‌شود. دانشگاه لیون در سال ۱۸۸۰ تأسیس شده است و دانشکده آن در مرکز شهر لیون ایجاد شده است. این مؤسسه برای محققین و اساتیدی که در سیستم آکادمیک هدف دارند تا مرجعی برای دنیای علمی شوند، برنامه‌های آموزشی ارائه کند.
علاوه بر تمام این مزیت‌ها که سبب می‌شود دانشگاه لیون از جمله بهترین دانشگاه فرانسه باشد، از طریق برنامه‌هایی که ارائه می‌کند، می‌توانید در رشته‌های ارشد به زبان انگلیسی آموزش ببینید. برای همین برای کسانی که کاملاً مسلط به زبان فرانسه نیستند، می‌تواند مناسب باشد. شما می‌توانید با رجوع به سایت این دانشگاه شرایط تحصیل و مهاجرت به فرانسه در دانشگاه لیون را دنبال کنید. همچنین دانشجویانی که در دانشگاه ENS لیون فعالیت می‌کنند می‌توانند مدرک‌های بین‌المللی دوگانه بگیرند. شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه فرصت‌هایی ویژه و منحصر به فرد برای دانشجویان مختلف فراهم می‌نماید.

دانشگاه بوردو (The University of Bordeaux)

یکی دیگر از گزینه‌ها برای انتخاب بهترین دانشگاه فرانسه دانشگاه بوردو (The University of Bordeaux) است. تحصیل و مهاجرت به فرانسه و ادامه زندگی در دانشگاه بوردو به عنوان بهترین دانشگاه فرانسه مقصد بسیاری از دانشجویان و مهاجران ایرانی بوده است.
دانشگاه بوردو یکی از بالاترین کیفیت‌ها را در میان دانشگاه‌های فرانسه دارد. این دانشگاه سومین دانشگاه بزرگ فرانسه است و از جمله قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه است. در واقع می‌توان ریشه‌های این دانشگاه را تا سال ۱۴۴۱ میلادی برگرداند.
این دانشگاه خصوصیات مختلفی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و حدود ۵۵ هزار دانشجو دارد که ۱۴ درصد از آن‌ها از جمله مهاجران هستند. برای همین اگر دنبال شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه هستید و شرایط تحصیل رایگان در فرانسه را دنبال می‌کنید، دانشگاه بوردو می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای شما باشد. یکی از خصوصیات جالب توجه که سبب می‌شود بگوییم دانشگاه بوردو بهترین دانشگاه فرانسه است، این است که این دانشگاه با ۷۰۰ دانشگاه دیگر در سراسر دنیا همکاری می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم بهترین دانشگاه فرانسه را به شما معرفی کردیم. برای یافتن شرایط تحصیل و مهاجرت به فرانسه ابتدا سعی کردیم تا نکاتی کلی پیرامون وضعیت دانشگاه‌های فرانسه بیان کنیم. سپس به معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به فرانسه پرداختیم و گفتیم بهترین دانشگاه فرانسه را باید بر اساس نیاز‌های خود و خواسته‌ها و رشته‌ای که دوست دارید دنبال کنید انتخاب کنید.
سپس با توجه به تمام این نکات سعی کردیم تا پنج دانشگاه که نامزد بهترین دانشگاه فرانسه هستند را به شما معرفی کنیم. دانشگاه PSL، دانشگاه پلی‌تکنیک، سوربن، لیون و بوردو مواردی بودند که بر اساس رتبه‌بندی QS که یکی از بهترین مراجع رتبه‌بندی مراجع علمی است از جمله موارد و نامزد‌های بهترین دانشگاه فرانسه بودند. هر کدام خصوصیات منحصر به فردی داشتند و در رشته‌های مختلف، از علوم انسانی گرفته تا علوم تجربی و مهندسی و تکنولوژی در این دانشگاه‌ها فراهم است.
حرف آخر این‌که شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه برای مهاجران بسیار خوب و مناسب است. حتی شرایط تحصیل رایگان در فرانسه نیز وجود دارد و برای موفقیت، تحصیل و مهاجرت به فرانسه می‌توانید برنامه‌ریزی کنید. این کشور با فرهنگ غنی، اقتصاد قوی و قدرت سیاسی و اجتماعی توانسته یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین نقاط برای تحصیل و مهاجرت باشد. لازم به ذکر است النورا آماده ی مشاوره به شما عزیزان برای اخذ اقامت فرانسه از طریق های اقامت تمکن مالی فرانسه و سایر روش ها نیز می باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره بهترین دانشگاه ‌های فرانسه برای تحصیل و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

دانشگاه شماره ۱ فرانسه کدام است؟

بهترین دانشگاه در فرانسه Paris Sciences et Lettres – PSL Research University Paris است.

آیا فرانسه برای تحصیل خوب است؟

به طور خلاصه، کیفیت آموزش در فرانسه عالی است.

آیا دانشگاه های فرانسه ارزان هستند؟

بسیاری از دانشگاه های فرانسه شهریه های بسیار مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند که مزیت دیگری برای دانشجویان آینده نگر است. بنابراین یکی از دلایل اصلی تحصیل در فرانسه است.