مقدمه‌ی تحصیل در مدارس اروپا در سال  ۲۰۲۴

تحصیل در مدارس اروپا از جمله آرزوهای والدین امروز است؛ اغلب خانواده‌ها دوست دارند تا فرزندانشان در بهترین نقاط دنیا تحصیل کنند و تجربیات بیشتری داشته باشند. همچنین مدرک تحصیلی معتبری کسب کنند و بتوانند در دانشگاه‌های رنک بالا، به تحصیل خود ادامه دهند. مهاجران از سراسر کشورهای متنوع دنیا، به این نقطه می‌روند و تحصیل خود را دنبال می‌کنند.

البته برای رفتن به اروپا، باید شرایط لازم را به دست آورید و از قوانین دقیق و درست سفارت‌ها و دولت‌های اروپایی باخبر شوید. هر کشوری در اروپا قوانین مخصوص به خودش را دارد که مهاجران ناچارند این قوانین را رعایت کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی بگیرند. برای گرفتن ویزای تحصیلی می‌توان از سفارت کشور مبدا اقدام کرد و با توجه به شرایط متقاضی، این شرایط نیز متفاوت است. در ادامه به بررسی بیشتری شرایط تحصیل در مدارس اروپا می‌پردازیم.

بهترین مدارس در کجای اروپاست؟‌

تصویری از دانش آموزان مدرسه برای عنوان بهترین مدارس در کجای اروپاست انتخاب شده است.
تحصیل در مدارس اروپا مانند نظام‌های آموزشی در سراسر دنیا، در مقاطع ابتدایی و دبیرستان امکان‌ پذیر است

دانش‌آموزان در مقاطع مختلف می‌توانند به مدارس دولتی و خصوصی کشورهای اروپایی بروند و تحصیل خود را ادامه بدهند. البته برای والدینی که اقامت‌های بلندمدت و یا دائم داشته باشند، کار راحت‌تر است و می‌توانند ساده‌تر ویزا بگیرند. کیفیت سیستم آموزشی مدارس متفاوت است و بسته به اقتصاد و رفاه اجتماعی می‌توانند امکانات بیشتری به دانش‌آموزان بدهند. در ادامه به معرفی بهترین مدارس اروپا می‌پردازیم.

۱. تحصیل رایگان در مدارس آلمان با کیفیت بالا

از جمله بهترین مدارس دنیا در آلمان قرار دارند؛ سیستم آموزشی این کشور بسیار کارآمد و منظم است و به استعداد‌های کودکان اهمیت زیادی می‌دهند. تحصیل در مدارس آلمان نیاز به زبان آلمانی دارد و دانش‌آموزان باید مدرک آلمانی داشته باشند تا بتوانند سر کلاس درس بخوانند. هزینه تحصیل در مدارس این کشور پایین‌تر است و مدارسی به صورت دو زبانه زبان‌های انگلیسی و آلمانی وجود دارد. سیستم آموزشی Abitur بسیار گزینه مناسبی برای فرزندان محسوب می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند از امکانات پیشرفته مدرسه مانند کامپیوتر استفاده کنند.

آلمان از ۶ سالگی کودکان به مدرسه می‌روند و تا ۱۷ سالگی از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوند. به همین دلیل اغلب برای ادامه تحصیل به کالج یا مدارس کارورزی می‌روند. کارورزی حدود ۲ تا ۴ سال طول می‌کشد و بعد از آن استخدام می‌شوند. در حین کارآموزی حقوق دریافت می‌کنند اما درآمد آن به نسبت کم‌تر است. در شهرهای پرجمعیت آلمان،‌ مدارس دولتی افتتاح می‌شود تا دانش‌آموزان بیشتری شانس تحصیل در مدارس دولتی را داشته باشند. اگر متقاضی تحصیل رایگان در مدارس اروپا هستید،‌ بهتر است که بدانید دانش‌آموزانی که آلمانی بلدند می‌توانند رایگان تحصیل کنند.

۲. تحصیل در مدارس فرانسه و یادگیری زبان فرانسه

تصویری از دانش آموزان خارجی در مقابل برج ایفل برای عنوان تحصیل در مدارس فرانسه و یادگیری زبان فرانسه انتخاب شده است.
مدارس کشور فرانسه بر پایه مدرن ترین نظام آموزشی اداره می شود

یکی دیگر از مدارس پرطرفدار در دنیا را می‌توان تحصیل در مدارس فرانسه دانست؛‌ مدرسه‌های این کشور قدرتمند رتبه ۶ در دنیا دارد و سیستم آموزشی قوی و کارآمدی را دربرمی‌گیرد. برای کسانی که اقامت در این کشور دارند، مدارس رایگان است و از سن ۶ تا ۱۶ سالگی مدرسه برای کودکان اجباری است. مهاجرین با پرداخت شهریه می‌توانند در مدارس این کشور تحصیل کنند و به صورت بین‌المللی و مذهبی هم وجود دارد. البته اگر فرزند شما فرانسه یاد بگیرد می‌تواند از تحصیل رایگان در مدارس اروپا  بهره‌مند شود و یا هزینه کمتری برای ورود به مدارس فرانسه بپردازد.

سیستم آموزشی فرانسه یادگیری دانش‌آموزان را در اولویت خود قرار می‌دهد و همچنین سبک تدریس اهمیت زیادی دارد و ورزش و فعالیت‌های سرکلاس برای معلمان مهم است. مدارس خصوصی در فرانسه به صورت دو زبانه دروس را ارائه می‌دهند و به دانش‌آموزان کمک هزینه پرداخت می‌کنند تا با خیال آسوده‌تری به تحصیل ادامه دهند.

۳. تحصیل در مدارس کانادا،‌ برخورداری از امکانات ویژه

تصویری از دانش آموزان خارجی در کشور کانادا برای عنوان تحصیل در مدارس کانادا،‌ برخورداری از امکانات ویژه انتخاب شده است.
کشور کانادا به دلیل برخورداری از سیستم آموزشی فوق‌العاده باکیفیت و استاندارد، از بهترین و محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی به‌شمار می‌آید

از جمله بهترین مدارس اروپا را می‌توان تحصیل در مدارس کانادا دانست؛ این کشور بسیار گزینه مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان به شمار می‌رود که می‌توانند از امکانات مدارس دولتی آن بهره ببرند. امکاناتی مانند زمین‌های ورزشی، سالن‌های آمفی تئاتر،‌ سالن‌های بزرگ کنفرانس،‌ کتابخانه و اردوها‌ی هنری و تفریحی و… می‌توان نام برد.

مدارس کانادا به پنجمین رتبه را در دنیا دارند و جای مناسبی برای تحصیل فرزندان شماست. دانش‌اموزان زیر ۱۸ سال می‌توانند به همراه خانواده به این کشور مهاجرت کنند و حتی در مدارس دولتی ادامه تحصیل بدهند. هزینه مدارس خصوصی در کانادا بالاست و تعداد دانش‌آموزان کمتر از مدارس دولتی است.

۴. تحصیل در مدارس ایتالیا با یادگیری زبان ایتالیایی

تصویری از دانش آموزی در شهر میلاد کشور ایتالیا برای عنوان تحصیل در مدارس ایتالیا با یادگیری زبان ایتالیایی انتخاب شده است.
در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار دانشجو و دانش‌آموز بین‌المللی در کشور ایتالیا مشغول به تحصیل هستند

 

اگر فرزند شما مدرک زبان ایتالیایی داشته باشد، می‌تواند به صورت رایگان به تحصیل در مدارس ایتالیا بپردازد. مدارس بین‌المللی این کشور بسیار مورد توجه مهاجران قرار می‌گیرد و از جمله کشورهای موفق در آموزش است. در سیستم آموزشی ایتالیا فرزندان شما می‌توانند از ۶ سالگی به مدرسه بروند تا ۱۱ سالگی به خوبی خواندن و نوشتن را یاد بگیرند. بعد از مقطع ابتدایی، کودکان آموزش‌های مفیدی در زمینه ریاضیات، جغرافیا،‌ زبان ایتالیایی،‌ زبان انگلیسی، موسیقی و علوم رایانه‌ای می‌بینند و روابط اجتماعی آن‌ها رشد بیشتری می‌کند.

دوره بعدی از ۱۱ سالگی تا ۱۴ سالگی را دربرمی‌گیرد که دانش‌آموزان به ۳۰ ساعت آموزش‌های رسمی را تجربه می‌کنند و در ساعات عصر هم می‌توانند فعالیت‌های اضافه ورزشی، موسیقی و کامپیوتر بپردازند. در دوره متوسطه دوم به دانش‌آموزان کارآموزی یاد می‌دهند و موظف است تا برای ورود به دانشگاه آماده شود.

۵. تحصیل در مدارس اسپانیا با کم‌ترین هزینه

اگر به دنبال کم‌هزینه‌ترین مدارس در اروپا می‌گردید،‌ تحصیل در مدارس اسپانیا یکی از گزینه‌های مهم محسوب می‌شود. هزینه‌های مدارس دولتی تقریبا رایگان است اما برای خرید اقلام مورد نیاز والدین باید هزینه کنند. اقلامی مانند کتاب و دفتر و… به عهده دانش‌آموز است. اغلب والدین فرزندان خود را به مدارس خصوصی در این کشور می‌فرستند که هزینه هر ماه خصوصی حدود ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یوروست. هرچه مقاطع تحصیلی بالاتر باشد، هزینه مدرسه بیشتر است.

مدارس بین‌المللی و شبانه‌روزی از جمله مدارس پرطرفدار بین مهاجرین به حساب می‌اید که شباهت زیادی به کالج‌ها دارد. دانش‌آموزان در خوابگاه‌ها استراحت می کنند و روزها به مدرسه می‌روند. البته اغلب این نوع مدارس مختص به دوره متوسطه دوم یا دبیرستان‌ است.

کم‌هزینه‌ترین و بهترین تحصیل در مدارس اروپایی

تصویری از کلاه فارغ التحصیلی به همراه مقداری سکه برای عنوان کم‌هزینه‌ترین و بهترین تحصیل در مدارس اروپایی انتخاب شده است.
هزینه تحصیل در خارج از کشور یکی از موارد مهمی است که باعث می شود بسیاری از افراد نتوانند موفق به تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر بین المللی شوند

بعد از رتبه‌بندی آموزشی تحصیل در مدارس اروپا،‌ میزان هزینه آن‌ هم برای والدین پراهمیت است؛ بنابراین به دنبال ارزان‌ترین مدارس در خارج از کشور هستند تا بتوانند چالش‌های کمتری را پشت سر بگذراند. از جمله کم‌هزینه‌ترین مدارس برای دانش‌آموزان خارجی، فرانسه است که با یادگیری زبان فرانسوی می‌توان در هزینه‌های صرفه‌‌جویی کرد و در مقاطع ابتدایی هزینه رایگان است و یا تا ۲۰۰ یورو محاسبه می‌شود. در مدارس آلمان نیز این هزینه‌ها کاهش می‌یابد و اگر به زبان آلمانی مسلط باشند،‌ حتی در مقاطع دانشگاه‌های هم رایگان است. البته از جمله ارزان‌ترین کشور را می‌توان اسپانیا معرفی کرد. این کشور اروپایی سالانه شاید حدود ۲۰۰۰ یورو برای دانش‌آموزان بین‌المللی دریافت کند.

شرایط تحصیل در مدارس اروپا

تصویری از دانش آموزان در حال یادگیری برای عنوان شرایط تحصیل در مدارس اروپا انتخاب شده است.
تحصیل در مدارس دولتی اروپا به صورت رایگان است در حالی که تحصیل در مدارس بین‌المللی در این قاره نیازمند پرداخت شهریه است

والدین می‌توانند از طریق سایت‌های مدارس از هر کشوری اقدام به ثبت درخواست خود کنند. دانش‌آموزان نیازی به حضور برای درخواست اولیه ندارند و با آپلود مدارک می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند. در صورت پذیرش نهایی والدین در سایت سفارت درخواست می‌دهند و در زمان مصاحبه به همراه مدارک به سفارت می‌روند.

اغلب مدارس اروپایی تحصیل به زبان انگلیسی صورت می‌گیرد و در نتیجه کودکان می‌توانند با گذراندن دوره‌های زبان انگلیسی به این مدارس راه پیدا کنند. امکانات تفریحی و فرهنگی بسیاری در این مدارس به کودکان ارائه می‌شود و در برخی از موارد آزمون ورودی در مقاطع بالاتر می‌گیرند. دانش‌آموزان با دریافت ویزا می‌توانند به همراه والدین خود به خاک کشورهای اروپایی وارد شوند. همچنین تمکن مالی برای دولت‌های کشورها اهمیت زیادی دارد و افراد باید گردش حساب مناسبی برای ارائه به سفارت داشته باشند.

مزایای تحصیل در مدارس اروپا

تصویری از یک دانش آموز در اروپا برای عنوان مزایای تحصیل در مدارس اروپا انتخاب شده است.
نظام آموزشی در اروپا بسیار شرایط عالی دارد و به استعدادها و شرایط دانش آموزان بها می‌دهند

همواره تقاضا برای تحصیل در مدارس اروپایی وجود دارد و اغلب والدین به دنبال بهترین مدارس برای فرزندان خود در اروپا هستند. به خصوص در مقطع دبیرستان بیش‌ترین تقاضا وجود دارد که بعد از اتمام مدارس بتوانند در کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر به ادامه تحصیل بپردازند. در مقطع دبیرستان فرزندان سن بیش‌تری دارند و حال می‌توانند در پرداخت هزینه‌ها کارهای موقت و پاره وقت نیز داشته باشند. در ادامه به معرفی مزیت‌های این نوع تحصیلات می‌پردازیم:

‍۱. تجربه کیفیت آموزشی بالا

دانش‌آموزان می‌توانند با استانداردهای بالا و جهانی اقدام به تحصیل کنند و از چارچوب‌های تحصیلی موفق در دنیا بهره ببرند. نظام آموزشی در اروپا بسیار کارآمد است و اعتبار زیادی در دنیا دارد.

۲. یادگیری دو یا سه زبان

هرچند که تحصیل اغلب به زبان انگلیسی صورت می‌پذیرد اما اغلب در مدارس زبان‌های بومی نیز آموزش داده می‌شود و با زندگی در آن کشور زبان آن را نیز می‌آموزند. مانند زبان‌های فرانسه، آلمانی یا ترکی و… .

۳. ورودی آسان‌تر به دانشگاه‌های معتبر جهانی

اغلب دانش‌آموزان بعد از اتمام تحصیل شانس ورود به دانشگاه‌های معتبر دنیا را دارند و با خیال راحت‌تری می‌توانند برای کالج‌ها و دانشگاه‌های رتبه اول دنیا درخواست بدهند.

۴. تضمین آینده شغلی

بعد از اتمام مدرسه،‌ دانش‌آموزان می‌توانند به دانشگاه‌های کارآموزی بروند و تجربه کاری به دست‌ آورند و در حین کار حقوق دریافت کنند. این دوران سابقه کار مفیدی برایشان می‌شوند و بعد از اتمام آن می‌توانند برای شغل مناسب درخواست بدهند.

۵. امکانات ویژه و گسترده در سیستم آموزشی

امکانات بسیار زیاد و مفیدی در مدارس اروپایی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و این امکانات شامل انواع سالن‌های ورزشی،‌ سالن‌های تئاتر، کتابخانه‌های گسترده بین‌المللی، امکانات تفریحی و رفاهی گسترده می‌شود.

سخن آخر

امروزه تحصیل در مدارس اروپایی بسیار مورد توجه والدین قرار می‌گیرد و در مقاطع مختلف اقدام به مهاجرت تحصیلی می‌کنند. دانش‌آموزان زیر ۱۸ سال با دریافت ویزای تحصیلی می‌توانند به همراه والدین خود به خاک کشور اروپایی وارد شوند و از مزایای تحصیلات در این کشورها بهره ببرند. از جمله برترین مدارس اروپایی را می‌توان فرانسه، آلمان، ایتالیا، کانادا و اسپانیا معرفی کرد که بیشترین امکانات را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

این مدارس امکانات زیادی را به دانش‌آموزان می‌دهند و شرایط را برای بهبود آینده آن‌ها فراهم می‌کند. مدارس اروپایی طبق استانداردهای جهانی به آموزش کودکان می‌پردازند و روابط اجتماعی و سطح آموزش دانش‌آموزان را ارتقا می‌دهند. ناگفته نماند که کم‌هزینه‌ترین مدارس در کشورهایی مانند اسپانیا قرار دارد و فرزندان به راحتی با آموزش زبان‌های فرانسوی و آلمانی می‌توانند تحصیل رایگان در مدارس اروپایی مانند آلمان و فرانسه را تجربه کنند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید