مقدمه‌ی بهترین رشته ها برای اپلای کانادا

بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل، کانادا را انتخاب کردند و بسیاری از آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور می‌مانند و سعی می‌کنند شغل خوبی پیدا کنند. در میان چندین شغل پردرآمد در کانادا که ما انتخاب کرده‌ایم، پزشکان با تخصص‌های مختلف در صدر جدول قرار دارند، اما پرستاران و حتی معدنچیان نیز حقوق بسیار بالایی دریافت می‌کنند.

بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا، آن‌هایی هستند که آینده خوبی دارند و به گونه‌ای هستند که بتوانید بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه سریع مشغول به کار شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کنیم.

چه رشته‌‌هایی برای مهاجرت به کانادا مناسب‌‌اند؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه رشته‌هایی برای مهاجرت به کانادا مناسب‌اند؟ حوزه‌های کمی مانند فناوری اطلاعات، حقوق یا معماری وجود دارد، که حتی با درآمد متوسط برای آن حرفه، باز هم بیشتر از بسیاری از مشاغل درآمد کسب می‌کنید. در کل، بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا، به خودتان بستگی دارد و درآمد شما اغلب به دانش، مهارت‌ها و ارتباطات شما برمی‌گردد.

بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا

برخی از بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا عبارت‌اند از:

●      رشته پزشکی در کانادا

میانگین درآمد رشته پزشکی در کانادا ۲۵۳,۸۴۳ دلار در سال

پزشکی احتمالاً پردرآمدترین حرفه در کانادا است. دستمزدها می‌تواند تا بیش از ۳۰۰۰۰۰ دلار در سال افزایش یابد، به ویژه برای جراحان، متخصصان قلب، رادیولوژیست‌ها یا متخصصان بیهوشی. به همین دلیل رشته پزشکی در صدر بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا قرار می‌گیرد.

●      رشته دندانپزشکی در کانادا

میانگین درآمد رشته دندانپزشکی در کانادا ۱۷۷,۲۶۶ دلار در سال

دندانپزشکی نیز از بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا به شمار می‌رود؛ چرا که دندانپزشکی تحت پوشش بیمه دولتی نیست. بنابراین، دندانپزشکان آزادند تا مطب‌های خصوصی خود را راه‌اندازی کنند و این با درآمد قابل توجهی همراه است.

●      رشته روانشناسی در کانادا

میانگین درآمد رشته روانشناسی در کانادا ۱۳۸,۰۰۰ دلار در سال

روان‌درمانی یک روند رو به رشد در بین مردم است، تا حدی به این دلیل که ما به اهمیت سلامت روان آگاه‌تر می‌شویم، بنابراین حتماً در بین بهترین رشته‌ها برای اپلای به شمار می‌رود. اگر در رشته روانشناسی تحصیل می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که این حرفه دارای تقاضای بالایی خواهد بود و شما یکی از پردرآمدترین مشاغل را در کانادا خواهید داشت.

●      رشته پرستاری در کانادا

میانگین درآمد رشته پرستاری در کانادا ۸۹,۵۷۹ دلار در سال

طبق یک نظرسنجی که در آن ۹۲ درصد کانادایی‌ها، نظرات بسیار مثبتی در مورد پرستاران داشتند، پرستاران ممکن است معتبرترین متخصصان در کانادا باشند. بنابراین پرستاری از بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا به شمار می‌رود.

●      رشته بینایی‌سنجی در کانادا

میانگین درآمد رشته بینایی‌سنجی در کانادا ۱۰۳,۳۲۸ دلار در سال

بینایی‌سنجی به نظر بسیاری از متخصصان، از بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا شناخته می‌شود. دانشگاه‌های زیر، برای تحصیل در این رشته محبوب هستند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک ‌گیل
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه مک مستر

●      رشته توسعه‌دهنده صفحات وب در کانادا

میانگین درآمد رشته توسعه‌دهنده صفحات وب در کانادا ۸۷,۹۱۵ دلار در سال

این رشته یکی از محبوب‌ترین رشته‌های امروزی است که به سرعت در حال تغییر و تکامل است. به احتمال زیاد به روز بودن در این رشته از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بعد از چند سال، ممکن است به دلیل تغییرات ایجاد شده در زمینه تکنولوژی، تغییراتی در این رشته و اطلاعات موجود ایجاد شود. تحقیقات نشان می‌دهد که اپلای در رشته توسعه دهنده وب از بهترین رشته‌ها در کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل این رشته به شمار می‌روند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه مونترال

●      رشته معماری در کانادا

میانگین درآمد رشته معماری در کانادا ۹۴,۱۵۳ دلار در سال

اگر عاشق هنر هستید؛ اما می‌خواهید یکی از پردرآمدترین مشاغل در کانادا را نیز داشته باشید، معماری راه حلی عالی برای شماست. این حرفه‌ای است که بدون توجه به جایی که می خواهید در آن زندگی کنید، امنیت مالی زیادی را ارائه می‌دهد و همیشه مورد تقاضا و همچنین رضایت‌بخش است. زیرا هدف بزرگی را به منظور ساخت سازه‌هایی برای زندگی انسان دنبال می‌کند و امکان خلاقیت را فراهم می‌کند. به همین منظور وقتی صحبت از بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا می‌شود، حتما نام رشته معماری هم به میان می‌آید.

دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل این رشته به شمار می‌روند:

  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه واترلو
  • دانشگاه مونترال

●      رشته صنایع معدنی در کانادا

میانگین درآمد رشته صنایع معدنی در کانادا ۱۲۸,۲۲۱ دلار در سال

کار در معدن مناسب همه افراد نیست. این کار با ریسک‌های بالایی همراه است و انجام کار به استقامت شخصی بالایی نیاز دارد، اما دستمزد نیز قابل توجه است و بی‌شک در ردیف بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا قرار دارد.

دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل این رشته به شمار می‌روند:

  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه کوئینز در کینگستون
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه تورنتو

●      رشته حقوق در کانادا

تصویری از چکش عدالت برای عنوان رشته حقوق در کانادا انتخاب شده است.
برای ورود به دانشگاه های کانادا در رشته حقوق باید آزمون LSAT را بگذرانید و نمره مورد قبول معمولا ۱۵۰ به بالا بوده و این آزمون ۴ بار در سال برگزار می‌شود
میانگین درآمد رشته حقوق در کانادا ۹۷,۷۴۴ دلار در سال

اگر قصد دارید که در رشته حقوق تحصیل کنید، باید بدانید که همه وکلا کار یکسانی انجام نمی‌دهند. ما در کانادا انواع و اقسام وکیل‌ها را داریم. بنابراین رشته حقوق به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. شما رشته مد نظر خود را می‌توانید بر اساس علایق شخصی خود انتخاب کنید و اگر می‌خواهید حقوق و دستمزد را در نظر بگیرید، باید بدانید که رشته حقوق جزء بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا به شمار می‌رود.

دانشگاه‌های زیر بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل این رشته به شمار می‌روند:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه مونترال

کار بعد از تحصیل در بهترین رشته‌‌های تحصیلی در کانادا

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پس از اتمام دوره تحصیلی در کانادا، اجازه دارید حداکثر سه سال کار کنید. شما باید ظرف ۹۰ روز پس از دریافت تاییدیه کتبی مبنی بر اینکه دوره تحصیلی خود را به پایان رسانده‌اید، برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWPP) درخواست دهید.

کلام پایانی

خبر خوب این است که کانادا فرهنگ کاری منحصر به فردی دارد و از فارغ التحصیلان داخلی و بین‌المللی استقبال می‌کند. فقط به یاد داشته باشید که باید تجربه جمع‌آوری کنید و ساده‌ترین راه برای انجام آن ملاقات با افراد جدید و تحقیق در خصوص بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا است.

مدیران معمولاً با کارکنان به طور یکسان رفتار می‌کنند. وقت‌شناسی نیز بسیار مورد ستایش قرار می‌گیرد. بنابراین به شما توصیه می‌شود که به برنامه‌ی تعیین شده پایبند باشید. سعی کنید نگرشی مثبت نسبت به همکاران، رئیس و وظایف خود داشته باشید.

ما در قسمت بالا در مجموعه النورا به معرفی بهترین رشته‌ها برای اپلای کانادا پرداختیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص معیارهای مهم برای مقایسه دانشگاه‌های مختلف جهت اخذ پذیرش تحصیلی، به سایر مقالات ما مراجعه کنید. امیدواریم مطالب برای شما موثر واقع شده باشد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید