سفر به خارج از کشور می‌تواند شما را با فرهنگ و تاریخ کشور‌های خارجی بیشتر آشنا کند. از بهترین مقاصد گردشگری می‌توان به اروپا اشاره کرد؛ اما پربازدیدترین کشور اروپا کدام است؟ اروپا از قاره‌های دیدنی و بکر محسوب می‌شود که سالیانه آمار زیادی از گردشگران ایرانی را به خود جذب می‌کند. بیشتر کشور‌های اروپایی به علت داشتن جاذبه‌های تاریخی، کلیسا‌های باستانی، موزه‌ها، سواحل بکر و زیبا به شهرت رسیده‌اند. قبل از سفر به اروپا بهتر است که با کشور‌های توریستی این قاره بیشتر آشنا شوید. در این مطلب، شما را با پربازدیدترین کشور اروپا آشنا خواهیم کرد تا سفر توریستی مهیج‌تری را تجربه کنید.

پربازدیدترین کشور اروپایی

برای سفر به اروپا، انتخاب‌های زیادی پیشرو خواهید داشت و باید یکی از کشور‌های اروپایی را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. اما به عنوان توریست ایرانی شاید اطلاع نداشته باشید که پربازدیدترین کشور اروپا کدام است؟ در این بخش، لیستی از کشور‌های اروپایی پرطرفدار را برای شما تهیه کرده‌ایم.

فرانسه؛ بهترین کشور اروپا برای سفرهای عاشقانه

فرانسه (France) پربازدیدترین کشور اروپا است و سالانه بیشترین تعداد گردشگر خارجی را به خود جذب می‌کند. در واقع، آمار علاقه‌مندان به سفر توریستی به این کشور بیشتر از سایر کشور‌های جهان است. فرانسه، تعداد زیادی از میراث فرهنگی یونسکو را در خود جای داده است و به همین خاطر کشوری فرهنگی و تاریخی محسوب می‌شود. اگر قصد تماشای بلندترین برج دنیا را دارید، بازدید از برج ایفل (Eiffel tower) در سفر توریستی به فرانسه از از دست ندهید! اگر عاشق تاریخ و هنرمندان مشهور فرانسوی نیز هستید، حتماً بازدید از این کشور توریستی را در برنامه تان قرار دهید. در صورتی که قصد سفری عاشقانه و توریستی به اروپا را دارید، سفر به پاریس را می‌توانید یکی از اولویت‌های خود در نظر بگیرید. در سفر به لیون (Lyon) فرانسه نیز حتماً به موزه‌های هنری این شهر از قبیل موزه لوور (Louvre Museum) سری بزنید.

یونان؛ بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به تاریخ

درک اینکه چرا سالانه آمار زیادی از گردشگران خارجی به یونان (Greece) سفر می‌کنند، خیلی سخت نیست. بیشتر افراد، جذب سواحل بکر و زیبا و جزایر این کشور تاریخی می‌شوند. یونان به لطف جزایر خیره‌کننده، یکی از پربازدیدترین کشور‌های جهان محسوب می‌شود. هر ساله میلیون‌ها گردشگر به یونان برای کشف خرابه‌های باستانی این کشور مهاجرت می‌کنند. در واقع، گردشگران در این سفر توریستی در آب‌های فیروزه‌ای دریای اژه شنا کرده و ارتباطی گرم را با بومیان مهمان‌نواز یونان نیز برقرار می‌کنند. اگر قصد آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ یونان را دارید، تجربه سفر توریستی به آتن بهترین انتخاب برای شما است. در سفر به شهر آتن (Athens)، بازدید از معبد زئوس (Temple of Olympian Zeus) و موزه باستان‌شناسی را فراموش نکنید! البته دریافت ویزای یونان شاید کار چندان آسانی نباشد، اما النورا در این مسیر همراه علاقه‌مندان به سفر توریستی به این کشور خواهد بود.

اگر میخواهید بدون تور و به تنهایی به اروپا سفر کنید قبل از هر اقدامی مقاله مسافرت به اروپا بدون تور را مطالعه کنید.

پربازدیدترین کشور اروپایی چیست؟
معرفی کشورهای اروپایی پر بازدید

اگر می‌خواهید برای اقامت اروپا اقدام کنید در صفحه اخذ اقامت اروپا النورا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سوئیس؛ دارای طبیعتی بکر

آیا به دنبال بازدید از مکانی با طبیعت بکر و زیبا در اروپا هستید؟ به شما سفر توریستی به سوئیس (Switzerland) را پیشنهاد می‌کنیم. چشم‌انداز‌های زیبا و دیدنی رشته کوه‌های آلپ از جمله دیدنی‌های طبیعی این کشور زیبا هستند که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کنند. اگر جزو علاقه‌مندان به تفریحات ورزشی هستید، در سفر توریستی به سوئیس، فعالیت‌هایی از قبیل اسکی روی آب، دوچرخه سواری، کوهنوردی و… را فراموش نکنید! اگر سفرتان را به روز‌های سرد سال و فصل زمستان موکول کنید، اسکی روی برف می‌تواند برای شما بسیار مهیج باشد.

اسپانیا؛ شهری با موزه‌های دیدنی و تاریخی

اسپانیا (Spain) را می‌توان پربازدیدترین کشور اروپا در نظر گرفت که به لطف جاذبه‌های دیدنی تاریخی و طبیعی خود در فهرست توریستی‌ترین کشور‌های قاره اروپا جای گرفته است. اسپانیا، کلیسا‌ها و موزه‌های چشمگیر زیادی از قبیل موزه پرادو (Prado Museum) را در خود جای داده است. بارسلونا (Barcelona) و مادرید (Madrid) به عنوان شهر‌های محبوب اسپانیا، به دلیل داشتن سواحل بکر و مناظر دیدنی به شهرت رسیده‌اند. اگر به فکر تفریح در سواحل و جزایر معروف اروپا هستید، سفر توریستی به اسپانیا را فراموش نکنید. جشنواره‌های متعددی نیز هر ساله در اسپانیا برگزار می‌شود که باعث جذب توریست‌ها به این کشور می‌شوند.

ایتالیا؛ کشوری با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی

ایتالیا (Italy) به عنوان قلب امپراتوری روم شناخته می‌شود و موزه‌ها و خرابه‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. موزه‌ها و گالری‌های هنری، معماری‌های فوق‌العاده، ساختمان‌های تاریخی و خیابان‌های قدیمی از جاذبه‌های منحصربفردی هستند که افراد سراسر دنیا را به مهد ادبیات و هنر اروپا یعنی ایتالیا جذب می‌کنند. اگر به تاریخ علاقه خیلی زیادی دارید، سفر به ایتالیا را به عنوان پربازدیدترین کشور اروپا به شما پیشنهاد می‌کنیم. در صورتیکه می‌خواهید سفر توریستی مهیج‌تری را تجربه کنید، بازدید از شهر‌های رم (Rome)، میلان (Milan)، ناپل (Naples)، فلورانس (Florence) و ونیز (Venezia) را در اولویت قرار دهید. شما می‌توانید در سفر توریستی به رم از شهرهای بزرگ اسپانیا، از جاذبه‌های دیدنی این شهر مانند کولوسئوم (Colosseum) و کلیسای سنت پیتر (St. Peter’s Basilica) دیدن کنید. در سفر به ناپل، حتماً طعم پیتزا‌های معروف این شهر زیبا را بچشید! بیشتر توریست ها برای چشیدن طعم پاستاها و پیتزاهای لذیذ و منحصر به فرد ایتالیا به ناپل مهاجرت کنند. ونیز یکی از معروف‌ترین شهر‌های ایتالیا محسوب می‌شود که بهترین گزینه برای سفر توریستی رمانتیک در شهری زیبا واقع در روی آب است. اما در صورت نداشتن بودجه کم برای سفر می‌توانید از شهر‌های کوچک‌تر اسپانیا دیدن کنید.

آلمان؛ کشور توریستی تاریخی با فرهنگ غنی

آلمان (Germany) را می‌توان پربازدیدترین کشور اروپا در نظر گرفت که به لطف فرهنگ و تاریخ غنی خود شناخته شده است. در سفر توریستی به آلمان، بازدید از شهر زیبای برلین (Berlin) را از دست ندهید! به علاوه، باواریا (Bavaria) نیز به عنوان یکی از ایالت‌های آلمان به دلیل داشتن قلعه‌های افسانه‌ای و مناظر خیره‌کننده به شهرت رسیده است. سالیانه میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر دنیا به خصوص در فصل اکتبر به آلمان برای تجربه سفر توریستی متفاوت و هیجان‌انگیز مهاجرت می‌کنند. شما می‌توانید در سفر به باواریا از کوه‌های آلپ و جنگل سیاه واقع در این ایالت دیدن کنید. اگر طرفدار موسیقی کلاسیک هستید، می‌توانید در سفر به آلمان در فستیوال‌های موسیقی این کشور نیز شرکت کنید.

پرتغال؛ مقصد توریستی ارزان

پرتغال (Portugal) نیز یکی از پربازدیدترین کشور‌های اروپا است که در جنوب غربی این کشور قرار دارد. اروپا به دلیل میراث فرهنگی منحصر به فرد خود خود شناخته شده است. پرتغال با مناظر طبیعی بکر و سواحل زیبای خود به عنوان مقصدی توریستی شناخته می‌شود. اگر قصد آشنایی با فرهنگ پرتغال را دارید، به شما بازدید از شهر توریستی لیسبون (Lisbon) را پیشنهاد می‌کنیم. به علاوه، به دلیل پایین‌تر بودن هزینه‌ها در پرتغال، مهاجرت به عنوان توریست به این کشور گزینه مناسبی برای کسانی است که بودجه خیلی زیادی ندارند.

کشورهای اروپایی پربازدید
اتریش یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا

اتریش؛ بهترین کشور توریستی برای علاقه‌مندان به هنر

آیا به هنر و موسیقی علاقه زیادی دارید؟ در این صورت، سفر توریستی به اتریش (Austria) می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. در وین که به عنوان پایتخت اتریش شناخته می‌شود، می‌توانید در جشنواره‌های موسیقی شرکت کنید. به علاوه، اتریش به دلیل دریاچه‌های بکر، جاذبه‌های طبیعی متعدد و کاخ‌های تاریخی، به عنوان مقصدی توریستی برای گردشگران ایرانی به شهرت رسیده است. در سفر به اتریش، حتماً از موزه تاریخ و هنر آلبرتینا (Albertina) نیز دیدن کنید و به کلیسای سنت استفان (St. Stephen’s Church) سری بزنید!

لهستان؛ تاریخی‌ترین کشور اروپایی

لهستان (Poland) نیز پربازدیدترین کشور اروپا محسوب می‌شود که در اروپای مرکزی قرار دارد. لهستان با داشتن میراث فرهنگی و تاریخی متعدد از قبیل کاخ‌ها و قلعه‌های باستانی توانسته است که به عنوان توریستی‌ترین کشور اروپایی شناخته شود. اما لهستان در مقایسه با سایر کشور‌ها، سواحل کمتری دارد؛ به همین خاطر کسانی که به ورزش‌های آبی علاقه دارند، سفر به ونیز را  به جای این کشور باید در برنامه خود قرار دهند.

هلند؛ کشوری توریستی با اقتصاد قوی

هلند (Nederland) از کشور‌های توریستی محسوب می‌شود که به خاطر کانال‌های زیبا، باغ‌های گل و آسیاب‌های بادی به شهرت رسیده است. این کشور اروپایی در شمال غربی قاره اروپا قرار گرفته است؛ شما می‌توانید با سفر به هلند از شهر دیدنی آمستردام (Amsterdam) نیز دیدن کنید. شرایط اقتصادی هلند بسیار توسعه یافته است و اقتصاد این کشور به صنعت گردشگری آن ارتباط دارد. از هیجان‌انگیزترین تفریحات برای علاقه‌مندان به سفر توریستی به هلند می‌توان به موج سواری و قایق سواری اشاره کرد. با دریافت ویزای شینگن می‌توانید به عنوان توریست به هلند سفر کنید. دریافت ویزای توریستی هلند در مقایسه با کشور‌های اروپایی دیگر سخت‌تر است و باید گردش حساب و تمکن مالی کافی داشته باشید.

اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید مقاله بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت را از دست ندهید.

مقاصد پربازدید در اروپا
ترکیه یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا

ترکیه؛ توریستی‌ترین کشور اروپایی

در سال‌های اخیر، آمار مهاجرت توریستی به ترکیه (Turkey) افزایش پیدا کرده است. شما می‌توانید با سفر توریستی به ترکیه از شهر استانبول دیدن کنید که جاذبه‌های تفریحی و طبیعی زیادی دارد. با سفر توریستی به ترکیه می‌توانید بالن سواری را امتحان کرده و از مناظره خیره‌کننده کاپادوکیه (Cappadocia) و سواحل بدروم (Bodrum) دیدن کنید. به عنوان گردشگر در سفر به ترکیه حتماً طعم باقلوا و کباب ترکی را نیز بچشید! ایرانیان برای سفر توریستی به ترکیه به ویزا احتیاج ندارند؛ به همین خاطر می‌توانید راحت چمدان‌های خود را ببندید و برای آغاز گردش در بهترین کشور اروپایی آماده شوید.

اسلوونی؛ کشور توریستی عضو اتحادیه شینگن

در صورت علاقه به تجربه سفر به اروپا می‌توانید مهاجرت توریستی به اسلوونی (Slovenia) را در برنامه‌تان قرار دهید. در سال‌های اخیر، مهاجرت توریستی به اسلوونی مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. شما می‌توانید در سفر خود به اسلوونی از شهر زیبای بلد (Bled) دیدن کنید که جاذبه‌های زیادی از قبیل دریاچه قطبی و جزیره‌های بکر را در خود جای داده است. اسلوونی عضو شینگن بوده و به همین خاطر با ویزای آن راحت‌تر قادر به سفر به سایر کشور‌های عضو این اتحادیه خواهید بود.

کشورهای اروپایی با بیشترین جذب گردشگر خارجی

کشور‌های اروپایی که گردشگران زیادتری را به خود جذب کردند شامل آلمان، اسپانیا، ایتالیا، اتریش، یونان و لهستان هستند. بیشتر مهاجرین، بازدید از شهر‌های پرطرفدار این کشور‌های اروپایی از قبیل برلین (Berlin)، لندن (london)، سن پترزبورگ (Saint Petersburg)، مسکو (Moscow) و وین (Vienna) را در اولویت قرار می‌دهند. اقتصاد این کشورها به دلیل توریستی بودن آنها رشد بیشتری دارد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیاز‌ها، بودجه و شرایط کشور‌های اروپایی، یکی از آن‌ها را به عنوان مقصد توریستی انتخاب کنید.

پربازدیدترین کشورهای اروپا برای سفر
پربازدیدترین کشور‌های اروپایی که گردشگران زیادتری را به خود جذب کردند

لیست کشورهای ارزان و گران قیمت اروپا برای سفر

شما باید با توجه به بودجه خودتان، مقصد توریستی مدنظرتان را از بین کشور‌های اروپایی تعیین کنید. اما ارزان‌ترین و پرهزینه‌ترین کشور‌های اروپا کدامند؟ در جدول زیر، شما را با لیست کشور‌های ارزان و گران قیمت اروپا آشنا می‌کنیم.

کشورها اروپایی ارزان قیمت کشورهای اروپایی گران قیمت
●      آلمان (Germany) ●      ایتالیا (Italy)
●      اسپانیا (Spain) ●      استرالیا (Australia)
●      لهستان (Poland) ●      سوئیس (Switzerland)
●      مجارستان (Hungary) ●      دانمارک (Denmark)
●      جمهوری چک (Czech Republic) ●      اتریش (Austria)

سخن آخر

آیا این تصمیم را دارید که برای گذراندن اوقات فراغت خود، مدتی را در کشوری اروپایی اقامت داشته باشید؟ شما گزینه‌های مختلفی پیشرو خواهید داشت و باید با توجه به ترجیحات خود و مزایای کشور‌های مختلف، یکی از آن‌ها را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب کنید. آلمان، ایتالیا، فرانسه، یونان، اسپانیا، ترکیه، هلند، لهستان، پرتغال و اسلوونی از پربازدیدترین کشور‌های اروپا محسوب می‌شوند. البته، علاوه بر جاذبه‌های تفریحی کشور‌های موردنظر، بهتر است که شرایط دریافت ویزای توریستی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید. برای مهاجرت آسان به کشور‌های پربازدید اروپایی می‌توانید از مشاورین حقوقی راهنمایی بگیرید تا پروسه دریافت ویزا را راحت‌تر طی کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول

در قسمت زیر به برخی از پرسش‌های متداول درباره «پربازدیدترین کشور اروپا» پاسخ دادیم:

۱. برای بازدید از زیباترین سواحل اروپا، سفر توریستی به کدام کشور بهترین انتخاب است؟

بهترین انتخاب، بازدید از شهر زیبای ونیز ایتالیا برای تماشای سواحل زیبا و بکر این کشور است.

۲. پربازدیدترین کشور‌های اروپا کدامند؟

از کشور‌های پربازدید اروپا می‌توان به فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان، یونان، سوئیس، پرتغال، لهستان، هلند و ترکیه اشاره کرد.

۳. توریست‌های ایرانی برای تجربه سفری رمانتیک می‌توانند کدامیک از کشور‌های اروپایی را انتخاب کنند؟

به عنوان توریست ایرانی برای تجربه سفر عاشقانه می‌توانید به فرانسه مهاجرت کرده و از شهر افسانه‌ای پاریس دیدن کنید.

۴. برای افراد دارای بودجه کم، سفر توریستی به کدام کشور اروپایی پیشنهاد می‌شود؟

کسانی که بودجه کمتری دارند، می‌توانند برای سفر توریستی، کشور پرتغال را انتخاب کنند.

۵. برای علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، سفر به کدامیک کشور اروپایی گزینه مناسب‌تری است؟

اگر به جشنواره‌های هنری و فرهنگی علاقه دارید، سفر به اسپانیا را در برنامه‌تان قرار دهید.