مقدمه‌ی شرایط دریافت ویزای کارآفرینی

یکی از روش‌های مهاجرت، اقامت از طریق کارآفرینی است؛ مهاجران زیادی هر سال از این طریق به کشورهای توسعه‌یافته سفر می‌کنند. متخصصان می‌توانند برای رشد و پیشرفت خود به کشورهای مطرح دنیا مهاجرت کنند و ایده‌های کارآفرینی خود را به مرحله اجرایی برسانند. از طرفی، افراد برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکار خود می‌توانند از این روش استفاده کنند.

مهاجران به دنبال کشورهایی هستند که بتوانند برای مهاجرت به راحتی اقدام کنند و شرایط برای رشد و گسترش رویای شغلی‌شان فراهم باشد. ویزای کاری به افراد امکانات بیشتری می‌دهد و می‌توانند به همراه خانواده خود به مقصد مهاجرت کنند. حتی افراد امکان دریافت اقامت دائم و پاسپورت آن کشور را نیز به دست می‌آورند.

شرایط کارآفرینی در خارج از کشور

شرایط کارآفرینی در خارج از کشور متفاوت است و بستگی به کشور مقصد دارد. کشورها قوانین متفاوتی برای حمایت از نوآوری دارند و شرایط هر یک متفاوت است. کارآفرینی در اغلب نقاط دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد و شرایط متنوعی دارد. کارآفرینان در دنیای تجارت برای پیاده‌سازی ایده‌ها و پیشبرد پروژه باید مراحل آن را شناسایی کنند. بنابراین افراد در جایگاه‌های متفاوت به وظایف خود عمل می‌کنند. در ادامه به بررسی شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی می‌پردازیم.

 

بنیانگذار یا Founder: یکی از روش‌های اعطای ویزای کاری محسوب می‌شود که توسط سرمایه‌گذار کارآفرین انجام می‌شود. در واقع کسی که از یک کسب‌وکار حمایت می‌کند، بنیانگذار یا فاندر ایده است. هرچند که بنیانگذار می‌تواند از شرکت خود برود اما نام موسس بر روی بیزینس می‌ماند.

 

کارآفرین داخلی Intrapreneur: کارآفرینی که در داخل شرکت به توسعه پروژه کمک می‌کند و به تیم نوآوری نقشه راه می دهد و فرصت‌های جدید را برای رشد و پیشرفت کسب‌وکار خود پیدا می‌کند.

 

مدیر عامل یا CEO: فردی که تجارت را مدیریت می‌کند و راهی برای اجرایی کردن ایده‌ها ارائه می‌دهد. می‌توان گفت این فرد به صورت سنتی به پیشرفت پروژه کمک می‌کند.

بررسی شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی

2

کارآفرینان برای انتخاب مقصد مورد نظر باید دقت زیادی به خرج دهند و به خوبی از قوانین و شرایط کشورها مطلع شوند. کشورهایی که براساس شاخص‌های جهانی دارای رونق بازار، نرخ بیکاری پایین، فرهنگ مهاجرپذیر، وجود آژانس‌های حمایت از استارتاپ‌ها،‌ جذب نیروی کار خارجی، درآمد بالا، کیفیت زندگی خوب، آموزش و بهداشت مناسب و… هستند،‌ گزینه‌های درستی برای مهاجرت به شمار می‌روند.

جایگاه رتبه‌بندی کشورهای توسعه‌ها یافته در دنیا اهمیت زیادی دارد و کارآفرین‌ها و صاحبان کسب‌وکار باید بتوانند به راحتی در موقعیت جدید پیشرفت کنند. دولت‌های این گونه کشورها به دنبال راهی برای حمایت از کسب‌وکارهای جدید می‌گردند و از آژانس‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و شغل‌های جدید استفاده می‌کنند.

همچنین نقش مشاغل در کشور مقصد نیز اهمیت زیادی دارد و افراد قبل از انجام مهاجرت باید پتانسیل رشد یک استارتاپ یا نوع شغل را در آن منطقه بسنجد. هرچند که سهولت صدور ویزا هم مهم است؛ اما به هر حال قوانین سختگیرانه در اغلب کشورهای مطرح و توسعه‌یافته وجود دارد. در ادامه به معرفی بهترین کشور برای کارآفرینی می‌پردازیم.

۱. ایرلند

اگر به فکر اقامت از طریق کارآفرینی هستید،‌ ایرلند گزینه مناسبی به شمار می‌رود‌؛ موفقیت‌ کسب‌وکارها در ایرلند نیازمند سرمایه بالایی است اما به نظر می‌رسد که گزینه بسیار خوبی برای رشد و پیشرفت بیزینس به شمار می‌رود. مزایای تجاری ایرلند بسیار زیاد است و مالیات کم، شرایط تجاری موفق در دنیا،‌ مشوق بزرگ رشد کسب‌وکار از جمله این مزایا محسوب می‌شود.

ایرلند به کارآفرینان نوپا ۲ تا ۳ سال اقامت موقت می‌دهد و بعد از اتمام آن می‌توانند ۲ سال دیگر تمدید کنند. در صورتی که افراد بتوانند ۵ سال مداوم در ایرلند فعالیت کنند،‌ می‌توانند پاسپورت این کشور را بگیرند. متقاضیان باید گردش مالی ۱,۰۰۰,۰۰۰ یورویی در طول ۳ یا ۴ سال داشته باشند. نیاز به تمکن مالی هم در این کشور اهمیت زیادی دارد و باید ۵۰,۰۰۰ یورو موجودی حساب داشته باشند.

۲. ترکیه

ترکیه به اعطای ویزای کاری به مهاجران می‌پردازد و از جمله مقاصد محبوب ایرانیان به شمار می‌رود؛ ترکیه به دلیل مراوداتی که با دنیا دارد، می‌تواند کشور درستی برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی باشد. از طرفی ایرانیان اغلب می‌توانند به راحتی به این کشور سفر کنند و از نزدیک با شرایط آن روبرو شوند. وجود نمایندگان اروپایی در این کشور موجب جذب نیروی کار خارجی می‌شود.

وجود مزایایی مانند تعادل سرانه درآمد و هزینه‌های زندگی، اشتغال آسان، تناسب روزهای کاری، ترکیه را به مقصدی مهم برای مهاجرت کارآفرینان تبدیل کرده است. از طرفی شرکت‌های بزرگ اروپایی در این کشور می‌توانند به رشد بیزینس‌ها کمک خوبی کنند و با ورود بیزینس شما به ترکیه،‌  امکان تبادل با کشورهای اروپایی نیز فراهم می‌شود.

۳. نیوزلند

نیوزلند گزینه‌ای برای مهاجرت کارآفرینی محسوب می‌شود که شرایط را شروع کسب‌وکارها فراهم می‌کند. نیوزلند در صنعت گردشگری و توریسم بسیار محبوب و موفق عمل کرده است و می‌تواند به سادگی سرمایه‌گذران بزرگی را جذب کند. رشد و توسعه این کشور به جذب نیروهای کار خارجی وابسته است و بنابراین موقعیت مناسبی برای رشد افراد را فراهم می‌کند.

نیوزلند جزیره‌ای دورافتاده با هزینه زندگی بالاست؛ اما با این حال فرصت‌های شغلی بیشماری را در اختیار مشاغل قرار می‌دهد. میانگین دستمزد در این کشور بالاست و افراد با مهارت و تحصیلات خود می‌توانند در حوزه‌های مدیریت، کشاورزی و مدیریت موفق شوند. نیوزلند از ایده‌های جدید استقبال می‌کند و برای کارآفرینان فضای مناسب را فراهم می‌آورد.

۴. استونی

شرایط کارآفرینی در خارج از کشور متفاوت است و قوانین آن را باید بررسی کنید. استونی به اعطای ویزای کاری به کارآفرینان می‌پردازد و به بنیانگذاران و استارتاپ‌های خارج از اتحادیه اروپایی امکان را می‌دهد تا به رشد کسب‌وکار خود بپردازند. استونی از جمله کشورهای موفق به شمار می‌رود که با اعطای ویزای کاری ۱ ساله به افراد، شرایط شروع بیزینس را فراهم می‌کند.

کارآفرینان بعد از ۵ سال می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. البته متقاضیان باید شرایطی مانند اثبات ۱۳۰ یورو تمکن مالی در ماه، تهیه بیمه‌نامه معتبر استونی ۳۰,۰۰۰ یورویی، تایید کسب‌وکار توسط شرکت کمیته استارتاپ را داشته باشند. همچنین افراد از قبل باید بیزینس خود را در این کشور ثبت کنند و سپس برای دریافت اقامت موقت کاری اقدام کنند.

۵. آلمان

3

مهاجرت کارآفرینی در آلمان نیز گزینه مناسبی به نظر می‌رسد؛  آلمان کشور موفق اقتصادی محسوب می‌شود که فرصت‌های خوبی برای مهاجران و کارآفرینان ایجاد می‌کند. این کشور از نظر اقتصادی و صنعتی در اروپا سرآمد است و درآمد سرانه آن بسیار بالاست. مدیریت در آلمان حرف اول را می‌زند و اگر فردی متخصص و مجرب باشد، می‌تواند به راحتی ویزا دریافت کند.

هر چند که افراد قبل از تقاضا باید به زبان آلمانی مسلط باشند و حتماً در کلاس‌های زبان آلمانی شرکت کنند؛‌ با این حال این کشور از جمله بزرگترین صادرکننده کالا در دنیا به شمار می‌رود و به پیوسته با بازارهای جهانی در ارتباط است. همچنین مهندسان فناوری و علوم شانس زیادی برای موفقیت در آلمان دارند و می‌توانند از مزایایی مانند بهداشت بالا، درآمد خوب، امکانات آموزشی با کیفیت و… بهره‌مند شوند.

۶. چین

حتماً می‌دانید که چین به عنوان قدرتمندترین در حوزه اقتصاد و تجارت محسوب می‌شود؛ چین فرصت‌های شغلی بیشماری را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و امکان اقامت از طریق کارآفرینی را برای کارآفرینان فراهم می‌کند. در رشته‌هایی مانند حوزه فناوری اطلاعات و هوش‌مصنوعی در این کشور بسیار موفق هستند و موقعیتی برای مهاجرت کارآفرینی محسوب می‌شود.

دولت چین از نیروی کار خارجی به واسطه اعطای تسهیلات حمایت می‌کند و ایرانیان می‌توانند شرکت‌های بزرگ خود در این کشور بین‌المللی را بنا کنند. افراد با تسلط به زبان انگلیسی می‌توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام کنند.

۷. سوئیس

یکی از کشورهای توسعه‌یافته در دنیا، سوئیس است؛ سوئیس امکان مهاجرت کارآفرینی را برای صاحبان بیزینس فراهم می‌کند و با حمایت از مشاغل جدید موقعیت را برای رشد و توسعه آنان فراهم می‌آورد. این کشور به دلیل موقعیت تجاری و صنعتی که دارد می‌تواند مقصد خوبی برای مهاجرت کارآفرینی نیز باشد.

قوانین تجاری سوئیس بسیار متفاوت است و امکان راه‌اندازی کسب‌وکارها را فراهم می‌کند. سودآوری بالا در این کشور به سادگی فراهم است و کارآفرینان می‌توانند به شرایط را برای پیشرفت کسب‌وکار خود فراهم کنند. زیرساخت‌های سوئیس برای جذب تجارت‌های غیربومی بسیار شرایط مطلوبی دارد و دولت آن به ترغیب مردم به مهاجرت و شروع بیزینس خود می‌پردازد.

۸. فرانسه

از جمله کشورهایی که به اعطای ویزای کاری می‌پردازد، فرانسه است؛ این کشور گسترده و بسیار زیبا به جذب نیروی انسانی خارجی علاقه‌ زیادی نشان می‌دهد و از کارآفرینان حمایت می‌کند. این کشور اروپایی درآمد سالانه بالایی به افراد می‌پردازد و میانگین سالانه درآمد افراد نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اروپایی رقم بالایی است.

اقتصاد فرانسه، برترین و بزرگترین اقتصاد در بخش‌های صنعتی و خدماتی برشمرده می‌شود و به نوآوری و خلاقیت بسیار علاقه‌مند است. کارآفرینان با دریافت اقامت یکساله می‌توانند کسب‌وکار خود در فرانسه آغاز کنند و با زندگی مداوم ۵ ساله می‌توانند اقامت دائم بگیرند. همچنین از جمله شرایط کارآفرینی در این کشور می‌توان به تمکن مالی ۲۰,۰۰۰ یورویی اشاره کرد.

۹. کره جنوبی

کره جنوبی اقامت از طریق کارآفرینی صاحبان کسب‌وکار را فراهم می‌کند و از جمله کشورهای نوپا در زمینه رشد اقتصادی محسوب می‌شود. کره جنوبی فضای امن اقتصادی را برای مهاجران فراهم می‌کند و در زمینه کارآفرینی بسیار گسترده است.

این کشور از جمله کشورهای محبوب است که با توسعه اقتصادی که در پیش دارد، می‌تواند موقعیتی جذاب برای کارآفرینان باشد. این کشور آسیایی دارای اکوسیستم کارآفرینی است و به خلاقیت در زمینه فناوری و تکنولوژی علاقه زیادی نشان می‌دهد. افراد می‌توانند با یادگیری زبان انگلیسی به این کشور مهاجرت کنند و نمایندگان کشورهای اروپایی و آسیایی در آن از نیروی کار خارجی استقبال می‌کنند.

۱۰. کانادا

4

ویزای کاری کانادا از جمله ویزاهای محبوب در دنیا شناخته می‌شود که کارآفرینان زیادی برای آن اقدام می‌کنند. کانادا به عنوان کشوری مهاجرپذیر شناخته می‌شود که از ایده‌های جدید شغلی استقبال می‌کند. این کشور به کارآفرینان تسهیلات فراوانی می‌دهد و کسانی که موفق به اخذ ویزای کاری کانادا شوند می‌توانند از مزایای مانند وام‌های متعدد،‌ امکانات رفاهی و تفریحی،‌ بهداشت و آموزش با کیفیت بهره‌مند شوند.

Work Permit بهترین روش برای گرفتن ویزای کاری کانادا محسوب می‌شود که مجوز کار باز و مجوز کار بسته را به افراد می‌دهد. متقاضی می‌تواند از این طریق هر شغلی که در آن صلاحیت و تخصص دارد را آغاز کند. هر سال لیستی از مشاغل ترند کانادا منتشر می‌شود که کارآفرینان و متقاضیان کار می‌توانند برای آن اقدام کنند.

کارآفرینان می‌توانند از طریق تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه به این کشور مهاجرت کنند و مشاغلی مانند حوزه فناوری اطلاعات،‌ توسعه پایدار، پزشکی و پرستاری از جمله رشته‌های مهم در کانادا به شمار می‌رود. کانادا مزایای زیادی برای مهاجران دارد می‌توان به موادی مانند مرخصی‌های طولانی پس از تولد فرزند، بالاترین حقوق دستمزد، تمرکز بر تعادل ساعات کاری و… اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی شرایط کارآفرینی در خارج از کشور پرداختیم؛ کارآفرینان می‌توانند بسته به شرایط و قوانین هر کشور خارجی برای اقامت کاری اقدام کنند. اغلب مناطق توسعه‌یافته و پیشرفته گزینه‌های خوبی برای رشد کسب‌وکارها به شمار می‌روند که مهاجران برای اقامت‌های کاری اقدام می‌کنند. افراد با دریافت اقامت موقت می‌توانند به همراه خانواده به آن کشور مهاجرت کنند.

همچنین موقعیت‌ تجاری و صنعتی کشور مورد نظر اهمیت زیادی دارد تا امکان رشد و پیشرفت بیزینس را به افراد بدهد. متقاضیان قبل از مهاجرت باید به نکاتی مانند مدرک زبان مورد نیاز، تمکن مالی و شرایط اقامت و میزان حمایت و تسهیلات آن کشور توجه کنند. گفتنی است که کشورهایی مانند کانادا بهترین شرایط کارآفرینی در خارج از کشور را برای افراد فراهم می‌کند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید