مقدمه‌ی راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها

زندگی برای زیستن در یک نقطه نیست! با این حال، مهاجرت کردن به کشور‌های مختلف می‌تواند یک فرایند سخت و دشوار باشد، زیرا شما باید عوامل بسیار متعددی را در نظر بگیرید که هر کدام می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در زندگی و آینده‌تان داشته باشد. موضوع این مقاله پیدا کردن راحت‌ترین کشور برای مهاجرت با توجه به یک سری معیار‌های کلی است. ما در این مقاله سعی کردیم به این سؤال پاسخ دهیم که چه کشوری برای مهاجرت ایرانی‌ها مناسب است؟

تصویری از پرچم های کشورهای مختلف برای عنوان راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها انتخاب شده است.
هر کشوری قوانین خاص خود را برای مهاجرت داشته و برخی کشورها باتوجه‌ به قصد افراد از مهاجرت قواعد راحت‌تری دارند

 

کشور‌های مختلفی که ایرانی‌ها به آنها سفر می‌کنند و برای مهاجرت انتخاب‌شان می‌کنند، یک سری ویژگی‌ها و فاکتورهای مشترک دارند؛ با توجه به این فاکتورها می‌توانید تشخیص دهید که برای شما مهاجرت به کجا راحت‌تر و بهتر است؟ در ادامه سعی کردیم کشور‌های مختلف را با توجه به سه عامل: شرایط اقتصادی، شرایط فرهنگی و اجتماعی و همچنین آسانی و سختی آنها مقایسه کنیم و در نتیجه ببینیم که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها کجا می‌تواند باشد؟

مهم‌ترین عوامل اقتصادی در کشور‌ها برای مهاجرت

عوامل اقتصادی از جمله مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که برای مهاجرت کردن به یک کشور باید در نظر بگیریم. اگر می‌خواهید ببینید که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها کجاست باید ببینید وضعیت خرج و مخارجی که یک کشور برای شما به همراه خواهد داشت، چگونه خواهد بود. بنابراین اگر می‌پرسید مهاجرت به کجا خوب است؟ یکی از مهمترین جنبه‌های پاسخ شما این است که: وضعیت اقتصادی شما تعیین کننده خواهد بود. وضعیت اقتصادی شما در کشورهای مختلف بر اساس عوامل مختلفی سنجیده می‌شود؛ در ادامه به برخی نکات اقتصادی در کشورها پرداخته شده است:

اسپانیا

یکی از کشور‌هایی که تعداد مهاجران زیادی را به ویژه از دیگر کشورهای اروپایی پذیرا است، اسپانیاست. در بین کشور‌های اروپایی خرج و مخارج و هزینه‌های زندگی کردن در اسپانیا پایین است و سیستم خدمات درمانی عمومی و خصوصی‌ آن یکی از بهترین و کامل‌ترین خدمات در اروپا است که هزینه نسبتاً معقولی دارد و این امر در جذب مهاجر تأثیرگذار بوده است.

کانادا

البته اسپانیا در مقایسه با یکی از ارزان‌ترین کشور‌ها برای زندگی یعنی کانادا چیزی نیست. کانادا به عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت برای بسیاری از افراد شناخته می‌شود چون هزینه زندگی در کانادا بسیار کم است و از جمله ارزان‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت در نظر گرفته می‌شود. بنابراین اگر می‌پرسید مهاجرت به کجا راحت‌تر است، کانادا می‌تواند یکی از جواب‌ها باشد.

پرتغال

این‌ کشور برای مهاجرت کم هزینه نیست. با این حال، کشور پرتغال نیز یکی از کشور‌های مناسب است اما نسبت به دو موردی که بالاتر اشاره کردیم، کشور پر هزینه‌تری است. ولی قابلیت‌های دیگری در پرتغال وجود دارد که انگیزه مهاجرت به آنجا را افزایش می‌دهد؛ در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

یونان

یونان هم به عنوان یکی از کشور‌های مهم توریستی اروپایی است که هزینه زندگی در آن ۳۰ درصد نسبت به بقیه کشورهای اروپایی کمتر است، با این وجود از ۷۰ درصد از بقیه کشورها بیشتر است؛ بنابراین جزو کشورهای پر هزینه محسوب می‌شود. این کشورها با توجه به این‌که نسبتاً گران هستند، ویژگی‌هایی دارند که باعث می‌شود به عنوان راحت‌ترین کشور برای مهاجرت شناخته شوند.

فرانسه

زندگی در فرانسه هم با وجود رویایی بودنش نسبت به کشور‌های قبلی هزینه بالاتری برای افراد دارد و می‌تواند هزینه‌های شما برای مهاجرت را افزایش دهد.

شاید سردرگم شده باشید و اکنون ندانید بین این موارد مهاجرت به کجا بهتر است. ما در قسمت بعدی سعی خواهیم کرد توجه شما را به عوامل اجتماعی و حقوقی جلب کنیم. با این کار می‌خواهیم تصویر بهتری نسبت به این‌که مهاجرت به کجا راحت‌تر است، داشته باشید.

مهم‌ترین مؤلفه‌های حقوقی و اجتماعی در مهاجرت

برای پاسخ به این سؤال که مهاجرت به کجا بهتر است، علاوه بر عوامل اقتصادی که در قسمت اول به آن اشاره کردیم، باید به موضوعات اجتماعی و حقوقی هم توجه داشته باشید. این مسائل می‌توانند نقش به سزایی در زندگی آینده شما داشته باشند.

سؤال اصلی این بود که راحت‌ترین کشور برای مهاجرت کجاست و به طور کلی عوامل اقتصادی را گفتیم و کشورهای مختلف را مقایسه کردیم. اما برای بسیاری از افراد عوامل حقوقی و اجتماعی، مهمترین دلیل مهاجرت است و می‌تواند برای آنها الهام‌بخش باشد؛ چراکه شاید افراد بتوانند با کار و سرمایه‌گذاری وضعیت اقتصادی خود را در کشور ایران تغییر دهند اما حقوق شهروندی و بیزینسی و شرایط اجتماعی چیز‌هایی است که فرد تأثیر چندانی در آن‌ها ندارد.

تصویری از نوشته‌ی حقوق مهاجرت و چکش عدالت برای عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های حقوقی و اجتماعی در مهاجرت انتخاب شده است.
افرادی که قصد مهاجرت دارند، بهتر است قبل از هر گونه اقدامی با وکیل متخصص در امور مهاجرت در خصوص مسائل حقوقی و اجتماعی مشورت نمایند

 

همان‌طور که گفتیم کشورهای پر هزینه مزایای خاص و ویژه دارند که نوید بخش یک زندگی بهتر خواهد بود. برای مثال با مهاجرت به پرتغال بعد از پنج سال ویزا و اقامت اروپا به شما داده می‌شود و می‌توانید در تمام کشورهای اروپایی سفر کنید. همچنین شرایط آموزشی فوق‌العاده‌ای در پرتغال وجود دارد و سیستم بیمه خدمات درمانی این کشور رایگان است.

در بین کشورهای ارزان‌تر مثل کانادا، گر بین ۱۸ تا ۳۰ سال هستید، به شما ویزای کاری دو ساله ارائه می‌‌شود. جمعیت کانادا کم است و تقریباً محیط آرامی دارد. فرانسه برای افرادی که اهل تکنولوژی هستند مناسب است و ویزای اقامت چهار ساله ارائه می‌کند که برای کارآفرینان و علاقمندان به حوزه تکنولوژی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

زندگی و مهاجرت به یونان شما را با یک محیط آرام نسبت به اکثر نقاط اروپا مواجه می‌کند و یکی از امن‌ترین کشور‌ها از نظر جرم و جنایت است. وضعیت پزشکی در یونان بسیار مناسب و به خاطر تعداد زیاد توریست‌ها معمولاً نیازی به یادگیری زبان به صورت جدی ندارید.

معیار انتخاب راحت‌ترین کشور برای مهاجرت

با توجه به عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی که به طور کلی راجع به چند کشور در بالا اشاره کردیم، می‌توان گفت که پیدا کردن راحت‌ترین کشور برای مهاجرت به خواسته‌ها، اهداف و برنامه‌های شخصی شما بستگی دارد. وقتی می‌خواهید راحت‌ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کنید باید ببینید که بودجه و سرمایه‌ای که برای مهاجرت دارید چه اندازه است و دقیقاً دلیلتان برای مهاجرت چه چیزی هست. این‌که مهاجرت به کجا خوب است می‌تواند برای هر آدمی فرق داشته باشد.

برای افرادی که هزینه زندگی برایشان اولویت دارد کشورهایی مثل: یونان، پرتغال یا فرانسه که هزینه بالایی دارند شاید کشورهای مناسبی نباشند و بهتر است به سراغ کشورهایی مثل اسپانیا و یا کانادا بروند. از طرفی برعکسش هم صادق است و اگر دنبال خدمات و شرایط شغلی بهتر می‌گردند، می‌توانند سراغ کشورهای دسته اول بروند. شرایط خود و موقعیت‌هایی که در آن کشورها به دست می‌آورید را مقابل هم بگذارید و اولویت خود را بیابید.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا راحت‌ترین کشور برای مهاجرت را با توجه به عوامل مختلف شناسایی کنیم و ببینیم مهاجرت به کجا راحت‌تر است. گفتیم این امر وابسته به عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی و حقوقی است. بنابراین در جواب به این‌که مهاجرت به کجا خوب است باید برگردیم به این‌که شما از مهاجرت کردن دنبال چه چیزی هستید. اگر دنبال این هستید که بفهمید مهاجرت به کجا بهتر است، گزینه‌های مختلفی جلوی شما قرار می‌گیرد و در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید با توجه به اهداف و شرایطتان، راحت‌ترین کشور برای مهاجرت کجاست.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره راحت‌ترین کشور برای مهاجرت ایرانی‌ها و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

راحت ترین و بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت باید با توجه به شرایط هر شخص انتخاب شود. اما به طور کلی کشورهای کانادا، آلمان، ترکیه و اتریش راحت ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان هستند.

بهترین کشور برای مهاجرت بدون سرمایه کجاست؟

بهترین کشور برای مهاجرت با کمترین هزینه آلمان است. مهاجرت با ویزای کاری و تحصیلی آلمان بسیار ارزان است.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری کجاست؟

کانادا و آلمان بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق کار هستند.