مقدمه‌ی اپن ورک پرمیت و کلوز ورک پرمیت کانادا

آیا قصد مهاجرت به کشوری را دارید که شرایط اقتصادی و رفاهی مطلوبی در آنجا حاکم است؟ کانادا، بهترین انتخاب است. در کانادا برای افراد دارای تخصص در زمینه‌های مختلف، موقعیت‌های شغلی متعدد با درآمد‌ها بالا فراهم شده است. به همین دلیل، شمار علاقه‌مندان به مهاجرت به این کشور در حال افزایش است. از سایر دلایل مهاجرت به کانادا می‌توان به برخورداری از رفاه اجتماعی، تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها، امنیت، آسایش و کیفیت زندگی بهتر اشاره کرد. اگر هدف‌تان، شروع کسب‌وکار و مهاجرت به این کشور است، باید ویزای کار دریافت کنید. انواع مختلفی از ویزای کار در کانادا وجود دارد و هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای خاصی هستند. ویزای کار به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا برای یک کارفرما در کانادا کار کنند. مدت زمان صدور این ویزا‌ها باتوجه به شرایط شغلی افراد ممکن است از چند ماه تا چندین سال متغیر باشد. ویزای ورک پرمیت، یکی از این ویزا‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. آیا درباره ویزای ورک پرمیت، اطلاعات لازم را در اختیار دارید؟ در این مطلب، صفر تا صد این نوع روادید را در اختیارتان قرار می‌دهیم تا در مورد انتخاب بهترین گزینه تصمیم آگاهانه‌تری را بگیرید.

منظور از ورک پرمیت چیست؟

منظور از اصلاح ورک پرمیت کانادا، داشتن اجازه کار در این کشور است. کسی که این ویزا را دریافت کند، قادر است که در خاک کانادا برای کارفرمای کانادایی کار کند. البته، این ویزا برای مدت زمان مشخص صادر می‌شود.

آشنایی با اُپن ورک پرمیت

اپن ورک پرمیت کانادا به کارگران خارجی این اجازه را می‌دهد که قادر به کار کردن برای هر یک از کارفرما‌های کانادایی باشند. افرادی که این ویزا را دارند، می‌توانند به صورت آزادانه، کارفرمای خود را تغییر دهند. در واقع، امکان دستیابی به پیشرفت‌های شغلی متعدد برای افرادی فراهم می‌شود که این ویزا را دریافت کرده‌اند. اُپن ورک پرمیت کانادا به افراد کمک می‌کند که در کانادا مشغول به کار شوند و زندگی به عنوان شهروند کانادایی را در این کشور بزرگ تجربه کنند. طبق قانون جدید ورک پرمیت باز، اعضای خانواده متقاضی از قبیل همسر و فرزندان می‌توانند برای دریافت این ویزا درخواست دهند. به علاوه، خود متقاضی نیز می‌تواند مجوز کار خود را تا بازه زمانی مشخص تمدید کند.

کلوز ورک پرمیت چیست؟

2 11

در صورتی که برای این ویزا درخواست دهید، در انتخاب کارفرما محدودیت دارید. شما نمی‌توانید با ویزای کلوز ورک پرمیت برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنید. متقاضیان این ویزا، تنها باید برای یک کارفرمای خاص کار کنند. به منظور اخذ این روادید باید جاب آفر داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به مدرک تحصیلی و رزومه و توانایی‌های خود برای اخذ روادید کلوز ورک پرمیت درخواست دهید. پس از پذیرفته شدن درخواست‌تان و تأیید روادید می‌توانید با ورود به کشور کانادا، در موقعیت شغلی موردنظرتان با توجه به رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوید. کسانی که این نوع روادید را دریافت می‌کنند، به موقعیت شغلی بهتر و درآمد بالاتر دست پیدا خواهند کرد. به منظور دریافت ویزای ورک پرمیت بسته باید برخی از موارد به صورت دقیق مشخص شده باشند که عبارتند از:

شرایط لازم برای ویزای ورک پرمیت بسته
●      مکان کار کردن
●      نوع کار
●      مدت زمان کار برای کارفرما
●      اسم کارفرما

کاندید‌های مناسب برای دریافت اُپن ورک پرمیت

3 12

همه افراد، واجد شرایط دریافت اُپن ورک پرمیت کانادا نیستند. اگر جزو افراد زیر هستید، می‌توانید برای اخذ این ویزا درخواست دهید:

  • دانشجوی بین‌المللی که از دانشگاه‌های معتبر کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اید.
  • دانشجوی خارجی که به دلیل عدم توانایی در پرداخت شهریه باید مشغول به کار شوید.
  • همسر نیروی کار ماهر یا دانشجوی بین‌المللی در این کشور باشید.
  • ویزای اقامت موقت این کشور را داشته باشید.
  • از اعضای خانواده متقاضی درخواست اقامت دائم کانادا باشید.

 قانون ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان

در حال حاضر، دولت کانادا مسیری جدید برای دریافت ورک پرمیت در اختیار ایرانی‌ها قرار داده است. در صورتی که با ویزا‌های موقتی در کانادا اقامت داشته باشید، با داشتن شرایط لازم می‌توانید روادید خود را به اُپن ورک پرمیت کانادا تبدیل کنید. این قانون از سال ۲۰۲۲ به تصویب رسیده است. در واقع، هدف از اجرای این قانون، رفاه بیشتر ایرانی‌هایی است که مقیم این کشور هستند و قصد اشتغال در کانادا را دارند. با این مجوز می‌توانید با حضور در خاک کانادا برای دریافت ویزای کاری نیز اقدام کنید.

ورک پرمیت کانادا برای همسر و فرزندان متقاضی

همسر و فرزندان متقاضی می‌توانند به همراه وی در کانادا اقامت داشته باشند. در واقع، همسر و فرزندان متقاضی ورک پرمیت می‌توانند در کانادا مشغول به زندگی یا تحصیل شوند. بنابراین، اگر تمایل به مهاجرت خانوادگی را دارید، باید همه اعضای خانواده به صورت همزمان درخواست خود را ثبت کنند. اگر همسرتان دارای شرایط کار در کانادا است، می‌توانید با یکدیگر برای اخذ ورک پرمیت درخواست دهید. همسر و فرزندان فرد متقاضی بعد از ورود به کشور کانادا با داشتن مجوز کار می‌توانند در موقعیت شغلی موردنظر خود مشغول به کار شوند. البته به خاطر داشته باشید که همسر و فرزندان افرادی که جزو کارگران موقت و فصلی محسوب می‌شوند، قادر به دریافت ورک پرمیت نیستند. در صورتی که فرزندان و همسر فرد مایل به درخواست ویزای کار نباشند، می‌توانند تنها برای اخذ اقامت به عنوان بازدید‌کننده یا دانشجو درخواست دهند. لازم به ذکر است که اگر به صورت همزمان با اعضای خانواده برای دریافت مجوز کار درخواست خود را ثبت کنید، بازه زمانی رسیدگی پرونده‌تان بیشتر خواهد شد.

بررسی تفاوت‌های ورک پرمیت باز و بسته

4 10

مجوز کار باز و بسته با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. قبل از انتخاب یکی از این دو گزینه، باید با تفاوت‌های آن‌ها بیشتر آشنا شوید. از تفاوت‌های این دو مجوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاب آفر برای مجوز کار بسته الزامی است.
  • محل و مدت زمان کار برای اخذ ورک پرمیت بسته باید کاملاً مشخص باشد.
  • مجوز LMIA برای کلوز ورک پرمیت مورد نیاز است.
  • متقاضیان در صورت داشتن مجوز کار بسته، فقط باید برای یک کارفرما کار کنند.
  • امکان کار به صورت همزمان در دو موقعیت شغلی، در صورت داشتن مجوز کار باز وجود دارد.

آشنایی با نحوه تمدید ورک پرمیت کانادا

5 8

بازه زمانی اعتبار مجوز کار به طور معمول، ۱ الی ۳سال است. مدت اعتبار روادید برای تمام متقاضیان مشابه نیست. با توجه به شرایط فرد، این بازه زمانی تغییر پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال، در صورتی که به تازگی دوران تحصیل خود را به اِتمام رسانده‌اید و برای دریافت مجوز کار درخواست می‌دهید، این مجوز تا ۳ سال اعتبار خواهد داشت. در صورت تمایل به اقامت در این کشور می‌توانید ویزای خود را تمدید کنید. لازم به ذکر است که اگر ۹۰ روز از تاریخ انقضاء ویزا گذشته باشد، می‌توانید برای برگرداندن ورک پرمیت اقدام کنید. در این شرایط امکان اقامت در کانادا را دارید، اما تا زمان تمدید، نمی‌توانید در این کشور کار کنید. در صورتی که نتوانید ویزا را تمدید کنید، ملزم به ترک کانادا خواهید بود. بهترین بازه زمانی برای تمدید روادید، ۳۰ روز قبل از انقضاء است. اگر روادیدتان را تمدید کنید، وضعیت روادید به حالت Maintained Status (وضعیت حفظ شده) تغییر پیدا خواهد کرد. در این وضعیت می‌توانید به کار کردن در این کشور ادامه داده و حتی به خارج از کانادا نیز سفر کنید.

برای تمدید ویزای ورک پرمیت باید افسر اداره مهاجرت را قانع کنید که چرا قصد تمدید روادید را دارید. به علاوه، دارا بودن شرایط اقامت و پرداخت هزینه‌ها نیز جزو سایر شروط تمدید ورک پرمیت کانادا محسوب می‌شوند. متقاضی برای درخواست تمدید به مدارکی از قبیل اسناد هویتی، عکس، فیش حقوقی ماه‌های اخیر، کپی ویزای معتبر و مجوز کار قبلی، نامه درخواست تمدید به همراه علت آن نیاز دارد.

تبدیل ورک پرمیت به ویزای توریستی

گاهی اوقات به دلیل اینکه پروسه تمدید ورک پرمیت کانادا طولانی می‌شود، برخی از متقاضیان تصمیم می‌گیرند که مجوز را به ویزای توریستی تبدیل کنند. البته، با داشتن ویزای توریستی قادر به استفاده از امکاناتی نخواهید بود که در صورت اخذ ویزای ورک پرمیت به شما ارائه می‌شوند. با اِتمام مهلت روادید توریستی باید خاک کانادا را ترک کنید. لازم به ذکر است که اگر تاریخ انقضاء ورک پرمیت نزدیک بود، باید برای تمدید دوباره آن اقدام کنید و تبدیل مجوز به روادید توریستی پیشنهاد نمی‌شود.

تبدیل ورک پرمیت به ویزای تحصیلی

عده‌ای از افرادی که با مجوز کار وارد خاک کانادا شده‌اند، تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را می‌گیرند. این امکان برای متقاضیان فراهم شده است که ویزای کار را روادید تحصیلی تبدیل کنند. به منظور این کار به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های معتبر نیاز دارید. البته، قبل از اینکه ورک پرمیت منقضی شود، باید برای تبدیل ویزا اقدام کنید.

سخن آخر

6 6

خیلی از افراد با هدف پیدا کردن موقعیت شغلی بهتر و درآمد بالاتر، برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند. اما برای مهاجرت کاری باید ویزای اُپن یا کلوز ورک پرمیت را دریافت کنید. این دو نوع ویزا از لحاظ مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. از تفاوت‌های این دو مجوز می‌توان به نیاز به داشتن جاب آفر، LMIA و امکان کار همزمان در چندین جایگاه شغلی اشاره کرد. در صورتی که قصد هر یک از ویزا‌های اُپن و کلوز ورک پرمیت را دارید، می‌توانید از کارشناسان حقوقی در زمینه انتخاب بهترین گزینه راهنمایی دریافت کنید. کارشناسان حقوقی النورا بعد از بررسی شرایط، به شما پیشنهاد می‌دهند که از طریق کدام ویزا به کانادا مهاجرت کنید. مؤسسه حقوقی النورا با داشتن چندین سال سابقه به متقاضیان مهاجرت کمک می‌کند که پروسه درخواست ورک پرمیت کانادا را با موفقیت بهتری طی کنند.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید