مقدمه‌ی همه چیز درباره‌ی ویزای همراه کانادا

در کشور کانادا، شرایط کاری و تحصیلی مناسبی برای متقاضیان مهاجرت فراهم شده است. هرساله افراد با شرایط سنی و شغلی مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند. آیا رویای مهاجرت به این کشور به ذهن‌تان خطور کرده است، ولی درباره اعضای خانواده و والدین‌تان نگرانی دارید؟ شما می‌توانید با دریافت ویزای همراه، والدین و اعضای خانواده را نیز با خودتان به کانادا ببرید. در این مطلب درباره شرایط، مدارک و سایر اطلاعات لازم برای دریافت ویزا همراه کانادا به شما اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم.

ویزای همراه کانادا چیست؟

آیا می‌دانید که منظور از ویزای همراه چیست؟ اگر شما قصد کار یا تحصیل در کشور‌های خارجی را داشته باشید، می‌توانید برای همسر و فرزند خود نیز ویزای همراه دریافت کنید. در واقع، والدین، همسر و فرزندان‌تان نیز می‌توانند در کانادا، شما را همراهی کنند.

درخواست ویزای همراه کانادا

کشور کانادا به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین‌الملل، به خانواده‌های آن‌ها نیز ویزای همراه ارائه می‌دهد. بنابراین، دانشجویان می‌توانند خانواده خود را به کانادا ببرند تا دوران تحصیل بدون‌استرسی را سپری کنند. از آنجایی که دوری از خانواده برای برخی از دانشجویان مشکل است، این روادید می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد. دانشجویان باید به طور همزمان بعد از اینکه برای ویزای تحصیلی اقدام کردند، درخواست اخذ ویزای همراه والدین کانادا را نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که هزینه ویزای تحصیلی و همراه باید به صورت جداگانه پرداخت شوند.

 هزینه‌های ویزای همراه و تمکن مالی

هزینه اخذ ویزای همراه کشور کانادا شامل هزینه‌های مربوط به فرایند انگشت‌نگاری و تکمیل فرم درخواست روادید است. به علاوه متقاضیان باید دارای تمکن مالی جهت درخواست این نوع روادید باشند. متقاضی اخذ ویزا همراه کانادا باید ثابت کند که می‌تواند هزینه‌های زندگی خود و اعضای خانواده را تأمین کند. به عنوان مثال، در صورت مهاجرت به همراه همسر و فرزندان‌تان باید حداقل ۷ هزار دلار سرمایه در حساب بانکی‌تان داشته باشید. به منظور اطلاع دقیق از شرایط تمکن مالی و هزینه‌ها باید با کارشناسان حقوقی خبره در ارتباط باشید.

مدت اعتبار ویزای همراه کانادا

اگر با روادید تحصیلی به این کشور مهاجرت کرده‌اید، اعتبار ویزای همراه نیز تا زمان به اِتمام رسیدن دوران تحصیلی است. در واقع، بعد از به اِتمام رسیدن دوران تحصیلی‌تان، ویزای همراه نیز باطل می‌شود؛ اما اگر متقاضی واجد شرایط ادامه تحصیل باشد، می‌تواند برای تمدید ویزا همراه کانادا اقدام کند. شما می‌توانید در سایت سفارت، روادید خود را تمدید کنید. برای تمدید باید مدارک مربوطه را برای سفارت ارسال کنید. به علاوه، در صورت تمایل به اضافه کردن افراد دیگر به لیست همراهان می‌توانید اطلاعات آن‌ها را هنگام تمدید روادید ثبت کنید.

مدارک اخذ ویزای همراه کاری کانادا

قبل از اینکه به سفارتخانه برای دریافت روادید همراه مراجعه کنید، نیاز به آماده‌سازی برخی از اسناد دارید. در صورت به همراه نداشتن مدارک کافی، احتمال ریجکتی درخواست‌تان وجود دارد. بنابراین، در روز مصاحبه باید حتماً مدارک‌تان را به صورت کامل به همراه داشته باشید. به علاوه، این اسناد باید دارای مُهر دارالترجمه نیز باشند؛ لیست این اسناد شامل موارد زیر است:

مدارک اخذ ویزای همراه کاری کانادا
●      فرم درخواست
●      مدارک هویتی
●      سند ازدواج
●      مدرک عدم سوء پیشینه
●      اصل پاسپورت با اعتبار کافی
●      دو قطعه عکس
●      گواهی تمکن مالی
●      مدارک تحصیلی
●      رزومه شغلی

 

انواع ویزای همراه

2 1

در این بخش به بررسی انواع ویزای همراه و شرایط اخذ آن‌ها می‌پردازیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود، برای هر یک از ویزا‌های زیر درخواست دهید. انواع روادید همراه عبارتند از:

ویزای توریستی

ویزای توریستی همراه به همسر و فرزندان متقاضی اعطاء می‌شود که قصد سفر توریستی را دارند. فرد متقاضی باید اثبات کند که تنها برای سفر، قصد ورود به کانادا را دارد. از شروط دریافت ویزای توریستی همراه می‌توان به داشتن تمکن مالی و دعوتنامه اشاره کرد. با دریافت این روادید متعهد می‌شوید که بعد از به اِتمام رسیدن مجوز، کشور را ترک می‌کنید.

ویزای کار همراه کانادا

متقاضیان به همراه خانواده در صورت داشتن این روادید می‌توانند در کانادا به صورت تمام وقت کار کنند. با دریافت این روادید، امکان کار تمام وقت برای متقاضی فراهم می‌شود. بعد از اینکه با این روادید به کانادا مهاجرت کردید، می‌توانید برای اخذ ویزای کاری نیز اقدام کنید.

ویزای همراه کانادا تحصیلی

همانطور که می‌دانید کشور کانادا از شرایط آموزشی بسیار باکیفیتی برخوردار است. به همین خاطر، نرخ مهاجرت علاقه‌مندان به تحصیل به این کشور در حال افزایش است. دوران تحصیل در کشور بیگانه ممکن است که برای مهاجرین خیلی سخت باشد. بنابراین، روادید تحصیلی همراه، این امکان را برای متقاضیان فراهم می‌کند که دوران تحصیل خود را با استرس و سختی کمتری پشت سر بگذارند.

معیار‌های واجد شرایط بودن برای حمایت از افراد همراه

اگر قصد دریافت ویزای همراه برای بستگان و اعضای خانواده‌تان را دارید، باید معیار‌های واجد شرایط بودن برای حمایت از آن‌ها را داشته باشید. این معیار‌ها عبارتند از:

  • سن بالای ۱۸ سال
  • داشتن اقامت موقت یا دائم کانادا
  • داشتن ارتباط واقعی با افراد تحت تکفل
  • توانایی مالی برای حمایت از همراهان

مزایای دریافت ویزای همراه کانادا برای اعضای خانواده

3 1

در صورتی که با اعضای خانواه‌تان به کشور کانادا مهاجرت کنید، از مزایایی بهره‌مند خواهید شد. این مزایا عبارتند از:

  • امکان کار در کانادا
  • امکان تحصیل در مقاطع مختلف
  • دسترسی به خدمات بهداشتی
  • امکان استفاده از خدمات اجتماعی
  • دریافت بیمه تأمین اجتماعی
  • تحصیلات رایگان برای فرزندان
  • امکان زندگی در محیطی ایمن

 

مراحل دریافت ویزای همراه کانادا

به منظور دریافت این روادید باید مراحلی را طی کنید. آیا با این مراحل آشنایی دارید؟ در این بخش به بررسی این مراحل می‌پردازیم.

  • اولین مرحله، تهیه اسناد لازم از قبیل مدارک هویتی، تحصیلی، شغلی و… است. متقاضیان باید ترجمه این اسناد را نیز ارائه دهند. برای بارگذاری اسناد در سایت، مدارک باید به صورت Pdf و مرتب آماده شده باشند. بعد از تهیه اسناد، باید در سایت اداره مهاجرت کشور کانادا اکانت بسازید. در ابتدا باید وارد سایت اداره مهاجرت شوید. سپس در بخش مربوط به Apply Online باید به دو سؤال پاسخ دهید. پاسخ به این سؤالات بسیار راحت است. بعد از پاسخ به سؤالات باید روی گزینه Create an account کلیک کرده و اطلاعات خودتان را وارد کنید. اطلاعات باید به صورت دقیق در سایت وارد شوند. بعد از ساخت اکانت باید فرم‌ها و مدارک لازم را بارگذاری کنید.
  • بعد از بارگذاری اسناد، نوبت به پرداخت هزینه و انگشت‌نگاری می‌رسد. افراد زیر ۱۴ سال به انگشت‌نگاری احتیاج ندارند. در واقع، وقتی پروسه ارسال اسناد و پرداخت هزینه صورت گرفت، ‌طی چند روز، نامه‌ای برای متقاضی ارسال می‌شود. براساس اطلاعات نامه، باید برای انگشت‌نگاری اقدام کنید. به منظور انجام این پروسه باید از قبل نوبت دریافت کنید و در بازه زمانی تعیین شده در مرکز انگشت‌نگاری حضور داشته باشید.
  • در مرحله آخر، بعد از اینکه تمام این مراحل را پشت سر گذاشتید، روند بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت صورت می‌گیرد. نتیجه بررسی درخواست با‌ ایمیل به متقاضی اعلام می‌شود. در این‌ ایمیل، اطلاعاتی درباره تاریخ شروع و پایان ویزا، نوع و شرایط روادید درج خواهد شد.
  • در نامه ارسالی از متقاضی خواسته می‌شود که به منظور درج لیبل روادید، اصل پاسپورت را برای سفارت ارسال کند.

دلایل ریجکتی ویزای همراه کانادا

4 1

هر یک از ویزاها ممکن است به دلایلی ریجکت شوند. ویزای همراه نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته، اگر ویزای شما ریجکت شود، می‌توانید به نتیجه اعتراض کنید. وکیل مهاجرتی می‌تواند در زمینه اعتراض به درخواست، راهنمایی‌هایی را به شما ارائه دهد. دلایل عدم‌پذیرش درخواست این روادید عبارتست از:

  • اگر قادر به ارائه دلیل و انگیزه کافی برای سفر و مهاجرت نباشید، درخواست‌تان پذیرش نمی‌شود.
  • درخواست متقاضیانی که سوابق کیفری دارند، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت.
  • عدم تمکن مالی کافی می‌تواند جزو سایر دلایل ریجکتی روادید محسوب شود.
  • در صورتی که دارای موقعیت تحصیلی یا شغلی واضح نباشید.

مدت صدور ویزا همراه کانادا چقدر طول می‌کشد؟

این سؤال ذهن بسیاری از متقاضیان را درگیر کرده است که صدور ویزای همراه چقدر طول می‌کشد؟ این بازه زمانی به روند رسیدگی پرونده توسط اداره مهاجرت بستگی دارد. بعد از ثبت درخواست، باید مدتی منتظر بمانید تا اداره مهاجرت درخواست‌تان را تأیید کند. بازه زمانی کاملاً مشخصی را نمی‌توان برای صدور روادید در نظر گرفت؛ اما به طور معمول، ۱۲ ماه یا کمتر طول می‌کشد که پرونده متقاضی توسط اداره مورد تأیید قرار بگیرد. شما می‌توانید برای پیگیری روند بررسی پرونده به وب‌سایت اداره مهاجرت مراجعه کنید تا از بازه زمانی اعلام نتیجه درخواست‌تان مطلع شوید.

 تبدیل ویزای همراه به کاری در کانادا

5

برخی از متقاضیان مهاجرت این سؤال را می‌پرسند که آیا امکان تبدیل ویزای همراه به روادید کاری وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که امکان تبدیل روادید وجود دارد. شما باید از قبل در کشور موردنظر موقعیت شغلی دلخواه‌تان را پیدا کنید. راه دیگر این است که در کشور کانادا درخواست دهید و ویزای همراه را به ورک پرمیت تبدیل کنید. برای دریافت ورک پرمیت نیز باید برخی شرایط را داشته باشید و  مدارکی را از قبل تهیه کنید.

اخذ راحت‌تر ویزای همراه با کمک کارشناسان حقوقی النورا

این روز‌ها به دلیل سیستم آموزشی باکیفیت و فرصت‌های شغلی متعدد، استقبال افراد به مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است. به علاوه، اقتصاد قوی و نرخ پایین جرم و جنایت باعث شده است که این کشور به عنوان بهترین مقصد مهاجرت شناخته شود. برای مهاجرت به دریافت روادید نیاز دارید. یکی از روادیدهای پرطرفدار، ویزای همراه کانادا است. شما با دریافت این نوع روادید می‌توانید به همراه خانواده، همسر و فرزندان خود مهاجرت کنید. البته، اخذ این نوع روادید می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. بنابراین، در این پروسه باید از کمک متخصصین مجرب بهره ببرید. اعضای تیم النورا برای ارائه راهنمایی‌های لازم جهت دریافت روادید همراه در کنار شما هستند.

کلام آخر

هیچ کدام از متقاضیان مهاجرت نمی‌خواهند که روادید آن‌ها ریجکت شود. دلایل مختلف باعث ریجکتی و عدم پذیرش روادید می‌شود. یکی از کار‌هایی که می‌توانید برای به حداقل رساندن ریجکتی انجام دهید، آماده‌سازی مدارک به صورت دقیق به همراه ترجمه رسمی است.  کافیست صفر تا صد این پروسه را به متخصصین النورا محول کنید تا با ریجکتی و سایر مشکلات مواجه نشوید. تیم باتجربه النورا در تلاش هستند که با استفاده از روش‌های قانونی، شرایط اخذ ویزای همراه را برای بستگان متقاضیان به کار و تحصیل در کانادا فراهم کنند. در صورت تمایل به تحصیل و کار در این کشور به همراه اعضای خانواده و نیاز به درخواست ویزای همراه، می‌توانید از کارشناسان مهاجرتی النورا کمک بگیرید. مؤسسه مهاجرتی النورا با داشتن پرسنلی مجرب، آماده ارائه راهنمایی و پاسخ به سؤالات شما در زمینه دریافت ویزای همراه خواهد بود.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید