مقدمه‌ی مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

طبق قوانین برنامه ویزای طلایی در یونان، اتباع خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری در املاک این کشور، اجازه اقامت یونان را دریافت کنند. مجوز اقامت، مزایای بسیاری را به دارندگان خود نظیر امکان بازدید از کشور حتی در زمان محدودیت‌های سفر و سفر در سراسر کشورها حوزه شینگن بدون ویزا، اقامت نامحدود در این کشور و حق دریافت شهروندی اروپا، ارائه می‌دهد. گلدن ویزای یونان یکی از مطلوب‌ترین شرایط را به سرمایه‌گذاران خارجی در میان برنامه‌های مشابه اروپایی ارائه می‌دهد. به علاوه، این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری نسبت به سایر برنامه‌های اروپایی دارد. با ما همراه باشید تا با شرایط اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری آشنا شوید.

ویزای طلایی یونان چیست؟

ویزای طلایی یونان، یک برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد با سرمایه‌گذاری در املاک یا دارایی‌های دیگر در این کشور اقامت آن را دریافت کنند. برنامه ویزای طلایی یونان که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد، اجازه اقامت پنج ساله را در ازای حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو سرمایه‌گذاری املاک در این کشور اعطا می‌کند. شما می‌توانید خانواده خود را در برنامه اقامت قرار دهید. ویزای طلایی یونان به شما این امکان را می‌دهد که در این کشور زندگی کنید و بدون ویزا در سراسر منطقه شینگن سفر کنید.

شرایط جدید مهاجرت به یونان از طریق سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳

تصویری از پرچم یونان با نوشته‌ی ویزای طلائی برای عنوان شرایط جدید مهاجرت به یونان از طریق سرمایه‌گذاری در سال 2023 انتخاب شده است.
در ۵ سال اول سرمایه‌گذار مجوز اقامت در یونان داده می‌شود که در این مدت مجبور به زندگی در یونان نیستید

 

در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲، نخست وزیر یونان اعلام کرد که حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای تملک دارایی تحت برنامه ویزای طلایی یونان به ۵۰۰۰۰۰ یورو در مناطق مشخص‌شده افزایش می‌یابد. او در سخنرانی خود تاکید کرد که این تغییر به منظور فراهم کردن مقرون‌به‌صرفه بودن املاک و مستغلات برای یونانیان است. مبلغ سرمایه‌گذاری اخذ ملک ویزای طلایی این کشور در حال حاضر ۲۵۰۰۰۰ یورو است و یکی از کمترین مقدار در بین برنامه‌های اقامت اروپا توسط طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

سرمایه‌گذارانی که پیش از ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۳، ۱۰ درصد سپرده در ملکی پرداخت کرده‌اند، می‌توانند معامله را تکمیل کنند و همچنان تحت طرح قدیمی ۲۵۰,۰۰۰ یورو درخواست دهند. علاوه بر این، اکنون سرمایه‌گذاران، بدون اینکه از این کشور بازدید کنند، مجاز به امضای وکالتنامه در کشور خود هستند، مشروط بر اینکه توسط کنسولگری ذیصلاح این کشور مورد تأیید یا مجاز باشد.

سرمایه‌گذاران در مناطق با آستانه ۵۰۰,۰۰۰ یورو فقط می‌توانند در یک ملک سرمایه‌گذاری کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران در مناطق با آستانه ۲۵۰,۰۰۰ یورو همچنان می‌توانند در چندین ملک سرمایه‌گذاری کنند.

مزایای ویزای طلایی یونان

●      حق زندگی در یونان

ویزای طلایی یونان به شما و خانواده‌تان اجازه می‌دهد در این کشور زندگی کنید. هیچ محدودیتی برای مدت اقامت شما وجود ندارد. در واقع، حداقل شرط اقامت نیز وجود ندارد. حق زندگی در این کشور با مزایای بهداشت عمومی و آموزش نیز همراه است.

●      سفر بدون ویزا با مجوز اقامت یونان

ویزای طلایی به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به ویزای اضافی در سراسر منطقه شینگن سفر کنید. منطقه شینگن متشکل از ۲۶ کشور اروپایی است که رسما ویزا و کنترل مرزها را در مرزهای مشترک خود لغو کرده‌اند.

●      الحاق خانواده

این طرح اقامت به شما این امکان را می‌دهد که همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را در برنامه قرار دهید. این بدان معناست که تمامی این اعضای خانواده نیز می‌توانند از تمامی مزایای کارت ویزا طلایی دریافت کرده و از آن بهره‌مند شوند. علاوه بر سایر برنامه‌های ویزای طلایی، برنامه یونان مزایای خانواده گسترده را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که والدین متقاضی اصلی و پدر و مادر همسر نیز می‌توانند بدون هیچ گونه نیاز اضافی کارت دریافت کنند.

●      آستانه سرمایه‌گذاری پایین در بازار امیدوار‌کننده املاک و مستغلات

در بین برنامه‌های ویزای طلایی در اروپا، یونان کمترین آستانه سرمایه‌گذاری را دارد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، به جز در شهرداری‌های آتن، تسالونیکی، میکونوس و سانتورینی پس از ۱ می ۲۰۲۳، می‌توانید تا ۲۵۰۰۰۰ یورو در املاک این کشور سرمایه‌گذاری کنید. بازار املاک این کشور در بحران مالی سال ۲۰۰۸ ضربه بزرگی خورد و بیش از یک دهه متحمل آسیب شد. از سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که بازار املاک و مستغلات این کشور در یک روند صعودی تنظیم شود.

●      معاهده مالیات مضاعف

بسته به کشور محل اقامت شما و مدت زمانی که در یونان می‌گذرانید، این احتمال وجود دارد که درآمد بین المللی شما مشمول مالیات در این کشور نباشد. در این صورت، ممکن است فعالیت‌های تجاری خود را در خارج از این کشور ادامه دهید و از برخی مزایای مالیاتی برخوردار شوید. یونان همچنین برای خارجیانی که به عنوان مقیم مالیاتی در این کشور زندگی می‌کنند، مزایای مالیاتی ارائه می‌دهد. برنامه‌های تشویقی مختلفی برای بازنشستگان و سایر بخش‌های خاص وجود دارد. برای دریافت این مزایا با مشاور مالی معتبر خود مشورت کنید تا ببینید آیا می‌توانید از هر یک از این مشوق‌ها بهره مند شوید.

معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه ویزای طلایی یونان

تصویری از پاسپورت و ساره های طلائی برای عنوان معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه ویزای طلایی یونان انتخاب شده است.
روش های اخذ گلدن ویزای یونان را باید در سرمایه گذاری در این کشور به ویژه در ملک و مستغلات خلاصه کرد

 

برای واجد شرایط بودن جهت اخذ ویزای طلایی این کشور، باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

شرایط اخذ ویزای طلایی یونان
یک شهروند کشور غیر اتحادیه اروپا باشید.
حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
سابقه کیفری پاک داشته باشید.
برای خود و خانواده خود بیمه درمانی داشته باشید.
از سال ۲۰۲۱، دیگر نیازی به بازدید حضوری از یونان برای شروع درخواست خود ندارید.

انواع سرمایه‌گذاری در یونان

علاوه بر خرید ملک خصوصی، راه‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد این کشور به منظور اخذ مجوز اقامت، وجود دارد.

در صورت انتخاب ملک، فقط باید مطمئن شوید که:

  • املاکی که خریداری می‌کنید در نزدیکی مرزهای ملی یا پایگاه‌های نظامی کشور قرار ندارد.
  • تمام اموالی که در اختیار شماست (در صورت خرید بیش از یک واحد) دارای ارزش کل حداقل ۲۵۰۰۰۰ یورو است.
  • علاوه بر این، ممکن است تصمیم بگیرید که در اوراق قرضه دولتی، سهام املاک یا مالکیت مشترک هر شرکتی که در کشور ثبت شده است، سرمایه‌گذاری کنید که در این صورت باید حداقل ۴۰۰۰۰۰ یورو ارزش داشته باشد.
  • در صورت تصمیم به سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه شرکتی، حداقل مبلغ ۸۰۰۰۰۰ یورو خواهد بود.
  • همچنین شما به سادگی می‌توانید ۴۰۰۰۰۰ یورو به حساب خود در یک بانک یونانی واریز کنید.
  • در صورتی که ملک خصوصی را برای دریافت ویزای طلایی خریداری می‌کنید اما قصد زندگی در این کشور را ندارید، می‌توانید آن را به هتل یا آژانس توریستی واگذار کنید و هزینه‌های اجاره خود را به عنوان سرمایه‌گذاری خود در صنعت گردشگری ملی بیان کنید. هرچند به خاطر داشته باشید که در این مورد قرارداد اجاره باید حداقل برای ده سال امضا شود.

مدارک مورد نیاز برای اقامت یونان از طریق سرمایه‌گذاری

یک برنامه موفق برنامه ویزای طلایی به مدارک زیر نیاز دارد:

  • دو نسخه از سند درخواست
  • چهار عکس رنگی اخیر از نوع پاسپورتی
  • کپی گواهی‌شده گذرنامه یا مدارک مسافرتی معتبر که توسط یونان به رسمیت شناخته شده است.
  • هزینه‌ای که از طریق پلتفرم “e-Paravolo” پرداخت و دریافت می‌شود که برای مجوزهای اقامت تا پنج سال تقریباً ۵۰۰ یورو است.
  • هزینه پردازش از طریق پلتفرم “e-Paravolo” که در مورد چاپ سند جداگانه (اجازه اقامت الکترونیکی) تقریباً ۱۶ یورو است.
  • صدور گواهینامه توسط آژانس بیمه برای هزینه‌های بستری و مراقبت‌های پزشکی.

مراحل دریافت مجوز اقامت در یونان از طریق سرمایه‌گذاری

  • ملک خود را انتخاب کنید

برای تکمیل این مرحله، باید معیارهای سرمایه‌گذاری را تعیین کنید و ملکی را که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید انتخاب کنید. شما می‌توانید ویژگی‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که ارزش افزوده آن برابر یا بالاتر از ۲۵۰,۰۰۰ یورو باشد. تیم ما می‌تواند به شما کمک کند تا ملک مورد نیاز خود را پیدا کنید.

  • مراحل قانونی را دنبال کنید

این مرحله را می‌توان با دریافت شماره مالیات غیر مقیم یونان و افتتاح حساب بانکی یونان تکمیل کرد. و به عنوان یک مرحله اختیاری می‌توانید اجرای وکالت‌نامه را داشته باشید.

  • ملک را بدست آورید

این مرحله شامل اجرای “بررسی قانونی” ملک توسط یک وکیل از طرف شما است. پس از آن، باید قرارداد خرید و فروش سفته و اجرای یک سند عمومی را دریافت کنید.

  • برنامه خود را شروع کنید

برای عبور از این مرحله، باید تمام مدارک مورد نیاز درخواست ویزای طلایی را آماده کنید. معمولاً استخدام وکیل یک روش  هوشمندانه است چرا که کار شما را در این مرحله راحتتر می‌کند.

  • از یونان دیدن کنید

در اینجا شما باید تمام داده‌های بیومتریک را به مقامات مربوطه در این کشور ارسال کنید.

  • تایید ویزای طلایی یونان خود را دریافت کنید

مقامات این مرحله را انجام می‌دهند، درخواست ویزای طلایی شما تایید می‌شود و سپس کارت اقامت طلایی ویزای شما صادر می‌شود.

  • ویزای طلایی خود را در یونان تمدید کنید

هر پنج سال یکبار می‌توانید برای تمدید کارت اقامت گلدن ویزای خود اقدام کنید و دسترسی به اقامت دائم را آسان کنید.

  • درخواست شهروندی

زندگی در آنجا به مدت هفت سال و پرداخت مالیات، شما را واجد شرایط درخواست شهروندی و پاسپورت یونانی می‌کند.

فرآیند تمدید ویزای طلایی یونان

دولت یونان کارت‌های ویزای طلایی را صادر می‌کند که برای مدت پنج سال اعتبار دارند. شما هر پنج سال یکبار باید اجازه اقامت خود را تمدید کنید. برای تمدید مجوز، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ملک مستغلات باید در مالکیت کامل شما، متقاضی اصلی باقی بماند.
  • اجاره ها/قراردادهای مربوطه هنوز معتبر و مطابق با الزامات هستند.
  • برای تمدید مجوز اقامت ویزای طلایی یونان به مدارک زیر نیاز دارید:
  • اپلیکیشن پر شده
  • چهار عکس رنگی اخیر گذرنامه
  • یک کپی واقعی از گذرنامه معتبر یا مدارک مسافرتی که توسط یونان به رسمیت شناخته شده است
  • کپی تصدیق شده کارت اقامت دائم قبلی
  • صدور گواهینامه توسط آژانس بیمه برای هزینه‌های بستری و مراقبت های پزشکی؛

گاهی اوقات، مقامات ممکن است برای تمدید مجوز به مدارک اضافی‌تری نیز نیاز داشته باشند.

پیشنهاد: برای اخذ اقامت تمکن مالی یونان روی لینک کلیک کنید.

چگونه می‌توان با ویزای طلایی اقامت دائم و شهروندی یونان را دریافت کرد؟

تصویری از پاسپورت و یورو برای عنوان چگونه می‌توان با ویزای طلایی اقامت دائم و شهروندی یونان را دریافت کرد؟ انتخاب شده است.
جهت دریافت پاسپورت یونان باید حداقل ۷ سال در یونان زندگی کرده و به دانش زبان این کشور تسلط کافی داشته باشید

 

اولین شرط این است که شما مقیم غیراتحادیه اروپا باشید. همچنین، شما ملزم به داشتن سابقه کیفری پاک هستید. ویزای طلایی یونان یکی از محبوب‌ترین روش ها برای اخذ اقامت دائم یونان است. برای اخذ تابعیت این کشور از طریق سرمایه‌گذاری، ابتدا باید سرمایه‌گذاری مالی قابل توجهی در این کشور مانند خرید ملک یا سرمایه‌گذاری تجاری انجام دهید. مقدار دقیق مورد نیاز متفاوت است، اما به طور کلی حدود ۲۵۰۰۰۰ یورو است. همسر، فرزندان زیر ۲۱ سال و والدین شما نیز واجد شرایط پیوستن به شما هستند. برای حفظ وضعیت اقامت خود مجبور نیستید در این کشور زندگی کنید. با این حال، اگر می‌خواهید برای شهروندی درخواست دهید، باید بیشتر سال را در این کشور زندگی کنید. اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید در پایان هفت سال واجد شرایط درخواست شهروندی باشید. برای دریافت شهروندی، باید آزمون زبان و فرهنگ را بگذرانید.

هزینه درخواست ویزای طلایی چقدر است؟

برای دریافت مجوز اقامت یونان تا پنج سال به عنوان مالک املاک، هزینه درخواست ۲۰۰۰ یورو است، در حالی که اعضای خانواده به ازای هر نفر ۱۵۰ یورو می‌پردازند. اما کودکان زیر ۱۸ سال از این هزینه معاف هستند. علاوه بر این، برای صدور اجازه اقامت به ازای هر کارت ۱۶ یورو هزینه دریافت می‌شود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید