مقدمه‌ی دریافت ویزا کشور پرتغال

یکی از کشور‌های معروف و دوست داشتنی اروپایی پرتغال است. پرتغال در مجاورت اسپانیا است و از جمله کشور‌های گرم و مناسب با آب و هوا‌یی معتدل است. این کشور دارای جاذبه‌های زیادی است و همین موضوع باعث شده تا عده زیادی برای مهاجرت به پرتغال اقدام کرده‌ و درحال حاضر مقیم این کشور باشند. در این مقاله هدف اصلی‌مان این است که مطالب متنوع و مفیدی پیرامون ویزای پرتغال برایتان بیان کنیم. شما باید هزینه ویزای پرتغال، مراحل مختلف و مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال را بدانید.

ما در این مقاله به این مورد پاسخ خواهیم داد که هزینه ویزای پرتغال چقدر است و  مراحل ویزا پرتغال چقدر طول می‌کشد. شما می‌توانید راهنمای کامل معرفی انواع ویزای مهاجرتی ۲۰۲۳ را نیز مطالعه کنید.

دانش و آگاهی نسبت به این‌که چطور برای مهاجرت به پرتغال اقدام کنید و ویزای پرتغال را أخذ کنید از جمله مسائل مهمی است که باید پیش از برنامه مهاجرت به پرتغال آن را دنبال کرده و اطلاعات کافی پیرامون آن را به دست بیاورید. در ادامه مقاله نیز کلیاتی پیرامون مزایا و معایب مهاجرت به پرتغال را نیز بیان خواهیم کرد.

ویدیو ویزا کشور پرتغال

ویزا کشور پرتغال را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

پادکست ویزای کشور پرتغال و راهنمای دریافت این ویزا

ویزای کشور پرتغال و راهنمای دریافت این ویزا را در قالب یک فایل صوتی، گوش دهید.

انواع ویزای پرتغال برای مهاجرت

پیش از فهم چگونگی مهاجرت به پرتغال، ویزا گرفتن اولین و مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن بپردازیم. أخذ ویزای پرتغال دارای مراحل مختلفی است که آرام آرام در سیر این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت ولی ابتدا باید به این توجه کنیم که چندین نوع ویزای مختلف وجود دارد که به شما امکان اقامت‌ در بازه‌های زمانی مختلف در پرتغال می‌دهد که بهتر است با آن‌ها آشنا باشید. شما باید بسته به هدف و برنامه‌تان برای مهاجرت یا سفر توریستی به پرتغال ویزای مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ویزای توریستی

اولین نوع ویزا که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، ویزای توریستی پرتغال است. استفاده از این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که بنا‌ها و مکان‌های دیدنی در کشور پرتغال را بازدید کنید و تا مدتی که سفارت پرتغال به شما اجازه می‌دهد، در این کشور بمانید. هزینه‌ی ویزای پرتغال و مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال را در ادامه این مقاله، بیان خواهیم کرد.

ویزای تجاری

ویزای تجاری یکی دیگر از انواع ویزاهای پرتغال است. این ویزا تنها به کسانی داده می‌شود که قصد سرمایه‌گذاری در کشور پرتغال را دارند. اگر می‌خواهید کسب و کاری را در کشور پرتغال راه بیندازید یا سرمایه‌داری هستید که می‌خواهید ثروت خود را در این کشور سرمایه گذاری کنید، اقدام به مهاجرت به پرتغال را از طریق ویزای تجاری به این کشور دنبال کنید.

ویزای کاری

از دیگر انواع ویزا‌های مخصوص مهاجرت به پرتغال، ویزای کاری است. در زمانی که شما برای شغلی به خصوص در کشور پرتغال اقدام می‌کنید یا شرکتی شما را به استخدام خود در می‌آورد، می‌توانید ویزای کاری پرتغال را بگیرید. بنابراین می‌توانید روی این روش برای گرفتن ویزای پرتغال نیز حساب باز کنید.

ویزای الحاق به همسر

از دیگر ویزا‌های پرتغال، الحاق به همسر است. اگر همسرتان اکنون دارای اقامت کشور پرتغال است یا اینکه شهروند این کشور محسوب می‌شود، از طریق ویزای الحاق به همسر می‌توانید اقدام به مهاجرت برای پرتغال را انجام دهید و سفر هیجان‌انگیز خود به این کشور را آغاز کنید.

ویزای الحاق به همسر
ویزای الحاق به همسر

چطور از سفارت پرتغال وقت بگیریم؟

یکی از قدم‌های اول برای مهاجرت به پرتغال این است که از طریق سفارت پرتغال اقدام به أخذ ویزای پرتغال نمایید. برای گرفتن ویزای کشور پرتغال تمامی کار‌ها از طریق شرکت VFS Global انجام می‌شود. هنگامی که درخواست خود مبنی بر گرفتن وقت از سفارت پرتغال را انجام دادید و وقت خود را رزرو کردید، باید در تاریخ و ساعت مقرر در VFS حاضر باشید. آدرس VFS پرتغال در تهران از این قرار است: تهران، میدان هروی، خیابان شهید موسوی (گلستان ۵)، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم و فقط می‌توانید در روز‌های یکشنبه تا پنجشنبه ساعات ۸ تا ۱۷ به محل سفارت مراجعه کنید. آدرس VFS پرتغال را میتوانید روی گوگل مپ، ببینید.

چه شرایطی برای أخذ ویزای پرتغال لازم است؟

پس از دانستن چگونگی دریافت ویزای پرتغال، می‌توانید طی چند مرحله ساده، ویزا را  به دست بیاورید اما پیش از آن بهتر است که شرایط اصلی که برای أخذ ویزای این کشور نیاز است را بدانید.

  1. اول از همه باید بدانید که گردش حساب سه ماهه أخیر در گرفتن ویزای پرتغال بسیار مهم است. منظور از گردش حساب مبالغ ورودی و خروجی حساب متقاضی و تعداد تراکنش انجام شده است.
  2. شرط دیگر گرفتن ویزای پرتغال، تمکن مالی مناسب است. درست است که پرتغال یکی از کشور‌های نسبتاً ارزان قیمت اروپا است ولی یکی از شروط اصلی برای گرفتن ویزای پرتغال این است که تمکن مالی نیز داشته باشید. بنابراین برگه تمکن مالی باید به یورو برایتان صادر شود.
  3. شرط مهم دیگری که در گرفتن ویزای پرتغال مؤثر است داشتن یک دعوتنامه از یکی از اعضای خانواده، دوست یا شرکت است. اگر به این کشور دعوت شده‌اید، لازم است که حتماً در برگه دعوتنامه مدت زمانی که قرار است در پرتغال اقامت داشته باشید نیز ذکر شود. در صورتی که دعوتنامه نداشتید، ما می‌توانیم به شما مشاوره‌های لازم را ارائه دهیم.

هزینه ویزای پرتغال و مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال چیست؟

حال بعد از فهمیدن چگونگی مهاجرت به پرتغال، ویزا در دو قدمی شماست ولی لازم است که هزینه ویزای پرتغال و مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال را نیز حتماً در نظر داشته باشید.

در ابتدا می‌خواهیم پیرامون هزینه ویزای پرتغال صحبت کنیم. هزینه ویزای پرتغال، چیزی حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ یورو است. این هزینه‌ برای انواع و اقسام مخارجی که قرار است در طول فرآیند أخذ ویزا استفاده شود نیست بلکه این عدد تنها هزینه‌ی صدور ویزا و خدمات VFS است. بسته به نوع ویزا، هزینه‌های لازم به شما گفته خواهد شد.

یکی از موضوعات مهم این است که دارالترجمه باید مدارک شما را به زبان انگلیسی ترجمه کرده باشد.

مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال چه چیز‌هایی هستند؟

مدارک لازم برای دریافت ویزای این کشور را در جدول زیر برای شما لیست کردیم:

مدارک لازم برای دریافت ویزای کشور پرتغال
در مورد پزشکان که قصد سفر یا مهاجرت را دارند نیاز به پروانه مطب است
در مورد وکلا نیاز است تا پروانه وکالتشان ترجمه شود
افراد شاغل در مشاغل دولتی باید حکم کارگزینی، آخرین فیش های حقوقی و یا از سازمان مربوطه نامه به همراه بیاورند
بازنشستگان نیز باید حکم بازنشستگی خود را به علاوه آخرین فیش های حقوقی به همراه داشته باشند
سه قطعه عکس ۴*۳ لازم است. این عکس‌ها باید تمام رخ و زمینه‌شان کاملاً سفید باشد لبخند روی لبتان نیاورید! عینک نداشته باشید! گردی صورت مشخص باشد و عکسی که می‌گیرید حداکثر برای شش ماه اخیر باید باشد و نه بیشتر
اگر یکی از فرزندان زیر ۱۸ سال بدون همراهی با والدین سفر می‌کند یا فقط یکی از والدین همراه اوست باید رضایت‌نامه محضری داشته باشد
گواهی حساب بانکی را نیز لازم خواهید داشت. ولی این گواهی نیز باید به زبان انگلیسی باشد
(زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.)
خانم‌های خانه‌دار باید همراه خود اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر خود را به همراه داشته باشند
اصل گذرنامه و دو صفحه اول گذرنامه رو به روی هم قرار داشته باشد، این موضوع الزامی است
اصل و ترجمه شناسنامه
افراد مطلقه باید سند طلاق را ارائه کنند
اصل و ترجمه سند مالکیت
ترجمه مدارک شغلی
مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال چه چیز‌هایی هستند؟
مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال چه چیز‌هایی هستند؟

أخذ ویزای پرتغال چقدر طول می‌کشد؟

باید ببینیم که پس از به انجام رساندن و تحویل مدارک چقدر مدت زمان طول می‌کشد که ویزای پرتغال به دست ما برسد. حدوداً گفته می‌شود که بین ۱۴ الی ۲۱ روز کاری مدت زمانی است که پس از تحویل مدارک و انگشت‌نگاری، می‌توانید منتظر جواب ویزای خود باشید.

مزایا و معایب زندگی در پرتغال چیست؟

پس از فهمیدن چگونگی مهاجرت به پرتغال که به آن پرداختیم، موضوعی‌ست که قبل از تمام این‌ها مطرح می‌شود و آن این است که آیا به طور کلی مهاجرت به پرتغال ارزش دارد؟ مزایای مهاجرت به پرتغال زیاد است و می‌توانیم آن‌ها را فهرست‌وار بیان کنیم.

همه این مزایا می‌توانند دلایل خوبی برای اقدام برای مهاجرت به پرتغال در نظر گرفته شوند. اول از همه آب و هوای پرتغال گرم است. در قسمت‌های شمالی آب و هوایی معتدل دارد ولی بسیاری از قسمت‌های جنوبی آن همواره بهاری و تابستانی است. پس اگر علاقه به آب و هوای گرم دارید مهاجرت یا سفر به پرتغال می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

پرتغال یکی از ایمن‌ترین کشور‌های جهان است و در رتبه‌ بندی‌های مختلف همواره به عنوان کشوری امن و مطمئن از آن یاد می‌شود. مهاجرت به پرتغال شما را به محیطی دوستانه، مهاجر‌پذیر و ایمن می‌رساند. پس برای گرفتن ویزای پرتغال لازم است به این مزایا توجه داشته باشید و علاوه بر این نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی و مخصوصاً کشور همسایه اسپانیا، پرتغال از جمله کم هزینه‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت است.

با وجود این در عین حال معایبی برای مهاجرت به پرتغال وجود دارد که آن‌ها را نیز به طور خلاصه بیان خواهیم کرد. موضوع اول این است که شما برای مهاجرت به پرتغال باید به خوبی زبان پرتغالی را بلد باشید. درست است که بسیاری از پرتغالی‌ها به زبان انگلیسی نیز صحبت می‌کنند ولی پرتغالی زبان اصلی است و اگر با زبان دیگری جز زبان مادری فارسی آشنا نیستید، احتمالاً این موضوع اندکی برایتان دشوار باشد.

موضوع بعدی این است که پرتغال از سیستم بانکی و ارزی مخصوص به خودش استفاده می‌کند. این موضوعی است که ممکن است در ابتدا برای کسانی که اقدام برای مهاجرت به پرتغال را انجام داده‌اند آزاردهنده به نظر برسد ولی به مرور زمان می‌توان آن را برطرف کرد. حتماً باید توجه داشته باشید که اولویت‌های خود برای زندگی در پرتغال را در نظر بگیرید. این کشور دارای محیط‌‌های روستایی فراوانی است و زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای انتظارتان را می‌کشد. اگر به دنبال شهر‌های شلوغ و پرجمعیت و همیشه بیداری مثل نیویورک هستید، قطعاً کشور پرتغال نمی‌تواند گزینه اول و اصلی‌تان باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل راهنمای أخذ ویزای پرتغال را برایتان بیان کنیم و جوانب مختلفی که لازم است برای گرفتن ویزای پرتغال در نظر بگیرید را بگوییم. هزینه ویزای پرتغال را برایتان تخمین زدیم و گفتیم مدارک لازم جهت أخذ ویزای پرتغال چیست. در این مقاله پیرامون اقدام برای مهاجرت به پرتغال آموختید و فهمیدید چگونگی مهاجرت به پرتغال ویزا گرفتن را برایتان آسان‌تر خواهد کرد.

پرتغال هر ساله مهاجران زیادی را به دلیل آب و هوا، آزادی‌های فوق‌العاده، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و هزینه‌های مقرون به صرفه عالی به خود جذب می‌کند. مهاجران از کشور‌های اروپایی، آسیایی و آمریکایی به این کشور ‌می‌روند تا زندگی جدیدی را تجربه کنند. آیا شما نیز اقدام برای مهاجرت به پرتغال و أخذ ویزای پرتغال را در نظر گرفته‌اید؟ اگر آری، تجربه شما چگونه بوده است؟

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره «ویزای پرتغال و راهنمای أخذ آن» و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

برای تحصیل در پرتغال باید به چه زبان هایی مسلط باشیم؟

زبان های پرتغالی و انگلیسی

چه کسانی به ویزای پرتغال نیاز دارند؟

افراد ساکن کشورهای افغانستان، ایران، عراق، کویت، لبنان و... برای ورود به پرتغال نیاز به درخواست ویزا دارند.

امکان دریافت ویزای فرودگاهی وجود دارد؟

خیر، ویزای شما باید پیش از سفر دریافت شود و امکان دریافت ویزای فرودگاهی وجود ندارد.