مقدمه‌ی مزایای زندگی در کشور پرتغال

اگر به دنبال کشوری مناسب برای مهاجرت می‌گردید قطعاً پرتغال می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت شما باشد. کشور پرتغال ۳۰۰ روز در سال را آفتابی می‌گذارند و همیشه پهنه‌ زیبای خورشید بر این کشور می‌تابد، از این رو کشور پرتغال یکی از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت است. مردمان پرتغال بسیار خون‌گرم و مهربان هستند و زندگی راحتی دارند. همچنین هزینه زندگی در کشور پرتغال نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی ارزان‌تر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برای کسانی که علاقه به مهاجرت به کشوری دیگر را دارند، مزایای اقامت کشور پرتغال و معایب مهاجرت به پرتغال را در این مقاله بیان کنیم. بدین ترتیب شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، راهنمای کامل مزایای مهاجرت به پرتغال و معایب آن را در دست داشته باشید.

ویدیو مزایای اقامت پرتغال

مزایای اقامت پرتغال را در قالب یک فایل ویدیویی، ببینید.

پادکست مزایای دریافت اقامت پرتغال

مزایای دریافت اقامت پرتغال را در قالب یک فایل صوتی، گوش دهید.

لباس‌های تابستانی را دوست دارم!

کشور پرتغال یکی از بهترین و گرم‌ترین کشور‌های اروپایی است که البته این موضوع منطقه به منطقه فرق دارد. در جنوب پرتغال بیشتر هوا آفتابی است و شمال غربی آن بارانی و شمال شرقی‌اش معمولاً تابستان‌های طولانی مدت دارد. اگر شما سرمایی هستید و از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید لباس‌های تابستانه‌تان را بپوشید و آزادانه و زیر نور مهربان خورشید در خیابان قدم بزنید، هوای خوب شمال شرقی‌ پرتغال یکی از مزایای اقامت در این کشور برای شما خواهد بود.

گرم‌ترین ماه سال در پرتغال آگوست است. از مزایای اقامت کشور پرتغال این است که به طور معمول هوا همیشه گرم و معتدل است و به طور میانگین ۲۷.۸ درجه سانتی‌گراد است. حتی زمستان‌های کشور پرتغال نیز گرم است. معمولاً دماسنج‌ها نشانگر ۱۴ درجه سانتی‌گرادند. البته باید توجه داشته باشیم که گرمای هوا می‌تواند از جمله معایب مهاجرت به پرتغال نیز شناخته شود زیرا همه شاید چندان علاقه‌ای به هوای گرم نداشته باشند.

همیشه سرگرم باشیم!

هر کس در پرتغال جایی برای فعالیت‌های مورد علاقه‌اش را در دسترس خواهد داشت. این از جمله مزایای اقامت کشور پرتغال است که می‌توانیم با توجه به علاقه‌هامان سرگرمی مورد نظر را پیدا کنیم. اگر علاقه‌مند به شنا هستیم می‌توانیم به اقیانوس آتلانتیک (Atlantic Ocean) برویم و اگر اهل کوه‌نوردی هستیم می‌توانیم کوهستان‌های سرا دا استرلا (Serra da Estrela) را ببینیم و از قلعه‌ها و قصر‌های پادشاهان قدیم اروپایی دیدن کنیم.

همه بخوابید شهر امن و امان است!

یکی از نکات مهم و مزایای اقامت پرتغال این است که شهر‌های این کشور ایمن هستند. در سال ۲۰۱۹ مجله اقتصاد جهانی، پرتغال را در رتبه چهارم بین ایمن‌ترین کشور‌های کل جهان معرفی کرد و در سال ۲۰۲۰ این کشور سومین رتبه را در بین کشور‌های صلح‌آمیز کسب کرد. بنابراین از مهم‌ترین مزایای اقامت کشور پرتغال این است که شما با جرم و جنایت کم رو به رو می‌شوید و با مردمی مهربان و خون‌گرم مواجه خواهید شد که به شما احساسی دوست داشتنی و دل‌نشین در اعماق غربت و دوری از وطن می‌دهند.

برای گرفتن اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی چه اقداماتی لازم است؟ در صفحه اقامت تمکن مالی پرتغال ببینید.

مرد جوانی پرچم پرتغال را بر فراز آسمان گرفته است که این تصویر برای عنوان همه بخوابید شهر در امن و امان است! انتخاب شده است.
این کشور در سال ۲۰۲۰ به رتبه سوم امن‌ترین کشور جهان رسید

ارزان خرید کنید

از جمله دیگر مزایای اقامت کشور پرتغال این است که هزینه پایه زندگی نسبت به کشور‌های اروپایی دیگر مثل: اتریش، سوئیس، انگلستان و کشور‌های همسایه مثل: اسپانیا، پایین‌تر است. در مقایسه با کشور‌های اتحادیه اروپا، پرتغال کشوری است که نسبت به دیگر کشورها ارزان‌تر است و هزینه‌های معقول‌تری دارد؛ بنابراین این مورد نیز از جمله مزایای اقامت پرتغال است.

سفر به سرزمین عجایب!

یکی از مزایای اقامت کشور پرتغال این است که شما با فرهنگ‌های متنوع و گوناگونی مواجه خواهید شد. وسعت کشور پرتغال ۱,۸۰۰ کیلومتر است و کسانی که در این مرز زندگی می‌کنند، سبک‌ها و فرهنگ‌های بسیار متنوعی دارند. اگر گرما اذیتتان می‌کند و آن را جزء معایب مهاجرت به پرتغال می‌دانید، می‌توانید به بخش‌های شمالی این کشور مهاجرت کنید که در آن آب و هوا بسیار معتدل است و مشهور است که پارک‌های جهانی و مراکز اسکی زمستانی وجود دارد.

اگر به دنبال زندگی شهری و محیط‌ های با فرهنگ های گوناگون هستید، شهر‌هایی مثل پورتو و لیسبون گزینه‌های بسیار مناسبی برای مهاجرت به پرتغال هستند. اگر به دنبال محیطی روستایی می‌گردید، بهتر است مسیر مهاجرتتان را به مرکز پرتغال تغییر دهید و آنجا محیط روستایی آرامی را خواهید یافت. در مرکز پرتغال نیز هزینه‌های زندگی به حد قابل توجهی ارزان‌تر است. به طور کلی می‌توان گفت که زندگی در پرتغال می‌تواند دارای مزایای زیادی باشد. البته معایبی نیز در مهاجرت به پرتغال وجود دارد که مختصراً در ادامه به آن‌ها اشاره کوتاهی خواهیم کرد.

چرا نباید به پرتغال مهاجرت کنم؟

همان‌طور که مزایای اقامت کشور پرتغال را بیان کردیم خوب است اشاره کوتاهی به معایب مهاجرت به پرتغال نیز داشته باشیم. یکی از مسائل، یادگیری زبان پرتغالی است که می‌تواند از معایب مهاجرت به پرتغال به حساب بیاید. زبان پرتغالی چندان برای یادگیری آسان نیست. مسأله دیگر این است که هوای گرم در تابستان و باران‌های زمستانی می‌تواند شما را اذیت کند. این موضوعی است که باید با توجه به خواسته‌ها و نیاز‌های خودتان آن را برطرف کنید. اگر در شهر‌های پرشتاب و همیشه بیدار زندگی کردید یا دوست دارید در چنین فضا‌هایی زندگی کنید، کشور پرتغال عموماً اینطور نیست. در بسیاری از مناطق پرتغال مغازه‌ها و رستوران‌ها به مدت چند ساعت در طول روز بسته می‌شوند و یکشنبه‌ها نیز روز تعطیل در هفته است. به طور کلی مزایای اقامت کشور پرتغال می‌تواند آن را تبدیل به گزینه‌ای ترغیب‌ کننده نماید ولی باید معایب آن را نیز در نظر داشته باشید.

جمع‌بندی

این مقاله نگاهی کوتاه به مهم‌ترین مزایای اقامت پرتغال انداخت. ما در بررسی‌های خود به آب و هوای خوب این کشور، هزینه‌های زندگی پایین نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی، فرهنگ‌های مختلف، سرگرمی‌های گوناگون، امنیت بالا و چندین مورد جزئی دیگر اشاره کردیم و گفتیم که مزایای اقامت کشور پرتغال بسیار زیاد است که این کشور را گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت می‌کند. هرچند باید همزمان نیز به معایب مهاجرت به پرتغال نیز توجه داشته باشیم و سعی کنیم با توجه به خواسته‌ها و نیاز‌های خود تصمیم قطعی مبنی بر مهاجرت به یک کشور دیگر بگیریم. مشاوره در این زمینه می‌تواند به مهاجران کمک شایان و قابل توجهی داشته باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره مزایای اقامت کشور پرتغال و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

وضعیت اقتصادی کشور پرتغال به چه صورت است؟

این کشور از نظر اقتصادی از وضعیت مطلوبی برخوردار است و ۴۳امین اقتصاد بزرگ جهان شناخته شده است.

با پاسپورت کشور پرتغال به چند کشور می‌توان سفر کرد؟

با پاسپورت کشور پرتغال به ۱۹۱ کشور می توان سفر کرد.

زبان مردم پرتغال چیست؟

زبان پرتغالی و گاهی تعداد کمی از افراد به زبان‌های دیگر نیز صحبت می‌کنند.