آشنایی با کشورهایی که اقامت تمکن مالی می‌دهند

3 7

آیا با بهترین کشور برای اقامت تمکن مالی آشنایی دارید؟ قبل از اینکه تصمیم به انتخاب کشور برای اقامت تمکن مالی را بگیرید، باید با شرایط هر کدام از کشور‌ها آشنا شوید. هر کشوری، شرایطی را برای مهاجرت از این طریق در نظر گرفته است. در این بخش به بررسی اقامت تمکن مالی در کشور‌های پیشرفته و دارای شرایط اقتصادی مناسب می‌پردازیم.

۱. اقامت تمکن مالی فرانسه

فرانسه، یکی از کشور‌هایی است که مقصد مهاجرتی مناسبی برای افراد دارای تمکن مالی محسوب می‌شود. این کشور تاکنون توانسته است که رشد اقتصادی مطلوبی را تجربه کند. شما با استفاده از دارایی‌های خود می‌توانید در فرانسه سرمایه‌گذاری کنید. هر یک از متقاضیان با در نظر گرفتن میزان بودجه و علایق خود می‌توانند در زمینه سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک یا ثبت شرکت در فرانسه اقدام کنند. اقامت تمکن مالی فرانسه، شرایط برخورداری از امکانات درمانی پیشرفته و تحصیل در مراکز آموزشی معتبر را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

به صورت تقریبی، به منظور اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه باید به صورت سالیانه ۱۶ هزار یورو سرمایه داشته باشید. فرد متقاضی می‌تواند همراه با خانواده به فرانسه مهاجرت کند و در این کشور اقامت داشته باشد. بعد از ورود به کشور، تا یکسال اجازه اقامت در فرانسه را دارید و این بازه زمانی قابل تمدید است. بعد از گذشت ۵ سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم فرانسه از راه تمکن مالی اقدام کنید. لازم به ذکر است که به عنوان متقاضی اقامت تمکن مالی فرانسه، قادر به اخذ وام از بانک‌های این کشور نیز خواهید بود.

۲. اقامت تمکن مالی اسپانیا

4 7

اگر میخواهید از طریق بورس تمکن مالی دریافت کنید مقاله دریافت تمکن مالی از کارگزاری بورس را از دست ندهید.

اسپانیا از پرطرفدارترین کشور‌ها برای دریافت اقامت از طریق طرح خودحمایتی است. بعد از ۵ سال مقیم بودن به صورت موقت، اقامت دائم اسپانیا و پس از ده سال نیز حق شهروندی به متقاضی اعطاء می‌شود. به منظور اقامت تمکن مالی اسپانیا به حداقل سرمایه اولیه حدوداً ۲۷ هزار یورو نیاز دارید. شما باید میزان سرمایه قابل قبولی در حساب بانکی‌تان داشته باشید که نشان دهنده توانایی‌تان در تأمین مخارج زندگی در اسپانیا است. به علاوه، متقاضی اقامت تمکن مالی باید به صورت ماهیانه، حدود ۳ هزار یورو درآمد داشته باشند.

۳. اقامت تمکن مالی پرتغال

پرتغال، بهترین گزینه برای اقامت از طریق تمکن مالی محسوب می‌شود. شما برای اینکه اقامت تمکن مالی پرتغال را به دست‌آورید، به سرمایه‌ای تقریباً به میزان ۹۰۰۰ یورو احتیاج دارید. در صورتی که قصد مهاجرت با همسر یا فرزندتان را داشته باشید، نیاز به سرمایه بیشتری دارید. به ازای همسر و هر یک از فرزندان‌تان باید به ترتیب حدوداً ۵ تا ۳ هزار یورو درآمد داشته باشید. به علاوه، شما برای اینکه اقامت تمکن مالی پرتغال را دریافت کنید، باید درآمد ماهیانه‌ای به میزان تقریباً ۷۰۰ یورو داشته باشید.

۴. اقامت از طریق تمکن مالی کانادا

5 5

کانادا، یکی از پرطرفدارین کشور‌ها برای مهاجرت و اقامت موقت و دائم است. افرادی که قصد اخذ اقامت از طریق تمکن مالی کانادا را دارند، باید دارای گردش حساب بانکی باشند. کسانی که قصد اقامت از طریق تمکن مالی را دارند، نمی‌توانند در کشور کانادا کار کنند. متقاضیان این ویزا می‌توانند به همراه خانواده خود برای اقامت کانادا اقدام کنند. میزان سرمایه‌ای که جهت اثبات تمکن مالی نیاز دارید، به تعداد اعضای خانواده‌تان ارتباط دارد. به علاوه، ویزای کانادا در ابتدا دو سال اعتبار دارد و تا سه سال دیگر نیز قابلیت تمدید دارد.

۵. اقامت تمکن مالی ایتالیا

این روش، یکی از مسیر‌های مهاجرتی است که نیاز به سرمایه گذاری یا پرداخت مالیات ندارد. متقاضی فقط باید طبق مستندات اعلام کند که سرمایه کافی را برای تأمین مخارج در ایتالیا دارد. شما باید حدوداً ۳ هزار یورو درآمد ماهیانه داشته باشید تا بتوانید ویزای تمکن مالی ایتالیا را دریافت کنید. اثبات این موضوع از طریق بررسی گردش حساب بانکی امکان‌پذیر است.

۶. اقامت تمکن مالی یونان

6 6

یونان از بهترین مقاصد برای دریافت ویزای تمکن مالی محسوب می‌شود و دارای بهترین شرایط اقتصادی و رفاهی است. در این کشور، هزینه‌های زندگی بسیار پایین است و به همین خاطر تعداد افراد زیادی تصمیم به مهاجرت به یونان را می‌گیرند. از مهمترین شروط اقامت تمکن مالی یونان می‌توان به داشتن استطاعت مالی اشاره کرد. شما باید مدارک بانکی ارائه دهید که نشان دهنده توانایی‌تان در تأمین هزینه‌های زندگی در یونان است. هنگام انتخاب کشور برای اقامت تمکن مالی، یونان را در اولویت قرار دهید.

ویزای یونان تا دو سال اعتبار دارد و بعد از این بازه زمانی می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و تمدید ویزا نیز اقدام کنید. شما به سرمایه اولیه تا ۲۴ هزار یورو برای خودتان و حدود ۵۰۰۰ هزار یورو برای همسرتان نیاز دارید. لازم به ذکر است که به عنوان متقاضی این نوع اقامت یونان، اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.

۷. اقامت اروپا با تمکن مالی

7 4

امروزه بسیاری از افراد برای تجربه زندگی بهتر و تضمین آینده خود، تصمیم به مهاجرت به کشور‌های اروپایی را می‌گیرند. اما برای اقامت اروپا با تمکن مالی، کدام کشور انتخاب مناسب‌تری است؟ اگر به دنبال کشوری هستید که شرایط اخذ ویزا و اقامت راحت‌تری را برای متقاضیان در نظر گرفته است، باید یونان را انتخاب کنید. شرایط دریافت ویزای پرتغال نیز کمی سخت و چالش برانگیز است و باید از کارشناسان حقوقی برای تسهیل این فرایند کمک بگیرید. به منظور گرفتن وقت سفارت اسپانیا نیز زمان بیشتری نیاز دارید و باید خیلی منتظر بمانید. کانادا برای متقاضیان این ویزا، شرایط مطلوب و آسان‌تری را در نظر گرفته است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن این نکات، راحت‌تر در زمینه انتخاب بهترین کشور برای اقامت تمکن مالی تصمیم بگیرید.

 

امروزه افرادی که از شرایط مالی کافی برخوردار هستند، اقامت از طریق تمکن مالی را انتخاب می‌کنند. این روش مهاجرتی با مزایایی از قبیل سودآوری، تضمین آینده، برخورداری از امکانات رفاهی کشور مقصد و دریافت اقامت دائم همراه است. شما برای دریافت این نوع ویزا باید مدارکی از قبیل سند ملک، مدرک ثبت شرکت و… را به سفارت ارائه دهید که نشان دهنده تمکن مالی‌تان است. البته، متقاضیان مهاجرت و اقامت از طریق تمکن مالی باید سایر شرایط لازم مانند مدرک زبان، عدم سوء پیشینه، سلامت جسمی و… را نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که تمام کشور‌ها برای اقامت از راه این طریق انتخاب مناسبی نیستند. کشور‌های مختلفی مانند کانادا، فرانسه، یونان، پرتغال، اسپانیا و…. برای متقاضیان امکان اقامت از طریق تمکن مالی و سرمایه‌گذاری را فراهم می‌کنند. هر یک از این کشورها، شرایط خاصی را برای افراد در نظر گرفته اند و آشنایی با این شرایط جهت انتخاب بهترین کشور برای تمکن مالی لازم است. برای انتخاب کشور برای اقامت تمکن مالی، بهتر است که از افرادی کمک بگیرید که با شرایط کشور‌های مختلف برای مهاجرت از این طریق آشنایی لازم را دارند. شما می‌توانید با کارشناسان النورا در ارتباط باشید تا مشاوره‌های لازم را در زمینه انتخاب کشور برای اقامت تمکن مالی دریافت کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید