مقدمه‌ی بهترین کشورها برای مهاجر از طریق تمکن مالی

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی را می‌شناسید؟ اصلاً چه دلایلی برای انتخاب یک کشور برای مهاجرت از طریق اقامت مالی دارید؟ آیا می‌دانید که برای انتخاب بهترین کشور، باید به چه فاکتورهایی توجه کنید؟ در این نوشتار قرار است بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی را ارائه دهیم و دلایل خود را نیز شرح دهیم. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی را می‌شناسید؟

هر ساله متقاضیان زیادی از ایران، برای اقامت تمکن مالی اروپا اقدام می‌کنند؛ اما تنها برخی از آن‌ها از اقدام خود رضایت دارند، زیرا به صورت هوشمندانه عمل کرده‌اند. متقاضیانی که سرمایه‌گذاری از طریق تمکن مالی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند، معیارهای متفاوتی در زندگی و کار دارند، بنابراین باید تمام جوانب را بررسی کنند تا بتوانند انتخاب ایده‌آل و آگاهانه‌ای داشته باشند. در زیر فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی ارائه شده است:

  1. مطالعه و بررسی پارامترهای اقتصادی در زمینه سرمایه‌گذاری از طریق تمکن مالی بسیار اهمیت دارد.
  2. نرخ تورم، شاخص ریسک مصادره اموال، نظام مالیاتی و شاخص کنترل فساد نظام قضایی از جمله معیارهای مهم در هنگام انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی است.
  3. بررسی شرایط اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت از دیگر معیارهای مهم در هنگام انتخاب بهترین کشور برای اقامت تمکن مالی اروپا است.

اخذ اقامت کشور اسپانیا

تصویری از نقشه‌ی اسپانیا برای عنوان اخذ اقامت کشور اسپانیا انتخاب شده است.
اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی (خود حمایتی اسپانیا) یکی از ارزان ترین و پر طرفدارترین روش های اقامت می باشد

 

کشور اسپانیا از نظر رفاه اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار دارد و از امنیت اجتماعی خوبی نیز برخوردار است. اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی، ریسک کمی دارد و یک روش ایمن برای سرمایه مالی است. از دیگر مزیت‌های کشور اسپانیا این است که شهروندان از خدمات درمانی و پزشکی به صورت رایگان برخوردار هستند و می‌توان یک زندگی نرمال در این کشور داشت. اما چرا اخذ اقامت تمکن مالی اسپانیا دشوار است؟

برای دریافت اقامت تمکن مالی اسپانیا چالش‌های زیادی وجود دارد که متقاضی باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید. یکی از اصلی‌ترین موانع در اخذ اقامت این کشور نوبت‌دهی طولانی‌مدت سفارت است. برای نوبت‌دهی از سفارت تا یک سال باید در نوبت باشید. ممکن است برخی از افراد تا یک سال منتظر باشند تا نوبت آنها فرا برسد. حتی افراد در این یک سال نمی‌دانند که آیا اقامت مالی اسپانیا برای آن‌ها فراهم می‌شود یا خیر. شرایط دریافت ویزای تمکن مالی اسپانیا در زیر ارائه شده است:

  • دارا بودن ۶۵۰۰ یورو سپرده در بانک
  • دارا بودن حداقل درآمد ۴۷۰۰ یورو برای یک خانواده چهار نفره
  • تمدید ویزا برای نوبت اول به صورت یک‌ساله و سپس دو‌ساله
  • شرط حضور ۶ ماه به صورت پیوسته یا ناپیوسته

شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی اسپانیا

شاخص‌های اقتصادی اسپانیا که برای محاسبه مبلغ مورد نیاز تمکن مالی بررسی می‌شوند، در زیر ارائه شده است:

شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی اسپانیا
نرخ تورم در اسپانیا نرخ تورم در ۱۰ سال اخیر در این کشور کمتر از عدد ۴ بوده است.
تضمین امنیت سرمایه در اسپانیا ثبات اقتصادی و مبارزه با فساد نظام قضایی نشان‌دهنده تضمین امنیت سرمایه در اسپانیا است.
نرخ ریسک مصادره اموال در اسپانیا ریسک مصادره اموال در اسپانیا عدد یک است.
نرخ کنترل فساد نظام قضایی در اسپانیا نرخ کنترل فساد نظام قضایی نیز همواره رقمی بالای عدد یک بوده است که گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

اخذ اقامت کشور فرانسه

تصویری از پاسپورت و هواپیما بر روی نقشه برای عنوان اخذ اقامت کشور فرانسه انتخاب شده است.
مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی که “ویزای خود حمایتی” نیز نامیده می شود؛ بدون نیاز به سرمایه گذاری در پروژه ها و کسب و کارهای تجاری است

 

کشور فرانسه یک کشور پیشرفته و توسعه‌یافته در زمینه شاخص‌های اقتصادی است. این کشور استانداردهای زیادی برای سرمایه‌گذاری با ریسک پایین ارائه می‌دهد؛ ازاین‌رو به بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی مبدل شده است. اما چرا اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه برای متقاضیان سخت است؟

برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه نیاز به ۵۰۰ هزار یورو سپرده در بانک است که نسبت به یونان که ۵۶ هزار یورو است، قیمت بسیار بالایی است. شرایط دریافت ویزای تمکن مالی فرانسه در زیر ارائه شده است:

  • دارا بودن ۵۰۰ هزار یورو سپرده در بانک
  • دارا بودن سند ملکی یا خانه ی اجاره‌ای
  • دارا بودن استانداردهای لازم از نظر معاینات پزشکی
  • تمدید یک‌ساله
  • عدم نیاز به حضور – حضور تا دو هفته کفایت می‌کند.

بررسی شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی فرانسه

شاخص‌های اقتصادی فرانسه که برای محاسبه مبلغ مورد نیاز تمکن مالی بررسی می‌شوند، در زیر ارائه شده است:

شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی فرانسه
نرخ تورم در فرانسه نرخ تورم در فرانسه رقم ۱.۴ است که نشان‌دهنده کنترل دولت این کشور در تورم است.
نرخ شاخص ریسک مصادره اموال در فرانسه نرخ شاخص ریسک مصادره اموال در فرانسه برای سال‌های متوالی در رده ۱ است که بیانگر کمترین میزان ریسک در مصادره اموال است.
نرخ تضمین امنیت سرمایه در فرانسه به دلیل نرخ شاخص ریسک مصادره اموال که یک است، تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در فرانسه وجود دارد.
شاخص کنترل فساد در فرانسه شاخص کنترل فساد در فرانسه رقم ۱.۲۶ است که نشان‌دهنده فساد کم در این کشور است.
نرخ مالیات در فرانسه نرخ مالیات‌ بر درآمد در فرانسه بین ۵.۵ تا ۴۱ درصد است. نرخ مالیات‌ بر درآمد به سطح عایدی افراد بستگی دارد. نرخ مالیات‌ بر درآمد شرکت‌ها نیز ۲۶.۵ درصد است.

کشور پرتغال یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

تصویری از پرچم های چندین کشور بر روی نقشه برای عنوان کشور پرتغال یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی انتخاب شده است.
این ویزا به نوعی میتواند با ویزای بازنشستگی مرتبط باشد؛ چرا که به واسطه اخذ ویزای بازنشستگی، که اعتبار آن چهار ماه است؛ شما قادر خواهید بود تا اقامت پرتغال را از طریق تمکن مالی را دریافت نمایید

 

کشور پرتغال عضو معاهده شنگن است که از جمله روش‌های ساده دریافت ویزای پرتغال و اثبات تمکن مالی است. اما چرا کشور پرتغال برای دریافت اقامت تمکن مالی سخت است؟

کشور پرتغال یکی از سخت‌گیرترین کشورها برای دریافت تمکن مالی است. با توجه به اینکه چالش‌های زیادی برای اخذ تمکن مالی برای این کشور وجود دارد، حتی وکیل‌های باتجربه نیز ممکن است برای اخذ این ویزا با مشکل و چالش مواجه شوند و موفق به اخذ ویزا نشوند. شرایط دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال در زیر ارائه شده است:

  1. نیاز به سپرده مبلغی حدود ۱۰ هزار یورو و در صورت متأهل بودن حدود ۶ هزار یورو به مبلغ قبلی اضافه می‌شود.
  2. میزان تمکن مالی برای متقاضی ۹۰۰۰ یورو، برای همسر ۴۵۰۰ یورو، برای هر فرزند ۳۰۰۰ یورو است.
  3. شرط حضور به مدت ۱۸۳ روز اقامت بدون وقفه در سال و یا ۸ ماه در پرتغال با وقفه‌های مختلف است.

کشور یونان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی

تصویری از هواپیما بر روی نقشه برای عنوان کشور یونان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی انتخاب شده است.
در این روش می‌توانید با اثبات تمکن مالی خود ویزای خودحمایتی یا ویزای FIP دریافت کنید و پس از پنج سال از زمان صدور ویزا می‌توانید برای دریافت اقامت خود حمایتی یونان اقدام نمایید

 

با توجه به اینکه کشور فرانسه، اسپانیا و پرتغال کشورهای خوبی برای مهاجرت از طریق تمکن مالی محسوب می‌شوند، اما چالش‌های زیادی را نیز برای افراد به همراه می‌آورند.

در سال‌های اخیر رشد و توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های تجاری یونان سبب شده است تا مهاجرت به یونان از طریق سرمایه‌گذاری روند صعودی داشته باشد. کشور یونان شرایط اقامت تمکن مالی یونان را بسیار ساده‌تر کرده است. با توجه به سیاست‌هایی که کشور یونان در جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی به کار گرفته است و همچنین به دلیل چشم‌اندازهای دولت یونان برای کسب‌وکارهای تجاری که توسط افراد خارجی راه‌اندازی می‌شود، شرایط آسانی را برای اقامت تمکن مالی یونان فراهم کرده است.

  • سوال؟ چرا کشور یونان به‌عنوان بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی شناخته شده است؟
  • جواب: کشور یونان با ریسک کمتری نسبت به سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، افراد را برای سرمایه‌گذاری و اخذ اقامت تمکن مالی اروپا مشتاق کرده است. همچنین به دلیل اقتصاد توسعه‌یافته، وجود فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار، امنیت اقتصادی خوبی، راحتی دریافت ویزا، تمدید ویزا تمکن مالی دو‌ساله و… شرایط اخذ اقامت تمکن مالی یونان بسیار مورد توجه مخاطبین است.

بررسی شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی یونان

یکی از مهم‌ترین فاکتورها که باید در هنگام انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی در نظر گرفت، بررسی شاخص‌های اقتصادی است. در زیر شاخص‌های مهم اقتصادی که برای اقامت تمکن مالی اروپا باید در نظر گرفت ارائه شده است:

شاخص‌های اقتصادی تأثیرگذار در تمکن مالی یونان
نرخ تورم در یونان در بین شاخص‌های اقتصادی مهم، نرخ تورم بسیار مورد توجه است. بررسی نرخ تورم با توجه به آمارهای ارائه شده از کشور یونان بسیار کم اعلام شده است و به همین دلیل توانسته است تورم در جامعه را کنترل کند.
نرخ مصادره اموال در یونان نرخ مصادره اموال از دیگر شاخص‌های اقتصادی مهم است. شاخص ریسک مصادره یا سلب اموال در بازه‌ای ۱ تا ۷ تعیین‌کننده میزان ریسک سرمایه است. این عدد هر چقدر به یک نزدیک‌تر باشد نشان‌دهنده میزان ثبات و امنیت بالا برای اقامت تمکن مالی و خرید ملک در یونان است.
تضمین امنیت سرمایه در یونان تضمین امنیت سرمایه از دیگر شاخص‌های مهم اقتصادی است که باید در هنگام انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی مورد بررسی قرار گیرد. برای این موضوع باید آمار تبعیض نسبت به سلب یک‌طرفه مالکیت کشور یونان بررسی شود.
شاخص کنترل فساد در یونان شاخص کنترل فساد نظام قدیمی در کشور یونان به میزان ۰.۰۷- است که نشان‌دهنده این است که یونان در مقابله با فساد در سطح متوسطی قرار دارد.
نرخ مالیات در یونان نرخ مالیات بر شرکت‌ها و سرمایه افراد در کشور یونان از دیگر شاخص‌های مهم اقتصادی است که قبل از دریافت اقامت تمکن مالی یونان باید مورد بررسی قرار گیرد. نرخ مالیات در یونان تقریباً ثابت بوده است. هر چقدر درصد مالیات یک کشور بالاتر باشد، سود سرمایه نیز پایین‌تر خواهد بود.

 

چرا کشور یونان به یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی تبدیل شده است؟

به توجه به اینکه اقامت تمکن مالی اروپا در کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و پرتغال هم امکان‌پذیر است و از طرف دیگر با توجه به اینکه اقامت تمکن مالی هلند، اقامت تمکن مالی اتریش، اقامت تمکن مالی آلمان نیز برای سرمایه‌گذاری و اخذ ویزای تمکن مالی نیز برای ایرانیان فراهم شده است. اما بهترین کشور برای مهاجرت از طریق تمکن مالی یونان است. چرا؟

  • زیرا کشور اسپانیا از نظر نوبت‌دهی سفارت بسیار طولانی‌مدت است. متقاضیان باید تا یک سال در صف نوبت سفارت باشند.
  • کشور پرتغال از نظر بررسی شرایط برای اخذ ویزای تمکن مالی بسیار سخت‌گیر است. حتی رابط‌ها نیز در اخذ تمکن مالی پرتغال نیز با مشکلات جدی روبه‌رو می‌شوند.
  • از طرف دیگر کشور فرانسه نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی برای ویزای تمکن مالی ارائه می‌دهد و نیاز به خرید یک خانه یا اجاره دارد. همچنین تمدیدهای یک‌ساله سخت‌گیرتری دارد.
  • اما کشور یونان با تمدید دوساله ویزای تمکن مالی شرایط آسان‌تری را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

کشور یونان شرایط ساده ی زیر را برای دریافت اخذ ویزای تمکن مالی ارائه کرده است:

  • به سپرده بانکی ۵۶ هزار یورو نیاز دارد.
  • نیاز به حضور ۶ ماه را می‌توان با پول حل کرد و از این بابت مشکلی برای سرمایه‌گذاری نیست.
  • تمدید دوساله اقامت تمکن مالی در یونان شرایط تمدید را آسان‌تر کرده است.
  • با تأسیس یک شرکت و یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک حتی یک کافه می‌توان بعد از ۵ سال اقامت یونان را اخذ کرد و بعد از سه سال برای دریافت پاسپورت اقدام کرد.
  • اقامت اروپا با ۱۱۵۰۰ یورو و کمتر از آن یعنی ۵۰ هزار یورو در کشور یونان امکان‌پذیر است.

کلام آخر

انتخاب بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق تمکن مالی، بسیار از ابعاد زندگی از جمله شرایط زندگی، کار، درآمد و تحصیل را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. تصمیم‌گیری دررابطه‌با انتخاب کشور موردنظر از طریق تمکن مالی کشوری است که با اهداف متقاضیان سازگار باشد. همچنین کشور باید از استانداردهای لازم برای یک زندگی باکیفیت برخوردار باشد. یونان یک انتخاب ایده‌آل است.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید