مقدمه‌ی مزایای زندگی در پرتغال

کشور پرتغال برای زندگی، یک گزینه بسیار عالی است و مزایای زیادی دارد. پرتغال، یکی از بهترین کشورها برای زندگی مهاجران محسوب می‌شود. از کشوری که همواره دارای بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال است و مردمان آن به دنبال یک زندگی سرشار از آرامش هستند، چه انتظار دیگری می‌توانید از زندگی‌تان داشته باشید؟ زندگی در پرتغال مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

کشور پرتغال برای زندگی چگونه است

کشور پرتغال برای زندگی و مزایای آن را در قالب یک فایل ویدیویی ببینید.

صداست که می‌ماند

قبل از شروع خواندن متن، کشور پرتغال برای زندگی چگونه است را در قالب یک فایل صوتی بشنوید.

آیا زندگی در کشور پرتغال خوب است؟

به دلیل تمام خصوصیات جغرافیایی و فرهنگی کشور پرتغال با اطمینان کامل می‌توان گفت کشور پرتغال، کشور خوبی برای زندگی است. در بخش بعدی مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت و چند مورد را برای شما مثال زده ایم، با ما همراه باشید.

آب و هوای گرم

اگر عاشق طبیعت هستید و آرزوی زندگی در مکانی پر از نور خورشید و هوای گرم را دارید، پرتغال بهترین گزینه برای شماست. پرتغال مقصد مناسبی برای مهاجرانی است که به دنبال آفتاب، گرما و آب و هوای معتدل هستند. آب و هوای پرتغال بسته به محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. هر چه بیشتر به سمت جنوب بروید، هوا گرم‌تر می‌شود.

هزینه زندگی مقرون به صرفه

هزینه زندگی در پرتغال، بسیار کمتر از بسیاری از کشورها مانند: انگلستان، ایرلند، اسکاتلند، فرانسه، آلمان و اسپانیا است. از این رو کشور پرتغال برای زندگی یکی از بهترین کشورهای اروپای غربی برای مهاجران به شمار می‌رود.
هزینه مقرون به صرفه زندگی در پرتغال از جنبه‌های بسیار جذاب زندگی در این کشور است. هزینه زندگی در ایالات متحده تقریباً ۴۲٪ گرانتر از هزینه زندگی در کشور پرتغال است.
همچنین لازم به ذکر است که املاک و مستغلات، رستوران‌ها، مواد غذایی و کالاهای باکیفیت بالا، در پرتغال با قیمت‌های مقرون به صرفه در دسترس هستند.

امنیت و میزان پایین بودن جرم

بر اساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۲۰۲۲، پرتغال رتبه سوم را در میان امن‌ترین کشورهای جهان و رتبه چهارم را در رده بندی جهانی صلح طلب‌ترین کشورهای جهان کسب نمود.
میزان جرم و جنایت در پرتغال در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. بخش زیادی از این آمار پایین جرم و جنایت مدیون فرهنگ مردم پرتقال است. مردم پرتغال بسیار صمیمی هستند و با میهمانان با گرمی و مهربانی رفتار می‌کنند. حتی اگر به کمک نیاز داشته باشید و نتوانید پرتغالی صحبت کنید، همیشه کسی را خواهید یافت که سعی کند با شما به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کند و شما را راهنمایی کند.

تنوع زندگی در پرتغال

پرتغال با ۱,۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی، تنوع باورنکردنی را به ساکنان خود ارائه می‌دهد. بسته به منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید، مناظر و شیوه‌های زندگی متنوعی را خواهید یافت.
اگر به دنبال فرار از گرمای تابستان و شلوغی هستید، به بخش شمالی پرتغال بروید. در شمال پرتغال هوا خنک است و آرامش همواره در جریان است. بخش شمالی پرتغال که به خاطر پارک‌های ملی متعدد و پیست‌های اسکی زمستانی مشهور است، برای دوستداران طبیعت و ورزش‌های زمستانی مناسب است.
اگر هوس زندگی شهری دارید، شهرهای فرهنگی و پویا، مانند: پورتو و لیسبون جایی هستند که باید آن‌ها را برای زندگی انتخاب کنید. این مراکز اصلی اروپایی مملو از مشاغل، فعالیت‌های فرهنگی، رستوران‌ها و … هستند و تقریبا می‌توان گفت که حوصله شما در این مناطق هرگز سر نمی‌رود!
اگر به دنبال زندگی در حومه شهر با آرامش بیشتر هستید، باید به سمت مرکز پرتغال بروید. در آنجا خواهید دید که سبک زندگی بسیار آرام و کند است و هزینه زندگی نسبت به سایر نقاط کشور ارزان‌تر است. همچنین اگر از هوای بسیار گرم لذت می‌برید، این مکان، مکان ایده آلی برای زندگی است.
اگر از سواحل غرق آفتاب، مناظر خیره‌کننده و زندگی آرام لذت می‌برید، جنوب پرتغال بهترین مکان برای شما است. بنابراین، این تنوع آب وهوایی و زندگی یکی از دلایلی است که کشور پرتغال را به گزینه بسیار مناسبی تبدیل می‌کند.

کیفیت آموزش

پرتغال یک سیستم آموزشی عالی را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد و انتخاب‌های متنوعی برای مدارس و دانشگاه‌ها را در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار می‌دهد. سیستم آموزشی در پرتغال به دلیل کیفیت بالای خود مشهور است. دانشگاه‌های پرتغال در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند از این رو بسیاری از دانشجویان خارجی تحصیل در پرتغال را انتخاب می‌کنند. از آن جایی که پرتغال یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) به حساب می‌آید، کار کردن در کشورهای اتحادیه اروپا برای فارغ التحصیلان نیز آسان است.
سیستم آموزش عالی در پرتغال یکی از مقرون به صرفه‌ترین سیستم‌های آموزش عالی در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. دروس دانشگاهی در اکثر دانشگاه‌ها به دو زبان پرتغالی و انگلیسی تدریس می‌شود و دانشگاه‌های انگلیسی زبان باعث شده‌اند تا این کشور برای تحصیل غیر پرتغالی‌ها، کشور مناسبی باشد.

کیفیت دارو

با توجه به هزینه‌های بهداشت جهانی ۲۰۲۲، پرتغال حدود ۹.۵۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت‌های بهداشتی سالانه می‌کند.
بیمارستان‌های دولتی پرتغال، خدمات پزشکی رایگان را هم برای شهروندان و هم برای ساکنان این کشور ارائه می‌دهند. با این حال، کلینیک‌های خصوصی، مراقبت‌های پزشکی را با هزینه‌ ارائه می‌کنند، اما در عوض متقاضیان می‌توانند خدمات با کیفیت بسیار بالا و همچنین نوبت سریع‌تر را نسبت به کلینیک‌های عمومی دریافت ‌کنند.
همچنین در پرتغال بیمه نامه‌های درمانی مختلفی را خواهید یافت که بسته‌های متفاوتی را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌دهند و اکثر آن‌ها بخش عظیمی از هزینه کامل درمان را پوشش می‌دهند. برخی از کلینیک‌های خصوصی نیز مشاوره تلفنی ارائه می‌دهند که در برخی موارد، می‌تواند مفید و نجات بخش باشند.

سیستم مالیاتی جذاب

یکی دیگر از مزایای کشور پرتغال برای زندگی، سیستم مالیاتی این کشور است که پرتغال را به مقصدی بسیار مطلوب برای مهاجران تبدیل کرده است و سبب جذب سرمایه گذاران، متخصصان خود اشتغال و بسیاری از افراد حرفه‌ای شده است. اگر جزو مهاجرانی باشید که در پرتغال زندگی می کنند، پس از ۱۸۳ روز از اقامت خود، می‌توانید از سیستم مالیاتی‌ NHR (اقامت غیرعادی) در پرتغال استفاده کنید.

زبان انگلیسی

اگرچه زبان رسمی در پرتغال زبان پرتغالی است، اما همیشه در هر کجا می‌توانید فردی را یافت که انگلیسی صحبت کند. به خصوص در اماکن توریستی و بیمارستان‌ها این موارد به وفور به چشم می‌خورد. بر اساس شاخص جدید مهارت انگلیسی (EF EF EPI) که ۱۰۰ کشور و منطقه در سراسر جهان را در نظر می‌گیرد، پرتغال هفتمین رتبه را در مهارت زبان انگلیسی در میان غیر بومی زبانان جهان دارد.

یک خانه و کلید در دست شما. این تصویر برای مزایای زندگی در پرتغال انتخاب شده است.
پرتغال جزو یکی از بهترین کشورها است که کیفیت زندگی مطلوبی برای مهاجران خارجی دارد.

رونق بازار املاک و مستغلات

هنگامی که به دنبال مهاجرت به یک کشور جدید هستید، یکی از سوالات مهمی که باید از خود بپرسید این است که «آیا می‌توانم به عنوان یک فرد خارجی در پرتغال، ملکی را خریداری یا اجاره کنم؟»، پاسخ «بله» است.
پرتغال با بازار املاک و مستغلات پررونق و مقرون به صرفه، دارای بسیاری از گزینه‌های جذاب است. چه به دنبال خرید یک آپارتمان کاملاً جدید در لیسبون، بازسازی یک خانه قدیمی در حومه شهر، یا خرید ویلا در کنار ساحل باشید، گزینه‌های زیادی برای پاسخگویی به نیازهای شما، با قیمت‌های ثابت و با نوسانات کم در بازار مسکن پرتغال وجود دارد.

جمع بندی

در قسمت بالا به دلایلی که باعث می‌شود کشور پرتغال برای زندگی مناسب باشد پرداختیم و بررسی کردیم که آیا زندگی در کشور پرتغال خوب است یا خیر؟ می‌توانید به مطلب مطالعه راهنمای کامل مهاجرت به پرتغال مراجعه کنید.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید

سوالات متداول (Frequently Asked Questions)

برخی از سوالات متداول درباره «کشور پرتغال برای زندگی چگونه است؟» و پاسخ‌های مربوط به آن‌ها را اینجا با شما به اشتراک گذاشتیم.

با پاسپورت پرتغال به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

به ۱۱۹ کشور بدون ویزا می‌توان سفر کرد.

زبان مردم پرتغال چیست؟

زبان پرتغالی و انگلیسی.

وضعیت کشور پرتغال چگونه است؟

پرتغال ۴۳امین اقتصاد بزرگ جهان است.