مقدمه‌ی روش های مهاجرت به یونان در سال ۲۰۲۰۴

کشور یونان واقع در جنوب شرقی اروپا، دارای زیبایی‌های طبیعی مسحورکننده و غنی از تاریخ باستان، مکانی عالی برای زندگی به عنوان مهاجر است. این کشور با جزایر خیره‌کننده، سواحل بکر و مناظر بی‌نظیر، بهشتی برای بسیاری از مهاجران خواهد بود. این کشور در بسیاری از ابعاد مانند بهداشت، آموزش، کیفیت محیط زیست و غیره عملکرد خوبی دارد و در مقایسه با بسیاری از کشورها هزینه‌های زندگی پایینی دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا درباره بهترین روش‌های مهاجرت به یونان در سال ۲۰۲۴ بدانید.

بهترین روش‎‌های اقامت یونان برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴

اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید، اولین قدم این است که مشخص کنید چه گزینه‌های ویزایی برای شما در دسترس است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا از حقوق خودکار برای اقامت در اتحادیه اروپا برخوردار نیستند. بسته به هدف شما از مهاجرت، مجوزهای اقامت متفاوتی در دسترس است. با این حال، با توجه به علاقه روزافزون به کار از راه دور، نقل مکان برای شهروندان سایر کشورها نیز آسان‌تر می‌شود. محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به یونان در سال ۲۰۲۴ ویزای تمکن مالی (FIP)، ویزای طلایی، ویزای دیجیتال نومد و ویزای کار است که اطلاعات مختصر درباره آنها را می‌توانید در جدول زیر پیدا کنید.

نوع ویزا مناسب برای هزینه الزامات مالی
ویزای تمکن مالی بازنشستگان، دارندگان درآمد غیرفعال ۳۰۰ یورو اثبات درآمد حداقل ۲۰۰۰ یورو در ماه.
ویزای دیجیتال نومد کارگران از راه دور، مشاغل آزاد ۵۰۰ یورو حداقل ۳۵۰۰ یورو در ماه پس از کسر مالیات، مشتریان/کارفرمایان باید خارج از یونان باشند.
ویزای طلایی سرمایه‌گذاران ۲۰۰۰ یورو حداقل سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰۰۰ یورو در املاک و مستغلات.
ویزای کاری متخصصان متفاوت است. پیشنهاد کار از یک کارفرمای یونانی و مجوز کار.

 

ویزای تمکن مالی یونان در سال ۲۰۲۴

این برنامه ویزای بازنشستگی نسبتاً ناشناخته که معمولاً به عنوان برنامه ویزای FIP شناخته می‌شود، یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال گذراندن ۶ ماه یا بیشتر در سال در یونان هستند. شهروندان غیر اتحادیه اروپا دارای منابع کافی در سطح درآمد ثابت سالانه برای پوشش هزینه‌های زندگی، می‌توانند برای اجازه اقامت ۲ ساله اقدام کنند. چنین افرادی ممکن است با اعضای خانواده خود همراه شوند که اجازه اقامت شخصی به آنها داده شده است.

مزیت اصلی یونان به عنوان مقصد بازنشستگی، رژیم مالیاتی ثابت ارائه شده به بازنشستگان خارجی و گزینه اقامت دائم است. بر اساس شاخص جهانی بازنشستگی اکسپات (Expat Retirement Index)، یونان به طور مداوم به عنوان مقصد بازنشستگی امتیاز بالایی کسب می‌کند و در جایگاه ۲۰ مکان برتر در جهان برای بازنشستگی قرار دارد.

میزان منابع کافی در حال حاضر در تصمیم مشترک وزارتی در این کشور، پیش‌بینی شده است. منابع کافی باید برابر با حداقل ۲۰۰۰ یورو در ماه باشد. در صورتی که تبعه کشور ثالث مذکور با اعضای خانواده (همسر، فرزندان) همراه باشد، این مبلغ برای همسر ۲۰ درصد و برای هر فرزند ۱۵ درصد افزایش می‌یابد. نیاز به منابع کافی باید یا توسط هر یک از اعضای خانواده یا توسط همه اعضای خانواده به طور کلی برآورده شود.

مجوز اقامت برای افراد مستقل از نظر مالی دو سال اعتبار دارد و هر بار که درخواست تمدید شود به شرط رعایت مستمر سایر شرایط برای دو سال قابل تمدید است. اجازه اقامت برای اعضای خانواده باید همزمان با مجوز حامی منقضی یا تمدید شود. طبق آخرین اصلاحات با قانون ۴۶۸۶/۲۰۲۰ ماده ۳۸ بند ۱، دارنده آن لازم است حداقل ۶ ماه سالانه در یونان اقامت داشته باشد تا واجد شرایط تمدید شود.

ویزای دیجیتال نومد یونان در سال ۲۰۲۴

ویزای دیجیتال نومد، یک ابتکار جدید است که در تابستان ۲۰۲۱ از طریق قانون ۴۸۲۵/۲۰۲۱ در این کشور معرفی شد. این بدان معناست که شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌توانند به طور قانونی در یونان زندگی و کار کنند، مشروط بر اینکه منبع درآمدی از خارج از این کشور داشته باشند و شرایط خاصی را داشته باشند. در صورت تایید، اعتبار ویزا یک سال است و پس از انقضا قابل تمدید است. برای شروع فرآیند درخواست باید با سفارت/کنسولگری یونان در کشور خود تماس بگیرید.

ویزای دیجیتال نومد به عنوان ویزای نوع D طبقه‌بندی می‌شود. اگر به طور مستقل درخواست می‌دهید، باید بتوانید ثابت کنید که حداقل درآمد ماهانه ۳۵۰۰ یورو در ماه دارید. اگر وابستگانی دارید که با شما به آنجا نقل مکان می‌کنند، این وضعیت مطابق با آن تغییر می‌کند. شما باید نشان دهید که ۲۰٪ اضافی از حقوق ۳۵۰۰ یورو برای همسر تحت تکفل و ۱۵٪ اضافی برای هر فرزند دریافت می‌کنید. اگر بیش از ۱۸۳ روز از سال را در این کشور سپری کنید، به عنوان مقیم مالیاتی طبقه‌بندی می‌شوید، ممکن است از شما انتظار می رود که مالیات یونان را برای این ویزا بپردازید.

از ۱ ژانویه ۲۰۲۴، یونان دیگر اجازه درخواست‌های داخلی برای ویزای دیجیتال نومد را نخواهد داد. در عوض، متقاضیان باید از طریق پست‌های کنسولی یونان درخواست دهند، که به این معنی است که درخواست‌ها باید در کشور شهروندی یا اقامت متقاضی ثبت شوند. زمان پردازش و الزامات اسناد ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

ویزای طلایی یونان در سال ۲۰۲۴

ویزای طلایی یک برنامه اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است که به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد اقامت یونان را از طریق سرمایه‌گذاری در املاک یا دارایی‌های دیگر دریافت کنند. برنامه ویزای طلایی در ازای سرمایه‌گذاری حداقل از ۲۵۰,۰۰۰ یورو در املاک و مستغلات در یونان، اجازه اقامت پنج ساله اعطا می‌کند. شما می‌توانید خانواده خود را در برنامه اقامت قرار دهید. ویزای طلایی به شما این امکان را می‌دهد که در آنجا زندگی کنید و بدون ویزا در سراسر منطقه شنگن سفر کنید. وابستگانی که می‌توانید در درخواست ویزای طلایی خود بگنجانید، کودکان تا سن ۲۱ سالگی هستند. آنها می‌توانند تا سن ۲۴ سالگی در برنامه بمانند. همچنین می‌توانید والدین و همسر خود را نیز در نظر بگیرید.

از ۱ آگوست ۲۰۲۳، متقاضیان ویزای طلایی می‌توانند یکی از هزینه‌های زیر را انتخاب کنند:

  • ۲۵۰ هزار یورو: خرید املاک، قرارداد اجاره ۱۰ ساله یا اشتراک زمانی، یا ۵۰۰ هزار یورو املاک و مستغلات.
  • ۴۰۰ هزار یورو: سپرده بانکی، شرکت سرمایه‌گذاری املاک، اوراق قرضه خزانه‌داری یونان، سهام صندوق مشترک، سهام صندوق سرمایه‌گذاری جایگزین
  • ۸۰۰ هزار یورو: اوراق قرضه یا سهام شرکتی

ویزا طلایی یونان در کنار گزینه‌های ویزای طلایی در مالت، پرتغال و اسپانیا قرار دارد. ویزای طلایی یونان مقرون‌به‌صرفه‌تر است و به سرمایه‌گذاری ۲۵۰,۰۰۰ یورو در املاک یا ۴۰۰,۰۰۰ یورو در یک تجارت نیاز دارد. برنامه ویزای طلایی مالت نیاز دارد که حداقل ۳۰۰,۰۰۰ یورو در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید. پرتغال و اسپانیا نیز سطوح ورودی بالاتری دارند که از ۲۸۰,۰۰۰ یورو و ۵۰۰,۰۰۰ یورو شروع می‌شود.

شما می‌توانید پس از هفت سال اقامت قانونی در یونان برای شهروندی یونان درخواست دهید. در مالت و اسپانیا، قبل از درخواست شهروندی باید ۱۰ سال در این کشور اقامت داشته باشید. با این حال، ویزای طلایی پرتغال سریع‌ترین راه را برای شهروندی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید پس از پنج سال اقامت قانونی در پرتغال برای شهروندی اقدام کنید.

بهترین شهر برای مهاجرت به یونان در سال ۲۰۲۴

2 18

این کشور بسته به نیازها و اهداف شما محیط‌های زندگی مختلفی را ارائه می‌دهد. در اینجا خلاصه‌ای کوتاه از بهترین مکان‌ها برای مهاجرت یونان در سال ۲۰۲۴ آورده شده است.

آتن (Athens)

آتن به عنوان پایتخت، همه چیزهایی را که می‌توانید نیاز داشته باشید، دارد. به جزایر نزدیک است و ارتباطات بین‌المللی خوبی دارد. برای افراد علاقه‌مند به تاریخ و زندگی شبانه شلوغ، این پتانسیل را دارد که در صدر فهرست این افراد قرار گیرد. آتن همچنین توسعه‌یافته‌ترین زیرساخت‌ها را دارد، بنابراین به دلیل اینترنت سریع و ارتباطات خوب سفر، مقصد شماره یک افراد دارای ویزای دیجیتال نومد است.

اسپارت (Sparta) و پولیگیروس (Polygyros)

قیمت خانه در اسپارت به طرز شگفت‌انگیزی پایین است، اما این عمدتاً به دلیل موقعیت دورافتاده آن است. ساکنین که در دامنه کوه تایژتوس (Taygetus) واقع شده‌اند، می‌توانند از حومه سرسبز، زندگی آرام و نزدیکی به دریا لذت ببرند. به طور مشابه، پولیگیروس حدود یک ساعت با ماشین از تسالونیکی (Thessaloniki) فاصله دارد که دارای یک فرودگاه بین‌المللی با ارتباطات خوب است. این شهر همچنین یک کارناوال سالانه در ماه اوت دارد که نباید آن را از دست داد.

آمپلاکیا (Ampelakia)

آمپلاکیا در تسالی (Thessaly) واقع شده است و این منطقه کوهستانی به این معنی است که نسبتاً ساکت است و گردشگری کمی دارد. نزدیکترین فرودگاه در ولوس است که حدود ۹۰ دقیقه با شما فاصله دارد، به این معنی که شما هنوز ارتباطات بین‌المللی خوبی دارید اما می‌توانید از آرامش و سکوت نیز لذت ببرید.

در مورد بهترین محله‌ها در شهر انتخابی خود تحقیق کنید

3 16

پس از انتخاب جایی که می‌خواهید در یونان زندگی کنید، شروع به تحقیق در مورد مناطق و محله‌های مختلف در شهر انتخابی خود کنید. منطقه‌ای که در آن اقامت می‌کنید واقعاً می‌تواند تجربه شما از زندگی در خارج از کشور را تغییر دهد. شما آپارتمان‌های تازه بازسازی شده زیادی را در اگزارخیا (Exarcheia) و پاتیسیا (Patissia) خواهید یافت و قیمت‌ها می‌تواند بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. با این حال، هر دوی این مناطق شهرت و میزان جرم و جنایت کمتر از ایده‌آل دارند، بنابراین برای همه مناسب نیستند.

با هزینه زندگی در یونان در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید

4 16

یکی از مزیت‌های اصلی مهاجرت به یونان هزینه کمتر زندگی است که این کشور ارائه می‌دهد. این امر به ویژه آن را کشوری جذاب می‌کند زیرا تورم و بحران هزینه زندگی در سال ۲۰۲۴ روی بسیاری از کشورهای اروپایی تأثیر می‌گذارد. در واقع، یک مطالعه اخیر توسط Eurostat، اداره آمار اروپا، نشان داد که یونان تنها کشوری در اروپا است که قیمت ملک در آن در سطح سال ۲۰۱۰ باقی مانده است. هزینه زندگی در آتن، که مسلماً گران‌ترین مکان برای زندگی در این کشور است، هنوز ۳۰ درصد ارزان‌تر از زندگی در سایر شهرهای اروپایی است. هزینه‌ها سال به سال، به ویژه با هجوم ساکنان خارجی و سرمایه‌گذاران برای خرید ملک و بالا بردن قیمت اجاره، افزایش می‌یابد. با این حال، هزینه‌ها هنوز به طور قابل توجهی کمتر از جاهای دیگر است.

هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت خود به یونان، ایده خوبی است که در مورد هزینه اجاره، بیمه درمانی، حمل و نقل و غیره در بخشی از این کشور که امیدوارید در آن زندگی کنید تحقیق کنید. به این ترتیب، می‌توانید یک بودجه تخمینی ماهانه تهیه کنید. یک فرد مجرد می‌تواند به راحتی با ۱۰۰۰ یورو در ماه در این کشور زندگی کند. مزیت آن این است که اگر مقدار پول مناسبی به دست آورید، متوجه خواهید شد که می‌توانید بدون زحمت در اینجا پول پس‌انداز کنید.

هزینه‌های اجاره ملک در یونان بسته به شهر/منطقه‌ای که قصد زندگی در آن را دارید، محله خاص و اندازه/مشخصات ملک به طور قابل توجهی متفاوت است. در آتن می‌توانید یک آپارتمان یک خوابه را با قیمتی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ یورو در ماه پیدا کنید. باید انتظار داشته باشید که برای یک آپارتمان دو خوابه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو بپردازید. در تسالونیکی (به ویژه در حومه بیرونی)، یوآنینا (Ioannina)، پاتراس (Patras)، ولوس (Volos) و سایر شهرهای خارج از پایتخت، ممکن است گزینه‌های اقامتی مقرون‌به‌صرفه‌تری پیدا کنید.

اقتصاد یونان هنوز به طور کامل بهبود نیافته است. تعداد بی‌شماری از افراد تحصیل‌کرده در آتن وجود دارند که مدرک دارند و به زبان‌های متعددی مسلط هستند، اما در تلاش برای یافتن کار هستند. به عنوان یک خارجی و به ویژه یک خارجی که نمی‌تواند یونانی صحبت کند، جستجو برای یافتن شغل در اینجا کمی دشوارتر می‌شود. اگر بتوانید از راه دور یا آنلاین کار کنید، می‌توانید از تلاش برای یافتن کار در یونان صرف نظر کنید که این امر ویزای دیجیتال نومد را به یک انتخاب مناسب برای سال ۲۰۲۴ تبدیل خواهد کرد.

همین حالا با ما رایگان مشاوره کنید